Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 679 680 681 682 683 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Natur liv
          Inlägg 22-05-2012, 11:10
          Länk hit: #13601


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Idag ska jag inte göra någonting. Magen är i uppror och jag ska försöka få den att vila.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Bee
          Inlägg 22-05-2012, 15:00
          Länk hit: #13602


          Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem sedan:
          27-01-2006
          Medlem nr: 7 002



          Större delen av dagen hittills har jag tittat på prinsessdop. Så fint det var!
          Det är för varmt att vara ute, +29,6 enligt mätaren som står på en käpp 1,5 m över gräsmattan.


          --------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 22-05-2012, 15:13
          Länk hit: #13603


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Har burit ut tomatplantorna och änglatrumpeten till växthuset och samtidigt tömt växthuset på olivträd, fikonträd och massor med pelargoner sweatingbullets.gif Nu har jag bara squash och gurkplantorna inomhus, känns härligt att få lite tomt efter månader av plantinvasion ...
          Om en stund ska jag laga middagen smile.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 22-05-2012, 17:38
          Länk hit: #13604


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag har jag jobbat 6 timmar! Efter det var det hem och packa en massa blommor jag sålt på nätet sen in till posten före 18 med paketen!
          När jag kom hem var årets första Bålgeting på inspektions runda på altanen! Hu vad stor den var!!
          Nu lagar jag mat för att senare se på TV!
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 23-05-2012, 07:25
          Länk hit: #13605


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Åker upp till sommarstugan resten av veckan. tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 23-05-2012, 08:42
          Länk hit: #13606


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          CITAT (Uggi @ 23-05-2012, 08:25) *
          Åker upp till sommarstugan resten av veckan. tummenupp.gif


          Låter härligt! Jag hoppas att min mage stabiliseras snart så att jag också kan åka till stugan. Jag vill ju inte missa något i trädgården ...


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 23-05-2012, 15:04
          Länk hit: #13607


          Gäster






          Varit hos "farbror doktorn" i morsse, och det blir att ta nya rtg-bilder snarast möjligt ....... tummenupp.gif något är ju galet, ev någon nerv som vuxit så att den klämmer och därför har jag nu ständig värk..... -cry-.gif ... dock skulle jag fortsätta i sjukgymn., men ta det lugnare ....... unsure.gif

          Det är så varmt att jag drog över alla rabatter med vattenslangen och i växthuset ....... cool.gif men nu blir det att vila och i morgon har jag 2 klienter med sina värkbeskymmer att ta hand om ...... trostar.gif
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 23-05-2012, 18:12
          Länk hit: #13608


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Jag blev helt otroligt trött helt plötsligt och sov i två timmar efter jobbet. Det har inte hänt sen många år sleeping.gif Kunde bara inte hålla mig vaken...tror att jag har gjort för många saker de senaste månaderna med evighetsrenoveringar och liknande och nu fick jag kontentan.. slap.gif Ska slappa resten av kvällen smile.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 24-05-2012, 11:45
          Länk hit: #13609


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Igår var jag på jobb i nästan 10 timmar så idag går det på halvfart! Har jobbat 4 tim idag! Ska snart se om gräsklipparen vill vara med och då blir det kilppning i ngr timmar!
          Annars blir det nog inte mycket gjort idag!
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 24-05-2012, 13:34
          Länk hit: #13610


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Jag håller på att skrubba rent växthuset. Just nu har jag fikapause!


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-05-2012, 14:24
          Länk hit: #13611


          Gäster






          Orkar just inget, kollade mina växter och sedan in .... det är så hett i solen ..... sweatingbullets.gif
          Gick upp tidigt pga att jag åkte till mina klienter och det var roligt att få se/veta att förra behandlingomgången hade hjälpt dem redan ...... dock jobbade jag ytterligare ca. 3 timmar o diskuterade med dom om deras situation ...... rolleyes.gif
          Åter nästa vecka, men då kommer de hit ......

          Skulle flyttat mina växter till växthuset, men maken stack iväg till hamnen och är borta även i morgon, så till helgen får han lyfta in det tyngsta ....

          Redigerat av Ugglemormor: 24-05-2012, 14:25
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 25-05-2012, 06:15
          Länk hit: #13612


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Igår var det en sån härlig morgon i stugan att jag inte ville ge mig iväg till jobb. Det är bra med flextid smile.gif. Att komma sent ibland är skönt, men det innebär inte att det är lika roligt att jobba länge så igår gjorde jag bara halv arbetstid. Ska försöka kompensera det idag. Jag stannar på jobb tills maken slutat och hämtar mig och så kör vi direkt till stugan igen.
          Det borde vara förbjudet att jobba när det är sånt strålande väder yes.gif

          ---
          Morgonen är lika fin idag, men jag lyckades komma iväg i tid.

          Redigerat av Eva i Skåne: 25-05-2012, 06:16
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 25-05-2012, 06:23
          Länk hit: #13613


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Idag ska jag börja sandpappra innertaket på dass så att jag kan måla senare ... om jag bara lyckas få in stegen så att jag når. Annars blir det att skaffa skaft till sandpapperet. Det blir ljusblått till att börja med och sedan vill jag göra ena väggen randig som regnbågen. Det ska vara kul att gå på dass!


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 25-05-2012, 09:15
          Länk hit: #13614


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Tänkte befinna mig på hemlig ort utan varken dator eller telefon. Tar dock med mig en bunt näsdukar för jag är så f...t förkyld thumbdown.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 25-05-2012, 12:57
          Länk hit: #13615


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har jobbat ett par timmar, varit och handlat 3 st blommor, fyllt ett badkar med bevattningsvatten, vattnat lite!

          Nu ska jag traska över till grannen och hjälpa henne en stund!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-05-2012, 14:00
          Länk hit: #13616


          Gäster






          Lite sjukgymn. på förmiddagen och sedan lite flytt av växter, det jag orkade med .... ringde till rtg i stan och de har redan bokat mig till en datortomografi av min rygg den 7.6 ...... tummenupp.gif det var då snabba bud det !!!!! bravo.gif - då slipper jag ju oroa mig och vänta för länge på resultatet ...... yahoo.gif

          Maken hämtar nytillverkade bommar till våran båtplats och sen ska han instalera tv-mottagaren i masten och får hjälp att koppla in en platt-tv i salongen i båten. Det går visst se på DVD också, om man vill..... w00t.gif
          Ska nog ha honom till hjälp med flytten av möbler och de större växter till växthuset så snart jag får fatt i honom, men det är ju Monacos bilrace lör. o sönd, så då blir det inget annat gjort ...... laugh.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-05-2012, 16:21
          Länk hit: #13617


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har varit på en Folkrace-tävling och jobbat hela dagen! En bra och trevlig dag har det varit! Många gamla bekanta där!

          Ska troligen åka till en kompis och fika senare ikväll!
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 26-05-2012, 18:41
          Länk hit: #13618


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag har plockat ihopa de växter som jag ska med och försöka sälja på vår växtloppis imorgon. Sen har jag skrivit lite lappar att sätta i dom och funderat på vad som är rimligt pris smile.gif
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 27-05-2012, 15:58
          Länk hit: #13619


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          Jag ligger på hospice, säkert placerad vid syrgastuben. Jag vet inte om jag får ligga och dö här eller om jag ska flyttas. Det finns bara fem platser så normalt får man bara vara här i kortare perioder. Personalen är trevlig och gör allt de kan för att jag ska ha det bra. Tyvärr så blir det förmodligen ganska få besök då min fru ska vara på onkologen i Lund de närmaste sex till åtta veckorna och få strålbehandling mot sin cancer. Ungarna har 30 mil att åka för att hälsa på. Minstingen har varit här och sett till att jag har en dator och en DVD. Det är härligt att ha gulliga ungar som bryr sig.

          Jag har redan haft mitt gravöl. Jag tyckte det var lika bra att klara av det medan jag levde. Det höll på att bli inställt eftersom jag blev sämre men hospicet ordnade med ambulans och syrgas. Ambulanspersonalen var fantastisk. De ställde upp och tog hand om mig så länge jag orkade. De var med och grillade och åt men fick inget vin eller öl. Det var tydligen många år sedan de haft en patient som bjöd på ordentligt med mat. Trots att jag var dålig blev det en fin kväll för mig och jag fick träffa lite vänner en sista gång.
          Hälsningar
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Keka64
          Inlägg 27-05-2012, 18:50
          Länk hit: #13620


          Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem sedan:
          13-06-2011
          Medlem nr: 54 979



          Tanten och jag kom precis hem från en Helsingborgs-weekend. Fredageftermiddagen var vi över till Helsingör och inhandlade lite gott att dricka...

          På Lördagen kom höjdpunkten då vi besökte Sofiero och en enastående blomsterprakt av Rhododendron.


          --------------------
          2001 tangerade jag världsrekordet i bowling över en serie d.v.s = 300
          När klockan har roligt - går tiden fort...
          Tiden har roligt - När man har någon att prata med...
           
          Citera

          867 sidor V  « < 679 680 681 682 683 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 08:57
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon