Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 680 681 682 683 684 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          hattstugan
          Inlägg 28-05-2012, 05:17
          Länk hit: #13621


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har sovit rätt bra i natt trots att det börjar bli varmt!
          Ska dricka mitt kaffe sen blir det till jobbet för att idag putsa fönster i en stor villa och en en lägenhet! Puh
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 28-05-2012, 09:28
          Länk hit: #13622


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          CITAT (Jan Lindgren @ 27-05-2012, 16:58) *
          Hej!
          Jag ligger på hospice, säkert placerad vid syrgastuben. Jag vet inte om jag får ligga och dö här eller om jag ska flyttas. Det finns bara fem platser så normalt får man bara vara här i kortare perioder. Personalen är trevlig och gör allt de kan för att jag ska ha det bra. Tyvärr så blir det förmodligen ganska få besök då min fru ska vara på onkologen i Lund de närmaste sex till åtta veckorna och få strålbehandling mot sin cancer. Ungarna har 30 mil att åka för att hälsa på. Minstingen har varit här och sett till att jag har en dator och en DVD. Det är härligt att ha gulliga ungar som bryr sig.

          Jag har redan haft mitt gravöl. Jag tyckte det var lika bra att klara av det medan jag levde. Det höll på att bli inställt eftersom jag blev sämre men hospicet ordnade med ambulans och syrgas. Ambulanspersonalen var fantastisk. De ställde upp och tog hand om mig så länge jag orkade. De var med och grillade och åt men fick inget vin eller öl. Det var tydligen många år sedan de haft en patient som bjöd på ordentligt med mat. Trots att jag var dålig blev det en fin kväll för mig och jag fick träffa lite vänner en sista gång.
          Hälsningar
          Jan Lindgren



          Jag tänker på dig! trostar.gif


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 28-05-2012, 10:02
          Länk hit: #13623


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (Jan Lindgren @ 27-05-2012, 16:58) *
          Hej!
          Jag ligger på hospice, säkert placerad vid syrgastuben. Jag vet inte om jag får ligga och dö här eller om jag ska flyttas. Det finns bara fem platser så normalt får man bara vara här i kortare perioder. Personalen är trevlig och gör allt de kan för att jag ska ha det bra. Tyvärr så blir det förmodligen ganska få besök då min fru ska vara på onkologen i Lund de närmaste sex till åtta veckorna och få strålbehandling mot sin cancer. Ungarna har 30 mil att åka för att hälsa på. Minstingen har varit här och sett till att jag har en dator och en DVD. Det är härligt att ha gulliga ungar som bryr sig.

          Jag har redan haft mitt gravöl. Jag tyckte det var lika bra att klara av det medan jag levde. Det höll på att bli inställt eftersom jag blev sämre men hospicet ordnade med ambulans och syrgas. Ambulanspersonalen var fantastisk. De ställde upp och tog hand om mig så länge jag orkade. De var med och grillade och åt men fick inget vin eller öl. Det var tydligen många år sedan de haft en patient som bjöd på ordentligt med mat. Trots att jag var dålig blev det en fin kväll för mig och jag fick träffa lite vänner en sista gång.
          Hälsningar
          Jan Lindgren



          Jag känner dig ju inte men blir väldigt berörd av din berättelse.
          Jag har följt det du skriver på AOT och kan där se så många fina vänner du har där.

          Jag har tänkt på dig och din fru många gånger och undrat hur ni har det.
          Så stark du är som orkar skriva.
          Jag hoppas du får vara kvar där du trivs.

          Jag tänker på er och skickar en bamsekram till er båda.

          Bifogad bild



          Redigerat av Alba: 28-05-2012, 10:03
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 28-05-2012, 12:39
          Länk hit: #13624


          Gäster






          Massor av kramar och min sympati till dig Jan L. ...... kompiskram.gif det finns inte tillräkligt ord att säga mer om din situation, men jag hoppas innerligt att du inte ska behöva lida mer ....... trostar.gif dit vi går finns det enbart frid och lycka och inga mer sjukdommar ...... det är min fasta tro. ... trostar.gif

          Har varit på sjukg. även att jag nu går på halvfart och har redan fått tiden till rtg så det känns bra att få veta vad som klämmer eller vad det nu än är ....... innocent.gif
          Ska träffa min bästa väninna nu på em. .... hon som ska cykla till Portugal och fira sin födelsedag ..... giggle.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 30-05-2012, 14:02
          Länk hit: #13625


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har sålt en lampa som stått ivägen i sovrummet så nu har jag äntligen kunnat röja upp för att plocka in saker från gästrummet! Behöver få fram soffan där för till Midsommar kommer en kompis och hon behöver nånstans att sov ju!

          Ska nog gå ut en stund innan det blir dags att börja fixa lite mat!
           
          Citera
          omk
          Inlägg 31-05-2012, 02:54
          Länk hit: #13626


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          Jag är nu långledig fram till 6/6. Hoppas bara att det blir uppehåll och inte för varmt. Efter 6 dagar (av 7) inomhus på jobbet, ser jag verkligen fram emot en veckas utomhusvistelse !
          Det blir trädäcksbygge och avverkning av sly hos en granne.

          Redigerat av omk: 31-05-2012, 02:55


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 31-05-2012, 08:24
          Länk hit: #13627


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall göra en ny trapp till den omgjorda altanen.


          --------------------



           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 31-05-2012, 12:23
          Länk hit: #13628


          Gäster






          Verkligen en slö dag, vet inte om jag ens vill göra något ...... confused.gif det har varit så körigt på sistone att klockorna stannar! ........ tummenupp.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 31-05-2012, 19:22
          Länk hit: #13629


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag ska åka tåg till Stockholm med mina väninnor imorgon. Vi har tänkt oss att strosa i Stockholm och bara ha mysigt över veckoslutet. Hoppas det inte blir spöregn...
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 31-05-2012, 19:37
          Länk hit: #13630


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Gjort rent i kylskåpet, frostad av frysen och städat i största allmänhet... sleep.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 31-05-2012, 21:22
          Länk hit: #13631


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 31-05-2012, 20:22) *
          Jag ska åka tåg till Stockholm med mina väninnor imorgon. Vi har tänkt oss att strosa i Stockholm och bara ha mysigt över veckoslutet. Hoppas det inte blir spöregn...

          Ha det så trevligt! kompiskram.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 01-06-2012, 08:37
          Länk hit: #13632


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Ledig fredagar så jag har redan tvättat en maskin och nästa ligger i tvättmaskinen. Eftersom jag städade igår är jag rätt så ledig idag smile.gif Nästan tur att det regnar så kan man inte gå ut och jobba i trädgården giggle.gif Ska ta en tur till affären med hunden och köpa lite joghurt och röda linser...
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 01-06-2012, 08:37
          Länk hit: #13633


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (Eva i Skåne @ 31-05-2012, 20:22) *
          Jag ska åka tåg till Stockholm med mina väninnor imorgon. Vi har tänkt oss att strosa i Stockholm och bara ha mysigt över veckoslutet. Hoppas det inte blir spöregn...

          Ha det så bra Eva, men var försiktiga då ni kommer till storstaden! kompiskram.gif


          --------------------



           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 01-06-2012, 09:22
          Länk hit: #13634


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Köksfläkten slutade att gå i förgår. ranting.gif
          Idag när vi hade tid att titta på den kunde maken "laga" den. Tydligen hade en sladd bara skakat loss inuti. bravo.gif smile.gif


          --------------------





           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 01-06-2012, 09:55
          Länk hit: #13635


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Uggi @ 01-06-2012, 09:37) *
          Ha det så bra Eva, men var försiktiga då ni kommer till storstaden! kompiskram.gif


          Hoppas också att du får en trevlig helg Eva. Här i Roslagen regnar det just nu förhoppningsvis öser inte regnet ner lika mycket i huvudstaden. Själv har jag inte åkt till sthlm på två år, gillar inte att vara där, för mycket folk, affärer, trafik wacko.gif
          Kom precis tillbaka från mataffären - det blev ett tuggben till hunden också smile.gif Ska lägga de röda linserna till den veganska sheperd's pajen i blöt nu.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 01-06-2012, 13:01
          Länk hit: #13636


          Gäster






          Har gjort mitt för dagen i sjukg. ..... och har vattnat mina blommor/växter i växthuset. Maken håller på med båten, men hoppas att kunna vara hemma lite mer under helgen ........ kompiskram.gif
          Igår var det något mörkt i sinnet, oro osv.... så lyssnade på musik och grät ut, nu känns det bra igen ..... smiley_small_hug.gif Så många frågor, men inga svar än.....
           
          Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 01-06-2012, 13:17
          Länk hit: #13637


          Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem sedan:
          26-06-2007
          Medlem nr: 11 218



          Hej!
          Nu har jag åkt hem från hospicet. Det är nog bättre att dö hemma. Hela min sjukperiod har varit en stor lärdom. Samhället skall INTE ha hand om sjukvården. Samhället ska finansiera sjukvården och vi brukare ska bestämma vem som ska ge oss vård. Idag förutsätts det att man har anhöriga som kan ta hand om vården. Våra söner har nu delat in sommaren så att de kan turas om att ge sina föräldrar vård. Jag har i alla fall fått låna en syreapparat med 10 m slang så nu kan jag gå på toaletten själv och jag har kunnat krypa uppför trappan till datorn. Vårdfolket tyckte att jag skulle ha en potta i sovrummet och så skulle min fru gå upp mitt i natten och vid behov rengöra pottan. Sedan skulle hon med ett glatt språng stiga upp på morgonen, ta bilen till stationen och åka till onkologen i Lund för att få sin strålbehandling och sedan försöka ta sig hem på kvällen. För att det ska bli så besvärligt som möjligt kan hon inte få reda på när hon ska vara Lund flera dagar i förtid för det skulle ju kunna förenkla saker.

          Man måste vara mycket frisk för att orka vara sjuk med dagens system.
          MVH
          Jan Lindgren
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 01-06-2012, 15:54
          Länk hit: #13638


          Gäster






          Tyvärr är det just så att man nästan har tvungen att ha en frisk person bredvid sig för att orka vara sjuk och få den vården man behöver. annars blir det så att ingen bryr sig ... Man skickas hem med en burk piller och man får klara sig bäst själv.
          Tyvärr läggs ansvaret och vården på axlarna på någon anhörig, men de har ju sitt att sköta.
          Jag hoppas att du och frugan får ha det så bra som det går i denna svåra tid ni har framför er och att ni slipper plågas alltför mycket.
          Jag är tacksam att min make såg till att jag fick det bästa i höstas då mitt liv hängde på snöret. Jag orkade inte ensam och hade nog inte levt idag.
          Önskar er båda allt gott.
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 01-06-2012, 16:07
          Länk hit: #13639


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          CITAT (Jan Lindgren @ 01-06-2012, 14:17) *
          Hej!
          Nu har jag åkt hem från hospicet. Det är nog bättre att dö hemma. Hela min sjukperiod har varit en stor lärdom. Samhället skall INTE ha hand om sjukvården. Samhället ska finansiera sjukvården och vi brukare ska bestämma vem som ska ge oss vård. Idag förutsätts det att man har anhöriga som kan ta hand om vården. Våra söner har nu delat in sommaren så att de kan turas om att ge sina föräldrar vård. Jag har i alla fall fått låna en syreapparat med 10 m slang så nu kan jag gå på toaletten själv och jag har kunnat krypa uppför trappan till datorn. Vårdfolket tyckte att jag skulle ha en potta i sovrummet och så skulle min fru gå upp mitt i natten och vid behov rengöra pottan. Sedan skulle hon med ett glatt språng stiga upp på morgonen, ta bilen till stationen och åka till onkologen i Lund för att få sin strålbehandling och sedan försöka ta sig hem på kvällen. För att det ska bli så besvärligt som möjligt kan hon inte få reda på när hon ska vara Lund flera dagar i förtid för det skulle ju kunna förenkla saker.

          Man måste vara mycket frisk för att orka vara sjuk med dagens system.
          MVH
          Jan Lindgren


          Ja det är inte klokt så det är nu för tiden!!! angry.gif Visst är det så att man måste vara frisk för att orka vara sjuk!!

          Jag blir så ledsen för eran skull! Skickar en stooor kram till tröst! trostar.gif

          Redigerat av Irene_L: 01-06-2012, 16:07


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 02-06-2012, 17:17
          Länk hit: #13640


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Är färdig med min nya trpp efter två dagars arbete.


          --------------------



           
          Citera

          867 sidor V  « < 680 681 682 683 684 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 05-07-2026, 05:40
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon