CITAT (Jan Lindgren @ 27-05-2012, 16:58)

Hej!
Jag ligger på hospice, säkert placerad vid syrgastuben. Jag vet inte om jag får ligga och dö här eller om jag ska flyttas. Det finns bara fem platser så normalt får man bara vara här i kortare perioder. Personalen är trevlig och gör allt de kan för att jag ska ha det bra. Tyvärr så blir det förmodligen ganska få besök då min fru ska vara på onkologen i Lund de närmaste sex till åtta veckorna och få strålbehandling mot sin cancer. Ungarna har 30 mil att åka för att hälsa på. Minstingen har varit här och sett till att jag har en dator och en DVD. Det är härligt att ha gulliga ungar som bryr sig.
Jag har redan haft mitt gravöl. Jag tyckte det var lika bra att klara av det medan jag levde. Det höll på att bli inställt eftersom jag blev sämre men hospicet ordnade med ambulans och syrgas. Ambulanspersonalen var fantastisk. De ställde upp och tog hand om mig så länge jag orkade. De var med och grillade och åt men fick inget vin eller öl. Det var tydligen många år sedan de haft en patient som bjöd på ordentligt med mat. Trots att jag var dålig blev det en fin kväll för mig och jag fick träffa lite vänner en sista gång.
Hälsningar
Jan Lindgren
Jag känner dig ju inte men blir väldigt berörd av din berättelse.
Jag har följt det du skriver på AOT och kan där se så många fina vänner du har där.
Jag har tänkt på dig och din fru många gånger och undrat hur ni har det.
Så stark du är som orkar skriva.
Jag hoppas du får vara kvar där du trivs.
Jag tänker på er och skickar en bamsekram till er båda.
Redigerat av Alba: 28-05-2012, 10:03