Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 685 686 687 688 689 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Anma
          Inlägg 11-06-2012, 13:48
          Länk hit: #13721

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Ugglemormor @ 11-06-2012, 14:32) *
          Du själv kan ju ta fel med det mest osannolika, så lägg dig inte i. Det blev fel mellan Anma och mig några månader sedan, men jag brydde inte då rätta det. Nu får det vara som det är.
          Hon vet nog själv om det så det räcker, Stintan......
          Har annat att göra än mala om det just nu........och befattar mig inte mer om det. Har hon gjort någon annan ledsen så var jag inte med då.

Fortsätter med min bok och det bara flyter på fjärde dagen i rad.........

Nu får du ta och friska upp mitt minne. När har jag varit otrevlig mot dig på forumet? När har du, med nicket ugglemormor fått för dig att du och jag skulle vara vänner? När har vi över huvudtaget diskuterat din rygg?

Citera
          Tikka
          Inlägg 11-06-2012, 17:12
          Länk hit: #13722

Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem nr: 497

Grattat gubba som blir ett år äldre idag, en chokladkartong från Weiss o ett fårskinn på toagolvet sen tidigare då . Senare ska vi grilla färska revben göra coleslaw o dricka bärs till fotbollen biggrin.gif

Jo en kollega o jag har räddat en ollonborre idag som låg på rygg o inte kom runt uppe på glastaket på vår rökruta på jobbet, rescue team tikka wink.gif

--------------------
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 11-06-2012, 17:25
          Länk hit: #13723

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

HAr planterat och planterat idag! Lagat ett par byxor har jag hunnit med också!

Ska snart titta på TV sen blir det en tidig kväll för i morgon är det jobbdags igen!

Citera
          Uggi
          Inlägg 11-06-2012, 17:48
          Länk hit: #13724

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Har tömt två stora komposter hos min dotter och kört det till återvinning, har varit hos en pensionär och fått snickeriarbeten som skall vara gjort inom två veckor.

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 11-06-2012, 18:14
          Länk hit: #13725

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Du har mer energi än två 50-åringar Uggi biggrin.gif

Jag har planterat nya blommor i mina balkonglådor i eftermiddag. Riktigt prydligt ser det ut, till skillnad från penséerna som stod där innan. Visserligen var dom överfulla med blommor, men ni vet själv hur förvuxna dom kan se ut. Jag nänns dock inte kasta dom utan tar till stugan. Där blir dom en färgkllick och det är så opretentiöst i skogen.
          Nu blev det röda verbena och vita petunior i balkonglådorna och en röd tobaksplanta och två blå-vita petunior i en kruka som står på ett bord.

Citera
          Klint
          Inlägg 12-06-2012, 00:14
          Länk hit: #13726

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

CITAT (Ugglemormor @ 11-06-2012, 09:26) *
          Anma,
          Stort lycka till att du har äntligen fått hopp om framtiden.
          Jag är ledsen att jag skrev det som jag skrev, men där ligger ingen avundsjuka, utan annat.
          Min värkande rygg ät troligen något tillfälligt som kan rättas till eller vänta ut att nerven hittar sin bana, men surt är det när det värker och vresig blir man... sad.gif sad.gif sad.gif

Det som jag har tänkt på är att du fick av mig privat info och jag litade på dig. Dock föredrog du att vända ryggen åt mig och det sved, men har förstått att du lurade mig att tro att vi var vänner. Som tur var, stämmer inte det i sin helhet, så det är bra att jag tänkte på det då.
          Har tagit det till mig, men tänker inte hänga läpp för det. Det händer ju att man litar på en fel människa, så vaddå?,,,,,,, då var det inte en vän och det är ju inget att göra åt. Sånt är livet och det går ju vidare med nya möjligheter.

Detta är nu sagt o tänker inte ta upp det mer. Kommer inte hänga här för någons skull, utan titta in då det passar mig.

Hoppas att du kan hjälpa andra med dina erfarenheter, det verkar vara fler som har smärtor i detta forum ock ge det som dig behagar. Det berör ju inte mina bekymmer heller.
          Ha det gott!

Men varför ältar du så, fattar du inte att det finns fler människor som har känslor Lägg ner!

Jag har också vart i trädgården idag.Vi hade en konstig grej på tomten dels ett järnrör och runt det växte det liksom tovor av gammalt gräs,det gick inte att köra klipparn där.Nu har jag grävt upp de där tovorna och lagt på lite ny jord sen blev det en rabatt,min tänkta paradrabatt blir inte av i år,så jag var nöjd att plantorna kom i jorden.Gubbens kommentar men jag hade tänkt så gräs där,svar men nu är det en rabatt!
          Har även planterat 2 pionrötter.Sen kom ett paket med nya trädgårdsmöbler de ska monteras imorgon.

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 12-06-2012, 07:05
          Länk hit: #13727

Medlem

Ha ha Klint. Det gäller att vara snabbare än gubben. Hellre rabatt än gräs yes.gif

Citera
          merlin68
          Inlägg 12-06-2012, 08:02
          Länk hit: #13728

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Ligger i sängen och är dunderförkylt. Anmärkningsvärt för jag brukar ju - peppar peppar ta i trä - aldrig vara det. Måste vara nåt styggt litet virus, sonen var sjuk med samma symptom förra veckan och är fortfarnade inte helt kry sad.gif

Citera
          Skruttis
          Inlägg 12-06-2012, 08:46
          Länk hit: #13729

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

CITAT (merlin68 @ 12-06-2012, 09:02) *
          Ligger i sängen och är dunderförkylt. Anmärkningsvärt för jag brukar ju - peppar peppar ta i trä - aldrig vara det. Måste vara nåt styggt litet virus, sonen var sjuk med samma symptom förra veckan och är fortfarnade inte helt kry sad.gif

Fy så trist. Krya på dig! trostar.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 12-06-2012, 09:22
          Länk hit: #13730

Gäster

Stackarn, inte roligt att få en förskylning på sommaren ..... om nu man kalla detta för sommar ...... kompiskram.gif
          Ska till stan på ärenden och till vtn.gymn. ..... allt annat ligger nere tills jag får besked om min datortomografi i början av nästa vecka ........ whistling.gif
          Nog sjutton undrar man varför det började värka .... men hoppas att det går att rätta till, eller är av övergående sort ...... confused.gif

Ska till frissan på tors. och tänker inte göra så mycket alls innan jag kan släppa min oro ...... tummenupp.gif

Redigerat av Ugglemormor: 12-06-2012, 09:22

Citera
          hattstugan
          Inlägg 12-06-2012, 15:19
          Länk hit: #13731

Moderator

HAr efter en del om och men påbörjat en flyttstäd idag!

Ska när jag druckit upp kaffet gå ut och gräva upp lite blommor jag sålt och packa dem för att postas imorgon!

Citera
          merlin68
          Inlägg 12-06-2012, 17:48
          Länk hit: #13732

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Har sommarflunsan och har tyvärr tillbringat hela dagen i sängen. Blääää för huvudvärk, halsont och snuva thumbdown.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 12-06-2012, 21:44
          Länk hit: #13733

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Igår kom äntligen trädgårdsmöblerna men idag skulle vi montera dem.Soffan gicj hyfsat,bordet det var omöjligt,det blev en aning irriterat,så vi brötför en kopp då säjer gubben Säj till dem på Odla att du inte rekommenderar denna skit! Varför ska jag ghöra det? Jaa det är väl därifrån du fått iden?
          Grejen är den att jag hittade en bild på denna mysiga möbel på nätet han tror tydligen att för mej är nätet--lika med odla giggle.gif efter kaffet insåg vi klart att det gick ej att montera i förborrade hål så det blev att göra egna på rätt ställe.Stolarna gick som en dans! Båda tyckte vi att det blev jättefint när det var klart tog ingen bild men lånar en

http://lizaslantliv.blogspot.de/2012/04/vita-utemobler.html

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-06-2012, 23:07
          Länk hit: #13734

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Klint, det var ett jättefint och fräscht möblemang! tummenupp.gif
          Det är så snyggt med vitt, men det är ju ömtåligare.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 13-06-2012, 06:24
          Länk hit: #13735

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Idag ska jag bara sitta i trädgården och njuta. yes.gif

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 13-06-2012, 10:10
          Länk hit: #13736

Medlem

Jag ska plantera en del sommarblommor som jag hade med mig upp till stugan igår.
          Maken kan nog tycka att jag handlar för mycket när han ser lådorna, men hinner jag plantera ut det i rabatterna när han inte är med så lägger han inte precis märke till att jag fyllt på flirting.gif . Alltså gäller det att passa på på fridagen giggle.gif

Jag köpte förresten en hel låda (28st) med jättefina tagetes för bara 49:-, (styckpris 6,95) och 5 stora fina tobaksplantor för 50:- (styckpris 29,95). Såna pangpriser kan man bara inte nonchalera!

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 13-06-2012, 13:33
          Länk hit: #13737

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

CITAT (Krolliljan @ 13-06-2012, 07:24) *
          Idag ska jag bara sitta i trädgården och njuta. yes.gif

Katten också. Det blev en sväng till plantskolan. Därifrån är det svårt att gå utan att köpa något. blush.gif Några sommarblommor och så en myskmadra.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-06-2012, 16:25
          Länk hit: #13738

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Strax bär det av til en av stadens bästa tapasrestauranger för en härlig träff med dottern.. smile.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          hattstugan
          Inlägg 14-06-2012, 04:42
          Länk hit: #13739

Moderator

Ska om 1 timme åka till jobbet för att ta emot nyckel till nästa flyttstäd som på börjas idag!

Orkar jag när jag kommer från jobbet blir det gräsklippning med den nyservade klipparen!

Citera
          Skruttis
          Inlägg 14-06-2012, 07:44
          Länk hit: #13740

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Igår fick jag nöjet (?) att bära ut en livs levande Större hackspett från huset.
          Vår katt Stella hade lyckats få tag i en och släppte den i köket. Väl där började den skrika fruktansvärt högt och gällt, konstant, och flaxa runt i fönstret.
          Som tack för att jag släppte ut den så hackade den mig i handen det sista den gjorde.
          Jag begriper bara inte hur i hela friden Stella som är så liten lyckades fånga och dessutom släpa med sig en så stor fågel, levande. Och en hackspett dessutom..... w00t.gif
          Förutom en del besvärlig kåda i pälsen så verkade Stella nöjd med bedriften. wink.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera

867 sidor V  « < 685 686 687 688 689 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-07-2026, 01:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon