Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 689 690 691 692 693 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Eva i Skåne
          Inlägg 22-06-2012, 12:30
          Länk hit: #13801


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag var uppe ovanligt tidigt (för att vara jag) och hann plocka lite midsommarbuketter innan regnet satte fart.
          Nu har man inte lust att sticka ut näsan ens.
          Vi har inget speciellt på schemat idag. Lite extra med maten, men ingen sill för det gillar jag inte. Annars blir det nog som en vanlig fredag/lördag.

          Bifogad bild
          Bifogad bild
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 22-06-2012, 14:12
          Länk hit: #13802


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Vi har handlat det sista till midsommarens mat. Jösses vad mycket folk i affärerna även idag fear.gif Har även köpt ett kemiskt preparat för att bli av med de fördrömmade ullösen som har angripit ett antal växter och är omöjliga att bli av med på ett "mildare" sätt (har försökt i månader men nu är måttet rågat ranting.gif )..
          Har slängt ihop några snabbsillar och tar en paus nu smile.gif Om några timmar anländer besöket så lika bra att vila sig lite innan festligheterna börjar. Oj glömde att jag även hann med att binda upp ett antal växter lite snyggare, vi har tre vinrankor som växer in på vår altan och går under taket så det ser ut som en taverna smile.gif De har så mycket växtkraft att det fanns långa revor precis överallt. Humlen på den skuggigare baksidan bands också upp lite snyggt och persikoträdets grenar blev också uppbundna så de klarar att bära frukterna senare i sommar... Ibland är det tur att få gäster så det blir lite ordning och reda hemma giggle.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 22-06-2012, 14:26
          Länk hit: #13803


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (merlin68 @ 22-06-2012, 15:12) *
          Vi har handlat det sista till midsommarens mat. Jösses vad mycket folk i affärerna även idag fear.gif Har även köpt ett kemiskt preparat för att bli av med de fördrömmade ullösen som har angripit ett antal växter och är omöjliga att bli av med på ett "mildare" sätt (har försökt i månader men nu är måttet rågat ranting.gif )..
          Har slängt ihop några snabbsillar och tar en paus nu smile.gif Om några timmar anländer besöket så lika bra att vila sig lite innan festligheterna börjar. Oj glömde att jag även hann med att binda upp ett antal växter lite snyggare, vi har tre vinrankor som växer in på vår altan och går under taket så det ser ut som en taverna smile.gif De har så mycket växtkraft att det fanns långa revor precis överallt. Humlen på den skuggigare baksidan bands också upp lite snyggt och persikoträdets grenar blev också uppbundna så de klarar att bära frukterna senare i sommar... Ibland är det tur att få gäster så det blir lite ordning och reda hemma giggle.gif


          det där sista brukar jag också tänka och säga biggrin.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-06-2012, 15:54
          Länk hit: #13804


          Gäster






          Ja, få lite ordning det brukar min gubbe säga innan vi får främjat, men då undrar jag att om vi ska ha en steril miljö, så kör dom på Ikea el. Likn. Detta ÄR ett levande hem där även kreativiteten flödar...... Det skäms jag inte över och gästerna ska få känna sig välkomna i det.
          Det förstår jag att rent i helt allmänt brukar man se till undan för undan. Inte så snabbt städad ett hus över 300 kvaratmeter, så man ser till att det hålls rent så gott det går, men att jag ska behöva flytta mina pågående arbeten, det går lite för långt......

          Har varit i båten o det var så rogivande, men det började fyllas med festande folk i hamnen, och vädret blev sämre så vi satsar på växthuset istället.
          Vi har inga traditioner som vi följer, utan tar det enbart lugnt tillsammans.....
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 22-06-2012, 18:43
          Länk hit: #13805


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Regn, regn.
          Ska ändå åka bort till dansbanan på koloniföreningen. Man har ju paraply yes.gif


          --------------------





           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 22-06-2012, 19:13
          Länk hit: #13806


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Vänter på en ambulans, har kanske dabbats av en tredje stroke. Kan inte blunda med vänster öga och halva ansiktet känns förlamat.
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 22-06-2012, 19:18
          Länk hit: #13807


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Nej men, Malcolm sad.gif så tråkigt -cry-.gif
          Hoppas det är falskt alarm. Annars kommer du åtminstone under behandling snabbt! Håller tummarna för dig
          smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 22-06-2012, 19:54
          Länk hit: #13808


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          På fm var det att binda en krans av Prästkragar till en lite tjej! När den avhämtades lämnades hennes farmor av hos mig för att vara här på em och babbla med mig istället för hoppa runt en Midsommarstång!

          Vid 17-tiden bar det av till lilla tjejens familj för att äta middag med grillat och färskpotatis! Efterrätt jordgubbar och glass!

          Nu slappar hunden, katten och jag vid TV:n
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 22-06-2012, 20:50
          Länk hit: #13809


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Hur har det gått för dottern Hattstugan?
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 22-06-2012, 21:59
          Länk hit: #13810


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Vad jag vet nu så har det inte kommit någon bebis idag heller!

          Vi kom överens igår att hon endast skulle höra av sig när bebisen väl kommit!
           
          Citera
          omk
          Inlägg 22-06-2012, 23:02
          Länk hit: #13811


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          Har haft en helt UNDERBAR midsommar med våra grannar !!!

          Först "lunch" kl 15, med allt som ska vara på bordet. Fru Granne hade fixat det mesta, men jag tog med en ljummen ansjovisrulle samt efterrätt (jordgubbar och grädde). Rätt var det var, var klockan åtta !!
          Herr Granne lade några korvar på grillen (2 råa gick åt till vovvarna) och sen, helt plötsligt var klockan elva !

          Tiden går verkligen fort när man har trevligt !


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 23-06-2012, 09:44
          Länk hit: #13812


          Gäster






          Hattstugan,
          Det brukar ju man vilja, ha det över först innan man kan dela glädjen med andra, så ingen stress på henne....

          Det är skitväder idag, så ska göra färdigt allt, samt att passa på att spruta ut den delen av mitt manus på papper innan jag åker. Det har hunnit bli över 90 sidor som är sparade.
          Har ingen möjlighet att skriva över det på papper under min bortvaro och det kommer att bli mycket mer skrivet när vädret är inte så bra nästa vecka...
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 23-06-2012, 12:41
          Länk hit: #13813


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (Eva i Skåne @ 22-06-2012, 20:18) *
          Nej men, Malcolm sad.gif så tråkigt -cry-.gif
          Hoppas det är falskt alarm. Annars kommer du åtminstone under behandling snabbt! Håller tummarna för dig
          smiley_small_hug.gif

          Det var ingen stroke trots allt, "bara" en ansiktsförlamning liknande den jag hade i vintras.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-06-2012, 13:54
          Länk hit: #13814


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Hoppas du fått medicin!


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 23-06-2012, 14:20
          Länk hit: #13815


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (hattstugan @ 22-06-2012, 22:59) *
          Vad jag vet nu så har det inte kommit någon bebis idag heller!

          Vi kom överens igår att hon endast skulle höra av sig när bebisen väl kommit!


          Hoppas bebisen anländer snart och allt går väl smiley_small_hug.gif Roligt och spännande att få en ny familjemedlem smile.gif

          Här blev inte mycket gjort idag, skogsrunda med hunden när regnet gjorde ett uppehåll och så har vår vägghängda gröna toalettstol anno 1975 fått en låååång spricka som inte längre går att laga. Kollade runt efter en ny men just den modellen som passar i "skruvhålen" ( Ifö med utanpåliggande cistern ) går på 3500 kronor som billigast fear.gif . Finns nån här som säljer en fräsch begagnad i vit porslin får vederbörande gärna PM:a mig smile.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-06-2012, 16:35
          Länk hit: #13816


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (malcolm @ 23-06-2012, 13:41) *
          Det var ingen stroke trots allt, "bara" en ansiktsförlamning liknande den jag hade i vintras.


          Det var ju för väl smiley_small_hug.gif
          Ansiktsförlamning är jobbig nog, men går väl oftast över. Min mamma fick en gång, troligen efter fästingbett.

          Merlin. Ring byggskrotfirmor och kolla och annars kanske på Blocket.

          Redigerat av Eva i Skåne: 23-06-2012, 16:37
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 23-06-2012, 17:01
          Länk hit: #13817


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Eva i Skåne @ 23-06-2012, 17:35) *
          Det var ju för väl smiley_small_hug.gif
          Ansiktsförlamning är jobbig nog, men går väl oftast över. Min mamma fick en gång, troligen efter fästingbett.

          Merlin. Ring byggskrotfirmor och kolla och annars kanske på Blocket.


          Blocket har jag redan testat utan framgång tyvärr. Heter det byggskrotsfirma eller kan man googla på något annat namn/begrepp?
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-06-2012, 17:05
          Länk hit: #13818


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          När jag googlar på "Återvinning bygg" finns där en hel del. Sen beror det förstås på var du bor, om det finns nån på ditt håll.
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 23-06-2012, 17:11
          Länk hit: #13819


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Tack Eva smiley_small_hug.gif
          Vårt hus är från 1975 och allt var original när vi flyttade in för snart 9 år sedan. Sedan dess har vi haft fullt upp när saker har gått sönder. Ingenting i huset är "standard" och inga mått kompatibla med det som är vanligt på marknaden. T ex var alla avlopp fyrkantiga istället för runda så vi fick byta hela avloppssystemet vid renovering av ett av badrummen ranting.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-06-2012, 19:30
          Länk hit: #13820


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Hoppas du hittar nåt som passar i ert hus. Berätta gärna hur det går.
           
          Citera

          867 sidor V  « < 689 690 691 692 693 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 23:12
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon