Vi har handlat det sista till midsommarens mat. Jösses vad mycket folk i affärerna även idag

Har även köpt ett kemiskt preparat för att bli av med de fördrömmade ullösen som har angripit ett antal växter och är omöjliga att bli av med på ett "mildare" sätt (har försökt i månader men nu är måttet rågat

)..
Har slängt ihop några snabbsillar och tar en paus nu

Om några timmar anländer besöket så lika bra att vila sig lite innan festligheterna börjar. Oj glömde att jag även hann med att binda upp ett antal växter lite snyggare, vi har tre vinrankor som växer in på vår altan och går under taket så det ser ut som en taverna

De har så mycket växtkraft att det fanns långa revor precis överallt. Humlen på den skuggigare baksidan bands också upp lite snyggt och persikoträdets grenar blev också uppbundna så de klarar att bära frukterna senare i sommar... Ibland är det tur att få gäster så det blir lite ordning och reda hemma