Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 692 693 694 695 696 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          ninnisky
          Inlägg 30-06-2012, 16:24
          Länk hit: #13861


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (bergvallmo @ 30-06-2012, 15:15) *
          Tillbaka hemma nu från Greklands goda värme. Här är det regn och 13 grader. sad.gif Men det positiva är att alla växter har klarat sig utmärkt utan bevattningshjälp. smile.gif


          Helt rätt tänkt - säger jag, som har + 21 och solsken i Göteborg!?



          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 30-06-2012, 17:28
          Länk hit: #13862


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          SEX veckors semester framför mig. Så" here we come" Normandie och Bretagne. Ostron och champagne..
          Sol, bad och lata dagar. Ljumma kvällar på någon uteservering vid havet.
          Gita
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 30-06-2012, 18:24
          Länk hit: #13863


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Gita @ 30-06-2012, 16:28) *
          SEX veckors semester framför mig. Så" here we come" Normandie och Bretagne. Ostron och champagne..
          Sol, bad och lata dagar. Ljumma kvällar på någon uteservering vid havet.
          Gita


          Ha, det där avverkade vi för minst 20 år sedan.... men trots det - ha en skön semester! Vi stannar i Sverige under sommaren men föredrar Borneo under vintern...


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 30-06-2012, 19:28
          Länk hit: #13864


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (ninnisky @ 30-06-2012, 19:24) *
          Ha, det där avverkade vi för minst 20 år sedan.... men trots det - ha en skön semester! Vi stannar i Sverige under sommaren men föredrar Borneo under vintern...

          Kan man verkligen avverka Normandie och Bretagne, jag tycker inte det. Vi har återvänt dit i stort varje sommar de senaste tjugo åren, jag älskar atlantkusten på sommaren.
          gita
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 30-06-2012, 19:54
          Länk hit: #13865


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Åter efter två veckor på Korsika och minsann följde inte solen och värmen med hem till Malmö.... yahoo.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 30-06-2012, 20:44
          Länk hit: #13866


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Gita @ 30-06-2012, 18:28) *
          Kan man verkligen avverka Normandie och Bretagne, jag tycker inte det. Vi har återvänt dit i stort varje sommar de senaste tjugo åren, jag älskar atlantkusten på sommaren.
          gita


          Jag/vi älskar också atlantkusten - men det finns så mycket mer att se i vår stora värld!

          CITAT (Aqvakul @ 30-06-2012, 18:54) *
          Åter efter två veckor på Korsika och minsann följde inte solen och värmen med hem till Malmö.... yahoo.gif


          Välkommen tillbaka smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 30-06-2012, 21:03
          Länk hit: #13867


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (ninnisky @ 30-06-2012, 21:44) *
          Jag/vi älskar också atlantkusten - men det finns så mycket mer att se i vår stora värld!

          Javisst finns det mycket i världen som man borde se, men för oss har det en viss tjusning att komma tillbaka till ett ställe där man är igenkänd på krogar, affärer m.m.När våra barn var små hade vi ett eget ställe i Södra Spanien (numera sålt) där vi alltid tillbringade jul och nyår. Det var alltid lika kul för barnen att hitta kvarlämnade leksaker och Pelle Svanslösböcker, äta lunch på kvarterskrogen m.m.. Borneo låter spännande, har ni varit där många gånger? Jag vet ärligt talat ingenting om Borneo, Thailand däremot har jag varit en gång, väldigt trevligt men inget jag längtar att återvända till.
          Gita
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 30-06-2012, 21:21
          Länk hit: #13868


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          En härlig dag har det varit idag. 23 grader och lite vind. Perfekt. tummenupp.gif
          Inget direkt trädgårdsarbete idag. Det blev mest att sitta ner och titta på de olika planteringarna. Jag är glad för att vi har sittplatser överallt. yes.gif


          --------------------





           
          Citera
          silos
          Inlägg 01-07-2012, 08:28
          Länk hit: #13869


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Nu skall jag till skapandet av dockor!
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 01-07-2012, 08:32
          Länk hit: #13870


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Vi skall försöka att komma iväg till en antk & loppmarknad, bara det inte blir för mycket regn.


          --------------------



           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 01-07-2012, 08:53
          Länk hit: #13871


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Ska strax ut i solen och plocka lite rabarber, ska göra god efterrätt till i kväll.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 01-07-2012, 15:56
          Länk hit: #13872


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Gita @ 30-06-2012, 18:28) *
          SEX veckors semester framför mig. Så" here we come" Normandie och Bretagne. Ostron och champagne..
          Sol, bad och lata dagar. Ljumma kvällar på någon uteservering vid havet.
          Gita


          Härligt! Bretagne är härligt så här års, lagom varmt och så den goda maten w00t.gif Var någonstans brukar ni vara? St-Malo (gammalt piratnäste mycket romantisk) , Brest...?


          Vi vaknade tidigt idag, fortfarande svårt för kroppen att fatta att det nu är semester unsure.gif Vattnade i trädgården och inomhus och sen bar det iväg med maken, sonen och hunden på båttur med picknick. Det var härligt men den som njöt mest var nog hunden som älskar att åka båt, det är härligt att se smile.gif .
          Nu händer inte så mycket mer idag, döttrarna är hos sina respektive, bara sonen ska få hit en kompis som ska se fotbollsmatchen och sova över. Har precis gjort klart lagen till fläderblomssaften som nu ska dra i kylskåpet i några dagar. Ska även lägga fläderblommor på tork ( till te ) och läsa klart min deckare smile.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 01-07-2012, 16:24
          Länk hit: #13873


          Gäster






          Har haft maken på besök, fått rena kläder o min post o skickat hem det som ska till tvätten.
          Nu gäller det att tas nya tag och fortsätta med skrivandet och njuta av vännernas besök..... kompiskram.gif

          Så det känns gottigott att leva ...... smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 02-07-2012, 08:53
          Länk hit: #13874


          Gäster






          Just nu väntar jag på att apoteket öppnar, har blivit förskyld, och sedan måste jag ha mer jordgubbar innan jag kommer igång med skriveriet, är inte säker när jag blir upptagen med annat ......
          Tiden går så fort när man har det gott kring sig...... bävar för att åka hem, men det blir väl att fortsätta med detta tills jag kan sätta punkt för det.

          Har kollat mina mail och FB och stänger ner tills vidare....... tummenupp.gif .
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 02-07-2012, 11:20
          Länk hit: #13875


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har haft kompisen från Göteborg här hela helgen så nu är det skönt att vara ensam igen!
          Har jobbat ett par timmar på fm och om 1 timme ska jag åka till Västerås med min mor och vår granne!

          Ikväll ska jag bara njuta av att vara solo ev ta ett glas vin på altanen om vädret tillåter!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 02-07-2012, 14:00
          Länk hit: #13876


          Gäster






          Behöver visst paus och lite mat för har fått ner 12 sidor med text i ett kör...... köpte jodgubbar och fick 2 visiterbjudande längre fram i veckan...... det blir lite paus.....och vädret har vänt sig mer åt det molniga hållet.
          Gott, blir inte så segt.... blink.gif

          life is not about reaching for the things that could be found.
          It´s about letting the unexpected happen and finding you never searced for...... smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 02-07-2012, 16:52
          Länk hit: #13877


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Vi har latat oss hela dagen, låg på gräsmattan och läste, tittade på molnen. Skit vad skönt att ha semester, hade nästan glömt bort hur det var tummenupp.gif Maken mixtrar med grillen i detta nu och senare ikväll ska vi se på film smile.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 03-07-2012, 16:04
          Länk hit: #13878


          Gäster






          Har haft en "hjälpsökande" och inte hunnit med ens mitt skrivande idag...... kompiskram.gif
          Kollat min FB och ska starta efter att ätit något......Blev tillfrågad att kolla ett "oroligt" hus/hotell på fredag, så det blir att jaga spöken....... giggle.gif

          Bjuden till vänner hela tors. och i morgon åter besök av en annan person...... g.gif alltså det blir visst fullt upp för min del nu när snacket gått att jag är här så passar de på...... whistling.gif
          Har blivit redan tillfrågad när jag kommer hit nästa gång ........ unsure.gif de o vara efterökt ???!!!!!! precis som det som väntar hemma inte vore nog .......

          semester får man nog ta under vinterhalvåret .......
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 03-07-2012, 18:10
          Länk hit: #13879


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Ugglemormor @ 03-07-2012, 17:04) *
          Har haft en "hjälpsökande" och inte hunnit med ens mitt skrivande idag...... kompiskram.gif
          Kollat min FB och ska starta efter att ätit något......Blev tillfrågad att kolla ett "oroligt" hus/hotell på fredag, så det blir att jaga spöken....... giggle.gif

          Bjuden till vänner hela tors. och i morgon åter besök av en annan person...... g.gif alltså det blir visst fullt upp för min del nu när snacket gått att jag är här så passar de på...... whistling.gif
          Har blivit redan tillfrågad när jag kommer hit nästa gång ........ unsure.gif de o vara efterökt ???!!!!!! precis som det som väntar hemma inte vore nog .......

          semester får man nog ta under vinterhalvåret .......


          Jösses du verkar ha fullt upp fear.gif så försök ta hand om dig själv också och få lite vila mellan uppdragen yes.gif

          Vi har handlat lite saker idag, bl a planteringsjord och en bräda för reparation av en gammal bänk. Det blev även ett par positionsstolar till en altan vi har på baksidan av huset och som används mest av äldsta dottern som har sitt rum innanför. Sedan blev det bad med hunden och lite pyssel i trädgården, jag gjorde slut på den andra hinken med illaluktande nässelvatten...herregud nu luktar allting skit, men nässelvattnet är ju så bra så det är värt odören sick.gif Ikväll blir det tv-kväll, vi ska se morden i midsommer smile.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 03-07-2012, 19:04
          Länk hit: #13880


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har stökat ute av och till idag! Varit hundvakt och fått gosa med lilla dotterdottern! Varit till sonen och gått ut med deras stora vovve!
          Pratat med en bekant ett tag! Vattnat samt grävt upp en del växter som imorgon ska packas och skickas vidare!

          Ska ta ett glas vitt och se på TV!
           
          Citera

          867 sidor V  « < 692 693 694 695 696 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 20:34
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon