Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 693 694 695 696 697 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          gnon49
          Inlägg 03-07-2012, 22:08
          Länk hit: #13881


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har hållit på med att få den nya datorn att fungera efter min smak. Lära mig hur operativsystemet fungerar o lagt in bank o säkerhetsprogram. Skall föra över fler saker från tidigare dators hårddisk vad det lider men nu funkar internet, bank, o mina favoritsidor.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-07-2012, 13:47
          Länk hit: #13882


          Gäster






          Merlin68,

          Håller med om att det har nu blivit lite för mycket, hade inte räknat med och hade inte informerat om att jag skulle vara här, utom till min "husvärd", men trots det har ju snacket gått, men å andra sidan har gjort de val jag hinner med och sen är det stopp.
          Det tar en hel del tid och koncentration vid besöken, men jag känner mig nöjd när det ger resultat.

          Jag får nog bosätta mig i båten om jag ska få fritt under några veckor och bli färdig med manusset. Dock har jag enstaka som jag lovat ta emot under de veckorna, det jag påbörjade innan, men det är inte så betungande, men man märker att under somrarna blir det många som söker hjälp.
          De hinner väl inte tänka på det under sin arbetstid så mycket, ja, det är en iakttagelse jag gjort som väcker tankar hur det står till egentligen.... g.gif .

          Ok, nu fortsätter jag att skriva tills nästa besök kommer senare på kvällen. Har varit nere på torget o köpt jordgubbar och mat...... giggle.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 04-07-2012, 21:15
          Länk hit: #13883


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag har jag haft myrjakt inför plantering i en väldigt torr rabatt! Satt ngr Aklejor och VitTobalsblomma i en annan!
          Skickat iväg en hel del växter! Haft en gammal kompis på snabbvisit!

          Nu ser jag på Drömmarnas Horisont på TV 8
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-07-2012, 09:53
          Länk hit: #13884


          Gäster






          Jag blir stax hämtad av vänner och vi ska ha en dag ihop från allt ........ smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 05-07-2012, 12:59
          Länk hit: #13885


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Försöka få bort svartmyror i stor blomkruka.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 05-07-2012, 20:26
          Länk hit: #13886


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Klippt min häck, åtminstone på utsidan mot gatan. Det sägs att det bör göras innan midsommar, men först nu fick jag arslet ur vagnen. Det känns skönt, för det är ett jäkla jobb att sopa upp allt avklipp. Nästan alla rabattkanter är fixade, ca 50 av 70 meter. Nu är det bara 2 rabatter kvar, där ogräs och annat frodas, men det är nog dom lättaste. Jag har klippt ner Rosenmalvorna (väck, väck, väck!) Elefantgräsets innersta fjolårspinnar skall klippas, gräsklipparen är på laddning, sopat upp efter Kaprifolen som släpper enormt med blommor... ja jösses idag och flera dagar i rad har jag varit riktigt idoh. Tennisarm och träningsvärk har jag vant mig vid (OBS! Spelar inte tennis eller golf, för den delen) Guldmedalj till mig, eller åtminstone ett extra glas vin...
          Igår när jag rensade i rabatt 1, så grävde jag rätt ner i ett svartmyrbo, med en helsikes massa ägg. Jag fick ta paus mitt i allt arbete, jobba 3 minuter, pausa, för det var myror överallt. Senare fick jag hjälp av koltrastarna, som hade fått nys om boet, och hjälpte mig att plocka bort både myror och ägg. Dom blev nog både mätta och nöjda
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 06-07-2012, 08:51
          Länk hit: #13887


          Gäster






          confused.gif Det är segt idag, har haft massor av mardrömmar, men jag skulle ju iväg em och kolla ett äldre byggnad där hela personalen mer el. mindre är rädda och får inga logiska orsaker att stämma med det.
          När jag ska iväg på något sådant, drömmer jag om det natten innan.

          Ska nu försöka skriva en stund, men jag blir såååååå...... ranting.gif när texten blir helt plötsligt röd med ett rött steck längs hela texten och jag begriper inte varför?????
          Då sparar jag det jag hunnit med och sen får jag börja från en ny blank sida och fortsätta med igen....
          Skit! hur kan det vara möjligt? kollat allt, men hittar inte det felet........ crazy.gif .
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 06-07-2012, 09:16
          Länk hit: #13888


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Kom nyss hem från vårdcentralen efter ett läkarbesök, vad som händer senare idag har jag ingen aning om.
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 06-07-2012, 09:30
          Länk hit: #13889


          Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Ska till Elgiganten och köpa en ny TV. Min gamla tjockTV börjar ge upp och igår började den stänga av sig självt så det är nog dags skrota den. Ska nog även ta en tur förbi träskofabriken i Barkarby när jag ändå är åt det hållet enligt deras hemsida har de fabriksförsäljning idag mellan kl 14-16.


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 06-07-2012, 11:21
          Länk hit: #13890


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Eva i Skåne @ 23-06-2012, 20:30) *
          Hoppas du hittar nåt som passar i ert hus. Berätta gärna hur det går.


          Jo till slut hittade vi en ny toalettstol på blocket för 1700 kr som vi hämtade. Vi har ju en mycket ovanlig sorts toa som är vägghängd med yttre vattencistern (går knappt att få tag på längre) så billigaste nypriset hade blivit 3500 kr. Allt som går utanför ramen tar ju tillverkarna extra saftigt betalt för ranting.gif
          Idag ska toan monteras och det hoppas jag går bra unsure.gif
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 06-07-2012, 17:45
          Länk hit: #13891


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Just nu gör jag detta. crazy.gif
          Bifogad bild


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-07-2012, 20:58
          Länk hit: #13892


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751




          Hamnade här av en slump och höjde medelåldern rejält...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 06-07-2012, 21:21
          Länk hit: #13893


          Gäster






          Ok. aqvakul,

          Nu räcker det för min del, är så trött i skallen och min meditations"grej" gick sönder, så jag får komma till ro ändå.
          Det var ett jäkla massa "spöken" jag fick ta hand om i ett gammalt hotell och det jobbet är inte färdigt för man orkar inte hur länge som helst att ligga högt i "fibbar", men nu vet dom att det finns inget att vara rädda för utom "pigan" som har fått flera av personalen att ramla nedfär en trappa. Hon gav sig på mig med, var inte längre observant, men hon försvann.........

          Jag tar inte emot ingen info innan jag startar mitt, efteråt får de gärna berätta och det har stämt i alla de fallen jag tagit hand om, men man vet ju aldrig .... och då måste man erkänna att det fixar kman inte...

          De hör av sig om ett par månader om det värsta oväsendet har lugnat ner sig, annars lovade jag att komma åter.......
          Urk, jaaaa .... siken värld vi lever i!!!"!! tummenupp.gif !!!! natti natti!!!!!
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 06-07-2012, 21:28
          Länk hit: #13894


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har jobbat ngr timmar på fm! Väl hemma drabbades jag av barnbarn abstinens och åkte till äldsta dottern och fikade samt gosade med de två äldsta barnbarnen!
          Hemma igen blev det vattning och middag med vin hos föräldrarna sen mer vattning!

          Nu lyssnar jag på TV och sitter här och häckar i brist på annan sysselsättning!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-07-2012, 15:10
          Länk hit: #13895


          Gäster






          Har varit med mina vänner på ett nytt ställe, en trädgårdsanläggning och köpt en hel del växter att ta med hem sedan den tiden kommer....
          Idag har jag valt att enbart ha det gott och vila och läsa resten av dagen, en välbehövlig paus.....
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 07-07-2012, 16:32
          Länk hit: #13896


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Vi har klippt häckarna (lååånga häckar har vi sweatingbullets.gif ) och varit och badat med hunden smile.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-07-2012, 17:19
          Länk hit: #13897


          Gäster






          ska nog gå till gårsfesten, trots allt, annars blir jag tokig på en enöägd ljugande åsna, vem vet.....
          det finns gott om vettiga vänner här och tiden rinner iväg så fort och sedan blir det ju brölloppet vi lånat huset till nere i Castell V..... och syrran fått en ny dåndimp -- undrar om hon klarar sig igenom det denna gången.
          Inget att leka med blodproppar.....
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 08-07-2012, 00:18
          Länk hit: #13898


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag har jag planterat lite växter från Busfrökedjan, klippt Buxbom och satt sticklingar från den! Många blev det!
          Fikat med familjen och mina fastrar! Senare blev det middag hos mor och far med familjen!
          Ikväll har en kompis varit här och fikat samt planerat för husmålning nästa helg!
           
          Citera
          bergvallmo
          Inlägg 08-07-2012, 21:16
          Länk hit: #13899


          Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem sedan:
          14-11-2009
          Medlem nr: 26 801



          Burit ut det som går att bära ut från växthuset samt vattnat lite. Packar och åker imorgon iväg en sväng med husbil ner till trevliga södra Sverige. Det sägs att det ska regna, så jag hoppas växterna klarar sig.


          --------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-07-2012, 18:19
          Länk hit: #13900


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag har jag röjt efter 2 av husväggarna! Vilket var nödvändigt för till helgen är det meningen att det ska målas!

          Imorgon om inget annat jobb dyker upp så blir det att forsla bort allt gräs och nässlor efter dagens röjning!
           
          Citera

          867 sidor V  « < 693 694 695 696 697 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 20:35
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon