Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 694 695 696 697 698 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Krolliljan
          Inlägg 09-07-2012, 18:45
          Länk hit: #13901


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Vi har målat utemöbler. Bänk och några stolar. Nu är det bara fyra stolar, ett brd och hammockställningen kvar. sweatingbullets.gif
          Men jag tycker att det blir fint. Vi har valt att måla dem i husets knutfärg.


          --------------------





           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 10-07-2012, 16:47
          Länk hit: #13902


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har kört undan allt gräs som blev vid röjningen igår! Klippt sly som jag har kvistat och målat! Letat reda på ett spett så jag kan få ner pinnarna som blomstöd imorgon!

          Nu väntar jag på äldsta dottern ska komma med sitt yngsta barn!
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 10-07-2012, 17:41
          Länk hit: #13903


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Tänk vad modernt vi har fått det på utedasset! Inte nog med att vi har urinseparering och nymålat, idag monterade vi också en solcellslampa och skaffade en bra spade till mullen så att vi slipper spilla. Bara något trevligt att läsa som saknas ...


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Bee
          Inlägg 10-07-2012, 19:55
          Länk hit: #13904


          Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem sedan:
          27-01-2006
          Medlem nr: 7 002



          Idag har vi varit och pratat med svärfar ang att han behöver flytta till ett serviceboende. Han klarar sig inte själv längre så det vore det bästa för honom. Jag känner starkt med honom. Det kan inte vara kul att inse att man inte längre klarar av det vardagliga. Han var lite ledsen men fattar att det är bäst så. Fast det är ju bara ena sidan av det. Att få till stånd ett serviceboende är ju inte så lätt. Man måste ju gå via en biståndsbedömare och det lär vara lättare att få kamelen genom nålsögat än att få plats på serviceboende bara för att man vill.


          --------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 13-07-2012, 11:33
          Länk hit: #13905


          Gäster






          Dags att koppla ur och fortsätta med sitt tills man blir hämtad hem under helgen..... tongue.gif
          Min syster är nu medvetslös och lever endast med hjälp av maskiner under en tid, det är fråga om att ta en dag i taget sa dom när jag ringde, men jag åker nog inte dit när det blir dags för henne att lämna livet.

          Ska åka med vänner till trädgårdshandel och kolla lite ...... shy.gif
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 13-07-2012, 15:10
          Länk hit: #13906


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Beklagar det här med din syster Ugglemormor trostar.gif

          Har handlat mat idag och köpt "pluppar" att stänga av vattnet med nu när vi tar bort 70-tals bidén i badrummet. Den nya toastolen är på plats vilket jag är jätteglad över. Maken och sonen installerade den tummenupp.gif
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 13-07-2012, 15:20
          Länk hit: #13907


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har satt grästrimmern på laddning för en sista putsning av kanterna kring landen. Sedan är det bara att börja om nästa vecka. Såg att krassen började blomma. En får glädjas åt det lilla i denna väderleken.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 13-07-2012, 19:56
          Länk hit: #13908


          Gäster






          Merlin 68,

          Tack ..... smiley_small_hug.gif livet är grymt och man vet inte vad som händer .... syrran fick sin 3:e propp nu 1,5 vecka sedan, de andra har hon klarat av rätt så bra, men nu är det nog kört helt. Hon är endast 54 år med familj, barn och barnbarn och make och annars haft det rätt bra. Vi har inte haft så mycket kontakt med varandra sedan hon fick den första, men vi växte ju upp tillsammans, men man får nog överleva det också. Nu slipper hon att lida i alla fall. Begravn, kommer att ske med familjen, så ville hon ha det.

          Visst är man vissen just nu, men ..... crying.gif man tar det som det blir ..... kommer nog vara lite frånvarande
          sover med mobilen i räckhåll, för de ringer .....

          Ingen bra slut på dessa semesterveckor ........
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 13-07-2012, 22:54
          Länk hit: #13909


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Lider med dig Ugglemormor. smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 14-07-2012, 05:20
          Länk hit: #13910


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Igår satte vi vårt sjunde och åttonde träd. Ett äppel och ett körsbärsträd.
          Nu börjar det likna en trädgård. yes.gif


          --------------------





           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-07-2012, 09:51
          Länk hit: #13911


          Gäster






          Tack Malcolm och Melin,

          Ni har erfarenheter om detta.
          Jag var väl så beredd att efter den andra smällen var det fråga om att när kommer nästa ?
          Åker hem till mitt och inte förrän nu börjar jag ta in det hela. De kommer inte hålla henne vid liv nu när hjärnan är undersökt o där finns inget att hoppas på.
          Hennes alla barn o barnbarn är där och jag har kontakt med maken.
          De har ett svårt beslut att ta..... : crying.gif
          Jag åker hem till mitt i morgon bitti, lättare att hålla kontakt vad som händer.

          Hörde att mina växter har alla överlevt o har några nyinköpta att ta med...
          Jag känner mig skör...... kompiskram.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 14-07-2012, 16:24
          Länk hit: #13912


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag har 3/4 av huset målats! Den sista 1/4 målade jag förra sommaren! Min knasiga kompis som hjälpt mig med målningen körde igång 04.30!!!! Inte riktigt klokt men han kunde inte sova! Kl 13 var vi klara och då hade vi fikat först på morgonen efter jag blivit väckt (kl 07) och sen en gång på fm!
          Har varit och köpt nya penslar till färgen till vindskivorna och fönsterfodren! Så imorgon om vädret tillåter blir det att måla dessa!
          Nu ska jag fixa lite middag och kanske slappa lite! Känns i kroppen att jag målat!
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 14-07-2012, 17:31
          Länk hit: #13913


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Köra en del till återvinningen imorgon
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 14-07-2012, 21:17
          Länk hit: #13914


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Tagit en välbehövlig tupplur , ska sova igen sedan förstås. I morgon ska vi till sommarstugan och pyssla lite , vad det blir får vädret bestämma men det såg inte lovanda ut , bara regn, regn, regn och åter regn.

          Tur vi har tak på stugan !


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 14-07-2012, 21:20
          Länk hit: #13915


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Skallåka till återvinningen med en del skräp, bla. de stora Voigt-horn (högtalare) jag byggde i tonåren. Känns lite vemodigt eftersom det var mycket jobb med dem.
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 15-07-2012, 14:08
          Länk hit: #13916


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Ugglemormor @ 14-07-2012, 10:51) *
          Tack Malcolm och Melin,

          Ni har erfarenheter om detta.
          Jag var väl så beredd att efter den andra smällen var det fråga om att när kommer nästa ?
          Åker hem till mitt och inte förrän nu börjar jag ta in det hela. De kommer inte hålla henne vid liv nu när hjärnan är undersökt o där finns inget att hoppas på.
          Hennes alla barn o barnbarn är där och jag har kontakt med maken.
          De har ett svårt beslut att ta..... : crying.gif
          Jag åker hem till mitt i morgon bitti, lättare att hålla kontakt vad som händer.

          Hörde att mina växter har alla överlevt o har några nyinköpta att ta med...
          Jag känner mig skör...... kompiskram.gif


          Skickar dig en jätte-styrke-kram smiley_small_hug.gif Jo min plastsvärmor gick bort efter en propp så visst känner jag igen det du skriver...

          Vi har nu tagit bort bidén här hemma. Badrummet ser plötsligt mycket större ut när den är borta smile.gif Ska också försöka få tag på ett vit handfat och nytt badkar för en billig peng ...tur att blocket finns smile.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 16-07-2012, 06:25
          Länk hit: #13917


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Igår blev det inget måla då regnet ställde till det! Mellan skurarna hann jag flytta en del blommor, kruka de som jag inte vet vart jag ska ha ännu! Hämtade 2 stora krukor till 2 av min Änglatrumpeter som mer än vuxit ur sina andra krukor!
          Vid regnandet blev det frö pyssel såsom fylla påsar och att vika påsar!

          Idag blir det jobb ngr timmar sen till en kompis och tvätta!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 17-07-2012, 18:41
          Länk hit: #13918


          Gäster






          Har kommit hem och börjat packa upp....
          Suttit i telefon o kollat situationen med syrran, nu finns det knappt att sticka henne för att ge näring. Proverna ligger illa till av det lilla jag fått reda på....
          Kan hända att de ger upp, verkade så, men jag vet inte...... crying.gif

          Tiden har stannat stilla inom mig..... har endast skrivit på mitt manus och inte haft mer psykisk ork att bry mig om något ........ sleeping.gif t

          tiden läker de flesta såren, men minnen kommer att finnas kvar.....
          varför har det blivit så många nära o kära som man mist på kort tid?
          det blir tomt i ledet..... trostar.gif

          Redigerat av Ugglemormor: 17-07-2012, 18:45
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 17-07-2012, 21:35
          Länk hit: #13919


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag har jag planterat lite blommor, vattnat och äntligen kunnat klippa den ena gräsmattan! Den andra hanns inte med för det drog in ett rejält åskväder! När det pågick fixade jag frökuvert i brist på annan sysselsättning!
          Ikväll har jag fikat med äldsta dottern och imorgon ska jag till yngsta dotterns lägenhet och tvätta + kolla deras blommor och plocka undan post!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 20-07-2012, 12:06
          Länk hit: #13920


          Gäster






          Har betalat en jädrans massa räkningar ...... ranting.gif ringt till sjukhuset och det är som det är ...... crying.gif
          ska fortsätta med mitt skrivande en stund till, sedan kolla växterna och ta in lite blommor..... rose.gif
           
          Citera

          867 sidor V  « < 694 695 696 697 698 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 19:26
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon