Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 695 696 697 698 699 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          merlin68
          Inlägg 20-07-2012, 12:15
          Länk hit: #13921


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Åkt ut med båten på förmiddagen smile.gif Om en stund åker vi och handlar nytt handfat och vattenkran till badrummet men först ska maken hjälpa grannen att beskära grannens träd för grannen är lite skröplig och orkar inte med sånt längre. Ikväll ska vi fortsätta spela backgammon, himla roligt nu när jag lärt mig spelet smile.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 20-07-2012, 19:49
          Länk hit: #13922


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Imorgon ska vi på dop till en arbetskamrat till mig. Har varit och köpt en BRIO-leksak till det lilla barnet. de traditionella doppresenterna får släkten stå för.
          Jag är i ett väldigt bryderi över hur jag ska klä mig g.gif . Det blir många gäster och jag är inte precis den som har några tjusigare kläder i garderoben
           
          Citera
          bergvallmo
          Inlägg 21-07-2012, 09:01
          Länk hit: #13923


          Medlem
          Antal inlägg: 1 461
          Medlem sedan:
          14-11-2009
          Medlem nr: 26 801



          Har varit hemifrån rätt mycket, så dagen kommer att ägnas åt trädgårdsarbete. Inte så tokigt när solen skiner.

          Ikväll så ska jag käka på Subway och gå på bio. Förhoppningsvis Ice Age.


          --------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag...
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 21-07-2012, 09:40
          Länk hit: #13924


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Förmiddagspromenad med grannen - trädgårdsarbetet får vänta till i eftermiddag då det förhoppningsvis har torkat upp lite mer. Svampen ska plockas i morgon har vi bestämt.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 21-07-2012, 19:45
          Länk hit: #13925


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har haft nattgäst här så idag har det inte blivit något gjort mer än lite vattning av krukor och det som är nyplanterat!

          Nu ser jag på en film och när den slutat blir det sängen!
           
          Citera
          Bee
          Inlägg 21-07-2012, 22:02
          Länk hit: #13926


          Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem sedan:
          27-01-2006
          Medlem nr: 7 002



          Idag har det varit sommar! Vi tog bilen till närmaste badplats parkering och promenerade någon kilometer bortom till en halvö. Hittade en liten vik mot norr men där vi skyddades av berg mot väster så det blåste inte så förfärligt. Sol, hav, en liten vik med utsikt norrut (man ser inte Marstrand därifrån men det är inte så långt bort), medhavt kaffe o mackor. Ljuvligt!!


          --------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
           
          Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 21-07-2012, 22:14
          Länk hit: #13927


          Gäster






          Har haft grillparty här, härnäst är det mer fylla som står på menyn kompiskram.gif wacko.gif crazy.gif laugh.gif yahoo.gif
          '


          SKÅL FÖR BÖVELEN! yaay.gif

          Redigerat av Hjortronsylt: 21-07-2012, 22:15
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 22-07-2012, 11:53
          Länk hit: #13928


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag är jag i yngsta dotterns lägenhet och tvättar samt att den behöver vädras ut innan dom kommer hem i kväll!

          Väl hemma igen blir det nog att kolla av alla blommor igen och eventuellt vattna! Jo vi har inte fått just något regn här så det är ett måste med vattning!
          Kanske blir det att klippa mera sly för att göra buskstöd i morgon om det inte dyker upp jobb då!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 22-07-2012, 17:13
          Länk hit: #13929


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Varit ute med båten nästan hela dagen smile.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 22-07-2012, 18:39
          Länk hit: #13930


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Fick besök av äldsta dottern med barn på em så det har inte blivit något gjort alls! Jo barnbarnet fick vattna lite blommor förstås då ungar älskar att palta med vatten!

          Får se om väder och vind tillåter några utesysslor imorgon då!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 23-07-2012, 14:05
          Länk hit: #13931


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Vi ska plocka röda, svarta, gröna och vita vinbär om en stund. Vi har 17 vinbärsbuskar och fem personer som får plocka 3 buskar var. Två buskar lämnas som godisplock när man befinner sig ute i trädgården. Vi får sådana mängder vinbär varje år så det räcker hela året. Vi färskfryser och gör saft, sylt, gelé och använder det även till att göra vinbärsvin smile.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 23-07-2012, 15:33
          Länk hit: #13932


          Gäster






          Har precis fått besked om att all livsuppehållande behandling avbryts idag.......
          Min syster klarade sig inte denna gången......
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 23-07-2012, 15:59
          Länk hit: #13933


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          En styrke kram i denna svåra stund smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 23-07-2012, 16:05
          Länk hit: #13934


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Ledsamt Ugglemormor - beklagar.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 23-07-2012, 16:39
          Länk hit: #13935


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          CITAT (Ugglemormor @ 23-07-2012, 16:33) *
          Har precis fått besked om att all livsuppehållande behandling avbryts idag.......
          Min syster klarade sig inte denna gången......


          Beklagar Ugglemormor och skickar dig och din systers familj en stor tröstekram i denna svåra stund trostar.gif

          Redigerat av merlin68: 23-07-2012, 16:39
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 23-07-2012, 21:16
          Länk hit: #13936


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Det enda vettiga jag gjort idag är ett besök på AF! Efter det kostade jag på mig en lunch buffet på en av Taikrogarna!

          Sen har jag mestadels glott på TV!
           
          Citera
          merlin68
          Inlägg 24-07-2012, 12:18
          Länk hit: #13937


          Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem sedan:
          09-03-2010
          Medlem nr: 28 369



          Vi har varit och badat med hunden hela fm. Nu ska vi åka en sväng till tippen och slänga gammalt badrumsporslin. Ska snygga till rabatten mot gatan senare idag så det ser lite prydligare ut samt mäta ut var stolparna till ett blivande plank ska grävas...
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 24-07-2012, 13:00
          Länk hit: #13938


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Förmiddagen gick åt till att handla mat och annat - fyra affärer - tre för många enl mitt förmenade: Jag ogillar att gå i affärer - men ibland måste man.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-07-2012, 13:31
          Länk hit: #13939


          Gäster






          Stort tack till alla om tröst..... smiley_small_hug.gif .

          Det känns enbart tomt just nu och känner mig vissen, men vad gör man? De andra i hennes familj har nog av det just nu, dock meilar vi tröst om inget annat.

          Dottern ringde nu på morgonen och undrade vad hon skulle göra, maken sjuk, svullen, svårt att andas och smärtor --- bad dem att åka in på direkten till sjukhuset.
          Har endast fått ett sms att de tar massa prover just nu, troligen hjärtat eller liknande verkade det av det hon beskrev till mig i morsse.
          Det är ju sjutton också att allt ska komma på eng gång! ..... confused.gif tur att han är nu under vård.... trostar.gif hoppas att det inte är så alvarligt, men dylikt ligger i hans släkt.
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 24-07-2012, 22:01
          Länk hit: #13940


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag har jag vattnat och vattnat igen! Tro det eller ej men här är det torrt! Gjort buskstöd till min Stjärnflocka och till Väddklinten som välde ut över gräset! Sonen varit på fika och yngsta dottern ringt!

          Imorgon ska jag iväg och kolla på ett jobb till firman, posta växter och till kompisen med växter! Därefter till sonens hund och vara där över natten för dom ska på kryssning!
           
          Citera

          867 sidor V  « < 695 696 697 698 699 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 19:27
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon