Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 700 701 702 703 704 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          hattstugan
          Inlägg 17-08-2012, 20:17
          Länk hit: #14021


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag blev det vattning av alla amplar och gödning till ALLA krukor! Fika med dotter, måg och sonen! Rasta liten vovve!
          På em kom skyddslingens dotter och i samma veva brakade sommarens första ordentliga åskoväder ut!
          dundrade på ordentligt samtidigt som det kom hårt slagregn och hagel! Ca 30 mm på 30 minuter!

          Efter regnet slutat blev det att binda upp en av Änglatrumpeterna som vickat i den hårda vinden! Sommar- och Höstrudbeckiorna hade också vickat men för övrigt blev det inga växtskador!

          Nu slappar jag med Kisse i knät och vovven ligger i soffhörnet!
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 18-08-2012, 00:19
          Länk hit: #14022


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har just ruinerat mig på Vårblommande lök erbjudandet här på Odla!
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 18-08-2012, 19:22
          Länk hit: #14023


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag har det inte blitt nåt gjort alls! Rastat dotterns vovve på fm och sedan till andra dottern på sen lunch för att åka vidare till sonens hund!

          Så här sitter jag med en stor jycke som försöker vara knähund! Vill inte ha 48 kg hund i knät!
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 20-08-2012, 07:16
          Länk hit: #14024


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag blir det nog inte mycket gjort! Mår inte så bra idag!

          Men det ändrar sig kanske till em och då blir det kanske att greppa spaden igen då det jobbet legat nere i flera dagar!
          Har många växter som behöver ny boplats så.....
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 21-08-2012, 19:29
          Länk hit: #14025


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Blev inget grävt igår och inte idag heller! Igår blev det lunch med yngsta dottern och en tur på stan innan jag hämtade min nyköpta gamla bil!

          Idag har jag handlat och haft en kompis här på eftermiddagen!

          Nu slötittar jag på TV och smuttar på ett glas vitt!
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 23-08-2012, 22:25
          Länk hit: #14026


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Med risk att vara den enda som vågar använda forumet så...

          Idag blev det gos med yngsta barnbarnet på fm!
          Lämnat vinterdäcken till den sålda Mercedesen i spöregn!
          Vattnat lite krukor vid hemkomsten!
          Fikat i kväll med äldsta dottern!
          Nu slötittar jag på History kanalen och smuttar på ett glas vitt!
          Inget jobb på ytterligare en vecka! Bläää
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 26-08-2012, 17:23
          Länk hit: #14027


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Hej på Er!
          Åter hemma efter några månader i sommarstugan, skall nu bli mer aktiv här på Odla.


          --------------------



           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-08-2012, 19:50
          Länk hit: #14028


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097



          Hej Uggi!!
          Hoppas ni har haft en skön tid i stugan!!

          Idag har det inte blitt mycket gjort då det regnat och åskat här! Var endast tvungen att tömma skottkärran på grästorvor efter gårdagens grävande!

          På em har det varit barnbarn för hela slanten hemma hos min mor och far! Blev även middag där!

          Nu ska jag snart lägga mig då jag sov dåligt natten till idag!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 27-08-2012, 14:15
          Länk hit: #14029


          Gäster






          Ska väl börja packa upp, hemkommen fr. brölloppet i castell V. --- allt gick så himla bra och det var inte så hett upp i bergsbyn. De nygifta ska bo där nu ett tag och sedan fortsätta till andra platser...... wub.gif .
          skönt att sluppit hela mediauppådet under denna tid, precis som de önskade sig ........ tummenupp.gif

          Har fått besked om att jag ska opereras igen så snart de kan få ihop samma team som tidigare.......
          Så blir det när de inte gjorde allt på en gång, kanske var det inte möjligt heller ...... rtfm.gif
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 27-08-2012, 14:48
          Länk hit: #14030


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          CITAT (Uggi @ 26-08-2012, 16:23) *
          Hej på Er!
          Åter hemma efter några månader i sommarstugan, skall nu bli mer aktiv här på Odla.


          Hej Uggi! Kul att se dig här igen smiley_small_hug.gif Du har säkert haft det skönt på sommarstället!


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 28-08-2012, 08:49
          Länk hit: #14031


          Gäster






          Välkomna hem alla semesterfirare! ...... min tid här kommer vara lite då och då pga. omständigheterna.
          Ska till vtn. gymn. vid lunch, sedan tvätta och allmän pyssel hemma och allt som blev efter då lilla hunden lämnade oss, och nu brölloppet som är över........... tummenupp.gif
          Konstigt att allt kommer på samma gång?!...... confused.gif
          Min systers urna läggs till vila på lördag, har skickat blommor för de har ytterligare en minnesstund där.
           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 28-08-2012, 14:22
          Länk hit: #14032


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          Har äntligen fått tummen ur att kapa den ved som låg i en liten hög och var för långa bitar för min kamin! Och t.o.m. burit in den smile.gif Nu ligger en ytterligare en liten hög kvar som måste klyvas, men den får ligga ett tag till för nu har jag så ont att det snurrar i bollen.... men oj så skönt att ha fått den lite större högen klar biggrin.gif


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 28-08-2012, 15:58
          Länk hit: #14033


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har själv burit in ved idag och funderar på att tända en liten brasa. Går ju o småfryser inne. Samtidigt vill jag spara ved ifall vintern blir hård. Ett måste vid strömavbrott.
          Jaja nu pratar man höst o vinter igen.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 28-08-2012, 16:02
          Länk hit: #14034


          Gäster






          Lätt gjort när vädret är sånt just nu, men hoppas dock lite goa höstdagar,........ tummenupp.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 28-08-2012, 16:48
          Länk hit: #14035


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (gnon49 @ 28-08-2012, 16:58) *
          Har själv burit in ved idag och funderar på att tända en liten brasa. Går ju o småfryser inne. Samtidigt vill jag spara ved ifall vintern blir hård. Ett måste vid strömavbrott.
          Jaja nu pratar man höst o vinter igen.

          Tänd du en liten brasa, både för värme och en fin mysfaktor.


          --------------------



           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 28-08-2012, 18:06
          Länk hit: #14036


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har påbörjat en flyttstäd idag och det är rejält smutsigt så det tar sån tid + att bostadsbolaget inte tillåter några kalkrester i badrummet! Inte så kul när Enköping har riktigt hårt vatten så det blir kalkavlagringar snabbt!
          Fattar inte varför inte bolaget kan fixa avhärdare istället för att kräva av hyresgästerna ett kalkfritt badrum!

          Nu ska jag dricka en mugg kaffe och glo lite på min nya platta TV! Den gamla tjockisen somnade igår!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 29-08-2012, 11:52
          Länk hit: #14037


          Gäster






          Stökat undan det värsta i växthuset och tagit fler foton av mina blommor till min målning, som jag längtar sååååå mycket att börja med ......... tummenupp.gif har redan fått en del framkallade.......
          Måste bara avsluta manuset innan, annars blir den liggande och nu är jag så trött på att skriva, orken försvann när Molly dog, men det är dax ........... smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 30-08-2012, 17:47
          Länk hit: #14038


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har jobbat idag! Äldsta dottern och hennes kompis varit på snabbfika!

          Samlat fröer samt vattnat min Änglatrumpeter och Dahlior!

          Slöar vid datorn och lyssnar på TV!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 31-08-2012, 09:22
          Länk hit: #14039


          Gäster






          Ska ringa till neuro-ort. ..... de vill ha in mig nu akut innan allt blir sämre ..........
          Men ska ha maken för att fixa rätt läkare, densamma som förra gången ,,,,,,,, det betalar man ju för med sin extra sjukv. försäkring med........

          Hoppas att kunna skriva färdigt manuset, även om man ligger där inne.......

          Trist väder ute idag ..... thumbdown.gif
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 31-08-2012, 12:48
          Länk hit: #14040


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har gjort klart för veckan. yahoo.gif Prydligt i trädgården, färre dammråttor inne, diskbänken ren, sängen nybäddad. Nu skall här göras ingenting.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera

          867 sidor V  « < 700 701 702 703 704 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 15:41
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon