Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 701 702 703 704 705 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Ugglemormor
          Inlägg 31-08-2012, 12:59
          Länk hit: #14041


          Gäster






          Duktigt att fått helt och rent till helgen.......

          Har precis börjat ta itu med lite veckoslutsarbete i den mån jag får benet med mig ........
          Fyllt maskinerna, måste börja förbereda sig ev. en akutresa till lasarettet
          Packat en övernattningsväska iaf. om .......
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 31-08-2012, 19:34
          Länk hit: #14042


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097



          Hoppas du känner dig bättre Ugglemormor!

          Har varit närvarande vid en förrådsflytt idag! Killarna var superduktiga! Flyttade 2 förråd på 3 timmar och de skull upp 4 trappor utan hiss vilket gjorde att jag inte kunde hjälpa till nåt!
          Blev lite sur på chefen efteråt och var till Af men där blev det inte mycket hjälp inte!
          Äldsta dottern varit och fikat på em!

          Nu tar jag ett glas vitt och slänger ett öga på TV medans jag kollar hur mina auktioner går!
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 01-09-2012, 17:57
          Länk hit: #14043


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Känner mig mycket belåten med dagen, har skrapat och rengjort några fönster samt till sist gjort en strykning på dem. Har även fått några nya Nävor av en grannfru som nu är planterade. sweatingbullets.gif


          --------------------



           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 01-09-2012, 18:06
          Länk hit: #14044


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Riktigt härligt väder blev det idag.
          Jag har gått runt i trädgården och tittat på när min snälla make har fyllt på jord i en massa land och flyttat en järnek ( för 3:e gången. Nu får den stå där. Stackars järnek. blush.gif Nu får jag inte störa den mer nono.gif .)


          --------------------





           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 02-09-2012, 05:29
          Länk hit: #14045


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Igår blev det en tur till Trädgårdsdagen och kom därifrån med 4 krukor Dagliljor varav 2 är namnsorter samt en Rosenrot som jag köpte av trevliga Jultorpet!
          Sen blev det fika hos kompisen innan jag åkte och handlade!
          Sonen tittade in på en snabbvisit!
          Sent på em blev det bättre väder så då blev det att rädda några blommor från att drunkna! Tog ett glas vin hos föräldrarna sen TV!

          Idag blir det Loppis besök med en annan kompis! Troligen blir det inte mer än det gjort idag!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 02-09-2012, 16:40
          Länk hit: #14046


          Gäster






          Bättre blir det inte utan nu är det som en nerförsbacke, mer och mer ont, samt att förlamningen släpper inte mer utan sprider sig.........
          Har legat i sängen under de sista 2 dagarna förrutom att försökt lite emellanåt, men lagt mig igen.......
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 04-09-2012, 10:04
          Länk hit: #14047


          Gäster






          Dax att stänga ner, ska försöka åka med maken till vtn. gym för att prata om mina möjligheter, de har ju tullgånd direkt till ort.avd.
          Inget kul att slåss med "deppia", hoppas det vänder..........gör ingen nytta just nu innan jag vet mer.......
           
          Citera
          turtles
          Inlägg 04-09-2012, 15:10
          Länk hit: #14048


          Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem sedan:
          05-04-2012
          Medlem nr: 75 756



          Ska väl snart börja se efter vad det finns för mat att laga.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 05-09-2012, 10:44
          Länk hit: #14049


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Snart får jag leka med mitt barnbarn!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-09-2012, 11:08
          Länk hit: #14050


          Gäster






          Fick svar fr. neuro. ort. --- att ställä mig i kö bara ..... fear.gif helskota heller att jag gör! ......... ranting.gif
          Då gäller det att utnjyttja sin försäkring att få vårt var som helst inom 14 dagar och slippa betala för det....
          Hade hoppats att kunna få en snabb lösning utan att ta till med "hårdhandskarna", men de ska få se.....

          Jag gnäller inte i onödan, detta är akut! ......... devil.gif
          Jag blir ju dyrarare i det långa loppet för landstinget om jag blir dålig......

          Redigerat av Ugglemormor: 05-09-2012, 11:10
           
          Citera
          silos
          Inlägg 05-09-2012, 13:24
          Länk hit: #14051


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Barnbarnet med mamman har gått hem nu.Lillen och jag lekte med bilar och så tittade vi på gamla kort......
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 05-09-2012, 13:29
          Länk hit: #14052


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Jag har precis varit ut och tittat på fjärilar - vet inte hur många amiralfjärilar jag såg, många. Och minst en sorgmantel plus några som jag inte vet namnet på, pärlemorfjärill i vart fall. Jag är mycket förtjust i fjärilar och värnar om dom med bra växter och annat.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-09-2012, 15:49
          Länk hit: #14053


          Gäster






          Gunsta,

          Då har vi en sak gemensamt, jag bara ...... wub.gif fjärillar. Har köpt en bok om don, men har en till på gång pga att jaqg vill måla av dem och det som kanske alla ser, små fjärilsflickor, i mina kommande målningar.
          Har fått lite hjälp att komma till stans konstnärsaffär och köpt till det som skanades.
          Blir jag mer sängbunden så gäller det hålla humöret uppe någorlunda och jag är kreativ i många hänseenden.
          Det känns roligt att börja tecka igen, lite stämningslavering och rita resten och även använda tusch.....

          Om /när jag blir inlaggd så kan jag inte ligga syskolös, ett litet block, pennor och några foton av mina blommor kan jag ju ha med mig.......... tror jag........ tummenupp.gif
           
          Citera
          silos
          Inlägg 05-09-2012, 16:08
          Länk hit: #14054


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (gunsta @ 05-09-2012, 14:29) *
          Jag har precis varit ut och tittat på fjärilar - vet inte hur många amiralfjärilar jag såg, många. Och minst en sorgmantel plus några som jag inte vet namnet på, pärlemorfjärill i vart fall. Jag är mycket förtjust i fjärilar och värnar om dom med bra växter och annat.


          Även jag har sett fjärilar idag och jag blir lycklig varenda gång jag får syn på dessa vackra varelser!

          CITAT (Ugglemormor @ 05-09-2012, 16:49) *
          Gunsta,

          Då har vi en sak gemensamt, jag bara ...... wub.gif fjärillar. Har köpt en bok om don, men har en till på gång pga att jaqg vill måla av dem och det som kanske alla ser, små fjärilsflickor, i mina kommande målningar.
          Har fått lite hjälp att komma till stans konstnärsaffär och köpt till det som skanades.
          Blir jag mer sängbunden så gäller det hålla humöret uppe någorlunda och jag är kreativ i många hänseenden.
          Det känns roligt att börja tecka igen, lite stämningslavering och rita resten och även använda tusch.....

          Om /när jag blir inlaggd så kan jag inte ligga syskolös, ett litet block, pennor och några foton av mina blommor kan jag ju ha med mig.......... tror jag........ tummenupp.gif


          Mycket bra att du håller din kreativitet levande!
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 05-09-2012, 16:26
          Länk hit: #14055


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Här är en av dagens amiralfjärilar - blir så glad av fjärilar.
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

           


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          silos
          Inlägg 05-09-2012, 17:30
          Länk hit: #14056


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (gunsta @ 05-09-2012, 17:26) *
          Här är en av dagens amiralfjärilar - blir så glad av fjärilar.


          Vacker är den!
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 05-09-2012, 22:22
          Länk hit: #14057


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Härlig bild Gunsta!

          Idag har det blivit en hel del uträttat! Rensat rabatten framför altanen samt plantera 3 st blommor där! Lagt på jord där jag grävt för att imorgon plantera Dagliljorna som inhandlades i lördags!
          Rensat runt en annan rabatt också!
          Ringt Socialen och ansökt om Försörjningsstöd som troligen kommer att beviljas då jag inte har någon inkomst längre!
          Har även beslutat att börja sälja Tupperware igen så en liten peng kanske kommer in!
          Haft döttrarna på fika i kväll och fått gosa med dotterdottern också!
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 06-09-2012, 06:35
          Länk hit: #14058


          Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Här blir det nyttiga saker idag som att städa, tvätta, handla, söka jobb och så ska jag till en kyrka som har ett soppkök där jag kanske ska få hjälpa till några timmar i veckan.



          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 06-09-2012, 06:40
          Länk hit: #14059


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Idag ska jag gå runt i trädgården och fundera på var jag ska sätta min klätterros Penny Lane.
          SEn får jag se var man kan gräva upp mer gräs till en ny rabatt. Har pallkragarna fulla av perenner nu när vi grävt upp, jordförbättrat och delat perenner. ( känner mig rik igen smile.gif )


          --------------------





           
          Citera
          silos
          Inlägg 06-09-2012, 07:40
          Länk hit: #14060


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Jag funderar på att ta in mina pelargoner från balkongen,och ta reda på frön från några blommor.Igår plockade jag frön från en stockros....
           
          Citera

          867 sidor V  « < 701 702 703 704 705 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 15:40
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon