| |
|
  |
Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra |
|
|
|
Ugglemormor
|
06-09-2012, 09:10
|
Gäster

|
Det blir nog en mellandag i sängen, för i morgon måste jag få svaret hur jag ska göra/fortsätta, om inget ges, åker jag in akuten, då måste de åtminståne kolla läget. Maken kollar försäkringen idag hur vi kan bäst göra just nu  ........ gunsta, ---- även en liten fjäril får mig att dra på smilbanden, så hopplös är jag inte ännu...... Obs, har bytt nattlinne!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 09:36
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem sedan: 21-05-2011
Medlem nr: 48 334

|
CITAT (hattstugan @ 05-09-2012, 23:22)  Härlig bild Gunsta!
Idag har det blivit en hel del uträttat! Rensat rabatten framför altanen samt plantera 3 st blommor där! Lagt på jord där jag grävt för att imorgon plantera Dagliljorna som inhandlades i lördags! Rensat runt en annan rabatt också! Ringt Socialen och ansökt om Försörjningsstöd som troligen kommer att beviljas då jag inte har någon inkomst längre! Har även beslutat att börja sälja Tupperware igen så en liten peng kanske kommer in! Haft döttrarna på fika i kväll och fått gosa med dotterdottern också! Tack Hattstugan - hoppas det ordnar sig ekonomiskt för dig, håller tummarna  - idag ska det planteras dagliljor här också - en flyttad plus tre köpta. Coop hade rea, halva priset på stora och fina ex, två gula köptes där plus en gul från en plantskola i Njurundabommen. Åker man förbi där på E-4:an så måste man alltid in och hälsa på deras katter .... samtidigt som man köper nån liten växt. Den här gången blev det en klematis, två daggsalvior och en daglilja. Bra Ugglemormor - smila på bara
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
06-09-2012, 09:52
|
Gäster

|
Ok. gunsta, men fler fjärillar om du hinner ....... please? .......
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 09:55
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem sedan: 21-05-2011
Medlem nr: 48 334

|
Ugglemormor, fjärilarna har inte vaknat, för kallt ännu - i eftermiddag då kanske dom fladdrar - ha det bra
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
|
06-09-2012, 11:40
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem sedan: 19-12-2009
Medlem nr: 27 097

|
Tack Gunsta!
Blir nog inget planterat idag! Har vattnat alla krukor på altanen, slängt sopor och varit in till föräldrarna ett tag! Plockat lite fröer och ansat en del blommor!
Nu måste jag iväg till staden för lite inköp och visit hos yngsta dottern!
I kväll ska jag bort så den här dagen kommer att bara försvinna!
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
06-09-2012, 12:24
|
Gäster

|
Japp, allt vackert är så välkommet, gunsta och andra som har tagit fina bilder.......
|
|
|
|
|
|
|
|
07-09-2012, 07:01
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem sedan: 19-12-2009
Medlem nr: 27 097

|
Hoppas att det inte kommer mer regn nu! Ska försöka få ner lite växter idag! Ev gräva lite till på rabatten som håller på att anläggas!
I kväll ska jag till en kompis och ta några öl!
|
|
|
|
|
|
|
|
07-09-2012, 08:34
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem sedan: 01-11-2002
Medlem nr: 45

|
Behöver köpa några presenter.
Först till en som fyller 20, men då tror jag att jag vet vad. Sedan något till en trädgårdskompiss i Tyckland. Hon har hjälpt oss några gånger nu med något vi behövde som hon skickade hit utan att jag bad om det.
Hon älskar sin trädgård men även båtlivet. Presenten skall man kunna skicka utan att något går sönder eller är för stort. Och så skall det vara typisk svenskt
Kanske någon har en bra idé
Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
08-09-2012, 10:37
|
Gäster

|
Har sprungit en mil, plockat, manglat tvätten ...... letar efter platpåsar att slänga bort gamla/nya kläder ur garderoben till bränning ...... hoppas hinna tömma växthuset också, allt är så himla roligt..........
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2012, 10:42
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem sedan: 21-05-2011
Medlem nr: 48 334

|
Idag ska jag gräva en grop, inte åt andra precis men väl åt en klematis.
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2012, 12:49
|

Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem sedan: 20-05-2007
Medlem nr: 10 539

|
Jag har just tittat på när min snälle make  grävt upp en bit gräsmatta till så att jag kan få bort några perenner från pallkragarna.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2012, 15:19
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem sedan: 26-03-2006
Medlem nr: 7 292

|
Vi har startat ett nytt projekt i trädgården, "sagoland". En kapad lönn ska bli hus åt vättarna och stubben är nu uppgrävd och ska flytta till rätt plats, en plats som jag putsat rent från allt gräs och där jag kommer att plantera ormbunkar och lite annat passande. I sagolandet kommer jag senare att placera ut betongsaker som alver, älvor och gnomen, och naturligtvis så kommer det att finnas en fairydoor där också så att älvorna kan komma in ;-) Jag råkade i våras få en oväntad sysselsättning, att måla betong och det blir en sådan enorm skillnad från det ruffiga materialet till färdig produkt :-)
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
08-09-2012, 16:18
|
Gäster

|
Vi söker efter en större ängel att ha i trädgården, kanske med kanna ---- fågelbad, eller frön på vintern. Den ska markera platsen där vår lilla "älskling" lades ner knappt 2 veckor sedan...... I min atelje finns det flertal formar som man ha som änglar eller feer. Det kommer väl en dag jag hittar dit och fortsätter med dem. Änglarna blir ju brända till porslin, så är inte säker på att de klarar vintern ute..........
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2012, 16:28
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem sedan: 26-03-2006
Medlem nr: 7 292

|
Ugglemormor : Keramik och porslin bör tas in under vintern annars sprängs dom, betongen däremot går bra och jag målar dom med en specialfärg som tål väder och vind så dom ska hålla sig fina.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2012, 17:09
|

Medlem
Antal inlägg: 2 685
Medlem sedan: 25-01-2009
Medlem nr: 20 750

|
CITAT (Pia L @ 08-09-2012, 16:19)  Vi har startat ett nytt projekt i trädgården, "sagoland". En kapad lönn ska bli hus åt vättarna och stubben är nu uppgrävd och ska flytta till rätt plats, en plats som jag putsat rent från allt gräs och där jag kommer att plantera ormbunkar och lite annat passande. I sagolandet kommer jag senare att placera ut betongsaker som alver, älvor och gnomen, och naturligtvis så kommer det att finnas en fairydoor där också så att älvorna kan komma in ;-) Jag råkade i våras få en oväntad sysselsättning, att måla betong och det blir en sådan enorm skillnad från det ruffiga materialet till färdig produkt :-) Det skulle vara kul att få se bilder på ditt sagoland, när det är klart.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2012, 17:40
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem sedan: 14-03-2006
Medlem nr: 7 219

|
i dag har jag skurat mattor, innan de åkte i så doppade jag hunden i såpvattnet, 2 flugor på smällen städat, lagat mat så det finns ett par veckor framåt, gjort äppelpaj, förvällt svamp. nu ska jag inte sätta mig i soffan med ett glas vin (because i'm worth it) men väl en kopp kaffe
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
08-09-2012, 17:40
|
Gäster

|
jo, vet med mig att jag kan inte ha dem i porslin ute i kylan, men till sommaren skulle det vara kul. Vi åker till Tyskland, där har jag sett sådana statyer som skulle fylla sin funktion över graven........ Det har jag också sett där nere, vilka är lite lättare material, men tål att stå ute........ Planer har man, men hitta tid, lite värre, men förr eller senare blir det........
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2012, 17:55
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem sedan: 26-03-2006
Medlem nr: 7 292

|
Ugglemormor : En sån här ska jag ha i änglahörnan i min trädgård.....kika runt på det som finns i butiken i länken så kanske du hittar något du söker :-) http://betongflickorna.se/betongprodukter/...de-angel-malad/
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 07:12
|

Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem sedan: 20-05-2007
Medlem nr: 10 539

|
Trädgårdens dag full sol och ett antal aktiviteter här. Ska åka till Trädgårdskompaniet på förmiddagen och åka till trädgårdsföreningens växtmarknad i eftermiddag. Bra att jag fick lite plats i palkragarna för ev inköp. Är bl a ute efter rosenflockel som jag tror ska passa på husgaveln .
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|