Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 702 703 704 705 706 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Ugglemormor
          Inlägg 06-09-2012, 09:10
          Länk hit: #14061


          Gäster






          Det blir nog en mellandag i sängen, för i morgon måste jag få svaret hur jag ska göra/fortsätta, om inget ges, åker jag in akuten, då måste de åtminståne kolla läget.
          Maken kollar försäkringen idag hur vi kan bäst göra just nu confused.gif........

          gunsta, ---- även en liten fjäril får mig att dra på smilbanden, så hopplös är jag inte ännu...... flirting.gif

          Obs, har bytt nattlinne!!!!! rotfl.gif
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 06-09-2012, 09:36
          Länk hit: #14062


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (hattstugan @ 05-09-2012, 23:22) *
          Härlig bild Gunsta!

          Idag har det blivit en hel del uträttat! Rensat rabatten framför altanen samt plantera 3 st blommor där! Lagt på jord där jag grävt för att imorgon plantera Dagliljorna som inhandlades i lördags!
          Rensat runt en annan rabatt också!
          Ringt Socialen och ansökt om Försörjningsstöd som troligen kommer att beviljas då jag inte har någon inkomst längre!
          Har även beslutat att börja sälja Tupperware igen så en liten peng kanske kommer in!
          Haft döttrarna på fika i kväll och fått gosa med dotterdottern också!


          Tack Hattstugan - hoppas det ordnar sig ekonomiskt för dig, håller tummarna smile.gif - idag ska det planteras dagliljor här också - en flyttad plus tre köpta. Coop hade rea, halva priset på stora och fina ex, två gula köptes där plus en gul från en plantskola i Njurundabommen. Åker man förbi där på E-4:an så måste man alltid in och hälsa på deras katter .... samtidigt som man köper nån liten växt. Den här gången blev det en klematis, två daggsalvior och en daglilja.

          Bra Ugglemormor - smila på bara biggrin.gif


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 06-09-2012, 09:52
          Länk hit: #14063


          Gäster






          Ok. gunsta, men fler fjärillar om du hinner ....... please? ....... smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 06-09-2012, 09:55
          Länk hit: #14064


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Ugglemormor, fjärilarna har inte vaknat, för kallt ännu - i eftermiddag då kanske dom fladdrar - ha det bra smile.gif


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 06-09-2012, 11:40
          Länk hit: #14065


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Tack Gunsta!

          Blir nog inget planterat idag! Har vattnat alla krukor på altanen, slängt sopor och varit in till föräldrarna ett tag!
          Plockat lite fröer och ansat en del blommor!

          Nu måste jag iväg till staden för lite inköp och visit hos yngsta dottern!

          I kväll ska jag bort så den här dagen kommer att bara försvinna!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 06-09-2012, 12:24
          Länk hit: #14066


          Gäster






          Japp, allt vackert är så välkommet, gunsta och andra som har tagit fina bilder....... smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 07-09-2012, 07:01
          Länk hit: #14067


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Hoppas att det inte kommer mer regn nu! Ska försöka få ner lite växter idag! Ev gräva lite till på rabatten som håller på att anläggas!

          I kväll ska jag till en kompis och ta några öl!
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 07-09-2012, 08:34
          Länk hit: #14068


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Behöver köpa några presenter.

          Först till en som fyller 20, men då tror jag att jag vet vad.
          Sedan något till en trädgårdskompiss i Tyckland. Hon har hjälpt oss några gånger nu med något vi behövde som hon skickade hit utan att jag bad om det.

          Hon älskar sin trädgård men även båtlivet.
          Presenten skall man kunna skicka utan att något går sönder eller är för stort. Och så skall det vara typisk svenskt

          Kanske någon har en bra idé

          Elisabeth
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-09-2012, 10:37
          Länk hit: #14069


          Gäster






          Har sprungit en mil, plockat, manglat tvätten ...... letar efter platpåsar att slänga bort gamla/nya kläder ur garderoben till bränning ...... hoppas hinna tömma växthuset också, allt är så himla roligt.......... smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 08-09-2012, 10:42
          Länk hit: #14070


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Idag ska jag gräva en grop, inte åt andra precis men väl åt en klematis.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 08-09-2012, 12:49
          Länk hit: #14071


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Jag har just tittat på när min snälle make wub.gif grävt upp en bit gräsmatta till så att jag kan få bort några perenner från pallkragarna.


          --------------------





           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 08-09-2012, 15:19
          Länk hit: #14072


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Vi har startat ett nytt projekt i trädgården, "sagoland". En kapad lönn ska bli hus åt vättarna och stubben är nu uppgrävd och ska flytta till rätt plats, en plats som jag putsat rent från allt gräs och där jag kommer att plantera ormbunkar och lite annat passande.
          I sagolandet kommer jag senare att placera ut betongsaker som alver, älvor och gnomen, och naturligtvis så kommer det att finnas en fairydoor där också så att älvorna kan komma in ;-)
          Jag råkade i våras få en oväntad sysselsättning, att måla betong och det blir en sådan enorm skillnad från det ruffiga materialet till färdig produkt :-)


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-09-2012, 16:18
          Länk hit: #14073


          Gäster






          Vi söker efter en större ängel att ha i trädgården, kanske med kanna ---- fågelbad, eller frön på vintern.
          Den ska markera platsen där vår lilla "älskling" lades ner knappt 2 veckor sedan......
          I min atelje finns det flertal formar som man ha som änglar eller feer.
          Det kommer väl en dag jag hittar dit och fortsätter med dem. Änglarna blir ju brända till porslin, så är inte säker på att de klarar vintern ute..........
           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 08-09-2012, 16:28
          Länk hit: #14074


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Ugglemormor : Keramik och porslin bör tas in under vintern annars sprängs dom, betongen däremot går bra och jag målar dom med en specialfärg som tål väder och vind så dom ska hålla sig fina.


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 08-09-2012, 16:56
          Länk hit: #14075


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Har varit ute och rensat i landen samt flyttat några växter. sweatingbullets.gif


          --------------------



           
          Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 08-09-2012, 17:09
          Länk hit: #14076


          Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem sedan:
          25-01-2009
          Medlem nr: 20 750



          CITAT (Pia L @ 08-09-2012, 16:19) *
          Vi har startat ett nytt projekt i trädgården, "sagoland". En kapad lönn ska bli hus åt vättarna och stubben är nu uppgrävd och ska flytta till rätt plats, en plats som jag putsat rent från allt gräs och där jag kommer att plantera ormbunkar och lite annat passande.
          I sagolandet kommer jag senare att placera ut betongsaker som alver, älvor och gnomen, och naturligtvis så kommer det att finnas en fairydoor där också så att älvorna kan komma in ;-)
          Jag råkade i våras få en oväntad sysselsättning, att måla betong och det blir en sådan enorm skillnad från det ruffiga materialet till färdig produkt :-)

          Det skulle vara kul att få se bilder på ditt sagoland, när det är klart.
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 08-09-2012, 17:40
          Länk hit: #14077


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          i dag har jag skurat mattor, innan de åkte i så doppade jag hunden i såpvattnet, 2 flugor på smällen wink.gif
          städat, lagat mat så det finns ett par veckor framåt, gjort äppelpaj, förvällt svamp.
          nu ska jag inte sätta mig i soffan med ett glas vin (because i'm worth it) men väl en kopp kaffe


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-09-2012, 17:40
          Länk hit: #14078


          Gäster






          jo, vet med mig att jag kan inte ha dem i porslin ute i kylan, men till sommaren skulle det vara kul.
          Vi åker till Tyskland, där har jag sett sådana statyer som skulle fylla sin funktion över graven........
          Det har jag också sett där nere, vilka är lite lättare material, men tål att stå ute........
          Planer har man, men hitta tid, lite värre, men förr eller senare blir det........
           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 08-09-2012, 17:55
          Länk hit: #14079


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Ugglemormor : En sån här ska jag ha i änglahörnan i min trädgård.....kika runt på det som finns i butiken i länken så kanske du hittar något du söker :-)
          http://betongflickorna.se/betongprodukter/...de-angel-malad/


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 09-09-2012, 07:12
          Länk hit: #14080


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Trädgårdens dag full sol och ett antal aktiviteter här.
          Ska åka till Trädgårdskompaniet på förmiddagen och åka till trädgårdsföreningens växtmarknad i eftermiddag.
          Bra att jag fick lite plats i palkragarna för ev inköp.
          Är bl a ute efter rosenflockel som jag tror ska passa på husgaveln .


          --------------------





           
          Citera

          867 sidor V  « < 702 703 704 705 706 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 14:23
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon