Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 703 704 705 706 707 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Natur liv
          Inlägg 09-09-2012, 07:40
          Länk hit: #14081


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Idag blir det att dra på målarbyxorna och måla vitt, vitt, vitt. De "snickarglädjesågade" vindskivorna och toalettutrymmet i farstun ska grundmålas. Klädstegen också förresten, den blir vitmålad den också. Sedan blir det att måla en gång till ...


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 09-09-2012, 08:09
          Länk hit: #14082


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Fortsätta att iordningställa min material till dockor och annat.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 09-09-2012, 08:30
          Länk hit: #14083


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall ta en längre cykeltur nu på fm, och gräsklippning på em.


          --------------------



           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-09-2012, 09:21
          Länk hit: #14084


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har laddat min dosett, pratat med en kompis och min mamma!

          Ska snart börja packa för att åka till sonens hund och vara där en vecka då ungdomarna åkte till Kreta idag!

          Men innan jag åker måste jag vattna alla krukor på altanen och kanske äta frukost också!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 09-09-2012, 10:06
          Länk hit: #14085


          Gäster






          Tack PIA L ----- det var verkligen sött, fastnade på den blåa, men färgen skulle jag ta en annan, men det gav mig ideer. Jag har en handbok att gjuta i betong, men längre än så har jag inte kommit med det.
          Snyggt att sätta en pedestal av passande form under ängeln, så kommer den högre upp.
          Den länken ska jag spara ...... tummenupp.gif ...

          Jag har haft hjälp av min väninna i min atelje när vi gjutit större formar, hon har bättre ork.....

          Ska fortsätta att tömma mina garderober, maken åkte till båthuset för att hämta tomkartonger för kläder som jag lägger undan.
          Det blev 4 stora plastsäckar fulla av det jag ska kasta...... fortsätter nu att ta den dubbla garderoben med rensning, rev ut den igår....... så upp o ta hand om kaoset.... giggle.gif .. hoppas jag inte ramlar lika många gånger idag. Maken vill se på Formel 1, så växthuset får vänta tills senare, senast tills i morgon .........
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 09-09-2012, 10:11
          Länk hit: #14086


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          Idag går dagen åt, till att frisera och kamma två fällande hundar. (tar några timmar för var och en)
          Kanske hinner jag bada dom också. sweatingbullets.gif


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-09-2012, 10:12
          Länk hit: #14087


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Härligt morgondopp på Ribban BI30 följdes av överdådig frukost på inglasade balkongen. Planerar en liten utflykt till Näset, med fika på genuint italienskt café. I kväll blir det en köttbit på JP:s....
          Kan knappast klaga...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 09-09-2012, 12:58
          Länk hit: #14088


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          När jag ändå hade så ont i kroppen efter gårdagens grävande så tyckte jag att jag kunde passa på att baka lite, det blev en citronsockerkaka och tre olika sorters småkakor......och glada barn blev det :-)


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 09-09-2012, 13:31
          Länk hit: #14089


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Vi skall snart ge oss iväg till ett födelsedagskalas
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 09-09-2012, 13:38
          Länk hit: #14090


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Nu ska jag ut i trädgården och dela och plantera olika sorters nävor. Blommor jag gillar.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-09-2012, 14:18
          Länk hit: #14091


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har handlat lite innan jag åkte vidare till Altuna och sonens vovve! Har tagit en kort promenad med vovven och hunnit med en fika!
          Ska om nån timme ta en längre tur med vovven som behöver motion vilket jag med gör!
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-09-2012, 15:19
          Länk hit: #14092


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (gunsta @ 09-09-2012, 14:38) *
          Nu ska jag ut i trädgården och dela och plantera olika sorters nävor. Blommor jag gillar.

          tummenupp.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          silos
          Inlägg 09-09-2012, 15:40
          Länk hit: #14093


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (hattstugan @ 09-09-2012, 15:18) *
          Har handlat lite innan jag åkte vidare till Altuna och sonens vovve! Har tagit en kort promenad med vovven och hunnit med en fika!
          Ska om nån timme ta en längre tur med vovven som behöver motion vilket jag med gör!


          Att vra ute med vovvar är så underbart! smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 09-09-2012, 16:37
          Länk hit: #14094


          Gäster






          Silos, det brukade även jag göra, ta min runda eller fler med min goa tossing, men på senare åren blev ju både hon och jag lite slitna, så vi hade kul i trädgården, så länge hon hade någorlunda syn, sedan fick hon endast vara ute med halsband, efter den olyckliga dagen då grannens katt hoppade på henne inne på vår uteställ.........
          Nu är det inget kul att gå ut, ingen hund längre......man får väl vänja sig med det också, för vi ska inte ha en ny hund mera.......
           
          Citera
          silos
          Inlägg 09-09-2012, 16:53
          Länk hit: #14095


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Ugglemormor @ 09-09-2012, 17:37) *
          Silos, det brukade även jag göra, ta min runda eller fler med min goa tossing, men på senare åren blev ju både hon och jag lite slitna, så vi hade kul i trädgården, så länge hon hade någorlunda syn, sedan fick hon endast vara ute med halsband, efter den olyckliga dagen då grannens katt hoppade på henne inne på vår uteställ.........
          Nu är det inget kul att gå ut, ingen hund längre......man får väl vänja sig med det också, för vi ska inte ha en ny hund mera.......


          Det är mycket svårt för mig att tänka på dagen då jag ej kan längre ha hundar....
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 09-09-2012, 17:13
          Länk hit: #14096


          Gäster






          silos, ------ jag förstår ...... trostar.gif min mor har alltid haft hundar, men när den siste dog, ansåg hon vara för gammal, men hon längtade efter ett djur att hålla om, gå ut med osv.
          Mina systrar fixade åt henne en hundvalp fr. en kennel och mor skulle vara en fodervärd åt den lilla, då lugnade hon ner sig och kände ingen oro att hur det skulle gå med hunden om hon blev sämre eller annat.

          Det kanske löser sig också för din del på något sätt när det blir dax, vännen min, oroa dig inte för det nu utan njut av dina gossingar så mycket det går.

          Sorgen efter en älskad husdjur är så himla stor, de som inte har gått igenom detta, har inget att säga om det.
          Jag brukar "höra" tassandet av Molly här hemma och min man har "sett" henne vid 2 olika tillfällen.
          Det brukar vara så att de ofta vill trösta oss efter förlusten, det behöver inte vara ett medium till, utan de flesta har/haft känningar av sina bortgångna på något sätt.
          De kära har en omsorg om oss och vill trösta oss. ......... trostar.gif
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 09-09-2012, 18:10
          Länk hit: #14097


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Så då var 23 av de 28 nyinhandlade växterna satta. Jättefina växter.
          Bl a 3 sorters nävor , myskmadra, strandiris, hasselört.
          Alla gick att "pilla in" i landen.


          --------------------





           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 09-09-2012, 18:43
          Länk hit: #14098


          Gäster






          wacko.gif Efter några vurpor och smärta ---- är alla mina skåp nystädade och det som inte används nu så fick jag en kartong att ställa den in i det stora utrymmet vi har........
          Det blidde 8 fulla plastpåsar allt som allt...... nu känns det skönt att ha det gjort........
          Växterna tar jag i de närmaste dagarna, beroende vad läkaren säger i morgon, när de ringer igen o kollar mig.

          Har inte ens vågat att tänka på att plantera/såtta lökar till nästa sommar.

          Vi har en trädgårdsmästare som har alltid skött det mesta, men under de senaste åren har han blivit rätt osynlig ...... De säger flera som har honom, så numera kallas han för "Jesus" --- "den som alla pratar om, men ingen har sett "......... rotfl.gif ...... laugh.gif .
          Orsaken till det är uppenbar, han tar endast hand om dem som han får med i församlingen och inte ifrågasätter något som står i bibeln.
          Ni kan förstå att jag halkar längst ner med min medialitet och healing....... jag syndar enl. församlingen..... unsure.gif
          Vi är nog de enda som har alltid betalat allt direkt, finns dom som inte gör det........
          Men han är inte den ende att tillgå ----- ska se hur det blir nästa sommar, nu är läget under kontroll.......
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-09-2012, 21:32
          Länk hit: #14099


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har tagit en 45 min promenad med vovven i förhoppning att han skulle bli lite lugn! Men ack vad jag bedrog mig! Han har hur mycket energi som helst och det har inte jag!

          Ska nog snart bädda åt mig! Hoppas jag kan sova för ungdomarna har så varmt inne!
           
          Citera
          silos
          Inlägg 10-09-2012, 07:44
          Länk hit: #14100


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Ikväll skall jag ta flyget till Paris yahoo.gif eller kanske blir det till Venedig confused.gif

          Förresten det blir nog till min varma härliga säng istället! biggrin.gif
           
          Citera

          867 sidor V  « < 703 704 705 706 707 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 14:23
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon