| |
|
  |
Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra |
|
|
|
|
09-09-2012, 07:40
|
Medlem
Antal inlägg: 8 739
Medlem sedan: 08-05-2011
Medlem nr: 43 937

|
Idag blir det att dra på målarbyxorna och måla vitt, vitt, vitt. De "snickarglädjesågade" vindskivorna och toalettutrymmet i farstun ska grundmålas. Klädstegen också förresten, den blir vitmålad den också. Sedan blir det att måla en gång till ...
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 08:09
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem sedan: 02-08-2005
Medlem nr: 6 292

|
Fortsätta att iordningställa min material till dockor och annat.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 08:30
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
Skall ta en längre cykeltur nu på fm, och gräsklippning på em.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 09:21
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem sedan: 19-12-2009
Medlem nr: 27 097

|
Har laddat min dosett, pratat med en kompis och min mamma!
Ska snart börja packa för att åka till sonens hund och vara där en vecka då ungdomarna åkte till Kreta idag!
Men innan jag åker måste jag vattna alla krukor på altanen och kanske äta frukost också!
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
09-09-2012, 10:06
|
Gäster

|
Tack PIA L ----- det var verkligen sött, fastnade på den blåa, men färgen skulle jag ta en annan, men det gav mig ideer. Jag har en handbok att gjuta i betong, men längre än så har jag inte kommit med det. Snyggt att sätta en pedestal av passande form under ängeln, så kommer den högre upp. Den länken ska jag spara ......  ... Jag har haft hjälp av min väninna i min atelje när vi gjutit större formar, hon har bättre ork..... Ska fortsätta att tömma mina garderober, maken åkte till båthuset för att hämta tomkartonger för kläder som jag lägger undan. Det blev 4 stora plastsäckar fulla av det jag ska kasta...... fortsätter nu att ta den dubbla garderoben med rensning, rev ut den igår....... så upp o ta hand om kaoset....  .. hoppas jag inte ramlar lika många gånger idag. Maken vill se på Formel 1, så växthuset får vänta tills senare, senast tills i morgon .........
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 10:11
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem sedan: 12-01-2004
Medlem nr: 2 682

|
Idag går dagen åt, till att frisera och kamma två fällande hundar. (tar några timmar för var och en) Kanske hinner jag bada dom också.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 10:12
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
Härligt morgondopp på Ribban BI30 följdes av överdådig frukost på inglasade balkongen. Planerar en liten utflykt till Näset, med fika på genuint italienskt café. I kväll blir det en köttbit på JP:s.... Kan knappast klaga...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 12:58
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem sedan: 26-03-2006
Medlem nr: 7 292

|
När jag ändå hade så ont i kroppen efter gårdagens grävande så tyckte jag att jag kunde passa på att baka lite, det blev en citronsockerkaka och tre olika sorters småkakor......och glada barn blev det :-)
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 13:31
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem sedan: 01-11-2002
Medlem nr: 45

|
Vi skall snart ge oss iväg till ett födelsedagskalas
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 13:38
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem sedan: 21-05-2011
Medlem nr: 48 334

|
Nu ska jag ut i trädgården och dela och plantera olika sorters nävor. Blommor jag gillar.
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 14:18
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem sedan: 19-12-2009
Medlem nr: 27 097

|
Har handlat lite innan jag åkte vidare till Altuna och sonens vovve! Har tagit en kort promenad med vovven och hunnit med en fika! Ska om nån timme ta en längre tur med vovven som behöver motion vilket jag med gör!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 15:19
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (gunsta @ 09-09-2012, 14:38)  Nu ska jag ut i trädgården och dela och plantera olika sorters nävor. Blommor jag gillar.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 15:40
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem sedan: 02-08-2005
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (hattstugan @ 09-09-2012, 15:18)  Har handlat lite innan jag åkte vidare till Altuna och sonens vovve! Har tagit en kort promenad med vovven och hunnit med en fika! Ska om nån timme ta en längre tur med vovven som behöver motion vilket jag med gör! Att vra ute med vovvar är så underbart!
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
09-09-2012, 16:37
|
Gäster

|
Silos, det brukade även jag göra, ta min runda eller fler med min goa tossing, men på senare åren blev ju både hon och jag lite slitna, så vi hade kul i trädgården, så länge hon hade någorlunda syn, sedan fick hon endast vara ute med halsband, efter den olyckliga dagen då grannens katt hoppade på henne inne på vår uteställ......... Nu är det inget kul att gå ut, ingen hund längre......man får väl vänja sig med det också, för vi ska inte ha en ny hund mera.......
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 16:53
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem sedan: 02-08-2005
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Ugglemormor @ 09-09-2012, 17:37)  Silos, det brukade även jag göra, ta min runda eller fler med min goa tossing, men på senare åren blev ju både hon och jag lite slitna, så vi hade kul i trädgården, så länge hon hade någorlunda syn, sedan fick hon endast vara ute med halsband, efter den olyckliga dagen då grannens katt hoppade på henne inne på vår uteställ......... Nu är det inget kul att gå ut, ingen hund längre......man får väl vänja sig med det också, för vi ska inte ha en ny hund mera....... Det är mycket svårt för mig att tänka på dagen då jag ej kan längre ha hundar....
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
09-09-2012, 17:13
|
Gäster

|
silos, ------ jag förstår ......  min mor har alltid haft hundar, men när den siste dog, ansåg hon vara för gammal, men hon längtade efter ett djur att hålla om, gå ut med osv. Mina systrar fixade åt henne en hundvalp fr. en kennel och mor skulle vara en fodervärd åt den lilla, då lugnade hon ner sig och kände ingen oro att hur det skulle gå med hunden om hon blev sämre eller annat. Det kanske löser sig också för din del på något sätt när det blir dax, vännen min, oroa dig inte för det nu utan njut av dina gossingar så mycket det går. Sorgen efter en älskad husdjur är så himla stor, de som inte har gått igenom detta, har inget att säga om det. Jag brukar "höra" tassandet av Molly här hemma och min man har "sett" henne vid 2 olika tillfällen. Det brukar vara så att de ofta vill trösta oss efter förlusten, det behöver inte vara ett medium till, utan de flesta har/haft känningar av sina bortgångna på något sätt. De kära har en omsorg om oss och vill trösta oss. .........
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 18:10
|

Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem sedan: 20-05-2007
Medlem nr: 10 539

|
Så då var 23 av de 28 nyinhandlade växterna satta. Jättefina växter. Bl a 3 sorters nävor , myskmadra, strandiris, hasselört. Alla gick att "pilla in" i landen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
09-09-2012, 18:43
|
Gäster

|
 Efter några vurpor och smärta ---- är alla mina skåp nystädade och det som inte används nu så fick jag en kartong att ställa den in i det stora utrymmet vi har........ Det blidde 8 fulla plastpåsar allt som allt...... nu känns det skönt att ha det gjort........ Växterna tar jag i de närmaste dagarna, beroende vad läkaren säger i morgon, när de ringer igen o kollar mig. Har inte ens vågat att tänka på att plantera/såtta lökar till nästa sommar. Vi har en trädgårdsmästare som har alltid skött det mesta, men under de senaste åren har han blivit rätt osynlig ...... De säger flera som har honom, så numera kallas han för "Jesus" --- "den som alla pratar om, men ingen har sett ".........  ......  . Orsaken till det är uppenbar, han tar endast hand om dem som han får med i församlingen och inte ifrågasätter något som står i bibeln. Ni kan förstå att jag halkar längst ner med min medialitet och healing....... jag syndar enl. församlingen.....  Vi är nog de enda som har alltid betalat allt direkt, finns dom som inte gör det........ Men han är inte den ende att tillgå ----- ska se hur det blir nästa sommar, nu är läget under kontroll.......
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2012, 21:32
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem sedan: 19-12-2009
Medlem nr: 27 097

|
Har tagit en 45 min promenad med vovven i förhoppning att han skulle bli lite lugn! Men ack vad jag bedrog mig! Han har hur mycket energi som helst och det har inte jag!
Ska nog snart bädda åt mig! Hoppas jag kan sova för ungdomarna har så varmt inne!
|
|
|
|
|
|
|
|
10-09-2012, 07:44
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem sedan: 02-08-2005
Medlem nr: 6 292

|
Ikväll skall jag ta flyget till Paris  eller kanske blir det till Venedig Förresten det blir nog till min varma härliga säng istället!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|