Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 705 706 707 708 709 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          hattstugan
          Inlägg 14-09-2012, 12:57
          Länk hit: #14121


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag blir det inga långa promenader här inte! Får nog plocka sten i fickorna så jag inte blåser iväg när jag måste ut med jycken!

          Har tvättat en maskin tvätt och startat ytterligare en! Tänkte att det är lagom sysselsättning när det inte inbjuder till uteaktiviteter och att ungdomarna har nog tvätt ändå när de kommer från semestern!
          Även tänt i pannan så nu känns det rätt behagligt inne!

          Senare måste jag iväg och mata kompisens katter! Men det är det enda som jag har planerat för idag!
          Jajo jycken måste ju ut också!
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 14-09-2012, 13:11
          Länk hit: #14122


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Storhandling och matbrödsbakning - Hattstugans tips om stenar i fickorna 'köper' jag - attans vad det blåser idag ... och regnar.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 14-09-2012, 13:16
          Länk hit: #14123


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Så har jag bässängtränat, hämtat vatten och ätit lunch. Inte så mycket mer jag kan göra nu när det blåser och regnet öser ned, så det blir en skön filmeftermiddag. Målning och spikande får vänta tills imorgon då solen (förhoppningsvis) kommer.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 14-09-2012, 16:28
          Länk hit: #14124


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Varit till Heby och gett kompisens katter mat samt handlat lite när jag ändå måste iväg!
          Väl här igen skulle jag fixa lite mat men då passade strömmen på att ge sig iväg så det blev ljummen korv!

          Nu är strömmen tillbaka och jag väntar på att döttrarna ska komma och hålla mig och jycken sällskap ikväll!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 15-09-2012, 05:15
          Länk hit: #14125


          Gäster






          Kan inte sova ....... nervös och orolig ......
          Ska nog lyssna på musik en stund iof, man somnar liten stund.......

          HA DET SÅ GOTT ALLESAMMANS OM VI INTE HÖRS VID PÅ ETT TAG! kram fr. Ugglis---- yes.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2012, 08:25
          Länk hit: #14126


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          BI26, dubbelslag på 13, väldsigt kraftig västanvind men härligt efteråt...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 15-09-2012, 09:46
          Länk hit: #14127


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Idag skiner solen men lite blåsigt är det. Trädgården blir allt mer höstlik och intresset för den svalnar i takt med att temperaturen dalar. Om 16 veckor börjar en ny säsong. De ni.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 15-09-2012, 09:50
          Länk hit: #14128


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (gnon49 @ 15-09-2012, 10:46) *
          Idag skiner solen men lite blåsigt är det. Trädgården blir allt mer höstlik och intresset för den svalnar i takt med att temperaturen dalar. Om 16 veckor börjar en ny säsong. De ni.


          Det kallar jag positivt tänkande tummenupp.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 15-09-2012, 09:52
          Länk hit: #14129


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097



          Är nåt att se fram emot gnon!!

          Har tagit en timmes promenad med jycken så nu blir det vila lite medan en maskin tvätt blir klar!

          Annars har jag inte planerat så många aktiviteter idag! Ev en till långpromenad på em om vädret är lika bra då!
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 15-09-2012, 10:38
          Länk hit: #14130


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (Ugglemormor @ 15-09-2012, 06:15) *
          HA DET SÅ GOTT ALLESAMMANS OM VI INTE HÖRS VID PÅ ETT TAG! kram fr. Ugglis---- yes.gif


          Ha det så bra själv Ugglemormor smile.gif - idag ska det planteras lite höstlök och så binda upp en nerblåst klematis.



          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 15-09-2012, 13:01
          Länk hit: #14131


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har hastigt blivit barnvakt åt skyddslingens 7-åriga dotter så han måste till akuten med sig själv!

          Vi har just ätit lunch och snart blir det en långpromenad med jycken sen får vi se vad vi hittar på!
           
          Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 15-09-2012, 16:50
          Länk hit: #14132


          Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem sedan:
          25-01-2009
          Medlem nr: 20 750



          Jag har tillbringat några timmar på kalhygget närmast våran tomt, för att fota. I skogsmaskinernas spår har det bildats små dammar efter allt regnande och där trivs trollsländorna. Så jag har försökt fota flygande dito! Svårt men jättekul. Många skitbilder blev det! Och en och annan halvskaplig.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 15-09-2012, 17:39
          Länk hit: #14133


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Har rensat ogräs och tagit upp plantor och skall sätta dem på nya platser i morgon, det blev så fint i den mörka jorden.


          --------------------



           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 15-09-2012, 19:19
          Länk hit: #14134


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Nu har lugnet åter lägrat sig här!
          Blev bjuden på pizza som tack för barnvakten så jag slapp hitta på nåt till middag!

          Ska slöa lite vid datorn sen blir det nog ett tidigt sänggående!
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 15-09-2012, 21:42
          Länk hit: #14135


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Ugglemormor @ 10-09-2012, 17:36) *
          Anma,

          Lycka till!.... tummenupp.gif

          Är det något speciellt område du söker dig till? ..... är jag för närgången, behöver du inte svara, jag förstår iof.

          Kontor, typ.
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 16-09-2012, 06:53
          Länk hit: #14136


          Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Ska snart iväg och plocka iordning till skördemarknaden vi ska ha på odlingslotterna. Tur man bor bara några 100m från odlingslotterna för jag har ju plockat ihop en hel del jag ska sälja, har t.o.m rotat krukväxtsticklingar, kokat saft och sylt + har ju en massa grönsaker som är färdigpackade i 10kr påsar. Är första marknaden vi anordnar och jag är en av de som arrangerar, vi gissar det blir en väldigt liten marknad iår men att den kommer bli större med tiden.


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 16-09-2012, 11:20
          Länk hit: #14137


          Gäster






          Först till Anma,
          Det låter ju bra och du kan väl få det att fungera gm att inte anstränga din nacke - bröstrygg för mycket. Trots allt tar det tid innan det är helt läkt, men det har du ju säkert en sjukgymn. till.
          På samma gång kan du få nya arbetskamrater och mer av det sociala livet man kanske inte har orkat med innan.....
          Önskar dig ....... smiley_small_hug.gif så mycket lycka till.

          Kunde ta mig till växthuset med maken och samtidigt ge honom en planering av de resterande växterna jag har kvar där....... det blir inte samma panik och kaos som förra hösten när jag har endast hälften så mycket växter än året innan.......
          ska leta upp en värktablett och sen kolla min tvätt och annat smått, men orkar vara uppe bara lite i taget, men nu känns inte livet så hopplöst längre ....... i morgon ringer jag vidare om besked.......
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 16-09-2012, 17:59
          Länk hit: #14138


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har tvättat undan lite bla mina sängkläder! Pratat med en kompis och min syster en kortis!
          Tagit flera korta promenader med jycken!
          Tänt i pannan och nu väntar jag ungdomarna närsomhelst!
          Sen blir det middag hos sonens svärföräldrar!
          Efter det till Teamledern i TW och skriva order innan jag kan åka hem till min kisse och få sova i min säng!
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 16-09-2012, 19:03
          Länk hit: #14139


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Har legat på knä nästan hela dagen och rensat ogräs i grusgången. Puh! Nu rundar jag av helgen med en skål popcorn och ett glas rödvin.
           
          Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 16-09-2012, 19:32
          Länk hit: #14140


          Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem sedan:
          25-01-2009
          Medlem nr: 20 750



          Har plockat en massa fallfrukt under äppelträden och gett till kossorna som betar i hagen vid vår tomt. Det var smaskens, tyckte dom. Och så har jag klippt gräskanter runt rabatterna.
           
          Citera

          867 sidor V  « < 705 706 707 708 709 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 13:14
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon