Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 708 709 710 711 712 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          omk
          Inlägg 25-09-2012, 01:15
          Länk hit: #14181


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          Imorron ska jag göra rent i växthuset och flytta in de huttrande chiliplantorna. Stackarna, de har inte fått nåt överflöd på varken sol eller värme i år, MEN det finns kart på de flesta. Få se om de kan stå inne i växthuset i några veckor till, sen får jag väl ta in dem i huset.
          Pelargonerna blommar för fullt just nu (!), men de får nog flyttas in dit också.

          Vinterfönstren ska också sättas in, men det blir nog nästa vecka ...


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-09-2012, 10:41
          Länk hit: #14182


          Gäster






          håller på att ta sats för att kunna åka ner till frissan och toppa mig..........
          Mer blir det inte gjort, men orkar inte heller så mycket, men det går i sin gilla gång........ smiley_small_hug.gif
           
          Citera
          silos
          Inlägg 25-09-2012, 15:15
          Länk hit: #14183


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Lämnat tapetprov kataloger,garn,tyger och knappar till skolan nära mig,hämtat nya tapetprov kataloger till pyssel här med mina barnbarn,varit på långpromenad med hundarna,tvättstugan är klar för denna gång och nu lagar jag mat.
          Under kvällen skall jag se efter mitt yngsta barnbarn.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-09-2012, 16:15
          Länk hit: #14184


          Gäster






          Fått håret klippt men det var jämmer o elände att kunna gå, det lilla jag behövde........ crying.gif
          Ligger i min säng, mätt och belåten och tagit en piller för värken ..... mer blir det inte gjort idag...... tummenupp.gif
          håller på med det sista med manuset när det inte värker så ....... ranting.gif jäkla mycket......
          Får nu veta mer i morgon ........ tummenupp.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 25-09-2012, 18:04
          Länk hit: #14185


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Jag har tagit in parasollerna idag! Dom har bara varit uppfällda en enda gång i sommar! sad.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-09-2012, 09:11
          Länk hit: #14186


          Gäster






          Väntar på svar fr. universitetssj. vid lunchtiden, fick gå upp tidigt att ställa mig i den kön, men nu verkar det vara raka spåret dit, men väntan sliter på mig, men får ta det nu som det kommer.......

          Hoppade in till Er i forumet emellan mina småpyssel, samt att jag håller kontakten med "postlådan", vet inte ännu hur många dagar finns det att jag är kvar hemma, men tar det lite pianissimo med allt just nu..... kompiskram.gif

          Kanske hinner jag få in en del av växterna så de inte fryser, det blir maken som får bära åt mig.... tummenupp.gif .
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 26-09-2012, 12:13
          Länk hit: #14187


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (Biggan_ @ 25-09-2012, 19:04) *
          Jag har tagit in parasollerna idag! Dom har bara varit uppfällda en enda gång i sommar! sad.gif



          sad.gif


          Jag har funderat sen i förmiddags om jag skulle börja putsa några fönster.... Det är av stort behov, men än har jag inte kommit igång. Latmasken, ni vet dunno.gif
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 26-09-2012, 16:21
          Länk hit: #14188


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (Eva i Skåne @ 26-09-2012, 13:13) *
          Jag har funderat sen i förmiddags om jag skulle börja putsa några fönster.... Det är av stort behov, men än har jag inte kommit igång. Latmasken, ni vet dunno.gif


          Till slut segrade viljan och jag fick putsat i kök och sovrum. Synd att det blir så sällan för det blir ju så fräscht och glänsande.
          Man ska inte förta sig så jag sparar sonens rum och vardagsrummet till en annan dag...
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-09-2012, 21:15
          Länk hit: #14189


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har jobbat ngr timma på fm! Fikat hos äldsta dottern samt hämtat en utskrift hos henne! Varit till Soc med en ny omgång papper! Till nästa dotter och mera kaffe!
          Fyndat lökar på Lidl!
          Handlat på annat ställe!
          Diskat och fixat lite mat!
          Gjort frökuvert och fyllt en del av dom!
          Nu hänger jag här en stund innan det blir sängdags!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 27-09-2012, 13:09
          Länk hit: #14190


          Gäster






          Tog mig till växthuset för att kolla om det fanns mer halvrisigt att slänga bort och vattnade det som behövdes.
          Klippte av en del blommor till en liten vas vid min sängbord för att ha vackert att titta på....... rose.gif

          Det går sakta neråt med det ena och det andra, men nu snart är väntan över för allt är på plats så jag hoppas att kunna fixa till lite mer innan jag måste iväg........

          Ser på erbjudandet av amaryllissar med vemod, får nog inte plats när en del fr. växthuset ska in. Försöker nog plantera sedan de lökar jag sparat fr. förra vintern..... tummenupp.gif .
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-09-2012, 19:26
          Länk hit: #14191


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 26-09-2012, 17:21) *
          Till slut segrade viljan och jag fick putsat i kök och sovrum. Synd att det blir så sällan för det blir ju så fräscht och glänsande.
          Man ska inte förta sig så jag sparar sonens rum och vardagsrummet till en annan dag...

          Taskigt väder för fönsterputs!

          Jag har varit på kurs på jobbet ikväll.


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 28-09-2012, 08:32
          Länk hit: #14192


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Fredag= In till "stan" och handla med frugan.


          --------------------



           
          Citera
          silos
          Inlägg 28-09-2012, 08:54
          Länk hit: #14193


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Handla och betala räkningar blir det för mig idag!
           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 28-09-2012, 09:40
          Länk hit: #14194


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Pirogbak står på schemat idag :-)


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 28-09-2012, 11:06
          Länk hit: #14195


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Koka lingonsylt
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 28-09-2012, 11:10
          Länk hit: #14196


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-09-2012, 12:06) *
          Koka lingonsylt


          Jag önskar att jag skulle ha tålamod att plocka lingon så att jag kunde koka lingonsylt. Det är så gott!


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 28-09-2012, 12:51
          Länk hit: #14197


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          CITAT (Natur liv @ 28-09-2012, 12:10) *
          Jag önskar att jag skulle ha tålamod att plocka lingon så att jag kunde koka lingonsylt. Det är så gott!


          Tålamodet hade jag men klarar inte av det ängre. Men lingon finns att köpa, gjorde vi igår....

          Inte billigt men sylten är bättre än det köpta och jag vet vad som finns i den

          Elisabeth
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 28-09-2012, 13:52
          Länk hit: #14198


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Ikväll skall jag på mitt livs första hockeymatsch! yahoo.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 28-09-2012, 16:55
          Länk hit: #14199


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Vad kul Biggan!!!

          Har varit hos grannen i två dagar och hjälpt till med städning! Varit på Lidl och köpt ett par regnbyxor och en hisklans massa lökar! Precis som om jag behövde det men men.....
          Nu har jag dotterns vovve här över natten då ungdomarna håller på att flytta!
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 28-09-2012, 20:04
          Länk hit: #14200


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Fått ännu ett avslag från Soc!! Undrar vad dom grundar allt på!! Enligt utslaget har jag hur mycket inkomst som helst men mina konton står nästan på noll?????

          *Men jag tänker inte ge upp!!
           
          Citera

          867 sidor V  « < 708 709 710 711 712 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 03-07-2026, 08:20
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon