Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 710 711 712 713 714 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          gunsta
          Inlägg 30-09-2012, 16:12
          Länk hit: #14221


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Förbereder för kvällens clou - surströmming, sista bruken från i fjol (toppåret).


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 30-09-2012, 18:02
          Länk hit: #14222


          Gäster






          Men gunsta, ojdå ....... jag har inga klämmor för näsan, hoppas att det smakar gott, trotts den lukten????

          blev lite arg på mig själv och pressade ett tag på gåbandet ........ jag ska inte gnälla för mina dumheter.....
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 30-09-2012, 18:23
          Länk hit: #14223


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (gunsta @ 30-09-2012, 17:12) *
          Förbereder för kvällens clou - surströmming, sista bruken från i fjol (toppåret).



          Åhhh vilken tid blir det - jag kommer giggle.gif

          Jag har inte ätit årets än. Till surströmmingspremiären åt vi fjolårets - supergod.


          Årets får väl bli till nästa surstrommingspremiär. wink.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 30-09-2012, 18:59
          Länk hit: #14224


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Jag har varit på våffelkalas i eftermiddag!


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Anma
          Inlägg 30-09-2012, 19:14
          Länk hit: #14225


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Jag ska ut på en promenad. Hur lång den blir idag vet jag inte förrän vi är hemma igen, men bestämmer mig för minst 5 km. Brukar bestämma en sträcka i förväg som jag måste hålla även om det innebär att jag måste gå några extra varv runt kvarteret.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 30-09-2012, 19:25
          Länk hit: #14226


          Gäster






          : Anma,

          Ta en promenad åt mig också, lite i tankarna om inte annars...... skulle så gärna kunna gå igen naughty.gif......

          Nu blir det kvällsro här hemma och gojan sitter beredd att få komma ut ..... bli kliad o få busa ..... whistling.gif
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 30-09-2012, 21:20
          Länk hit: #14227


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (Alba @ 30-09-2012, 19:23) *
          Åhhh vilken tid blir det - jag kommer giggle.gif

          Jag har inte ätit årets än. Till surströmmingspremiären åt vi fjolårets - supergod.
          Årets får väl bli till nästa surstrommingspremiär. wink.gif


          Alba du är så välkommen MEN tyvärr är surströmmingsätandet över för i kväll smile.gif - Ledsamt nog är årets surströmming ingen 'höjdare', vi provköpte och åt en burk av ett mycket stort märke - inte bra, lös och trist konsistens, smaken någorlunda. Har du möjligheter att köpa förra årets så passa på .... Kallax har varit vår favorit, om man nu får skriva det här smile.gif.

          CITAT (Ugglemormor @ 30-09-2012, 19:02) *
          Men gunsta, ojdå ....... jag har inga klämmor för näsan, hoppas att det smakar gott, trotts den lukten????


          Ugglemormor - surströmming ÄR gott, den s k lukten är en aromatisk doft bara smile.gif

          Redigerat av gunsta: 30-09-2012, 21:17


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 30-09-2012, 21:25
          Länk hit: #14228


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Det blev dryga fem km på en timme.
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 30-09-2012, 21:27
          Länk hit: #14229


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Anma @ 30-09-2012, 22:25) *
          Det blev dryga fem km på en timme.

          bravo.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Anma
          Inlägg 30-09-2012, 21:41
          Länk hit: #14230


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Tack! smile.gif

          Redigerat av Anma: 30-09-2012, 21:42
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 01-10-2012, 09:49
          Länk hit: #14231


          Gäster






          gunsta ------ jag skojar med dig, vet/kännt på lukten en gång på betryggande avstånd men har inte ätit det själv, så därför säger jag inte mot dig alls...........

          Anma,
          duktigt gjort, hoppas nå dit också själv, även en mindre sträcka skulle göra mig gladare.........
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 01-10-2012, 09:54
          Länk hit: #14232


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (Ugglemormor @ 01-10-2012, 10:49) *
          gunsta ------ jag skojar med dig, vet/kännt på lukten en gång på betryggande avstånd men har inte ätit det själv, så därför säger jag inte mot dig alls...........


          Jo jag förstår att du skämtar, men du borde prova Ugglemormor smile.gif - fast årets strömming är inte så bra.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 01-10-2012, 10:01
          Länk hit: #14233


          Gäster






          Ok, gunsta,

          Det kanske vore en ide att passa på att prova, men då får jag nog åka till någon av mina väninnor, maken tål inte lukten, så det är inte lönt att ta det hem.......
          Det finns ju många maträtter/ingredienser och tilltugg som man inte har provat på, men så länge det finns liv så finns det hopp och jag är rätt så nyfiken av mig för nya saker/mat........ kompiskram.gif
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 01-10-2012, 10:03
          Länk hit: #14234


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (Ugglemormor @ 01-10-2012, 11:01) *
          Ok, gunsta,

          Det kanske vore en ide att passa på att prova, men då får jag nog åka till någon av mina väninnor, maken tål inte lukten, så det är inte lönt att ta det hem.......
          Det finns ju många maträtter/ingredienser och tilltugg som man inte har provat på, men så länge det finns liv så finns det hopp och jag är rätt så nyfiken av mig för nya saker/mat........ kompiskram.gif



          Rätt inställning: 'finns det liv så finns det hopp' smile.gif


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 01-10-2012, 10:12
          Länk hit: #14235


          Gäster







          Jo, men visst, jag lever på hoppet och nu har tel. karusellen startat igen, men har maken att ta det som inte är personligt till mig.

          Maken gör det i alla fall, har inte värken som gör en smått snurrig, så det är bättre så.
          Nu åkte han iväg till kommunen för att fixa en tomt för en lagerlokal som han behöver för sin firma.....
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 01-10-2012, 10:53
          Länk hit: #14236


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          CITAT (Biggan_ @ 30-09-2012, 19:59) *
          Jag har varit på våffelkalas i eftermiddag!

          Mums, så gott. Vi missade vårens våffeldag, så man kanske borde ta igen den nu yes.gif
          För övrigt så är det kanelbullens dag på torsdag. Nåt att glädjas åt.

          Och nu ska jag gå till tandläkaren. Det glädjs jag aldrig åt sad.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 01-10-2012, 11:16
          Länk hit: #14237


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 01-10-2012, 11:53) *
          Och nu ska jag gå till tandläkaren. Det glädjs jag aldrig åt sad.gif

          Håller med dej. Roligare kan man ha än att först plågas och sedan betala för det! fear.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 01-10-2012, 11:51
          Länk hit: #14238


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Dags att träffa diabetessköterskan, så att jag får se hur (illa) jag har skött kosten de senaste månaderna. Hmmm ... har jag inte slarvat för mycket under grillsäsongen ... hmmm ... jag får väl se.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 01-10-2012, 12:31
          Länk hit: #14239


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Så, nu är alla utemöblerna inne. yes.gif
          Dags att ta in fontänen.
          Ska sätta mig ner och skriva ner vad jag ska göra i trädgården till våren.


          --------------------





           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 01-10-2012, 12:40
          Länk hit: #14240


          Gäster






          Endast ett samtal kvar att vänta ut ....... ska det vara så förbaskad knepigt att få sina remisser skickade dit de ska? blir det ingen resultat man kan godta, tyckte maken att han kör in mig till akuten.......

          Passa på att tvätta mitt hår medsamma, om det nu skulle bli så....... whistling.gif .

          Bara man finge in de stora krukorna ur växthuset innan dess, men det löser väl sig???????
          Maken lyft in möbler och omplacerat resten, så nu är de ur vägen......
           
          Citera

          867 sidor V  « < 710 711 712 713 714 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 03-07-2026, 07:13
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon