| |
|
  |
Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra |
|
|
|
|
30-09-2012, 16:12
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem sedan: 21-05-2011
Medlem nr: 48 334

|
Förbereder för kvällens clou - surströmming, sista bruken från i fjol (toppåret).
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
30-09-2012, 18:02
|
Gäster

|
Men gunsta, ojdå ....... jag har inga klämmor för näsan, hoppas att det smakar gott, trotts den lukten????
blev lite arg på mig själv och pressade ett tag på gåbandet ........ jag ska inte gnälla för mina dumheter.....
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2012, 18:23
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem sedan: 30-08-2006
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (gunsta @ 30-09-2012, 17:12)  Förbereder för kvällens clou - surströmming, sista bruken från i fjol (toppåret). Åhhh vilken tid blir det - jag kommer Jag har inte ätit årets än. Till surströmmingspremiären åt vi fjolårets - supergod. Årets får väl bli till nästa surstrommingspremiär.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2012, 18:59
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem sedan: 15-04-2005
Medlem nr: 5 447

|
Jag har varit på våffelkalas i eftermiddag!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2012, 19:14
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem sedan: 02-05-2005
Medlem nr: 5 642

|
Jag ska ut på en promenad. Hur lång den blir idag vet jag inte förrän vi är hemma igen, men bestämmer mig för minst 5 km. Brukar bestämma en sträcka i förväg som jag måste hålla även om det innebär att jag måste gå några extra varv runt kvarteret.
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
30-09-2012, 19:25
|
Gäster

|
: Anma, Ta en promenad åt mig också, lite i tankarna om inte annars...... skulle så gärna kunna gå igen  ...... Nu blir det kvällsro här hemma och gojan sitter beredd att få komma ut ..... bli kliad o få busa .....
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2012, 21:20
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem sedan: 21-05-2011
Medlem nr: 48 334

|
CITAT (Alba @ 30-09-2012, 19:23)  Åhhh vilken tid blir det - jag kommer Jag har inte ätit årets än. Till surströmmingspremiären åt vi fjolårets - supergod. Årets får väl bli till nästa surstrommingspremiär.  Alba du är så välkommen MEN tyvärr är surströmmingsätandet över för i kväll  - Ledsamt nog är årets surströmming ingen 'höjdare', vi provköpte och åt en burk av ett mycket stort märke - inte bra, lös och trist konsistens, smaken någorlunda. Har du möjligheter att köpa förra årets så passa på .... Kallax har varit vår favorit, om man nu får skriva det här  . CITAT (Ugglemormor @ 30-09-2012, 19:02)  Men gunsta, ojdå ....... jag har inga klämmor för näsan, hoppas att det smakar gott, trotts den lukten???? Ugglemormor - surströmming ÄR gott, den s k lukten är en aromatisk doft bara
Redigerat av gunsta: 30-09-2012, 21:17
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2012, 21:25
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem sedan: 02-05-2005
Medlem nr: 5 642

|
Det blev dryga fem km på en timme.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2012, 21:27
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem sedan: 15-04-2005
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Anma @ 30-09-2012, 22:25)  Det blev dryga fem km på en timme.
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2012, 21:41
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem sedan: 02-05-2005
Medlem nr: 5 642

|
Tack!
Redigerat av Anma: 30-09-2012, 21:42
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
01-10-2012, 09:49
|
Gäster

|
gunsta ------ jag skojar med dig, vet/kännt på lukten en gång på betryggande avstånd men har inte ätit det själv, så därför säger jag inte mot dig alls...........
Anma, duktigt gjort, hoppas nå dit också själv, även en mindre sträcka skulle göra mig gladare.........
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2012, 09:54
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem sedan: 21-05-2011
Medlem nr: 48 334

|
CITAT (Ugglemormor @ 01-10-2012, 10:49)  gunsta ------ jag skojar med dig, vet/kännt på lukten en gång på betryggande avstånd men har inte ätit det själv, så därför säger jag inte mot dig alls........... Jo jag förstår att du skämtar, men du borde prova Ugglemormor  - fast årets strömming är inte så bra.
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
01-10-2012, 10:01
|
Gäster

|
Ok, gunsta, Det kanske vore en ide att passa på att prova, men då får jag nog åka till någon av mina väninnor, maken tål inte lukten, så det är inte lönt att ta det hem....... Det finns ju många maträtter/ingredienser och tilltugg som man inte har provat på, men så länge det finns liv så finns det hopp och jag är rätt så nyfiken av mig för nya saker/mat........
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2012, 10:03
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem sedan: 21-05-2011
Medlem nr: 48 334

|
CITAT (Ugglemormor @ 01-10-2012, 11:01)  Ok, gunsta, Det kanske vore en ide att passa på att prova, men då får jag nog åka till någon av mina väninnor, maken tål inte lukten, så det är inte lönt att ta det hem....... Det finns ju många maträtter/ingredienser och tilltugg som man inte har provat på, men så länge det finns liv så finns det hopp och jag är rätt så nyfiken av mig för nya saker/mat........  Rätt inställning: 'finns det liv så finns det hopp'
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
01-10-2012, 10:12
|
Gäster

|
Jo, men visst, jag lever på hoppet och nu har tel. karusellen startat igen, men har maken att ta det som inte är personligt till mig.
Maken gör det i alla fall, har inte värken som gör en smått snurrig, så det är bättre så. Nu åkte han iväg till kommunen för att fixa en tomt för en lagerlokal som han behöver för sin firma.....
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2012, 10:53
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem sedan: 03-11-2002
Medlem nr: 110

|
CITAT (Biggan_ @ 30-09-2012, 19:59)  Jag har varit på våffelkalas i eftermiddag! Mums, så gott. Vi missade vårens våffeldag, så man kanske borde ta igen den nu För övrigt så är det kanelbullens dag på torsdag. Nåt att glädjas åt. Och nu ska jag gå till tandläkaren. Det glädjs jag aldrig åt
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2012, 11:16
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem sedan: 15-04-2005
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Eva i Skåne @ 01-10-2012, 11:53)  Och nu ska jag gå till tandläkaren. Det glädjs jag aldrig åt  Håller med dej. Roligare kan man ha än att först plågas och sedan betala för det!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2012, 11:51
|
Medlem
Antal inlägg: 8 739
Medlem sedan: 08-05-2011
Medlem nr: 43 937

|
Dags att träffa diabetessköterskan, så att jag får se hur (illa) jag har skött kosten de senaste månaderna. Hmmm ... har jag inte slarvat för mycket under grillsäsongen ... hmmm ... jag får väl se.
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-10-2012, 12:31
|

Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem sedan: 20-05-2007
Medlem nr: 10 539

|
Så, nu är alla utemöblerna inne. Dags att ta in fontänen. Ska sätta mig ner och skriva ner vad jag ska göra i trädgården till våren.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Ugglemormor
|
01-10-2012, 12:40
|
Gäster

|
Endast ett samtal kvar att vänta ut ....... ska det vara så förbaskad knepigt att få sina remisser skickade dit de ska? blir det ingen resultat man kan godta, tyckte maken att han kör in mig till akuten....... Passa på att tvätta mitt hår medsamma, om det nu skulle bli så.......  . Bara man finge in de stora krukorna ur växthuset innan dess, men det löser väl sig??????? Maken lyft in möbler och omplacerat resten, så nu är de ur vägen......
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|