Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 714 715 716 717 718 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Skruttis
          Inlägg 05-10-2012, 15:56
          Länk hit: #14301


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          CITAT (gunsta @ 05-10-2012, 16:54) *
          ... när man får ett leende av en katt då är man såld ....

          (i skrivande stund ligger grannens andra katt i vår kökssoffa och snarkar - grannens katter går ut och in i vårt hus precis som dom vill och behagar - vi är deras 'slavar')


          GRATULERAR! tongue.gif


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 05-10-2012, 15:58
          Länk hit: #14302


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (Skruttis @ 05-10-2012, 16:56) *
          GRATULERAR! tongue.gif


          ...tror att vi ser på kissarna med samma positiva ögon smile.gif


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 05-10-2012, 16:16
          Länk hit: #14303


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          CITAT (gunsta @ 05-10-2012, 16:58) *
          ...tror att vi ser på kissarna med samma positiva ögon smile.gif


          yes.gif


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          ryss_борис
          Inlägg 05-10-2012, 16:19
          Länk hit: #14304


          Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem sedan:
          26-04-2010
          Medlem nr: 29 572



          Lånade en gammal envariabelanalysbok för att sitta och skratta åt hur kolossalt simpelt det är smile.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 06-10-2012, 11:38
          Länk hit: #14305


          Gäster






          kollat igenom mina växter, grannen o maken samlat ihop klippet fr. häckarna o kört till tippen. Mejlat info till syrran om mors bouppt. när jag inte är inträfbar då det sker ...... massa skit att reda ut, men mer kan jag inte göra åt det hela .......

          ska kolla om maken behöver kalsingar när jag blir borta, måste köra tvätt iofs, synd annars när det är lite kyligt numera ute........ ninja.gif
          Annars är nu det mesta undangjort, förrutom en del papper som jag får anteckna sen när jag får dem fr. domaren........
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 06-10-2012, 12:00
          Länk hit: #14306


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Vad hösten kom snabbt!

          Jag var tvungen att skyffla bort löv för att kunna plantera de sista vårlökarna ... undrar om det månne är i sista minuten. Några lökar satte jag på ett helt nytt ställe, precis vid staketet vid gruvschaktet. Alla besökare går dit och kollar ned på vattnet och senast vi fick gäster sa de att vi absolut måste fixa en uteplats där.

          Jag har i alla fall ställt dit en stol så att jag kan provsitta platsen då och då. Till våren blir det kanske att snygga till lite mer ... det växer ju redan syren på ena sidan så det kan ju bli jättemysigt.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 06-10-2012, 12:12
          Länk hit: #14307


          Gäster






          Jättebra med nya projekt att tänka ut i höstmörkret, det hjälper att stå ut med det. ..... tummenupp.gif

          Jag får hitta på andra planer, mer realistiska o kortsiktiga just nu för att få mer positivt att tänka på....
          Trädgården hör inte dit just nu, men kanske i vårkanten? Behöver mer perenna och lite av varje, men än vågar jag inte ta ut svängarna fullt ut......
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 06-10-2012, 13:10
          Länk hit: #14308


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har grävt o breddat några land, vilket var jobbigt eftersom blötan suger fast jorden. Lillkatten "lufsen" trillade i dammen o blev både blöt o livrätt, så det kan gå. Solen värmer faktiskt o fortfarande blommar en hel del. Men denna blöta riskerar väl att ta död på en del perenner.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 06-10-2012, 23:13
          Länk hit: #14309


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Varit på loppis och lyckats bli av med en hel del saker!

          Ätit och fikat hos sonen med flickvän och en kompis till dom!

          Rensat lite fröer och gluttat på TV emellanåt!

          Sitter nu med ett glas vitt och surfar runt lite!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-10-2012, 04:12
          Länk hit: #14310


          Gäster






          Somnade mitt i filmen igår ..... nu sover de andra och jag sitter vaken som den uggla jag är ........ confused.gif

          blev arg på syrran, men kan inte komma ihåg vad det var om??????? unsure.gif lika bra med det då ......o försöka somna till igen ----

          Redigerat av Ugglemormor: 07-10-2012, 04:15
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 07-10-2012, 08:14
          Länk hit: #14311


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Snart färdig i trädgården, men det återstår att plocka ned Ingrid Marie äpplen kanske börjar idag.


          --------------------



           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-10-2012, 09:02
          Länk hit: #14312


          Gäster






          Blev för lite sovit, det var ju Formel I redan vid efter 07...... mad.gif .

          Ska försöka få ihop en skrivelse till dommaren som har hand om mors räkenskaper, finns för många frågetecken i det och är inte hemma i det..... wacko.gif ..

          Hoppas att få komma ut en stund och se om mina växter ............ yes.gif
           
          Citera
          green
          Inlägg 07-10-2012, 16:25
          Länk hit: #14313


          Medlem
          Antal inlägg: 110
          Medlem sedan:
          30-03-2009
          Medlem nr: 21 906



          Ska snart bege mig ner och inhandla pizza till middag biggrin.gif
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 07-10-2012, 18:49
          Länk hit: #14314


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          har idag med hjälp av mågarna och skyddslingen fått in ca hälften av de 10 kubik ved som mor och far fick i fredags!
          känns i kroppen kan jag säga!

          pratat med kompisen i Göteborg ett tag och nu ska jag slöa en stund sen blir det nog sängen!
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 07-10-2012, 21:48
          Länk hit: #14315


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Idag har jag träffat Myo. Vi var på en liten marknad där jag köpte några prydnadspumpor och sen hos Myo och åt nybakad sockerkaka smile.gif

          Efter det har jag rensat gula blad på mina pelargoner, plockat av en hel hög med blomstjälkar som nu står i vatten, satt in hälften av pelargonerna till vinterförvaring och förberett resten att flyttas in nästa helg.
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-10-2012, 22:23
          Länk hit: #14316


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Eva i Skåne @ 07-10-2012, 22:48) *
          Idag har jag träffat Myo. Vi var på en liten marknad där jag köpte några prydnadspumpor

          Trevligt!...och fint väder hade ni väl också! tummenupp.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-10-2012, 13:48
          Länk hit: #14317


          Gäster






          Har bundit ihop vinrankan som maken lyfte in och sett över de växter jag har, men orkade inte plocka rent bland pelargoner, så då får det väl vara .......har vattnat allt i alla fall........ tummenupp.gif

          Ska kolla resten när jag vilat bort lite av värken och ringa till bouppt. mannen om en del oklarheter, sedan är jag färdig för min resa i morgon, vad den nu har i sitt sköte ....... confused.gif

          Maken fixat iPhonen åt mig dit. Lämnar laptoppen hemma.....

          Hittade faktiskt både garn och virknål till tossorna som Irene gav oss, och en del korsord och ska kolla vad som funkar bäst att kunna lyssna på musik med. ..... ev min gamla Mp3, om deen nu funkar för där finns det just det jag lyssnar mest på....... whist.gif
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 09-10-2012, 02:51
          Länk hit: #14318


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Idag hittade jag äntligen gravlyktan som jag letat och letat efter,i en låda med konstgjorda grangirlanger av alla ställen! Vi åkte till kyrkogården och gjorde fint med enris med enbär på tallris och sådanadär gråa växter vi hade köpt ljung som var orange en riktigt fin höstfärg som jag aldrig sett tidigare det blev så fint och det känns bra.


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 09-10-2012, 07:16
          Länk hit: #14319


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Ska snart träffa en person som jobbar i ett s k tinnitusteam på centralsjukhuset. Det var "min" audionom som tyckte jag skulle söka dit.
          Har ingen aning om vad det innebär eller vad de kan göra för mig, så det blir intressant.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 09-10-2012, 10:35
          Länk hit: #14320


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Har just doppat fötterna i Stilla havet biggrin.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera

          867 sidor V  « < 714 715 716 717 718 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 03-07-2026, 04:40
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon