Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 715 716 717 718 719 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Eva i Skåne
          Inlägg 09-10-2012, 11:00
          Länk hit: #14321


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag har varit ute med en arbetskamrat och handlat babypresent till en tredje arbetskamrat som ska komma imorgon och visa upp sin lilla wub.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-10-2012, 12:17
          Länk hit: #14322


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (ninnisky @ 09-10-2012, 11:35) *
          Har just doppat fötterna i Stilla havet biggrin.gif

          tummenupp.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 09-10-2012, 12:54
          Länk hit: #14323


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Jag har precis deg till franskbrödbullar på jäsning.

          Jag har laddat för det en hel vecka sleep.gif , dvs köpt hem jäst, men sen ska tanken bli handling också...
          Det är ju så enkelt och förr bakade jag bröd ett par gånger i veckan, men nu är det inte lika självklart längre.
          Jag ska göra fiskgryta till middag och då passar nybakat bröd utmärkt.
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 09-10-2012, 14:02
          Länk hit: #14324


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Skruttis @ 09-10-2012, 08:16) *
          Ska snart träffa en person som jobbar i ett s k tinnitusteam på centralsjukhuset. Det var "min" audionom som tyckte jag skulle söka dit.
          Har ingen aning om vad det innebär eller vad de kan göra för mig, så det blir intressant.

          Lycka till!
          Min tinnitus försvann i samband med operationen...
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-10-2012, 21:41
          Länk hit: #14325


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Idag packades och skickades säsongens sista blommor!
          Varit på jobbet och kollat om det fanns nåt men icke då! Ska träffa cheferna på torsdag hoppas jag!
          Kollat efter present till barnbarnet som fyller 2 år imorgon men hittade inget! Får leta vidare!
          Faktiskt damsugit och fått på mattor under köksbordet! Nu börjar det bli kyligt på golvet så på fredag blir det att sätta för grunden och lägga på fler mattor!
          Haft äldsta dottern här på te!

          Nu slöar kisse i soffan och jag i fåtöljen! Snart sängen!
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 09-10-2012, 21:45
          Länk hit: #14326


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Stänga av datorn - gå i säng och läsa 'boken' ... det är det som gäller nu.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 10-10-2012, 08:03
          Länk hit: #14327


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          CITAT (Anma @ 09-10-2012, 15:02) *
          Lycka till!
          Min tinnitus försvann i samband med operationen...


          Tack snälla du!
          Vad härligt att du blev av med din tinnitus också. Vilken bonus.

          Det gick väldigt bra hos Tinnitusteamet. Vad härligt det var att tala med en person som faktiskt förstod vad jag pratade om.
          Fick veta en del mer om min sjukdom och om tinnitus.
          Jag ska nu som hörselpatient flytta över till den här avdelningen istället.
          Kommer då att få hänsyn taget till min tinnitus när det gäller hur ofta jag får köpa nya hörapparater, vilka modeller jag får välja mellan mm mm.
          Har även mycket närmre till "min" läkare som opererat mig och det känns väldigt bra.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 10-10-2012, 21:07
          Länk hit: #14328


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Började dagen med fönsterputs i yngsta dotterns utflyttade lägenhet! Sprayade ugnen för att ta det i morrn ev!
          Sen in på närmaste affär för att köpa strösocker till andra dottern och samtidigt hämta upp kompisen!
          Vidare till kompisens kusins lägenhet för att hämta en billast med prylar till kusinen!
          Snabbfika hos dottern (som bor på samma adress)! Mitt barnbarn fyller 2 år idag!
          Iväg till kusinen med lasten och sen hem med kompisen och sen skulle jag hem! Trodde jag ja!
          Bilen stannar! Ringer efter exmaken som kommer till undsättning men inte 17 får vi igång bileländet!
          Ringer efter skyddslingen som kommer och bogserar mig till närmsta mack! Soppatorsk!
          Avskyr bilar med icke fungerande tankmätare! Säger bara Volvo bläääää!
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 10-10-2012, 21:40
          Länk hit: #14329


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (hattstugan @ 10-10-2012, 22:07) *
          Började dagen med fönsterputs i yngsta dotterns utflyttade lägenhet! Sprayade ugnen för att ta det i morrn ev!
          Sen in på närmaste affär för att köpa strösocker till andra dottern och samtidigt hämta upp kompisen!
          Vidare till kompisens kusins lägenhet för att hämta en billast med prylar till kusinen!
          Snabbfika hos dottern (som bor på samma adress)! Mitt barnbarn fyller 2 år idag!
          Iväg till kusinen med lasten och sen hem med kompisen och sen skulle jag hem! Trodde jag ja!
          Bilen stannar! Ringer efter exmaken som kommer till undsättning men inte 17 får vi igång bileländet!
          Ringer efter skyddslingen som kommer och bogserar mig till närmsta mack! Soppatorsk!
          Avskyr bilar med icke fungerande tankmätare! Säger bara Volvo bläääää!


          Ack ack - bilar är ett elände smile.gif - en liten reservdunk med bensin i 'skuffen' kanske?


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 10-10-2012, 21:59
          Länk hit: #14330


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Det blev fönsterputsarväder på eftermiddagen, så några fönster hann jag med. Men det är tidsödande då jag inte har treglasfönster utan måste putsa emellan också.


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 11-10-2012, 07:56
          Länk hit: #14331


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Bet sönder en tand igår och skall nu gå till tandläkaren, skall vara där kl. 10,00. Inget roligt alls.


          --------------------



           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 11-10-2012, 14:05
          Länk hit: #14332


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Usch då Uggi trostar.gif Hoppas det gick att ordna utan att tusenlapparna flyger.

          Jag har varit i Malmö med min mamma som blev opererad för starr.
          Så smidigt det kan gå! Remiss från optikern till privatläkarklinik (ansluten till FK), en månads väntetid och sen operation.
          När min pappa opererades för 7-8 år sedan var det lååång väntetid på sjukhuset och sen fick han åka till ett annat sjukhus ca tio mil bort.

          Jag skulle verkligen önska att all vård fungerade inom landstingen, men när det nu inte är så får man ta emot alternativen.
           
          Citera
          Tikka
          Inlägg 12-10-2012, 16:23
          Länk hit: #14333


          Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem sedan:
          17-12-2002
          Medlem nr: 497



          Fångade 2 riktigt stora makrillar på ca 700 gr vardera tidigare i höst.
          Så nu har tagit fram två fileér som jag ska grava o ha som smörgåspålägg smile.gif
          O så blir det lite fredagsmys med räkor framför fotbollen....


          --------------------
          ************************************************************
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 12-10-2012, 17:18
          Länk hit: #14334


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          CITAT (Tikka @ 12-10-2012, 17:23) *
          Fångade 2 riktigt stora makrillar på ca 700 gr vardera tidigare i höst.
          Så nu har tagit fram två fileér som jag ska grava o ha som smörgåspålägg smile.gif
          O så blir det lite fredagsmys med räkor framför fotbollen....


          Här trodde barnen att vi åt makrill till middag, men det var i själva verket lax med tomatsås. Som tur var gillar de bägge sorternas fisk. Det är jättekul att servera mat till dem, de äter och gillar nästan allt. Nyfikna på nya smaker är de också ... hoppas inte att tonårsperioden ändrar på det.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 12-10-2012, 20:48
          Länk hit: #14335


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Har rensat hängrännorna från löv. Ett tråkigt men nödvändigt arbete. Sedan städning o rengöring inomhus. En tandborste är ett bra tillbehör att rengöra kanter med har jag upptäckt.
          Rena trasmattor fullbordade städningen. Hade en jakthund på tomten som jag jagade bort. Dom får tydligen springa hur som helst. Att det är fredag syns tydligt på tv-utbudet. Ingen kanal verkar har något värt att se på. Får bli nätet.



          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 13-10-2012, 16:33
          Länk hit: #14336


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Trots förmiddagens ösregn så blev det lite uppehåll så jag kunde komma ut och gräva upp dahliorna, tömma krukor och lådor på sommarblommor och flytta in de sista pelargonerna. Nu känns det bra yes.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 13-10-2012, 16:39
          Länk hit: #14337


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Jag förstår att du känner dig belåten, själv har jag plockat ned de sista Ingrid Marie äpplena.


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-10-2012, 18:50
          Länk hit: #14338


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Köpt ny diskmaskin, krukor och en arbetsstol mm (det sista på IKEA). Spelat bowling och nu ätit midag...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 13-10-2012, 19:41
          Länk hit: #14339


          Gäster






          Plockat fram lite till ritning och målning och sorterat foton till vänner att skicka, sedan somnade jag och sov bort en bra stund...
          hoppas att det inte blir en sömnlös natt, men har en bok att lyssna på i så fall....
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 13-10-2012, 21:13
          Länk hit: #14340


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Ätit god mat och druckit gott vin - tröstat grannkatten och tvättat hans öra (slagsmål med okänd katt) sedan lekt med honom och nu satt ut honom på trappan. Hans bror har också varit här hela dan - kattlyx för kattdiggare som 'undertecknad'.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera

          867 sidor V  « < 715 716 717 718 719 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 03-07-2026, 04:35
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon