Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 716 717 718 719 720 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          hattstugan
          Inlägg 13-10-2012, 21:44
          Länk hit: #14341


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har som Eva, grävt upp Dahliorna ca 25 st!! Tömt krukor och sopat altanen fri från Getapels löv!

          Gratulerat äldsta barnbarnet som fyllt 2 år!

          Fikat hos bästa kompisen! Tur att hon finns när jag behöver en vän!

          Fått veta att jag ska bli farmor i vår!! Jätte skoj med barnbarn nr 4!!
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 13-10-2012, 21:47
          Länk hit: #14342


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (hattstugan @ 13-10-2012, 22:44) *
          .....

          Fått veta att jag ska bli farmor i vår!! Jätte skoj med barnbarn nr 4!!


          Då får man gratulera farmor smile.gif


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 13-10-2012, 21:52
          Länk hit: #14343


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Tack gunsta! Firar med ett glas vin!!!
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 13-10-2012, 21:55
          Länk hit: #14344


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          Skål - jag har redan druckit mitt smile.gif


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 14-10-2012, 01:48
          Länk hit: #14345


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Testar mina Engelska kunskaper genom att lyssna på Historykanalen som dessutom saknar svensk text!

          'Ska kanske intaga ryggläge om John Blund tänker komma på besök vill säga!
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-10-2012, 09:50
          Länk hit: #14346


          Gäster






          Hattstugan,

          Det brukar också jag göra och läser helst på engelska när det är aktuellt pga mina kurstillfällen i England.
          Det finns mycket intresanta program där att titta på .....

          Har tittat på Formel 1 nu på morgonen, med maken ..... hämtat lite tillbehör för att kunna rita när jag kan inte sitta normalt mer än några minuter i taget......
          Få se om det blir fågon film under em.
          Hårtvätt + inpackning idag står på tur ....... whistling.gif
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 14-10-2012, 17:25
          Länk hit: #14347


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Så var älgköttet skuret, malet och förpackat ... puh! Sex timmars jobb, men så har vi kött för ett år. Typ 40-45 kg blev vår andel. Filé, entrecote, rostbiff, grytbitar och färs. Nu blir det att frysa in det och förhoppningsvis koka buljong imorgon. Synd att jag måste jobba först.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Tikka
          Inlägg 14-10-2012, 18:29
          Länk hit: #14348


          Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem sedan:
          17-12-2002
          Medlem nr: 497



          Gubba o jag sitter o följer live när Felix ska hoppa från 36 km höjd.
          Spännande!
          http://www.redbullstratos.com/live/


          http://www.expressen.se/nyheter/nu-ska-fel...ilometers-hojd/



          --------------------
          ************************************************************
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
           
          Citera
          Bee
          Inlägg 14-10-2012, 18:33
          Länk hit: #14349


          Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem sedan:
          27-01-2006
          Medlem nr: 7 002



          I eftermiddag har det varit stiltje. Vi har haft barn och barnbarn från Malmö på besök i helgen, till middagen igår förstärkt med barn och barnbarn från Kungsbacka.
          Det har mao varit full rulle hela helgen fram tills att alla åkt hem efter en sen och lååång lunch.
          I morgon kommer "den sure svéen", dvs då skall jag tvätta lakan, bordsduken & handdukar samt återställa hemmet (tack o lov för Vanish, det tar alla fläckar på dukar efter en rejäl middag med vin, sås och andra fläckar) smile.gif


          --------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-10-2012, 19:10
          Länk hit: #14350


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          I eftermiddag har vi varit och hälsat på svärfar. Vi var även en vända inom kyrkogården och satte en bukett hemmagjorda "rosor". Tror dom ska klara sig ett par veckor...

          Bifogad bild

           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 15-10-2012, 09:54
          Länk hit: #14351


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Igår var det bakdag och idag ligger målning av betongdekorationer för trädgården på schemat, det blir nog lite keramikmålning också om tiden räcker till. Det känns mer som ett måste nu än en avkoppling att måla, hon jag målar betongdekorationer till skall ha öppet hus om 3½ vecka och det kan ju vara roligt om det även finns mycket målad betong istället för bara omålat.
          Keramiken är min egen och det är i huvudsak indianer, vargar och örnar jag målar.
          Nä.....ta sig i kragen nu och sätta mig med målningen istället :-)


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 15-10-2012, 18:53
          Länk hit: #14352


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Har varit på AF och än en gång kännt av att inte tillhöra någon prioriterad grupp! Snart är man en minoritet i sitt eget land!
          Pratat med cheferna men det ger då inte mycket! De måste bli bättre på marknadsföring av firman!

          Känner det som allt är kolsvart och hjälp finns det inte att få nånstans! Än så länge finns det mat i huset men snart inte det heller!
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 15-10-2012, 18:59
          Länk hit: #14353


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          idag har jag handlat lite att äta och i morgon ska jag till Arbetsförmedlingen (fast jag tycker de borde byta namn)



          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 15-10-2012, 19:01
          Länk hit: #14354


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (hattstugan @ 15-10-2012, 19:53) *
          Har varit på AF och än en gång kännt av att inte tillhöra någon prioriterad grupp! Snart är man en minoritet i sitt eget land!
          Pratat med cheferna men det ger då inte mycket! De måste bli bättre på marknadsföring av firman!

          Känner det som allt är kolsvart och hjälp finns det inte att få nånstans! Än så länge finns det mat i huset men snart inte det heller!



          Det låter mycket ledsamt Hattstugan - hoppas sååå för din skull att det ordnar sig smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 15-10-2012, 22:10
          Länk hit: #14355


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (gunsta @ 15-10-2012, 20:01) *
          Det låter mycket ledsamt Hattstugan - hoppas sååå för din skull att det ordnar sig smiley_small_hug.gif

          Jag säger detsamma! trostar.gif smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 16-10-2012, 08:04
          Länk hit: #14356


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          CITAT (hattstugan @ 15-10-2012, 19:53) *
          Har varit på AF och än en gång kännt av att inte tillhöra någon prioriterad grupp! Snart är man en minoritet i sitt eget land!
          Pratat med cheferna men det ger då inte mycket! De måste bli bättre på marknadsföring av firman!

          Känner det som allt är kolsvart och hjälp finns det inte att få nånstans! Än så länge finns det mat i huset men snart inte det heller!


          trostar.gif Jag håller tummarna för att det ordnar sig för dig Hattstugan.


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          Skruttis
          Inlägg 16-10-2012, 08:50
          Länk hit: #14357


          Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem sedan:
          28-03-2008
          Medlem nr: 14 868



          Idag ska vi hämta en viltfälla hos en person som kommunen anlitar. De kattfällor som Djurhemmet lånar ut vanligtvis, är redan upptagna en längre tid av Länsstyrelsen som håller på med ett stort uppdrag.
          Sen hoppas vi kunna få in Ludde (den hemlösa katten vi matar) i den så att han äntligen kan få komma in till oss.
          Han är fortfarande så himla skygg så vi ser ingen annan lösning än den här, tyvärr.
          Jag är bara orolig för hur han kommer att ta det här...... wink.gif


          --------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 16-10-2012, 13:48
          Länk hit: #14358


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Har doppat fötterna i Siambukten ... Fötterna godkände temperaturen så kroppen fick också följa med
          biggrin.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-10-2012, 14:13
          Länk hit: #14359


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (ninnisky @ 16-10-2012, 14:48) *
          Har doppat fötterna i Siambukten ... Fötterna godkände temperaturen så kroppen fick också följa med
          biggrin.gif

          Härligt! Ha det så gott! kompiskram.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-10-2012, 16:58
          Länk hit: #14360


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          jag önskar jag kunde säga något roligare men min sambo sedan nästan 10 år har lämnat mig.

          Ska? Förslag?


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera

          867 sidor V  « < 716 717 718 719 720 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 03-07-2026, 03:36
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon