Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 717 718 719 720 721 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Aqvakul
          Inlägg 16-10-2012, 17:07
          Länk hit: #14361

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (skogstroll @ 16-10-2012, 17:58) *
          jag önskar jag kunde säga något roligare men min sambo sedan nästan 10 år har lämnat mig.

Ska? Förslag?

Det är nu du ska "utnyttja" dina vänner! Det är deras förbannade plikt att lyssna på din historia om och om igen, att skoja och tramsa med dig och att göra något kul tillsammans med dig... kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

edit: blev "dubbelt"

Redigerat av Aqvakul: 16-10-2012, 17:08

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-10-2012, 17:08
          Länk hit: #14362

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

jag önskar jag kunde säga något roligare men min sambo sedan nästan 10 år har lämnat mig.

Ska? Förslag?

Nämen! trostar.gif smiley_small_hug.gif
          Förslag på vad?

Redigerat av Biggan_: 16-10-2012, 17:08

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          gunsta
          Inlägg 16-10-2012, 17:10
          Länk hit: #14363

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Skruttis @ 16-10-2012, 09:50) *
          Idag ska vi hämta en viltfälla hos en person som kommunen anlitar. De kattfällor som Djurhemmet lånar ut vanligtvis, är redan upptagna en längre tid av Länsstyrelsen som håller på med ett stort uppdrag.
          Sen hoppas vi kunna få in Ludde (den hemlösa katten vi matar) i den så att han äntligen kan få komma in till oss.
          Han är fortfarande så himla skygg så vi ser ingen annan lösning än den här, tyvärr.
          Jag är bara orolig för hur han kommer att ta det här...... wink.gif

Spännande hoppas Ludde låter sig fångas - vad ska fällan gillras med? makrill i tomatsås kanske? - Lycka till.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 16-10-2012, 19:01
          Länk hit: #14364

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Ska? Förslag?

kompiskram.gif håller med Aqva!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-10-2012, 19:13
          Länk hit: #14365

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ska? Förslag?

Håller också med Aqua! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 16-10-2012, 19:19
          Länk hit: #14366

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Tråkigt att höra Skogstroll trostar.gif

Citera
          Tikka
          Inlägg 16-10-2012, 19:40
          Länk hit: #14367

Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem nr: 497

Ska? Förslag?

Instämmer med Aqua jag med smiley_small_hug.gif

Idag har jag träffat en fd odalit Meriona. Vi har botaniserat på Botaniska idag smile.gif

--------------------
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-10-2012, 19:44
          Länk hit: #14368

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Tikka @ 16-10-2012, 20:40) *
          Idag har jag träffat en fd odalit Meriona. Vi har botaniserat på Botaniska idag smile.gif

wub.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          hattstugan
          Inlägg 16-10-2012, 20:58
          Länk hit: #14369

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

En smiley_small_hug.gif till dig skogstroll!!

Vi finns här för dig!!

Citera
          skogstroll
          Inlägg 17-10-2012, 05:19
          Länk hit: #14370

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

tack... kompiskram.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Skruttis
          Inlägg 17-10-2012, 07:56
          Länk hit: #14371

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Ska? Förslag?

Fy vad ledsamt stackars lilla Skogstroll. trostar.gif
          Har inget förslag på vad du ska göra men jag skickar dig en varm nätkram. smiley_small_hug.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Skruttis
          Inlägg 17-10-2012, 08:04
          Länk hit: #14372

Medlem

CITAT (gunsta @ 16-10-2012, 18:10) *
          Spännande hoppas Ludde låter sig fångas - vad ska fällan gillras med? makrill i tomatsås kanske? - Lycka till.

Tack Gunsta!
          Nja, vi vet inte om han gillar makrill än så det får bli vad vi vet är favoritmat, rå fisk samt välkokt kycklingfilé.
          Nu hann vi tyvärr inte gillra fällan igår kväll innan han dök upp så vi får göra ett försök idag istället.

Nu har jag i a f skrubbat rent buren samt kattsäkrat och bäddat gästrummet, d v s mitt hobbyrum, som vi använder som övernattningsrum när vi har hittekatter på besök, innan de kan samsas fullt ut med Stella.

Stella brukar inte vilja sitta/ligga i knät mer än korta stunder men igår så hade jag dator och Stella i knät i drygt 2 timmar i sträck.
          Vet inte om det var hon eller jag som spann mest.... wub.gif

--------------------
          Zon 3

Citera
          gunsta
          Inlägg 17-10-2012, 09:41
          Länk hit: #14373

Medlem

CITAT (Skruttis @ 17-10-2012, 09:04) *
          Tack Gunsta!
          Nja, vi vet inte om han gillar makrill än så det får bli vad vi vet är favoritmat, rå fisk samt välkokt kycklingfilé.
          Nu hann vi tyvärr inte gillra fällan igår kväll innan han dök upp så vi får göra ett försök idag istället.

Nu har jag i a f skrubbat rent buren samt kattsäkrat och bäddat gästrummet, d v s mitt hobbyrum, som vi använder som övernattningsrum när vi har hittekatter på besök, innan de kan samsas fullt ut med Stella.

Stella brukar inte vilja sitta/ligga i knät mer än korta stunder men igår så hade jag dator och Stella i knät i drygt 2 timmar i sträck.
          Vet inte om det var hon eller jag som spann mest.... wub.gif

Jag håller tummarna att Ludde blir infångad - låter som om han drar en högvinst när han kommer i din/er vård. Man lider med dessa hemlösa katter, ack, ack. Jag ska dammsuga strax - det vet jag inte om grannens katt gillar (sover på en stol härinne nu) .... problem det där när man är 'styrd' av en katt som dessutom inte är ens egen smile.gif - nåja det kunde vara värre.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Skruttis
          Inlägg 17-10-2012, 13:45
          Länk hit: #14374

Medlem

CITAT (gunsta @ 17-10-2012, 10:41) *
          Jag håller tummarna att Ludde blir infångad - låter som om han drar en högvinst när han kommer i din/er vård. Man lider med dessa hemlösa katter, ack, ack. Jag ska dammsuga strax - det vet jag inte om grannens katt gillar (sover på en stol härinne nu) .... problem det där när man är 'styrd' av en katt som dessutom inte är ens egen smile.gif - nåja det kunde vara värre.

Oj, tack vilka snälla ord. Jag blir alldeles blush.gif
          Jag tycker det verkar som både era egna och grannens katt har vunnit lotteriet.
          Känner igen det där med att inte vilja väsnas när katten sover. Jag menar, de har ju så svårt att somna om igen...... giggle.gif

Vi har precis gillrat fällan så nu är det bara en nervös väntan på att "ringklockan" skvallrar om att Ludde är här.
          Tyvärr så är det halv storm och ösregn så det talar emot att han kommer att dyka upp.

--------------------
          Zon 3

Citera
          gunsta
          Inlägg 17-10-2012, 22:16
          Länk hit: #14375

Medlem

CITAT (Skruttis @ 17-10-2012, 14:45) *
          Oj, tack vilka snälla ord. Jag blir alldeles blush.gif
          Jag tycker det verkar som både era egna och grannens katt har vunnit lotteriet.
          Känner igen det där med att inte vilja väsnas när katten sover. Jag menar, de har ju så svårt att somna om igen...... giggle.gif

Vi har precis gillrat fällan så nu är det bara en nervös väntan på att "ringklockan" skvallrar om att Ludde är här.
          Tyvärr så är det halv storm och ösregn så det talar emot att han kommer att dyka upp.

Du måste berätta hur det går med fångsten av Ludde - jag är uppriktigt nyfiken och intresserad.
          Grannens katt hade en svår dag - han blev sur och förnärmad så som katter kan bli - men det varade bara en timme. Han stormade ut när jag började att dammsuga - sedan gick han hem väldigt surt och irriterat - vände sig om och tittade på mig som om jag var den värsta svikaren smile.gif - en timme senare kom han tillbaka och det mesta var glömt. Strax före kl 22 i kväll gick han ut och såg ut som om han ville gå hem - han kom kl 8 i morse.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 18-10-2012, 00:31
          Länk hit: #14376

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Mycket som jag tänkt göra men inte gjort !har en inflamation i en axel som hindrar mig att göra det jag vill nämligen att gräva nya land :(HAR i alla fall tömt växthuset men det tog sin tid det också .

Citera
          hattstugan
          Inlägg 18-10-2012, 05:10
          Länk hit: #14377

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Idag ska jag jobba som Mystery Shopper! Ett jobb som ger nån krona iaf! Kanske inte det roligaste men men....

Försöka träffa min syster och svåger när jag kommer hem på em!

Citera
          Skruttis
          Inlägg 18-10-2012, 07:58
          Länk hit: #14378

Medlem

CITAT (gunsta @ 17-10-2012, 23:16) *
          Du måste berätta hur det går med fångsten av Ludde - jag är uppriktigt nyfiken och intresserad.
          Grannens katt hade en svår dag - han blev sur och förnärmad så som katter kan bli - men det varade bara en timme. Han stormade ut när jag började att dammsuga - sedan gick han hem väldigt surt och irriterat - vände sig om och tittade på mig som om jag var den värsta svikaren smile.gif - en timme senare kom han tillbaka och det mesta var glömt. Strax före kl 22 i kväll gick han ut och såg ut som om han ville gå hem - han kom kl 8 i morse.

Det gick väl sisådär i natt.
          Ludde kom senare än normalt, vid ca 22.00 och åt lite torrfoder (som vi lät stå kvar utanför buren) och gick iväg.
          Det upprepade sig varje halvtimme och för varje gång var han mer och mer ivrig på fisken i buren och försökte lirka ut den genom gallret.
          Vid 02.30 fick han nog och gick in i buren, högg en bit fisk och sprang iväg. Bureländet stängde sig aldrig.
          Han kom tillbaka två gånger till och t o m slickade rent tallriken utan att luckan gick igen. slap.gif

Ja ja, han blev i a f skapligt mätt och märkte att det går att kliva in i buren.
          Vi får fundera ut något under dagen hur vi kan få mekanismen att bli känsligare. Ev ställa maten allra längst in så han är tvungen att gå på plattan i mitten där maten egentligen ska vara och hoppas på att tyngden av honom får plattan att vicka och luckan stängas.

Stella tror vi har blivit helt skogstokiga. Varje halvtimme ringde klockan och vi sprang ner i vardagsrummet och stod och glodde genom fönstret och viskade. crazy.gif

--------------------
          Zon 3

Citera
          Mollis
          Inlägg 18-10-2012, 08:16
          Länk hit: #14379

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

CITAT (Skruttis @ 18-10-2012, 08:58) *
          Ludde kom senare än normalt, vid ca 22.00 och åt lite torrfoder (som vi lät stå kvar utanför buren) och gick iväg.
          Det upprepade sig varje halvtimme och för varje gång var han mer och mer ivrig på fisken i buren och försökte lirka ut den genom gallret.
          Vid 02.30 fick han nog och gick in i buren, högg en bit fisk och sprang iväg. Bureländet stängde sig aldrig.
          Han kom tillbaka två gånger till och t o m slickade rent tallriken utan att luckan gick igen. slap.gif

Ja ja, han blev i a f skapligt mätt och märkte att det går att kliva in i buren.
          Vi får fundera ut något under dagen hur vi kan få mekanismen att bli känsligare. Ev ställa maten allra längst in så han är tvungen att gå på plattan i mitten där maten egentligen ska vara och hoppas på att tyngden av honom får plattan att vicka och luckan stängas.

Stella tror vi har blivit helt skogstokiga. Varje halvtimme ringde klockan och vi sprang ner i vardagsrummet och stod och glodde genom fönstret och viskade. crazy.gif

Åh vad gulliga ni är! Hoppas att ni kommer på ett sätt att få luckan att stängas, heja heja!

Citera
          gunsta
          Inlägg 18-10-2012, 09:58
          Länk hit: #14380

Medlem

CITAT (Skruttis @ 18-10-2012, 08:58) *

Synd att buren inte slog igen - men han kommer säkert tillbaka och vet att han kan gå in i buren och ta maten där - bra att ni sätter maten långt in. Han blir säkert fångad snart - vet inte var ni bor men där jag bor (Uppland) är det varmt och skönt ute nu så han far inte illa just nu i vart fall.
          Värre var det för en underbar katthona som jag 'plockade' in en decemberdag för några år sedan - hon stod i en snödriva och hade isklumpar under magen när jag lyfte upp henne. Mer tacksam katt än denna kämpe har jag aldrig träffat på - hon sa 'tack' varje dag - ledsamt nog blev hon sjuk och kunde inte fortsätta. Men hennes minne lever.

--------------------

Citera

867 sidor V  « < 717 718 719 720 721 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-07-2026, 03:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon