CITAT (Ingela i Segersberg @ 19-10-2012, 14:01)

Vad kul, Skruttis!

Ge honom lite gos från mig också!

Tack snälla. Han fick en bamsekram från dig. Han hälsar tillbaka med ett ljudligt FRRRRRRRRRR.
Han har en riktig "baslåda" den här grabben. Han är stor, dubbelt så stor som Stella. När han ligger i mitt knä så ramlar det ner både tassar och svans i platsbrist.
CITAT (gunsta @ 19-10-2012, 15:19)

Åh vad glad jag blir Skruttis - det var väl det bästa som kunde hända Ludde och er allihop - det verkar ju gå som en 'dans'

- kan ni ta i honom och hantera honom nu, så går det säkert bra i fortsättningen. Så roligt för Ludde - hoppas bara att han accepterar Stella också.
Tack snälla, ja det känns jätteroligt. Särskilt att han var så tam också, vi var oroliga för att han hunnit bli helt förvildad. Ingen märkning har han dock.
Han verkar acceptera Stella och smyger nyfiket efter henne. Hon däremot är lite kluven nu. Hon har varit fram och nosat ett par gånger och småväst lite men har inte gjort något som helst utfall.
Nu tror jag att vi alla fyra börjar bli lika trötta för nu har lugnet lagt sig i skogen. Hoppas att både Stella (på massagebänken) och Ludde (under soffan ett par meter därifrån) passar på att sova en stund.
Husse som har betydligt längre vana med katter än vad jag har, säger att det inte kommer att bli några problem att få dem till att bli vänner, nu när det redan går så bra.
Hoppas verkligen det, för då är det som kan ställa till det, vad det gäller att kunna behålla honom, att min allergi blir värre och medicinen inte räcker. Jag tror inte att det ska behöva bli så.
Vi vill båda två behålla den här grabben så om inte Stella säger emot - hennes röst väger tyngre än våra - så är vi plötsligt 4 i familjen.
Jag kan absolut fortsätta berätta hur det går, om ni vill veta.
CITAT (hattstugan @ 19-10-2012, 15:37)

Vad bra Skruttis! Sanna kattvänner finns det tyvärr för få av!! Lycka till med Ludde nu!
Har varit hos barnbarnen på fm då deras mor behövde till läkare och sen få handla i lugn och ro!
Gått igenom fröpåsen från Frökedjan!
Ska om ett par timmar åka på 7-års kalas!
Tack snälla du!
Ha det så trevligt på födelsedagskalaset.
Redigerat av Skruttis: 19-10-2012, 14:52