Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 719 720 721 722 723 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Alba
          Inlägg 21-10-2012, 15:17
          Länk hit: #14401

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Solen skiner och plötsligt får man energi. Löven är krattade så nu ser det ut som om det bor folk i huset. wink.gif
          Vi har varit på sta'n och fikat med f.d. arbteskompisar till mig. En riktigt trevlig dag.

Citera
          gnon49
          Inlägg 21-10-2012, 15:19
          Länk hit: #14402

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Haft värk o småfeber några dagar nu. Inget som hjindrat i det dagliga arbetet tack o lov. Nu verkar det dessutom avta efter intag ev en Panodin. Har dessutom skruvat upp värmen för ledvärkens skull. Har varit på utflykt till köpcentret där det var full rulle minst sagt. Förutom mina två katter matar jag en besökande vildkatt. Han är rädd för sin egen skugga så att han gick in i hallen och åt var ett genombrott. Får hoppas han tyr sig till ladan när vintern kommer. Mat skall han i alla fall få. Men klappa är inte att tänka på.

Tänk, om tre fjuttiga månader är vårsnacket igång här på Odla.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Uggi
          Inlägg 21-10-2012, 15:21
          Länk hit: #14403

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Har haft besök av barn och barnbarn som har ätit middag här. Det var uppskattat det frugan hade gjort i ordning.

--------------------

Citera
          hattstugan
          Inlägg 21-10-2012, 17:38
          Länk hit: #14404

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har diskat, rensat en del frö och fixat lite mat åt mig!

Varit iväg på en TW-demo som gick bra!

Har pratat med min bror en kortis!

Ska snart åka till Team-ledaren och lägga ordern för TW!

Citera
          Skruttis
          Inlägg 22-10-2012, 08:10
          Länk hit: #14405

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

CITAT (gunsta @ 20-10-2012, 16:40) *
          Tack för rapporten - det låter lovande Skruttis - Stella tycker väl att Ludde är lite stor i början kanske - tar plats och kanske äter hennes mat. Oftast funkar ju katter bra ihop - eller att dom i vart fall accepterar varandra, om reviret består av ett hus/lägenhet så finns det inte så mycket egen plats och då måste man samarbeta s a s. Och det gör dom flesta katter. Fortsätt rapportera - jag läser med förtjusning det du skriver och gör ju andra också. Smek Stella och killa Ludde från mig smile.gif

Tack, jag har gosat med båda med hälsningar från dig.

Det går både upp och ner.
          Natten till lördag, han var orolig och jamade konstant. Lite bättre under dagen.
          Natten till söndag, mycket bättre, sov en hel del i våran säng. Under dagen fick de vara själva i huset några timmar och det gick bra.

Problemet nu är att han springer efter Stella fast hon vill vara ifred. När han inte får vara precis bredvid henne så blir han mer orolig igen. Tack och lov för att han är helt bekväm med husse och mig i a f.

Trots att Stella är irriterad över att inte få det utrymme hon vill så är hon ändå jättesnäll och tålmodig. Hon var ute i fredags kväll och hämtade en råtta till Ludde. Låter honom ta hennes liggplatser och äta hennes mat.

Hoppas nu bara att de kan komma överens, för de är så snälla båda två.

När husse kom in efter att hämtat tidningen i morse så sa han: Du, jag tror jag hörde en honkatt jama här nere i skogskanten.
          Åh nej, inte en till, inte just nu...... fear.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 22-10-2012, 08:57
          Länk hit: #14406

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vi skall till sjukhuset idag igen. Min gamla svärmor ( 97 ) bröt i fredags kväll lårbenshalsen. Opererades i lördags och nu är det en lång väg tillbaka

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-10-2012, 12:33
          Länk hit: #14407

Gäster

Stackarn, vilken otur.... bor hon i närheten eller har hon hjälp att få när hon kommer till sitt?

Citera
          pejori
          Inlägg 22-10-2012, 12:38
          Länk hit: #14408

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2012, 09:57) *
          Vi skall till sjukhuset idag igen. Min gamla svärmor ( 97 ) bröt i fredags kväll lårbenshalsen. Opererades i lördags och nu är det en lång väg tillbaka

Aj då. thumbdown.gif
          Håller tummarna för att det går bra för henne. rose.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Alba
          Inlägg 22-10-2012, 12:42
          Länk hit: #14409

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2012, 09:57) *

Oj så jobbigt för henne.
          Jag hoppas allt går bra med tillfrisknandet.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 22-10-2012, 13:07
          Länk hit: #14410

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Hon bor ju på hemmet. Min svägerska frågade idag hur det blir när hon kommer hem men då säger dom att dom fortsätter sen där med rehabilitering. Låt mig vara tveksam.

Om hon bara kommer så mycket på fötterna att hon kan gå till matsalen, på toan osv själv.
          Vi är ju redan rädda att dom skickar henne hem för tidigt, det går fort idag.

Vi är ju själva inte dom friskaste och då blir det jobbigt.

Men dom ställde henne redan igår utanför sängen och hon fick gå några steg i gåstolen och med hjälp.
          Och så gick det en timma så frågade hon om inte hon hade en gåstol.
          Jag försökte sedan länge att förklara för henne att hon inte få försöka att ta sig ur sängen själv. Men minnet är ett minne blott, så det glömde hon fort igen.

Men humöret var gott igår, så vi undrade vilka tabletter hon hade fått........

Elisabeth

Citera
          gunsta
          Inlägg 22-10-2012, 14:51
          Länk hit: #14411

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Skruttis @ 22-10-2012, 09:10) *
          Tack, jag har gosat med båda med hälsningar från dig.

Det går både upp och ner.
          Natten till lördag, han var orolig och jamade konstant. Lite bättre under dagen.
          Natten till söndag, mycket bättre, sov en hel del i våran säng. Under dagen fick de vara själva i huset några timmar och det gick bra.

Problemet nu är att han springer efter Stella fast hon vill vara ifred. När han inte får vara precis bredvid henne så blir han mer orolig igen. Tack och lov för att han är helt bekväm med husse och mig i a f.

Trots att Stella är irriterad över att inte få det utrymme hon vill så är hon ändå jättesnäll och tålmodig. Hon var ute i fredags kväll och hämtade en råtta till Ludde. Låter honom ta hennes liggplatser och äta hennes mat.

Hoppas nu bara att de kan komma överens, för de är så snälla båda två.

När husse kom in efter att hämtat tidningen i morse så sa han: Du, jag tror jag hörde en honkatt jama här nere i skogskanten.
          Åh nej, inte en till, inte just nu...... fear.gif

Mycket intressant rapport. Rangordningen är viktigt - Stella först sen Ludde, hon kan säkert växa in i rollen som 'god förebild' och bli hur bra som helst för honom. Ludde är väl ovetande om det mesta i hemmet och funderar väl som bäst på hur allt funkar, får han bara lite tid och lite insikt i 'ruljangsen' ex, att mat alltid finns och att 'alla' är snälla - favoritplats o s v - så blir det säkert bra.
          Jag är hur nyfiken som allra helst - berätta ... mer än gärna smile.gif

Idag har jag tömt ett akvarium, tagit in i huset en palm (liten sådan) från ett kallt hus, pratat med grannens katt ... nu te.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          hattstugan
          Inlägg 23-10-2012, 16:10
          Länk hit: #14412

Moderator

Har idag rensat upp på altanen, flyttat bordet mot väggen så jag kan ställa krukorna där och slippa släpa iväg dom till förrådet! Tömt vattnet ur 50-liters flaskorna med följd att jag blev dyngsur om fötterna! Stövlarna är trasiga!
          Tömt amplarna och plockat undan en hel del annat inför vintern samt tagit fram snöskyffeln! Står den kvar i förrådet och det kommer en massa snö så kommer jag inte åt den!
          Putsat fönster hos min mamma och samtidigt passade jag på att tvätta lite!

Nu ska jag dricka ur kaffet sen blir det duschen!

Citera
          silos
          Inlägg 24-10-2012, 11:23
          Länk hit: #14413

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Storkok på gång!

Citera
          Anma
          Inlägg 24-10-2012, 11:34
          Länk hit: #14414

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag ska plugga idag har jag tänkt. I vår kommun måste man göra ett kunskapstest innan man blir godkänd som God man. Det testet ska jag göra klart nu. Har dragit på det allt för länge.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 24-10-2012, 12:40
          Länk hit: #14415

Gäster

Elisabeth,
          Hoppas det går framåt med din svärmor? Inte lätt om man tappar minnet, lätt hänt att glömma sin onda höft.
          Det är kämpigt när de är i den åldern och få gå igenom en operation som påverkar den rörelseförmågan de har ännu kvar.
          (OT. min mor vaknade inte ur narkosen när hon bröt sitt lårben, vi fick ta beslutet att avbryta all livsuppehållande behandling. Hon somnade in ca. 1v senare)

Idag letar jag efter min borttappade sug..... känns bara jobbigt med allt....... confused.gif men så kan det bli lite då och då.
          Ska iväg o rtg mina händer på VÅC....... whistling.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 24-10-2012, 12:45
          Länk hit: #14416

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Har installerat om mitt mobila bredband. Nytt modem, längre kabel och det verkar ha gett effekt på signalstyrka o hastighet. Lite ved har blivit kluven. Såg att några stockrosor fortfarande blommar. Funderar lite på att beställa tid för däcksbyte eftersom snön kan vara i antågande enl smhi.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 24-10-2012, 23:02
          Länk hit: #14417

Moderator

Idag har jag äntligen tagit itu med att städa upp bland Fuchsiorna som står på ett bord för övervintring! Slängt det som har dött och fick ihop en hel påse med torra löv och grenar! Sorterat upp alla kaffefilter med fröer och ställt undan till i vår!

Varit till mor och tvättat 1 maskin tvätt och sen torkat golven hos henne!

Haft en TW-demo hos sonens flickvän i kväll!

Nu väntar sängen!

rättat ett stavfel

Redigerat av hattstugan: 24-10-2012, 23:04

Citera
          hattstugan
          Inlägg 25-10-2012, 10:01
          Länk hit: #14418

Moderator

Ska snart åka iväg och få vinterskor på bilen!

Efter det blir det handling och hämtning av paket!

Sen kanske jag behöver hämta tvätten hos min mor!

Annars är det inget mer planerat idag!

Citera
          gunsta
          Inlägg 25-10-2012, 10:07
          Länk hit: #14419

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Antar att dagens viktigaste syssla blir att serva grannens katt som lagt beslag på vår bästa soffa - han ser mycket trött ut smile.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Skruttis
          Inlägg 25-10-2012, 12:19
          Länk hit: #14420

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

I morse fick vi reda på var Ludde kom ifrån så nu har vi skjutsat hem honom till hans "riktiga" hem. Jag kan inte påstå att jag är överförtjust med var han bor men visst, förhoppningsvis så blir det bättre nu när ägaren vet att Ludde helst flyttar. Kanske ägnar sig lite mer åt honom och hans behov.
          Om inte annat så vet Ludde var vi bor och han är alltid välkommen tillbaka till oss. Jag är helt säker på att han hittar hit igen.

Stella är i a f glad över att han inte är kvar. Hon har varit jättesnäll och tålmodig mot honom men inte för att hon ville ha honom här, utan hon gjorde det för min och husses skull. Ville vi ha honom här så skulle han tas omhand som en i familjen. Hon är så snäll vår lilla Stella. wub.gif

Jag håller på att avveckla odlingarna i växthuset och har klippt ner resterande chilifrukter och trätt på tråd för eftermognad via upphängning.
          Numera ser det ut som om vi har en gardin av chilifrukter i köksfönstren.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera

867 sidor V  « < 719 720 721 722 723 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-07-2026, 01:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon