CITAT (gunsta @ 20-10-2012, 16:40)

Tack för rapporten - det låter lovande Skruttis - Stella tycker väl att Ludde är lite stor i början kanske - tar plats och kanske äter hennes mat. Oftast funkar ju katter bra ihop - eller att dom i vart fall accepterar varandra, om reviret består av ett hus/lägenhet så finns det inte så mycket egen plats och då måste man samarbeta s a s. Och det gör dom flesta katter. Fortsätt rapportera - jag läser med förtjusning det du skriver och gör ju andra också. Smek Stella och killa Ludde från mig

Tack, jag har gosat med båda med hälsningar från dig.
Det går både upp och ner.
Natten till lördag, han var orolig och jamade konstant. Lite bättre under dagen.
Natten till söndag, mycket bättre, sov en hel del i våran säng. Under dagen fick de vara själva i huset några timmar och det gick bra.
Problemet nu är att han springer efter Stella fast hon vill vara ifred. När han inte får vara precis bredvid henne så blir han mer orolig igen. Tack och lov för att han är helt bekväm med husse och mig i a f.
Trots att Stella är irriterad över att inte få det utrymme hon vill så är hon ändå jättesnäll och tålmodig. Hon var ute i fredags kväll och hämtade en råtta till Ludde. Låter honom ta hennes liggplatser och äta hennes mat.
Hoppas nu bara att de kan komma överens, för de är så snälla båda två.
När husse kom in efter att hämtat tidningen i morse så sa han:
Du, jag tror jag hörde en honkatt jama här nere i skogskanten.Åh nej, inte en till, inte just nu......