CITAT (Skruttis @ 25-10-2012, 13:19)

I morse fick vi reda på var Ludde kom ifrån så nu har vi skjutsat hem honom till hans "riktiga" hem. Jag kan inte påstå att jag är överförtjust med var han bor men visst, förhoppningsvis så blir det bättre nu när ägaren vet att Ludde helst flyttar. Kanske ägnar sig lite mer åt honom och hans behov.
Om inte annat så vet Ludde var vi bor och han är alltid välkommen tillbaka till oss. Jag är helt säker på att han hittar hit igen.
Stella är i a f glad över att han inte är kvar. Hon har varit jättesnäll och tålmodig mot honom men inte för att hon ville ha honom här, utan hon gjorde det för min och husses skull. Ville vi ha honom här så skulle han tas omhand som en i familjen. Hon är så snäll vår lilla Stella.
Jag håller på att avveckla odlingarna i växthuset och har klippt ner resterande chilifrukter och trätt på tråd för eftermognad via upphängning.
Numera ser det ut som om vi har en gardin av chilifrukter i köksfönstren.
Jag förstår - Att Ludde var van vid människor kunde man ju förstå av hans beteende, bäst kanske att han kom hem till sig. MEN man vet kanske inte varför han gick iväg, personkemi säger man om människor emellan men vad säger man om katt kontra människa. Vissa människor borde inte ha djur och vissa bör ha. Att Stella tyckte det var skönt att han försvann, kan man tro - kan ju vara svårt fast man är snäll och allt det 'där' när en ny kisse kommer in i familjen. På sikt tror jag att hon säkert hade fixat det jättebra med Ludde.
Man kan undra om Ludde kommer tillbaka - jag skulle inte bli förvånad om han gör det. Hälsa Stella och killa henne så mycket från mig

PS: Det doftar så gott i huset nu - bakat äppelkaka.
Redigerat av gunsta: 25-10-2012, 15:19