Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 728 729 730 731 732 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Motti
          Inlägg 24-11-2012, 20:42
          Länk hit: #14581

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har varit på A6 Jönköping i 7 timmar i dag !gissa om ben och fötter ömmar blush.gif
          Gud vad gott att komma hem ut på landet i lugnet bravo.gif

Citera
          gunsta
          Inlägg 24-11-2012, 20:49
          Länk hit: #14582

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Influensavaccinering i främmande stad - vacker promenad i staden och nu hemkommen från en restaurang.

Skruttis - hoppas allt är väl med Stella - det där med medicinering och katter är ett särskilt kapitel - dom vill sällan medverka, tyvärr. En klapp från mig också till lilla Stella.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Motti
          Inlägg 24-11-2012, 21:55
          Länk hit: #14583

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag skickar också en kram till Stella Skruttis kompiskram.gif

Citera
          badabing
          Inlägg 25-11-2012, 13:15
          Länk hit: #14584

Medlem
          Antal inlägg: 113
          Medlem nr: 18 984

Just nu gör jag inte så mycket. Jag har precis ätit mat, ska så småningom börja röra på in mot stan.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 25-11-2012, 14:43
          Länk hit: #14585

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Jag tänkte mej ut på en promenad, men det är inte lockande eftersom det regnar!

Bifogad bild

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-11-2012, 16:05
          Länk hit: #14586

Gäster

Sovit ut o det känns gott.....
          Fått meil fr syrran som bor i Spanien under vintrarna, hon orolig för mig och undrade om arvet, så jag hade redan kollat det så kunde meddela henne det o lovade meila när jag fått mitt, så att hon vet hur det ligger till o slipper oroa sig, så jobbigt som det blev .... tanten hade gömt pengar i olika banker, så det tog tid att reda ut det hela ...... jädrans kärrrrrr ing!

Annars har det varit så mörkt att man har inte brytt sig om att ens gå upp .......

Citera
          Skruttis
          Inlägg 25-11-2012, 17:17
          Länk hit: #14587

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Tack Ugglemormor, Gunsta och Motti!
          Jag har överöst Stella med kramar, gosningar och beröm så mycket så hon undrar nog om matte blivit helt tokig. I natt låg husse och "gnuggade magen" i en timme med traktorspinning som belöning.

Idag mår hon helt klart bättre. I eftermiddag har vi haft köksdörren på vid gavel (+2 gr, men det är det värt) så hon kunde springa ut och in ur huset hur mycket hon vill. Det uppskattar hon och jag har tappat räkningen på hur många gånger hon sprungit in och bara hälsat och ut igen i full fart. Det fullkomligt strålar i hennes ögon av livsglädje och jag kan inte beskriva hur bra det känns. wub.gif
          Hon har ryckt av mängder med päls runt såret på svansen men hon tvättar den ideligen och såret ser fint ut.

Det brukar ju som sagt vara svårt att ge katterna medicin med om jag får skryta lite över Stella så går det faktiskt väldigt bra nu. Sprutan med smärtstillande smackar hon i sig och jag behöver knappt hålla i huvudet på henne. Det är antibiotikan som luktar/smakar väldigt illa och hon stretar lite, men ändå, husse har inga problem att hålla i henne och konstigt nog så hatar hon inte oss heller utan är väldigt kelen och vill vara i närheten hela tiden.

Själv har jag suttit och målat på en ljusstake och nu är det dags för en dusch och hitta på något till middag.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 25-11-2012, 17:57
          Länk hit: #14588

Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem nr: 20 750

Åh, vad roligt att Stella mår så mycket bättre, Skruttis! wub.gif Ge henne gos från mig också!

Citera
          gunsta
          Inlägg 25-11-2012, 18:27
          Länk hit: #14589

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Skönt Skruttis att Stella är på banan igen - kattlucka är det något som ni har övervägt? - eller känns det oroligt? Det där med mediciner och katter är besvärligt - om man krossar tabletter och blandar med smör/räkost - något som är kletigt och så smetar man det på kattens tassar, så katten slickar i sig det. Kan funka - vissa blir ju förnärmade förstås men ibland kan det vara värt det om medicinen är viktig.
          Hur som, så är det fantastiskt när man får traktorspinning som belöning.

Nu lagar jag mat - enkelt i kväll kyckling i lergryta - vi har varit bortresta i helgen och ätit på restaurang så jag behöver träna upp min förmåga.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-11-2012, 19:42
          Länk hit: #14590

Gäster

Skruttis,

Gott att höra om Stella, nu har hon fattat kaloppen att det "otäcka" är inte så hemskt när man blir så ompysslad och att hon känner på sig att hon blir bättre.....

Jag hade samma helskota med Molly-hunden när hon behövde medicin och vi fick byta om att ge henne särskilt tabletter, hon var makalös att gömma smulorna av tabletten i skägget, men husse kunde det bättre och det flytande hade jag mina trix, men man behövde ge mycket berömt efteråt ...... ja, nu har hon inte ont längre...

"ljungel-Jim" har riktat sig på min laptop, så jag får nog sluta innan det blir ren "goja" av skriveriet.... han är makalös med sitt stampandet på tangenterna och följer noga vad som händer på skärmen .....den tokern! Han kanske tränar för att kunna skriva sina memoarer, vem vet?

Ha det gott med era gosingar! ...... naughty.gif

Redigerat av Ugglemormor: 25-11-2012, 19:45

Citera
          Biggan_
          Inlägg 25-11-2012, 23:36
          Länk hit: #14591

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Skruttis @ 25-11-2012, 17:17) *
          Tack Ugglemormor, Gunsta och Motti!
          Jag har överöst Stella med kramar, gosningar och beröm så mycket så hon undrar nog om matte blivit helt tokig. I natt låg husse och "gnuggade magen" i en timme med traktorspinning som belöning.

Idag mår hon helt klart bättre. I eftermiddag har vi haft köksdörren på vid gavel (+2 gr, men det är det värt) så hon kunde springa ut och in ur huset hur mycket hon vill. Det uppskattar hon och jag har tappat räkningen på hur många gånger hon sprungit in och bara hälsat och ut igen i full fart. Det fullkomligt strålar i hennes ögon av livsglädje och jag kan inte beskriva hur bra det känns. wub.gif
          Hon har ryckt av mängder med päls runt såret på svansen men hon tvättar den ideligen och såret ser fint ut.

Det brukar ju som sagt vara svårt att ge katterna medicin med om jag får skryta lite över Stella så går det faktiskt väldigt bra nu. Sprutan med smärtstillande smackar hon i sig och jag behöver knappt hålla i huvudet på henne. Det är antibiotikan som luktar/smakar väldigt illa och hon stretar lite, men ändå, husse har inga problem att hålla i henne och konstigt nog så hatar hon inte oss heller utan är väldigt kelen och vill vara i närheten hela tiden.

Själv har jag suttit och målat på en ljusstake och nu är det dags för en dusch och hitta på något till middag.

Så skönt att hon mår bättre! tummenupp.gif

...ibland är tummarna bra att ta till!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-11-2012, 02:50
          Länk hit: #14592

Gäster

Japp, upp med tummarna åt våra älskade husdjur ....... wub.gif

Att ligga ensam vaken, hade jag behövt vår Mollys höga snarkande bredvid mig, även att husse vaknade av det så kändes det gott att ha den lilla bredvis sig för man somande så gott igen av hennes snarkande.
          Kan tänka mig samma med er som har katter som spinner bredvid er........ -cry-.gif

Min Goja vill ha det mörkt o tyst på natten, annars börjar han bara gnissla av irritation.....

Citera
          Skruttis
          Inlägg 26-11-2012, 08:52
          Länk hit: #14593

Medlem

CITAT (Ingela i Segersberg @ 25-11-2012, 17:57) *
          Åh, vad roligt att Stella mår så mycket bättre, Skruttis! wub.gif Ge henne gos från mig också!

Tack snälla, jag ska gosa från dig så fort hon vaknar.
          I morse var hon lite "låg" igen så hon behöver extra mys.

--------------------
          Zon 3

Citera
          Skruttis
          Inlägg 26-11-2012, 09:08
          Länk hit: #14594

Medlem

CITAT (gunsta @ 25-11-2012, 18:27) *
          Skönt Skruttis att Stella är på banan igen - kattlucka är det något som ni har övervägt? - eller känns det oroligt? Det där med mediciner och katter är besvärligt - om man krossar tabletter och blandar med smör/räkost - något som är kletigt och så smetar man det på kattens tassar, så katten slickar i sig det. Kan funka - vissa blir ju förnärmade förstås men ibland kan det vara värt det om medicinen är viktig.
          Hur som, så är det fantastiskt när man får traktorspinning som belöning.

Nu lagar jag mat - enkelt i kväll kyckling i lergryta - vi har varit bortresta i helgen och ätit på restaurang så jag behöver träna upp min förmåga.

Det är synd bara att så många mediciner luktar/smakar så bedrövligt. Vi hade problem med en sort till Måns förut, det var jättestora tabletter som luktade så vedervärdigt så t o m jag ryggade tillbaka. Att dela dem i småbitar och försöka smussla in i maten. Inte till en katt med känsligt luktsinne inte.
          Vi provade att smeta på tassarna på honom. Vilken blick jag fick då. "Matte, ja du har då inte alla fåren i fållan du inte...."

I går kväll när vi gav Stella medicinen så blev vi båda två förvånade hur enkelt och snabbt det gick. Hon är så himla snäll så det verkar som att hon bara måste övertygas om att vi verkligen vill ge henne det här och då accepterar hon det också. wub.gif

Jo då kattlucka har vi diskuterat. Än så länge har vi känt att det varit lite för mycket nackdelar bara. Men visst, jag tror nog Stella - för att inte tala om grannkatterna - skulle trivas med kattlucka. Sommartid är det inga problem för då har vi dörrar och fönster öppna mest för jämnan. Det är nu på vintern det är värre. Vi kommer absolut att fortsätta fundera.

Har du själv kattlucka Gunsta, och vad tycker du om den?

CITAT (Biggan_ @ 25-11-2012, 23:36) *
          Så skönt att hon mår bättre! tummenupp.gif

...ibland är tummarna bra att ta till!

Tack! Ja det är en lättnad att det går åt rätt håll.
          Jag är säker på att tummarna gjort sitt till.

--------------------
          Zon 3

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-11-2012, 09:24
          Länk hit: #14595

Gäster

Skruttis,

Så kan det gå lite upp o ner innan allt är läkt på svanssen, så lite extra behöver hon nog av oss andra, så hoppas att de andra vaknar och "hejar på" Stella lite extra.
          Hur länge har du kvar va medicinkuren, och är det rent kring såret?

Min syster har med sig bägge katterna i planet när de reser till värmen över vintern. Men man får boka reguljärt och inga fler än 2 mindre djur per plan.
          De är nu gamla, men så kära för henne och hon kommer att skaffa bara en enda när dessa har givit upp. De är speciella, lurviga raskatter.....

Men du ska se att det vänder snart med Stella, men jag hade behövt en katt spinnande eller hundsnarkande i natt och inte ens maken har sagt et pip, så det blev att skriva en del och har gjort ytterligare en ny beställning, denna gången tog jag ringar och brädor för stickning/virkning.
          Ringe dem först o frågade hur de funkar, men blev inte klokare av det, men hon sade att det finns en beskrivning med förpackningen.
          Mina fingrar är inte i form för att sticka, men min läkare har nu skickat iväg remissen till handkirurgen och det är ingen brådska med det, men helst till nästa höst vore lagom att kunna fixa ett par fingrar, mer väntar jag inte heller, men vill inte bli helt hjälplöst med mina händer .......

När resten av familjen vaknar, ska jag be lite hjälp med duchen, håret tvättar jag nog senast i morgon....

Tvätten borde komma i gång, ska försöka lirka med maken. Jag får inte gå än i trappor, även att vi tränade på det under de sista dagar på sjukhuset.

Bäst att sticka in ett finger snart i buren --- se, morgonkli ska man inte glömma bort .......

Redigerat av Ugglemormor: 26-11-2012, 09:29

Citera
          Skruttis
          Inlägg 26-11-2012, 10:01
          Länk hit: #14596

Medlem

Ugglemormor, det är rent och fint runt såret. Hon tvättar svansen ideligen.
          Hon ska få mediciner t o m onsdag kväll.

--------------------
          Zon 3

Citera
          Klint
          Inlägg 26-11-2012, 15:16
          Länk hit: #14597

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

CITAT (Skruttis @ 23-11-2012, 12:39) *
          Det blev en tur till veterinären i morse igen då vi inte lyckades få i Stella medicinen.
          Vår stackars lilla gumma som är så rädd för bilfärder. Måtte vi lyckas med att ge henne den själva ikväll, så hon slipper utsättas för det här fler gånger nu när hon mår dåligt och allting.
          Nu ska jag i a f passa på att gå ut i trädgården med henne en liten stund. Grannarna lovade att hålla sina katter inne ett tag så att hon får vara ifred.

Hej Stella å Skruttis! Usch för mediciner å mattar o hussar som petar i mun det är vedevärdigt! Jag fick en pasta som de försökte trycka i mej med nån "spruta" va så äckligt så jag slicka bort det som hamna utanför Men det verka hjälpa nu är jag frisk å sprallig igen,hoppas du också blir bra snart. Kram från Tilda å Pia

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Skruttis
          Inlägg 26-11-2012, 15:30
          Länk hit: #14598

Medlem

CITAT (Klint @ 26-11-2012, 15:16) *
          Hej Stella å Skruttis! Usch för mediciner å mattar o hussar som petar i mun det är vedevärdigt! Jag fick en pasta som de försökte trycka i mej med nån "spruta" va så äckligt så jag slicka bort det som hamna utanför Men det verka hjälpa nu är jag frisk å sprallig igen,hoppas du också blir bra snart. Kram från Tilda å Pia

Kram till er också Tilda och Pia!
          Jag förstår inte riktigt varför de envisas med att spruta in klegget i min mun två gånger om dagen. Jag tvättar min svans flera gånger om dagen själv och behöver ingen hjälp.
          Men eftersom de blir glada över det och berömmer mig så får de väl hålla på ett par dagar till. Nu slipper jag i alla fall åka bil.
          Tack för välgångsönskningarna.

Många tassar från Stella

PS. Matte hälsar

--------------------
          Zon 3

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-11-2012, 16:58
          Länk hit: #14599

Gäster

Rafsa lite på magen på Stella när hon är på det humöret från mig och nu är det snart slut med eländet, men att få gosa, det behöver dom så mycket........

Jag, min blindstryre, hade skrivit ett helt felt datum till vårscentralen, skulle varit där redan 21.11, men nu blir det i morgon.

Passade på att beställa nya glasögon och brickade i 6 st att prova på innan jag bestämmer mig.
          Måste skaffa nya med samma styrka, men som solglasögon till våren...

Har bläddrat i konstsaiter för att bestämma mig för en del böcker och annat.....

Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-11-2012, 18:18
          Länk hit: #14600

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Idag har jag putsat fönster hos kompisens gamla faster och efter det kört ner tanten till banken!
          Hämtat kontoutdrag för att i morgon lämna in ny ansökan till Soc!

Varit hos barnbarnen på eftermiddagen då deras mamma var på helkroppsbehandling! En födelsedags present från hennes lilla halvbror!

Nu ska jag dricka ur mitt kaffe sen blir det duschen och efter det slappa lite!

Citera

867 sidor V  « < 728 729 730 731 732 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 19:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon