| |
|
  |
Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra |
|
|
|
Netha
|
20-04-2008, 21:52
|
Gäster

|
CITAT (Biggan_ @ 20-04-2008, 10:56)  Så sorgligt Netha!  ... han störtade med planet vid sista målfototagningen på repövning i Ljungby, bredvidsittande omkom också.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 09:21
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
Idag e jag ledig efter en mastig jobbarhelg..  Kom hem sent igår kväll till en nystädad lägenhet.. och blev serverad en god Irish coffee.. Min gubbe e allt bra go!! Solen strålar och morgonthét intogs på balkongen.. Idag e det dags att dra plasten på mitt lilla växthus på balkongen och börja väcka bebbarna där...  Dags att inleda mammtjänstgöring, hämtar min skrutt på dagis om ett par timmar så får vi se vad vi ska hitta på att roa oss med.. misstänker att det kommer att bli utomhus i solen iaf...
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 09:27
|

Medlem
Antal inlägg: 4 213
Medlem nr: 9 061

|
Har inte haft igång datan sedan i torsdags och det har gått väldigt bra  så nu sitter jag här en stund sedan ska jag ut i trädgården igen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 21:06
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Lilleman har krupit runt på hela tomten i både snö och lervälling idag.  Han har ju inte kunnat gå så länge och därför har han bara varit ute i vagnen tidigare i vinter, men nu fick han på sig vinterkängor och galonhandskar och fick utforska så mycket han ville. Han kavade på helt outtröttligt. Från altanen tog han sig ner fast den är lika hög som hela han (han ville inte ta trappan), han kravlade baklänges med fötterna före och ramlade på rumpan när han nådde marken. Lika glad för det fortsatte han i full fart mot lekstugan. In i den o ut igen ett par gånger, tillbaks till altanen, upp för trappen, över till andra sidan och ner på marken igen, till entrén, upp och ner för trappan, mot garageuppfarten o.s.v. Han tyckte nog det var klumpigt med kängorna och därför kröp han istället. Overallen blev jättefin!  Han hade så roligt som aldrig förr! Jag ska gå ut på stan och skaffa små gummistövlar och galonbyxor åt honom snart.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 21:28
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Magdis @ 21-04-2008, 22:06)  Lilleman har krupit runt på hela tomten i både snö och lervälling idag.  Han har ju inte kunnat gå så länge och därför har han bara varit ute i vagnen tidigare i vinter, men nu fick han på sig vinterkängor och galonhandskar och fick utforska så mycket han ville. Han kavade på helt outtröttligt. Från altanen tog han sig ner fast den är lika hög som hela han (han ville inte ta trappan), han kravlade baklänges med fötterna före och ramlade på rumpan när han nådde marken. Lika glad för det fortsatte han i full fart mot lekstugan. In i den o ut igen ett par gånger, tillbaks till altanen, upp för trappen, över till andra sidan och ner på marken igen, till entrén, upp och ner för trappan, mot garageuppfarten o.s.v. Han tyckte nog det var klumpigt med kängorna och därför kröp han istället. Overallen blev jättefin!  Han hade så roligt som aldrig förr! Jag ska gå ut på stan och skaffa små gummistövlar och galonbyxor åt honom snart. En sån härlig energi!!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 21:55
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
CITAT Lilleman har krupit runt på hela tomten i både snö och lervälling idag. Han har ju inte kunnat gå så länge och därför har han bara varit ute i vagnen tidigare i vinter, men nu fick han på sig vinterkängor och galonhandskar och fick utforska så mycket han ville. Han kavade på helt outtröttligt. Från altanen tog han sig ner fast den är lika hög som hela han (han ville inte ta trappan), han kravlade baklänges med fötterna före och ramlade på rumpan när han nådde marken. Lika glad för det fortsatte han i full fart mot lekstugan. In i den o ut igen ett par gånger, tillbaks till altanen, upp för trappen, över till andra sidan och ner på marken igen, till entrén, upp och ner för trappan, mot garageuppfarten o.s.v. Han tyckte nog det var klumpigt med kängorna och därför kröp han istället. Overallen blev jättefin! Han hade så roligt som aldrig förr!
Jag ska gå ut på stan och skaffa små gummistövlar och galonbyxor åt honom snart. Lilleman på grönbete
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 22:04
|

Medlem
Antal inlägg: 895
Medlem nr: 14 105

|
Sorterar papper inför deklarationen :-(
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-04-2008, 22:20
|

Medlem
Antal inlägg: 3 077
Medlem nr: 5 640

|
Har förberett middagen till i morgon. Toskansk bönsoppa från senaste ICA-Buffé tänkte jag prova. Blomkål, morötter, vita bönor, purjo, 1 isterband, brödtärningar o parmesan var en del av ingredienserna. Lät lite spännande. Precis nu äter jag en halvgrön banan  den var inte god  ....kärv-bitter... o halva banan fastnade visst i käften på mig  Varför var jag då tvungen att smälla i mig hela  ?
Redigerat av zissi: 21-04-2008, 22:25
--------------------
Balkong- och frilandsodling i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 06:29
|

Medlem

|
CITAT (zissi @ 21-04-2008, 23:20)  Har förberett middagen till i morgon. Toskansk bönsoppa från senaste ICA-Buffé tänkte jag prova. Blomkål, morötter, vita bönor, purjo, 1 isterband, brödtärningar o parmesan var en del av ingredienserna. Lät lite spännande. Precis nu äter jag en halvgrön banan  den var inte god  ....kärv-bitter... o halva banan fastnade visst i käften på mig  Varför var jag då tvungen att smälla i mig hela  ? bananer kan vara väldigt olika goda.....
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 11:11
|

Medlem
Antal inlägg: 2 882
Medlem nr: 13 081

|
Hemma och sjuk. Ska snart gå ut med hundarna på gården i alla fall, kanske sitta en stund i solen.
--------------------
------------------------- Södra Norrlands kust- och inland. Zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 12:21
|

Medlem

|
CITAT (NIKEN @ 22-04-2008, 12:11)  Hemma och sjuk. Ska snart gå ut med hundarna på gården i alla fall, kanske sitta en stund i solen. man kan väl inte vara sjuk när våren kommer på besök.....
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 12:41
|

Medlem
Antal inlägg: 4 016
Medlem nr: 10 798

|
CITAT (Magdis @ 21-04-2008, 22:06)  Lilleman har krupit runt på hela tomten i både snö och lervälling idag.  Han har ju inte kunnat gå så länge och därför har han bara varit ute i vagnen tidigare i vinter, men nu fick han på sig vinterkängor och galonhandskar och fick utforska så mycket han ville. Han kavade på helt outtröttligt. Från altanen tog han sig ner fast den är lika hög som hela han (han ville inte ta trappan), han kravlade baklänges med fötterna före och ramlade på rumpan när han nådde marken. Lika glad för det fortsatte han i full fart mot lekstugan. In i den o ut igen ett par gånger, tillbaks till altanen, upp för trappen, över till andra sidan och ner på marken igen, till entrén, upp och ner för trappan, mot garageuppfarten o.s.v. Han tyckte nog det var klumpigt med kängorna och därför kröp han istället. Overallen blev jättefin!  Han hade så roligt som aldrig förr! Jag ska gå ut på stan och skaffa små gummistövlar och galonbyxor åt honom snart. Hihi, jo jag minns de tillfällena... Man tog en tång i varje hand, nöp fast på axlarna och ställde in ungen med overall och allt i duschen... Eller man hade iaf velat göra så. Fast när jag tänker efter så är det ingen större skillnad nu när han är 5.... En dag förra veckan hällde jag vatten ur skorna. Det hade nog runnit in i galonbyxorna uppifrån så ungen var slaskblöt från knäna och ner. Jag föreslog dykardräkt...
--------------------
Stolt HBT-kompis
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 12:51
|

Medlem
Antal inlägg: 2 882
Medlem nr: 13 081

|
CITAT (Aqvakul @ 22-04-2008, 13:21)  man kan väl inte vara sjuk när våren kommer på besök.....  Nej du har alldeles rätt, det kliar egentligen för mycket i trädgårdsfingrarna... Men man får kompromissa med att njuta av scilla och krokus, och glömma bort spaden och fröpåsarna ett slag.
--------------------
------------------------- Södra Norrlands kust- och inland. Zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 12:58
|

Medlem
Antal inlägg: 56
Medlem nr: 13 118

|
Är också hemma och är sjuk idag.(Bedrövligt i detta fina vädret!) Men jag skall bygga en liten uteplats på jobbet i morgon tänkte jag, bara jag blir hyfsat bra.(Förkyld).
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 15:56
|
Medlem

|
CITAT (Tosan @ 22-04-2008, 13:41)  Hihi, jo jag minns de tillfällena... Man tog en tång i varje hand, nöp fast på axlarna och ställde in ungen med overall och allt i duschen... Eller man hade iaf velat göra så. Fast när jag tänker efter så är det ingen större skillnad nu när han är 5.... En dag förra veckan hällde jag vatten ur skorna. Det hade nog runnit in i galonbyxorna uppifrån så ungen var slaskblöt från knäna och ner. Jag föreslog dykardräkt... ja det är i princip samma sak med min tjej som snart är 7 år. Hon kan hitta på att sätta sig mitt i en vattenpöl.  Idag har Lilleman krupit omkring igen. Han kröp ur stövlarna en gång och när han var blöt ända in på kroppen så gick vi in och bytte kläder och sen blev det en promenad i vagnen. Imorrn har jag förhoppningsvis bilen så då kan vi åka ner på stan och köpa rejäla kläder åt honom. Jag skottade fram sandlådan ur snön idag så den ska tina upp lite fortare....inte för att jag tror att han har nån ro att sitta där och gräva, men man kan ju alltid hoppas.
|
|
|
|
|
|
|
|
22-04-2008, 19:18
|

Medlem
Antal inlägg: 4 016
Medlem nr: 10 798

|
CITAT (Magdis @ 22-04-2008, 16:56)  ja det är i princip samma sak med min tjej som snart är 7 år. Hon kan hitta på att sätta sig mitt i en vattenpöl.  Idag har Lilleman krupit omkring igen. Han kröp ur stövlarna en gång och när han var blöt ända in på kroppen så gick vi in och bytte kläder och sen blev det en promenad i vagnen. Imorrn har jag förhoppningsvis bilen så då kan vi åka ner på stan och köpa rejäla kläder åt honom. Jag skottade fram sandlådan ur snön idag så den ska tina upp lite fortare....inte för att jag tror att han har nån ro att sitta där och gräva, men man kan ju alltid hoppas.  Ja, sandlådan ja... Vi MÅSTE fixa mer sand till grabbens... Han har ju bara lite på botten att leka med. Men han verkar iofs lika glad för det.
--------------------
Stolt HBT-kompis
|
|
|
|
|
|
|
|
23-04-2008, 07:41
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
Lillgrabben har växtvärk i benen så nätterna blir något oroliga.. lugnar med en alvedon i värsta fall och att man masserar lite.. Käkat lite frukost och kollar på barnprogram. Ska gå ut på balkongen och glänta på plasten till växthuset.. Det blir varmare än man tror.. Spännande att se om det kikar upp nåt nytt grönt i nån kruka.. Ska ta junior på cykeln och trampa iväg till jobbet till halv två. Trädgårdsgruppen har träff. Vi ska tömma 6 stora planteringskrukor i betong på de perenner som växer där och gräva upp en eller ett par nya rabatter..
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
|
23-04-2008, 13:55
|
Medlem

|
Idag har jag äntligen varit ute och shoppat och köpt ett par ljusblå galonbyxor och ett par svarta/oranga gummistövlar till Lilleman. Sen fick jag leta igenom hela stan efter galonhandskar och till sist hittade jag det och den enda färg som fanns var knallneonrosa!  Nu kommer han synas tydligt ute i snön iallafall.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-04-2008, 14:05
|

Medlem

|
CITAT (Magdis @ 23-04-2008, 14:55)  Idag har jag äntligen varit ute och shoppat och köpt ett par ljusblå galonbyxor och ett par svarta/oranga gummistövlar till Lilleman. Sen fick jag leta igenom hela stan efter galonhandskar och till sist hittade jag det och den enda färg som fanns var knallneonrosa!  Nu kommer han synas tydligt ute i snön iallafall. snön?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|