Usch idag ska jag till tandläkaren och jag vet att det kommer att svida både här och där
Gick upp ganska tidigt idag tänkte stryka men skulle bara och nu sitter jag här!
Jag funderar lite på julen är så trött på julklappar alltså man funderar och tycker man hittat nåt jättebra,min man som inte har några egna barn brukar ge sina brorsbarn godis lite pyssel och en peng att spara. Ifjol köpte vi en bilbana, jag önskade mej alltid en sån men fick den aldrig sa gubben nu ska F. få den! Min man blev så besviken för alla paketen slets upp och barnen hade inte ordning på vad de fick av vem.
Jag ska iallafall köpa mej en Solrosupproret almenacka skulle gärna ge en julklapp till nån hemlös med men de finns ju här också,inte bara i storstäderna,undrar om man vågar gå fram till någon de sitter ju på bänkarna nere vid hamnen skulle de ta illa upp om man kom sådär personligen tro.
Kan du känna att du behöver få vara ifred nångång,jag och gubben var lite på kant och han sa jag åker till Skåne några dar,han har velat åka dit på hösten men jag tycker nog att det blåser så det räcker på sommaren.
Iallafall frågade jag när han skulle åka å då sa han näe nu är ju allt bra så då åker jag inte.Men jag hade sett framemot att få stöka här i lugn och ro,tvätta ett fönster se lite på tv bröta till det för att storstäda,av någon anledning städar jag bättre om jag drar ihop allt till köket som ser hej babberibba ut nån da.Jag sa iallafall till honom att jag vill vara ifred,är jag ett ragataämne?