Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 739 740 741 742 743 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Anki på Öland
          Inlägg 12-12-2012, 21:02
          Länk hit: #14801

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Biggan_ @ 12-12-2012, 15:56) *
          ......... får dåligt samvete när jag tänker efter hur mycket nyttigt man hade hunnit med på den tiden man tillbringar framför datorn!

Men.... du kan väl inte gå omkring och göra nytta precis hela dagarna heller..... så mycket nytta tror jag inte finns giggle.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-12-2012, 21:03
          Länk hit: #14802

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anki på Öland @ 12-12-2012, 21:02) *
          Men.... du kan väl inte gå omkring och göra nytta precis hela dagarna heller..... så mycket nytta tror jag inte finns giggle.gif

tummenupp.gif giggle.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-12-2012, 21:32
          Länk hit: #14803

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Anki på Öland @ 12-12-2012, 21:02) *

giggle.gif Det har du rätt i. Finns alltför många "måsten" som man helt enkelt kan strunta i och göra något trevligare istället.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Motti
          Inlägg 12-12-2012, 23:28
          Länk hit: #14804

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Man skulle byta ut måste till borde då blir man inte lika tvungen giggle.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-12-2012, 23:44
          Länk hit: #14805

Medlem

Bra tänkt Motti! tummenupp.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Wilmer
          Inlägg 13-12-2012, 00:09
          Länk hit: #14806

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Så ni har suttit här och varit kloka!

Jag har bakat bullar och lussebullar, är så glad! Innan jag blev sjuksriven för utmattningsdepression för många år sedan var jag så aktiv, gjorde allt från grunden, bakade allt mitt bröd osv. Nu orkar jag knappt laga mat, men tar mig sakta frammåt. Jag har jobbat många år, men på "bekostnad" av att den andra sidan av livet inte kommit ikapp än. Nu menar jag inte att man måste göra sylt och saft och baka allt sitt bröd, men att baka en gång om året och laga sin mat är lite grundläggande känns det som. Som mammaledig myser jag mest med bebis men lyckas peta in lite annat när pappan kommer hem och tar över myset.

Gjorde en sats glögg också, inför stundande julmys.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-12-2012, 00:14
          Länk hit: #14807

Medlem

Vad duktig du är Wilmer! Men ta för all del tillvara tiden med lillskruttan så mycket du bara kan! Det är en tid som du aldrig får tillbaka.
          Tiden och åren går så hisnande fort, och i synnerhet dom första åren med barn.

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Wilmer
          Inlägg 13-12-2012, 00:22
          Länk hit: #14808

Medlem

Jamen, ja, jag njuter (utom då peltor kommer fram). Vips måste man börja jobba igen. Det retar mig att jag har hästen sex dagar i veckan nu med barn och max tre innan jag fick barn, jag vill verkligen inte ha det så men hittar ingen medryttare nu.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-12-2012, 00:29
          Länk hit: #14809

Medlem

Inget kul att börja jobba igen, men det är ju ett tag tills dess! Det verkar jobbigt med hästen, men den måste ju ha sitt!

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Motti
          Inlägg 13-12-2012, 00:44
          Länk hit: #14810

Medlem

Kan trösta dig med Wilmer att med tiden kommer lusten tillbaks kanske inte lika intensivt men den kommer :)Har man drabbats av sådant så lär man sig att man måste ta saker som de kommer och kanske att alla de där måsten inte är så himmla måste smile.gif yes.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 13-12-2012, 00:48
          Länk hit: #14811

Medlem

Ja, tyvärr. Men inget som blir ett måste är roligt, jag får göra ett ryck och försöka ordna saken men hur... Han måste ju få en minimal omvårdnad och det tar sin tid det med. Glädjen över det är borta, så vill jag inte ha det. Har bara ett fåtal timmar med sambon hemma på kvällarna eftersom han pendlar som de flesta här i trakten numera, då skulle det vara roligare att göra något annat än mocka skit.

CITAT (Motti @ 13-12-2012, 00:44) *
          Kan trösta dig med Wilmer att med tiden kommer lusten tillbaks kanske inte lika intensivt men den kommer :)Har man drabbats av sådant så lär man sig att man måste ta saker som de kommer och kanske att alla de där måsten inte är så himmla måste smile.gif yes.gif

kompiskram.gif Precis! Här står saker i travar som borde tas om hand, vi flyttade in för tre år sedan och jag har inte orkat packa upp och ordna än. Fjärde flytten på kort tid mitti alltihopa, orken tog slut, puff! Prioriterade försöka få barn och att klara jobba. Resten kommer. Eller inte.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Motti
          Inlägg 13-12-2012, 00:50
          Länk hit: #14812

Medlem

Konstigt jag skulle gilla att mocka :)har själv hållt på med hästar för .Min man far också mycket runt i vårt rike även utomlands och är borta långa perioder då jag får vara ensam .Verkar ibland som man suktar över det man inte ha och glömmer bort vad man har . blush.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-12-2012, 00:57
          Länk hit: #14813

Medlem

CITAT (Motti @ 13-12-2012, 00:50) *
          Konstigt jag skulle gilla att mocka :)har själv hållt på med hästar för .Min man far också mycket runt i vårt rike även utomlands och är borta långa perioder då jag får vara ensam .Verkar ibland som man suktar över det man inte ha och glömmer bort vad man har . blush.gif

Du får åka till Wilmer och ge henne ett handtag Motti!

CITAT (Wilmer @ 13-12-2012, 00:48) *
          Ja, tyvärr. Men inget som blir ett måste är roligt, jag får göra ett ryck och försöka ordna saken men hur... Han måste ju få en minimal omvårdnad och det tar sin tid det med. Glädjen över det är borta, så vill jag inte ha det. Har bara ett fåtal timmar med sambon hemma på kvällarna eftersom han pendlar som de flesta här i trakten numera, då skulle det vara roligare att göra något annat än mocka skit.
          kompiskram.gif Precis! Här står saker i travar som borde tas om hand, vi flyttade in för tre år sedan och jag har inte orkat packa upp och ordna än. Fjärde flytten på kort tid mitti alltihopa, orken tog slut, puff! Prioriterade försöka få barn och att klara jobba. Resten kommer. Eller inte.

Kan du inte hyra in hästen någonstans ett tag så du får lite andrum, eller det kostar kanske skjortan?

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Motti
          Inlägg 13-12-2012, 00:58
          Länk hit: #14814

Medlem

Skulle jag gärna göra om hon bor nära Nässjö tummenupp.gif Skulle nog smuggla med mig ett par säckar häst skit hem också giggle.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 13-12-2012, 12:07
          Länk hit: #14815

Medlem

Motti, jag gillar också att mocka.. Men inte i jämförelse med att umgås med dottern just nu och inte varje kväll. Och inte när pålle behöver ridas och allt det andra som jag inte hinner...

Jo, han skulle kunna gå inhyrd på en lösdrift (billigare!) men jag hade hoppats på mer hjälp men medryttaren fick jobb i Norge tyvärr. Vi måste ju vara flyttbara i dagens Sverige för att få jobb.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 13-12-2012, 12:44
          Länk hit: #14816

Gäster

Mina alla "Måsten" gjorde mig lite sur på morgonen och jag släpade bort allt i rit/målarväg i 2 stora kartonger och han får lyfta undan dem till garderoben ........
          "Det nåste ju bli julstädad, åtminståne den skiten jag brett runt om mig" --- typ!

Har nu lyssnat på detta några dagar och nu är det gjort och jag kan endast dra täcket över mig för flera måsten klarar jag inte av.......... sweatingbullets.gif har man dessutom en depression i full blom, vill man inte höra ett ord extra.......

Dottern ringde även idag ang. julklapparna, men vad faaasen gör jag åt det? vill endast vara ifred...... sleeping.gif
          Kortet till "spanska syrran" verkar inte komma iväg heller, fick en av henne och hon skickade en 2 bilder fr. mors begravning, varpå jag höll på att gå upp i limningen .......... ranting.gif maken tog kuvertet o lade det undan .......
          Detta var dagens rapport fr. mig, ska fortsätta med mitt liv under täcket ......... d010.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 13-12-2012, 15:08
          Länk hit: #14817

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Wilmer! kompiskram.gif Du skriver så bra,man känner igen sej.Va jobbigt med hästen,trodde ungdomar stod i kö för att kunna rida och ta hand om en häst men det kanske var förr.
          Visst har du väl prioriterat rätt kärleken och barn är väl viktigast wub.gif

Själv har jag bott här 1år den 16/12 idag tog jag in skrivaren från uthuset den får stå i värmen ska bli spännande imorgon å se om den funkar.Några boots fick också följa med,men det finns mycket kvar.
          Ta hand om er där ute julen är ingen uppvisningshögtid!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Motti
          Inlägg 13-12-2012, 17:03
          Länk hit: #14818

Medlem

Jag skulle också sätta barnen först ! måste ändå vara lite kymigt med häst när man känner att man inte räcker till åt allt man borde :)Trodde också det var lätt att skaffa ryttare confused.gif en liten annons i tidningen kanske om hjälp med avlastning !

Citera
          Klint
          Inlägg 14-12-2012, 11:52
          Länk hit: #14819

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

CITAT (Klint @ 13-12-2012, 15:08) *
          Wilmer! kompiskram.gif Du skriver så bra,man känner igen sej.Va jobbigt med hästen,trodde ungdomar stod i kö för att kunna rida och ta hand om en häst men det kanske var förr.
          Visst har du väl prioriterat rätt kärleken och barn är väl viktigast wub.gif

Själv har jag bott här 1år den 16/12 idag tog jag in skrivaren från uthuset den får stå i värmen ska bli spännande imorgon å se om den funkar.Några boots fick också följa med,men det finns mycket kvar.
          Ta hand om er där ute julen är ingen uppvisningshögtid!

Glömde ju skriva igår Wilmer måste ju kännas jätteskönt att hinna baka,njut av känslan!

'och nej skrivaren funkar inte ranting.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-12-2012, 12:31
          Länk hit: #14820

Gäster

Gick igenom med maken kontorsvaror när han skulle ringa in sin beställning, det gällde att passa på att ta en del till sig själv på samma gång.

Vilar under tiden han är på gymn. sedan blir det nog lite mat o inspelad att titta på ......

Mina värktabletter, de starka tar nu slut under helgen enl. medförande listan till punkt och pricka, jo förresten, kommer att spara några stycken ifall man gör sig illa, men annars har detta gått mer än bra...... angel_not.gif

Citera

867 sidor V  « < 739 740 741 742 743 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 13:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon