Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 746 747 748 749 750 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Eva i Skåne
          Inlägg 01-01-2013, 20:50
          Länk hit: #14941

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

I eftermiddag har vi varit och besökt svärfar. Passade på att ge honom resterande julkakor biggrin.gif

Det kallar jag att förena nytta med nöje. Han orkar inte baka själv längre, men äter alltid kakor till kaffet och vi har ätit för mycket kakor under helgerna och är mer än tillräckligt tjocka

Citera
          hattstugan
          Inlägg 02-01-2013, 11:32
          Länk hit: #14942

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Ska iväg och jobba på em och fått jobb imorrn också!! yahoo.gif ! så nu hoppas jag att det rullar på igen med jobb ngr dagar/vecka så jag kan slippa söka soc-bidrag!

Citera
          Natur liv
          Inlägg 02-01-2013, 11:53
          Länk hit: #14943

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Snart blir det en loppisrunda. Kanske fyndar jag något storslaget. Bara de inte har stängt ...

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          pejori
          Inlägg 02-01-2013, 12:36
          Länk hit: #14944

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (hattstugan @ 02-01-2013, 11:32) *
          Ska iväg och jobba på em och fått jobb imorrn också!! yahoo.gif ! så nu hoppas jag att det rullar på igen med jobb ngr dagar/vecka så jag kan slippa söka soc-bidrag!

Håller tummarna för dig.
          Har man väl "fått in en fot" är mycket vunnet. bravo.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          hattstugan
          Inlägg 02-01-2013, 19:01
          Länk hit: #14945

Moderator

Tack pejori!

Det roliga är att jag jobbade på den här städfirman fram till för 3 mån sen men helt plötsligt upphörde de att höra av sig!
          Gamla ägaren har nu tagit över igen och se då finns det jobb åt mig igen! Om än bara några timmar ibland men det är bättre än inget alls!

Nu ska jag ta en mugg kaffe efter maten och slöa!

Citera
          Skruttis
          Inlägg 03-01-2013, 13:39
          Länk hit: #14946

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Har lagt en fröbeställning samt fått en hem idag. Ska försöka ta mig i kragen och peta ner några frön och så ut med dem i trädgården.
          Hade kanonväder igår och gräsmattan tittade fram till stora delar. Det blev en hel del bus med en Stella som är lycklig över att snön försvinner så hon kan springa för full fart igen. wub.gif
          Idag är vädret sämre så vi har precis avslutat pingisbollslek i trappen inomhus. Det innebär att jag snart kryper runt på alla fyra och letat bollar som försvunnit undre skåp och liknande.
          Det är konstigt det där hur de försvinner spårlöst. Vi har 15 pingisbollar och en bra dag kan man kanske hitta 5-6 st. Men resten då..... g.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          hattstugan
          Inlägg 04-01-2013, 06:22
          Länk hit: #14947

Moderator

Ska om 1 timme iväg och göra klart flyttstäden jag påbörjade igår! Men vad trött jag blir på att folk inte ens försöker hålla efter kalk i sina badrum! Här är vattnet hårt och det blir rätt fort rejäla lager kalk! Toastolen en utmaning som heter duga!

Hoppas bara armar och handleder pallar skrapandet nu!

Citera
          ninnisky
          Inlägg 04-01-2013, 11:29
          Länk hit: #14948

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Ska "vila upp" mig efter gårdagens besök på Ullared. Måste beställa tid hos både optiker och frissa. Ja, och så blir det lite småplock med tvätt. Tänkte placera maken i köket vid middagsdags, så det blir spännande! biggrin.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          silos
          Inlägg 04-01-2013, 11:31
          Länk hit: #14949

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Oj oj oj,jag måste städa eftersom det kommer barnbarn senare idag........

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 06-01-2013, 20:44
          Länk hit: #14950

Medlem

Imorgon fyller mellansonen 25 och igår var vi där på kalas. Jag hade med lite kakor. Passade bra så tog det slut i kaklagret här hemma. Måste nog dra in på dom nu efter helgerna.
          Imorgon tror jag att han och bröderna vill komma och äta middag här. En paj blir det då. Det är så enkelt att göra utan kött så det kan smaka alla.

Idag har det varit en slappedag i soffan med mycket vintersport på tv. Tomtarna har vandrat in i skåpet, men dom som ska till källaren har strejkat idag. Får sätta blåslampan på dom och ljusstakarna imorgon så dom ställer sig på plats på källarhyllorna.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 07-01-2013, 16:33
          Länk hit: #14951

Moderator

Idag har jag haft en 7-åring på em! Vi har planterat en massa frön och haft riktigt roligt med det!

Nu väntar vi på att fadern ska hämta upp!

Citera
          Motti
          Inlägg 07-01-2013, 22:31
          Länk hit: #14952

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag har haft mitt äldsta barnbarn här i en vecka hon åkte hem i lördagskväll motvilligt :)men jag skulle ju ha 60 årskalas så jag tyckte inte hon skulle vara här då .Fick en gryta som man ska använda ute den hänger i en kedja och på tre ben den ska vi bla koka Ungers Gulach i ,den fick jag av mina barn barnbarn och sonens svärföräldrar :)plus sex skålar till att äta ur .Så nu ser vi fram emot lite bra väder så vi kan laga mat ute tummenupp.gif ska bli så häfftigt ! Barnbarnet och jag hade julgransplundring i fredags också ,skönt att få ut den .

Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-01-2013, 16:31
          Länk hit: #14953

Moderator

Ska fixa lite middag sen duscha och efter det plantera Pelargonfrön!

Har varit iväg med en massa till Återbruket, varit på Second Hand butiken och köpt 2 böcker, en hängare för småtvätt och 2 st lökhållare som jag lämnat till grannen som letat förtvivlat efter sådana!

Citera
          gunsta
          Inlägg 09-01-2013, 16:38
          Länk hit: #14954

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Hattstugan -Lökhållare - är det en sådan där 'mojäng' som ser ut som en 'kam' - som man ska använda den när man skär och hackar lök? smile.gif

Redigerat av gunsta: 09-01-2013, 16:39

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Klint
          Inlägg 09-01-2013, 18:16
          Länk hit: #14955

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Här blev det så konstigt,i fredags åkte alla tomtar in i lådor i garderoben nästan alla gardiner byttes på lördag var det storstädning här.Men av nån anledning hamnade stjärnor och stakar i gästrummet,åh vad tråkigt det är varför kan man aldrig lära sej? Ja nu är det på gång iallafall, men märker att det behövs städas i garderoberna också.Ja det får bli nån annan gång in me "skiten" nu så slipper man se det.Jo hur gör ni lägger ni era adventsaker i förpackningarna? Det gör jag och de är ju så precis kunde de inte vara en aning större!
          Jag köpte en ny ljusstake och där var man tvungen att skruva av ljusen för att kunna stänga.
          Nu ska jag sitta här en stund sen plocka ur och i diskmaskin:Ikväll blir det Inkognito halvbra kortserie på 4an

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 09-01-2013, 18:51
          Länk hit: #14956

Medlem

Klint - Ja, jag förvarar mina adventsstakar i förpackningarna. Det är så mycket lättare att förvara dom så tycker jag. Jag har också haft en sådan ljusstake där man fick skruva av översta lampan för att få den i lådan. Det känns lite snålt med så liten kartong wink.gif Jag undrar förresten var den ljusstaken blivit av... Antingen har sönerna fått den eller så har den strejkat och blivit kastad. Många har ju inte så lång livslängd.

Här har jullådorna hamnat i källaren idag och nya dukar kommit fram. Det är så skönt att ha det undan.
          Jag trodde att jag skulle hunnit baka bröd också idag, men det kommer fler dagar.

Citera
          Klint
          Inlägg 09-01-2013, 19:02
          Länk hit: #14957

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Javisst gör det!
          (kommer fler dar alltså!)

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Monarda
          Inlägg 09-01-2013, 19:53
          Länk hit: #14958

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Hade förberett mig för storstädning efter jobbet men när jag kom in i hallen kände jag den ljuva doften av nytorkade golv. Maken hade slutat tidigare idag; nu ligger han på plus! kram1.gif Men jag plockade i alla fall undan julpyntet.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 09-01-2013, 21:17
          Länk hit: #14959

Moderator

gunsta! Helt rätt ang lökhållaren den ser ut som en "kam" men med vassa piggar i stål!

Fick göra en akututryckning och hämta min kompis med hundar då hennes man blitt utringd att köra Taxi hastigt!

Men nu så har jag satt ca 40 pelargonfrön! Spännande då jag aldrig testat förr!

Citera
          Motti
          Inlägg 09-01-2013, 21:24
          Länk hit: #14960

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Håller på att plocka ner alla advetsljustakar och annat julpynt nu ,väntar på nya gardiner också som jag skickat efter .

Citera

867 sidor V  « < 746 747 748 749 750 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2026, 10:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon