Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Idag har det varit planteringsdag hela dagen. Känner mig nöjd att jag fått satt så mycket och jag ser att det minskar i mina lådor, men det känns i kroppen kan jag lova.
Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097
Ska straxt släpa mig in för en välbehövlig dusch efter dagens trädgårdsjobb!
Har tillbringat ca 3 tim på gräsklipparen! Puh blev varmt! Torkat mors köksfönster och sen har jag vattnat en del av mina rabatter! Här kommer det bara skvättar med regn som inte ger växtligheten nåt annat än lite bladtvätt!
Moderator
Idag har jag jobbat! Blev en tuff eftermiddag med att packa in mat till ungdomarna för en hel vecka då det inte kommer någon leverans på torsdag! Blev åtskilliga kilon att lyfta så ryggen gör sig påmind i kväll! Skönt att vara ledig 3 dagar nu!
Moderator
Har idag äntligen klippt bort ogräset under det döda äppelträdet och täckt med tidningar och kartong! Släpat dit en hel del krukor och ett par balkonglådor så det inte ser så tomt ut! Fyllt på i trädet med en massa amplar också! Vattnat en del av rabatterna har också hunnits med! Packat en massa plantor som sålts på Tradera har jag gjort och dragit ut de 2 sista Änglatrumpeterna på altanen!
Nu ska jag göra mig iordning för att åka först till posten, sen till en kompis och fika för att avsluta kvällen hos yngsta dottern på PartyLite visning!
Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334
Inte mycket till uteliv idag - kallt så in i norden. Men jag har krukat upp 10 klockvivor ... vad jag nu ska med så många till. Umgåtts med grannkatten och ska strax dricka te.
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334
Jag och grannen har varit ute och tagit en kvällspromenad - innan dess åt jag en underbar kvällsmiddag - brasiliansk biff med 'kappa' + lök och så ett underbart australiensiskt vin till.
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
Moderator
Ska snart i väg till en av mina vänner och plantera växter hos henne!
Har gjort en spalje till en av lådorna med klätterväxter, hämtat en knöl av en riktigt gammal Doft Pion samt grävt upp en massa växter till min väninna!
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Har jobbat i tre dagar nu och det har gått skapligt. Dock hände det idag när jag satt och jobbade i ett ovanligt segt program med långa svarstider att jag lutade mig tillbaka i stolen så långt det gick och vips hade jag somnat! Det varade nog inte ens en minut men en av mina kära arbetskamrater påstod att jag snarkat så det hördes ner till våningen under, men se det tror jag inte på. Nu har jag gjort en smaskig sallad med räkstjärtar och grekisk ost och med makens hembakta foccacia till blir det en riktig fest. Jag tror faktiskt att jag ska ta ett glas vin till; det första på tre veckor.
Moderator
Igår blev det hela em hos väninnan med rensning av ogräs och grävning innan en hel del plantor kom i jorden! Blir flera resor dit med växter då ytan vart större än jag trodde från början! Men jag har en del växter som snart är gömda i slånbärssly så det blir nog bra!
Ska tvätta idag och behöver vattna igen! Undrar vart allt utlovat regn har hamnat? Inte här iaf!