Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 780 781 782 783 784 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-06-2013, 15:42
          Länk hit: #15621

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Igår blev inga squashplantor satta, men idag! )

SJU squashplantor direkt i jordsäckar. Alldeles alldeles för många, jag vet, men dom var för små till vår växtloppis och jag har inte kunnat ge bort mer än hälften. I slutet av sommaren ska jag ge bort squash istället - om dom nu får stå ifred för odjuren.
          Två prydnadspumpor (plantor) hade jag fått av en kompis och nu är dom också planterade. Vet int eom jag har tillräckligt med sol för att det ska bli några pumpor, men kan vara skoj att prova.
          Sen har jag satt två fådda tomatplantor i var sin spann och planterat om ett par krukväxter och några små pelargonsticklingar

JAG TROR JAG ÄR KLAR MED ALLT PLANTERANDE FÖR SÄSONGEN!!!

Citera
          gunsta
          Inlägg 23-06-2013, 15:50
          Länk hit: #15622

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Jag har krukat upp fyra flädersticklingr i stora krukor. Vet inte var dom ska stå - så det är bättre att dom får växa i kruka så länge. Umgåtts/umgås med grannkatten och 'avfästingar' honom samtidigt. Varm och skön dag idag - dock lite för blåsig.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          malcolm
          Inlägg 23-06-2013, 16:35
          Länk hit: #15623

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Imorgon skall jag ut och åka moppe om vädret tillåter, skall måka på de vägarna som är förbjudna för biltrafik. Tar hadduk med om jag kommer till någon sjö där jag vill bada.

Citera
          Cacki
          Inlägg 23-06-2013, 18:28
          Länk hit: #15624

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Idag vad jag med om något märkligt. Loggade in mej på FB och såg att en kompis hade delat med sej en bild från "Missing Dog" (typ Missing people) på en bortsprungen hund. Tänkte inte så mycket på det och lade då rakt inte märke till att den rymt från ägaren här i vår by när de var hos några bekanta på midsommarafton.
          När jag några minuter senare gick ut på altanen fick jag syn på en jycke som irrade omkring i vår trädgård. Jag försökte kalla på den men den var skygg och pilade iväg ut från tomten.
          Plötsligt kom jag att tänka på FB-bilden och tänkte att var det inte en liknande hund som jag nyss sett och rusade in och kollade igen och mycket riktigt var det den. Kastade mej på telefonen och ringde ägarens nummer som tursamt nog var tillbaka i byn just då för att leta efter sin hund igen så det tog inte lång stund förrän dom dök upp här. Dock hade hunden redan hunnit försvinna igen men matte skrev då på FB var den senast hade synts till och någon halvtimma senare hade ytterligare en som åkt på motorvägen som går förbi byn tipsat på FB att hon sett den när den sprang över E20 alldeles nyss och hundägarna kastade sej i bilen och körde dit och sedan tog det inte lång stund innan matte skrev på FB att hunden var lyckligt återfunnen igen oskadd. smile.gif
          Lite vardagsdramatik och ett bevis för att ibland är allt FB ganska bra.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-06-2013, 18:42
          Länk hit: #15625

Medlem

Lyckligt slut på historien Cacki, som tur är. wub.gif

Citera
          Uggi
          Inlägg 24-06-2013, 08:28
          Länk hit: #15626

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Åter hemma från sommarstugan efter en Midsommar som har varit rätt bra, sol och regn har avlöst varandra, men mat och dryck har smakat bra.

Redigerat av Uggi: 24-06-2013, 08:31

--------------------

Citera
          Monarda
          Inlägg 24-06-2013, 18:43
          Länk hit: #15627

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Inne på sista jobbveckan före fem veckors semester. Som tur är har vi fått samma duktiga tjej i år som sommarvikarie så vi behöver bara friska upp kunskaperna lite grand. tummenupp.gif

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 24-06-2013, 19:34
          Länk hit: #15628

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Precis hemkommen från ett ABBA-gympapass på stranden, tog ett kyligt dopp efter gympapasset i sjön.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Biggan_
          Inlägg 26-06-2013, 21:42
          Länk hit: #15629

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Idag har jag varit hos tandläkaren och blivit plågad! sweatingbullets.gif
          Gårdagen var mycket trevligare. Då var jag med min syster i Köpenhamns Botaniska trädgård. Rekommenderas verkligen! Vädret var inte det bästa, molnigt och kyligt, men det regnade åtminstone inte. Sedan blev det en sväng på Ströget och en bit mat och kaffe hann vi också med.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Uggi
          Inlägg 27-06-2013, 07:57
          Länk hit: #15630

Medlem

CITAT (Biggan_ @ 26-06-2013, 22:42) *
          Idag har jag varit hos tandläkaren och blivit plågad! sweatingbullets.gif
          Gårdagen var mycket trevligare. Då var jag med min syster i Köpenhamns Botaniska trädgård. Rekommenderas verkligen! Vädret var inte det bästa, molnigt och kyligt, men det regnade åtminstone inte. Sedan blev det en sväng på Ströget och en bit mat och kaffe hann vi också med.

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 27-06-2013, 10:48
          Länk hit: #15631

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

I eftermiddag skall jag på möte med F-kassan och arbetsförmedlingen, det handlar om utförsäkring vad det gäller min sjukersättning, inget jag ser fram emot precis. Dessutom är det föändringar på mitt jobb, en extern firma skall ta över den grupp jag tillhör och godkänner jag inte att följa med i det nya företaget riskerar jag avsked.

Citera
          Natur liv
          Inlägg 27-06-2013, 12:36
          Länk hit: #15632

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

CITAT (malcolm @ 27-06-2013, 11:48) *
          Dessutom är det föändringar på mitt jobb, en extern firma skall ta över den grupp jag tillhör och godkänner jag inte att följa med i det nya företaget riskerar jag avsked.

I ett annat sammanhang skulle det kallas utpressning, men när det gäller oss vanliga anställda så anses det tydligen helt okej. Hoppas att det ordnar sig för dig i alla fall, malcolm.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Uggi
          Inlägg 28-06-2013, 08:30
          Länk hit: #15633

Medlem

Skall snart åka och fredagshandla tillsammans med frugan.

--------------------

Citera
          Monarda
          Inlägg 28-06-2013, 14:59
          Länk hit: #15634

Medlem

Lämnat över alla bekymmer till sommarjobbaren och nu stundar fem veckors semester. yahoo.gif

Citera
          gunsta
          Inlägg 28-06-2013, 15:04
          Länk hit: #15635

Medlem

Försöka kurera min j***a förkylning med tillhörande 'djävulshosta' - fy och åter fy sad.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Rosrup
          Inlägg 28-06-2013, 16:25
          Länk hit: #15636

Medlem
          Antal inlägg: 277
          Medlem nr: 75 127

Hade tänkt grilla och ha allt klart till ungefär nu.
          Tant tyckte hon var hungrig för en timme sen och skulle sen äta lite innan träning.
          Inte åkt till träning ännu.
          Avbryta allt på oviss framtid och tänka om känns sådär men är ändå glad för att hon börjat igen träna så försöker va glad smile.gif
          Vilket jag egentligen är men ändå.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 28-06-2013, 18:47
          Länk hit: #15637

Medlem

CITAT (gunsta @ 28-06-2013, 16:04) *
          Försöka kurera min j***a förkylning med tillhörande 'djävulshosta' - fy och åter fy sad.gif

Hosta brukar vara det värsta med förkylningar, åtminstone när febern gett med sig. Den jäkla hostan kan man ju dras med i många veckor. Jobbigt.

Jag vaknade i natt och hade riktigt ont i/innanför axeln. Var tvungen att gå upp och ta en värktablett och kunde knappt somna ändå.
          Svårt att konstatera riktigt var det onda sitter, men nu har maken masserat in Voltaren och det känns ganska bra för tillfället. Hoppas det blir bättre under natten.

Ser annars fram emot en lugn behaglig helg i stugan.

Citera
          Monarda
          Inlägg 28-06-2013, 19:00
          Länk hit: #15638

Medlem

CITAT (gunsta @ 28-06-2013, 16:04) *

Jag kan "trösta" dig med att jag hostat i snart 7 veckor och är inte riktigt återställd än. Kan dock rekommendera en bra hostmedicin som heter Lepheton. Den är receptbelagd och innehåller morfin så man kan bli lite lullig, men nåt kul ska man väl ha mitt i eländet.

Citera
          gunsta
          Inlägg 28-06-2013, 20:58
          Länk hit: #15639

Medlem

CITAT (Monarda @ 28-06-2013, 20:00) *
          Jag kan "trösta" dig med att jag hostat i snart 7 veckor och är inte riktigt återställd än. Kan dock rekommendera en bra hostmedicin som heter Lepheton. Den är receptbelagd och innehåller morfin så man kan bli lite lullig, men nåt kul ska man väl ha mitt i eländet.

Ja denna hosta - virus säger vissa att det 'går' - den där hostmedicinen känner jag igen .... undrar om det är den som står i kylskåpet i stan. I vart fall är det en hostmedicin som gör en 'påverkad' yaay.gif . Mollipect har jag också blivit erbjuden ... men den gör väl att hjärtat 'hoppar'. Vatten och bisolvon än så länge.

--------------------

Citera
          hattstugan
          Inlägg 28-06-2013, 22:33
          Länk hit: #15640

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Varmt vatten skedvis lindrade när jag drabbades av rejäl infektion i England!! Låter knäppt men det hjälper!

Citera

867 sidor V  « < 780 781 782 783 784 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2026, 13:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon