Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
CITAT (hattstugan @ 11-11-2013, 08:22)
Ska försöka ta mig till apoteket och hämta medicin! Har fått öroninfektion!!! Skulle ha jobbat men med feber, öronvärk och hosta är det att stanna hemma!
Krya på dej! På fredag skall jag få den årliga influensasprutan, så förhoppningsvis slipper man undan de värsta förkylningarna då.
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Antal inlägg: 8 739
Medlem nr: 43 937
Nu har jag äntligen gjort en ritning för nästkommande års odling av grönsaker. Det blev en tio-årig växtföljd, inte tolv som jag hade tänkt mig. Men jag gissar att jag redan efter första året korrigerar lite grann. Jag har svårt att avgöra hur mycket jag behöver odla av varje sort och jag kan behöva lägga till och dra ifrån annat.
Det fungerade att använda excel, vilket gör att det nästa år är enkelt att flytta runt namnen och dra ut en ny ritning. Tänk, vad datorn förenklar ibland!
--------------------
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660
Har tagit fram vinterdäcken och lagt i bilen. Nästa vecka får däckfirman lägga på dom. Har även invigt min nya kaffebryggare och konstaterar att den är lika högljudd som den gamla, om än betydligt fräschare. Soffliggare är nog rätta ordet på vad jag gjort idag i övrigt.
Medlem
Antal inlägg: 4 467
Medlem nr: 18 069
Idag har jag målat portarna till garaget,blev helnöjd. Vi har varit i Spanien och hälsat på mamma i 12dar det var härligt! gjort lite cykelturer,grillat och vart ute umgåtts och bara haft det skönt! ja badat och solat såklart!
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Jag har varit på en stor utförsäljning av begagnade böcker och verkligen gjort fynd. Det fanns 35000 titlar att välja bland, både gammalt och nytt, fakta och skönlitteratur. Man fick fylla en stor papperskasse och det kostade bara 150 kr!