Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 831 832 833 834 835 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Natur liv
          Inlägg 10-04-2014, 17:15
          Länk hit: #16641

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Det var inte bara kallt igår, idag är det fortfarande kallt och här i torpet ligger veckans snö kvar lite här och var. Jag tror nog ändå att jag har ställen att räfsa löv på och om jordsäckarna har tinat så kan jag blanda ny jord till syrenbersån också. Jag får se hur temperaturen är imorgon. Nu ikväll ska jag bara ta det lugnt och invänta morgondagens värme (som förhoppningsvis kommer).

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Monarda
          Inlägg 11-04-2014, 18:48
          Länk hit: #16642

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Jag har varit och inhandlat flera säckar pelargonjord och ska fortsätta med om- och nyplanteringarna i morgon.
          Men först - en lat kväll i soffan med min favvo Hercule Poirot! smile.gif

Citera
          gunsta
          Inlägg 11-04-2014, 20:57
          Länk hit: #16643

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Jag har planterat dahlior enl Hattstugans modell. Vidare har jag umgåtts med två kattbröder.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          hattstugan
          Inlägg 12-04-2014, 05:54
          Länk hit: #16644

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Kul gunsta! Påsmodellen fungerar utmärkt, här spirar det rejält redan av Dahlior!

Ska dricka kaffe nu sen in i duschen! Åker iväg på möte om ett par timmar sen blir det födelsedags firanden x 2

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 12-04-2014, 15:45
          Länk hit: #16645

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Var ute några timmar i middags medan solen var framme.
          I en pallkrage hade jag perenner som jag köpte på rea i höstas och i en annan lite små perenner som jag frösådde ifjol. Dessa är nu utplanterade i rabatterna
          Sen gjorde vi ett fult, men förhoppningsvis tillräckligt stabilt stöd till min ginst som av nån orsak växt upp som ett träd. Den är två meter hög och varje höst när det stormar lägger den sig mot husväggen. Nu ser det stabilt ut och jag längtar efter att den ska blomma och sprida sin väldoft till toa som har sitt fönster en meter ifrån den

Efter våra aktiviteter blev den en eftermiddagsfika ute, men när solen försvann blev det kallt.

Nu var jag ute och satte lappar i några nyplanterade krukor. Hyy vad kallt det kändes. Skönt att maken satt en brasa i kaminen smile.gif
          Nu tycker jag det var synd att jag inte gjorde mer medan solen var framme, men våren har precis börjat så jag hinner nog.....

Citera
          gunsta
          Inlägg 12-04-2014, 15:58
          Länk hit: #16646

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Jag ska strax skala potatis till en gratäng - tidigare idag upptäckte jag en klematis som jag/vi glömt av. Planterade den förra året - men vad var den hette..... jag har letat och letat, började t o m att gå igenom Clematis on the Web - men det var så många så jag blev alldeles snurrig. Men för en liten stund sedan kom jag på namnet, 'V. G. Oberek' - heter den.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Natur liv
          Inlägg 12-04-2014, 16:27
          Länk hit: #16647

Medlem

Ännu ett tält har blåst sönder, att vindbyar kan vara så starka. Så fort jag orkar gräva djupa gropar kommer jag att bygga en pergola istället. Förhoppningsvis blåser inte den bort så lätt. Fast det blir nog ett annat år. I år ska jag bygga farstutrappa och gärdesgård (tack granne, som skänker sin gamla gärdesgård).

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Nenna på Aspö
          Inlägg 12-04-2014, 20:06
          Länk hit: #16648

Medlem
          Antal inlägg: 118
          Medlem nr: 78 927

Gick av nattskiftet i morse och sov några timmar. Sedan har jag hunnit äta frukost på altanen (i morgontock, mitt på blanka eftermiddagen, hihi) och gräva upp cirka sex kvadratmeter grässvål där mitt trädgårdsland ska ligga. Det är ett tidsödande arbete, jag måste rensa marken på glasskärvor, porslin, tegelkross och allmänt bråte innan det går att odla där. Dessutom blir det en utmaning att stänga ute råddisarna.

Citera
          Monarda
          Inlägg 13-04-2014, 09:26
          Länk hit: #16649

Medlem

Blåser rätt duktigt här idag så det inbjuder inte till något utomhusarbete. Det får bli omplantering inne på altanen där värmefläkten surrar och går.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 13-04-2014, 17:55
          Länk hit: #16650

Medlem

Vi har varit och hälsat på min svärfar i eftermiddag.
          Lika bra att passa på en eftermiddag när det inte är väder att göra något ute. Det är inte av elakhet jag säger så, tro inte det, jag tycker mycket om honom, men nu när våren är här är det så mycket annat jag också vill göra.
          Vi har två timmars enkel resa dit, så det är ju inte så att man tittar in och säger hej var och varannan dag precis. (Halva tiden när vi är i stugan, så det passar bra att utgå därifrån)

Får väl berätta något roligt därifrån förresten. Han envisas med att försöka få vår bortskämda hund att äta skorpor smile.gif trots att det finns kakor också på bordet. Vi har så roligt åt honom, och han försöker om och om igen trots att vi säger att hon inte äter bröd om det inte är pålägg på och inte sådant hårt som skorpor. "Men dom är ju goda, Rikard har bakat dom" biggrin.gif

Redigerat av Eva i Skåne: 13-04-2014, 17:58

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-04-2014, 12:14
          Länk hit: #16651

Medlem

Har skjutsat min pappa till röntgen på sjukhuset i morse och sen har jag varit inne och fikat hos mina föräldrar.
          Har även besökt notarius publicus i Malmö för att få apostillestämplar á 400:- på dokument som dottern behöver inför sitt giftermål

Ikväll ska jag träffa mina väninnor så frågan är om jag ska sova middag i eftermiddag biggrin.gif
          Det är ju ändå så grått och trist så det blir inga problem att somna

Citera
          Uggi
          Inlägg 14-04-2014, 17:45
          Länk hit: #16652

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

OK Eva, det finns alltid något att göra. Kl.9 var jag på vårdcentralen för ett läkarbesök, sedan var jag och hyrde en
          vertikalskärare till gräsmattan och sedan har jag räffsat hela em, nu är jag belåten. tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 15-04-2014, 10:11
          Länk hit: #16653

Medlem

Sitter och väntar på RUT smile.gif Innan dess har jag plockat undan lite småsaker. Det är lite som att städa före städningen, men det är ju bättre att jag plockar undan mina små högar av grejor än att dom ska flytta på allt.
          När dom kommer ska jag köra och lämna Tyra hos mina föräldrar några timmar och jag ska köra och jobba. Ovant känns det att jag ska till jobb på eftermiddagen, men idag passar det så bra. Ska på "after work" hos min närmaste chef sedan. Nu slipper jag köra fram och tillbaka.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 15-04-2014, 12:30
          Länk hit: #16654

Moderator

Ska snart gå ut igen!

Har påbörjat en ny rabatt, grävt ner en gammal balja för att ha vatteniris i och flyttat en liten ros som för en tynande tillvaro blan aklejor! Lagt ut stenar vid en rabatt och tömt en del krukor som blev kvar ute i höstas!

Citera
          Monarda
          Inlägg 15-04-2014, 18:46
          Länk hit: #16655

Medlem

Städat och gjort i ordning sonens rum, han kommer hem på torsdag och stannar minst en vecka. smiley_small_hug.gif
          Så har jag också ersatt godiset i påskägget han ska få - köpte det för tidigt och så gick det som det gick..... dunno.gif

Citera
          Nenna på Aspö
          Inlägg 15-04-2014, 19:58
          Länk hit: #16656

Medlem
          Antal inlägg: 118
          Medlem nr: 78 927

Monarda, min mor hävdar att smågodis torkar när det får ligga för länge. Det problemet brukar aldrig uppstå hemma hos mig?! Mina älskade ungar kommer också hem hit nu till påsk, men jag har mest ägnat mig åt att städa innan de kommer - klart jag måste fixa påskägg också! Tack för att du påminde mig :-)

Citera
          hattstugan
          Inlägg 15-04-2014, 20:01
          Länk hit: #16657

Moderator

Ska snart krypa till sängs! Är supertrött efter att ha röjt slånsly i flera timmar! Tyvärr kommer det att bli samma visa imorgon igen då det vidriga otyget fått härja fritt för länge!

Citera
          Natur liv
          Inlägg 16-04-2014, 07:01
          Länk hit: #16658

Medlem

När jag läser om era trädgårdsbestyr längtar jag ut till trädgården. Bara en dag kvar ... imorgon bär det av till torpet för långhelg. Skönt!

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 16-04-2014, 19:35
          Länk hit: #16659

Medlem

CITAT (Natur liv @ 16-04-2014, 08:01) *
          När jag läser om era trädgårdsbestyr längtar jag ut till trädgården. Bara en dag kvar ... imorgon bär det av till torpet för långhelg. Skönt!

Jag längtar också yes.gif Fint väder lovas också tummenupp.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 18-04-2014, 10:27
          Länk hit: #16660

Medlem

Vi var i affären och påskhandlade redan halv nio idag. Då var där ingen trängsel, men nu kan jag tänka mig hur det är. wacko.gif
          Sen gäller det om jag kommit ihåg allt vi skulle ha, men annars får man improvisera lite.

Jag tog mina pelargoner med till stugan igår när vi körde upp. Nu står dom på terrassen med tredubbel fiberduk. Har inte tänkt mig att dom ska stå inne mer... Optimistiskt?

Citera

867 sidor V  « < 831 832 833 834 835 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2026, 22:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon