Jag har planterat i balkonglådor och krukor i eftermiddag.
Hade beställt småplantor från plantbutiken tidigt i våras. Har varit så nöjd med deras plantor tidigare, men dom här hade inte utvecklat nåt rotsystem alls knappt på den dryga månad de stått omplanterade. Nu gäller det om dom kommer blomma bra, som tidigare år, men jag har ändå bestämt mig för att det var sista året jag handlade därifrån.
Deras fakturor sköts av Klarna och dom gillar jag inte! Varför i hel....e ska dom ta kreditupplysning på mig för att jag handlat för några hundralappar? Jag förstår det mer än väl när man beställer för stora pengar, men Klarna missbrukar sin möjlighet enligt mig.
Jag hade en kasse med uppgrävda pärlhyacinter med mig. Jisses vilka ruggar det blir av dom med åren. Delade i lite mindre ruggar och hoppas på söta blommor nästa vår.
När jag väl kommer igång att plantera och gräva ute går tiden fort och jag ser hela tiden nya saker som ska göras, men jag var tvungen att ge mig för myggen höll på att äta upp mig. Det är ett elände med mygg, speciellt före midsommar brukar vi säga.
Nu ska jag strax våga mig ut en runda med Tyra, sen blir det nog inneliv resten av kvällen.
Svor förresten en ramsa över min gubbe också när jag var i farten.

Han är fenomenal på att lägga undan saker (så inte ens han själv alltid hittar dom) Jag skulle slå i ett spik för att hänga upp en ampel, men tror ni att det gick att hitta en hammare nånstans??? Icke. Nu får ampeln hänga tillfälligt på ett annat, sämre ställe.