Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 863 864 865 866 867 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Natur liv
          Inlägg 05-08-2016, 13:24
          Länk hit: #17281

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 05-08-2016, 10:20) *
          Mår bättre nu men väldigt ont i axlarna fortfarande som man ofta får pga av att buken varit fylld av gas.

Hoppas att du mår bättre snart. Passa på att lyssna på en trevlig ljudbok eller musik medan du kryar på dig. Sköt om dig!

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-08-2016, 20:23
          Länk hit: #17282

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Var ute och härjade lite i trädgården på kvällskvisten. Hade inte stängt garagedörren. När jag är på väg in hoppar värsta katten typ lodjur ut. Fick ingen hjärtattack, så lär leva ett slag till wink.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          hattstugan
          Inlägg 10-08-2016, 18:40
          Länk hit: #17283

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har börjat klippa bort ett slånträd som repar bilarna! Är inget roligt jobb då taggarna är när dm långa och grenarna intrasslade i varandra

Citera
          Natur liv
          Inlägg 11-08-2016, 14:32
          Länk hit: #17284

Medlem

Nu märker man hur mycket naturen tar för sig under sommarhalvåret. Jag har rensat i lavendelhäcken och runt några odlingslådor. Jag har skördat persilja helt utan att ha sått någon i år, tydligen kan den övervintra i den här odlingszonen. Oreganon har gått i full blom innan jag ens har tagit mig tid att skörda. Det får bli nästa år. Humlorna trivs stort nu när lavendeln och oreganon blommar.

Bifogade bild(er)
          Bifogad bild

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 11-08-2016, 15:15
          Länk hit: #17285

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

kallt ute idag,12 grader som högst. regnar o blåser.så det blev innejobb i verkstan,sorterade upp verktyg o penslar efter ådringsmålarkursen jag höll på Huseby slott,klarlackade den ådringsmålade kofångaren som skall sitta på min veteranbil som nu står och väntar på att resten av bilen också skall ådringsmålas i ek.
          Byggde också om en voltmätare till klocka som skall sitta i bilen.gillar många mätare o knappar.

gillar när man kan lura ögat och träbilar är ju inte så vanligt som förr.
          Katterna piper,det är kaaallt och får nog göra en brasa inne till kvällen. kan slå två flugor i en smäll o fixa kvällsmaten på vedspisen istället så sparar jag lite ström. ulf

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 12-10-2016, 08:41
          Länk hit: #17286

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Nu när hösten kommit kanske jag kan återgå till att baka mitt matbröd - åtminstone ibland

Nu har jag satt en deg till tekakor. Inte så nyttigt bröd, men jag tänkt överraska mina föräldrar. Dom pratade nostalgiskt om gamla tiders tekakor. Mina blir kanske inte precis som dom minns, men dom är alltid tacksamma. Häften med kardemumma (våra) hälften utan (deras).
          Sen har jag tänkt göra nåt sundare bröd i eftermiddag, men om det blir av kan man inte vara säker på. smile.gif

Citera
          Uggi
          Inlägg 13-10-2016, 08:42
          Länk hit: #17287

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Frugan bakade tekakor tillsammans med ett barnbarn på 8 år, jag försöker att bli färdig i trädgården men det är inte roligt att ta upp sommarblommorna och att ställa in pelargoner och liknande, idag får det bli en mellandag med mera vila och mindre arbete.

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 15-10-2016, 11:54
          Länk hit: #17288

Medlem

Vädret lockade inte att köra till stugan. Där finns en del att göra ut, men det blåser ju småjä...lar så vi blev hemma
          Jag har en äppletosca i ugnen. Nyt recept från Go´kväll. Kul att testa och sen avgör jag om det är ett recept att spara eller inte.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-10-2016, 12:26
          Länk hit: #17289

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Var på golfbanan och sålde min andel, som det blåste....

Snart hemmabridge med mat och dryck hos en kompis...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Natur liv
          Inlägg 15-10-2016, 16:03
          Länk hit: #17290

Medlem

För att få plats med utemöblerna städade vi ur ett av rummen i förrådet. Det var fullt av möss, musbon och musungar. Inget roligt jobb. Släpkärran är fylld med sopor, golvet är sopat och planer på att hänga upp hyllor på väggarna för mer ordning görs. Dessvärre misstänker vi att mössen flytt till rummet bredvid, så vi vet ju vad vi ska göra nästa helg ...

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 16-10-2016, 02:09
          Länk hit: #17291

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Storstädning har pågått under två dagar och fortsätter på måndag.
          Men idag kommer jag besöka äldsta dottern.
          Och med det hoppar jag över gudstjänsten klockan 16 på Frälsningsarmén.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 16-10-2016, 18:08
          Länk hit: #17292

Medlem

Dagens gråväder har inte lockat ut mig, maken har gått alla hundturer, och jag har försjunkit i nostalgiska minnen med gamla foton från min barndom.
          Ni som även är FB-vän med mig lär inte ha undgått det smile.gif

Bjuder på ett smakprov

Bifogad bild

Citera
          Biggan_
          Inlägg 17-10-2016, 09:26
          Länk hit: #17293

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Eva i Skåne @ 16-10-2016, 19:08) *
          Dagens gråväder har inte lockat ut mig, maken har gått alla hundturer, och jag har försjunkit i nostalgiska minnen med gamla foton från min barndom.
          Ni som även är FB-vän med mig lär inte ha undgått det smile.gif

Bjuder på ett smakprov

Bifogad bild

Det går inte att missa att det där är du som liten Eva! Så fin med klänning och vita knästrumpor! Du är nog på väg att resa dej upp på fotot, och jag gissar att det kan vara ett ettårs-foto.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 17-10-2016, 09:39
          Länk hit: #17294

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Planerar hur jag ska inreda sommarstugan vi köpt + vad jag ska ha i den 1500kvm stora trädgården. Vi får inte nycklarna förren den 28nov dock och den är inte 100% vinterbonad. Lite impulsköp vi hade tänkt att kanske köpa nån om 5år eller så men den var ju så fin och som stockholmare tyckte man ju den var nästan gratis så det kändes rätt att slå till.

Bifogad bild

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Uggi
          Inlägg 18-10-2016, 17:37
          Länk hit: #17295

Medlem

CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 17-10-2016, 10:39) *
          Planerar hur jag ska inreda sommarstugan vi köpt + vad jag ska ha i den 1500kvm stora trädgården. Vi får inte nycklarna förren den 28nov dock och den är inte 100% vinterbonad. Lite impulsköp vi hade tänkt att kanske köpa nån om 5år eller så men den var ju så fin och som stockholmare tyckte man ju den var nästan gratis så det kändes rätt att slå till.

Bifogad bild

Nu hoppas jag att ni får mycket glädje av sommarstugeköpet.

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 02-11-2016, 11:11
          Länk hit: #17296

Medlem

Efter några timmar med tedrickande (som det alltid blir när vi är lediga) ska vi nu inmundiga lite frukost med härliga luktande danska ostar naughty.gif

Citera
          Uggi
          Inlägg 04-11-2016, 18:19
          Länk hit: #17297

Medlem

Vanligt fredagshandlande och till kyrkogården och tänt ljus, och här hemma luktar det illa frugan har kokat och brynt kål till morgondagens kålpudding, ett av barnbarnen kommer hem han älskar kålpudding.

--------------------

Citera
          Natur liv
          Inlägg 05-11-2016, 07:06
          Länk hit: #17298

Medlem

Säsongens första snöskottarhelg. Igår nöjde jag mig med att ploga parkeringen och idag blir det gångar till dass och runt huset. Det är tur att det inte är så djupt, typ två dm sådär. Det är ändå rofyllt när snön lägger sig. Ljusare och mer ljuddämpat. Fåglarna har redan tömt fröhållarna. De är riktigt glupska ... eller många.

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 05-11-2016, 09:51
          Länk hit: #17299

Medlem

CITAT (Natur liv @ 05-11-2016, 07:06) *
          Säsongens första snöskottarhelg. Igår nöjde jag mig med att ploga parkeringen och idag blir det gångar till dass och runt huset. Det är tur att det inte är så djupt, typ två dm sådär. Det är ändå rofyllt när snön lägger sig. Ljusare och mer ljuddämpat. Fåglarna har redan tömt fröhållarna. De är riktigt glupska ... eller många.

Din beskrivning av snön och dess följder låter riktigt mysig Naturliv. Det är väl för att vi i Skåne så sällan får bestående kyla som man sällan upplever det så.

Själv ska jag ha ett försenat födelsekalas för de närmaste i eftermiddag.
          Det är inte likt mig, men jag har gjort det riktigt bekvämt för mig denna gången med kallskuret och köpta tillbehör och färdig tårta.
          Det jag ska göra strax är att stryka en duk och duka.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 06-11-2016, 11:32
          Länk hit: #17300

Medlem

För en dryg vecka sedan, när jag bakade bröd, brände motorn i min gamla matberedare. Den har varit en trogen, och välanvänd, vän i 35 år ca så det är väl inget att säga om att den gav upp.
          Idag har vi varit på Jula och köpt en mindre till ett helt fantastiskt pris. Det ska bli intressant att testa den senare i veckan. Jag är medveten om att jag nog inte kan förvänta mig samma kapacitet som hos den gamla, men nu när vi bara är två behöver jag inte göra så stor satser som förr.

Citera

867 sidor V  « < 863 864 865 866 867 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 12:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon