Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

867 sidor V  « < 104 105 106 107 108 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Bettis
          Inlägg 14-09-2008, 19:59
          Länk hit: #2101

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Städat lite och bakat bröd, nu ska jag se på mord i sinnet TV4

--------------------

Citera
          MayaLisa
          Inlägg 14-09-2008, 20:03
          Länk hit: #2102

Medlem
          Antal inlägg: 486
          Medlem nr: 12 685

Jobbat i trädgården hela dan, eller hela helgen faktiskt... (Done some seriouse digging), ska slå mig ner och glo på "ashes to ashes" på ettan, sedan go'natt.

--------------------
          Roslagen zon 3-4

Det är själva resan som är livet!
          Då du kommit ända fram så är det slut...

Citera
          DragonLady
          Inlägg 15-09-2008, 01:09
          Länk hit: #2103

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Ska försöka sova nu.. har haft lite terapi och gjort ett halsband+armband till en kompis... vad tycker ni?

.
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Bifogad bild

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          blomkronan
          Inlägg 15-09-2008, 02:03
          Länk hit: #2104

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

CITAT (DragonLady @ 15-09-2008, 02:09) *
          Ska försöka sova nu.. har haft lite terapi och gjort ett halsband+armband till en kompis... vad tycker ni?

.

Jätte fina bravo.gif jag måste plocka fram mina pärlor och göra mig något fint jag oxå...
          Jag har jobbat idag. Sitter uppe och har "egentid" undomarna och min man sover och jag tittar på tv, ledig i morgon...
          Då ska jag fortätta med planteringen av mina höstlökar som jag köpt och så ska jag "bara vara", kanske tvätta lite. Eftersom jag har jobbat i helgen så har jag "lördag"i morgon/idag. Kommer nog in på odla en stund vid morgonkaffet.
          Nu går jag och lägger mig GOD NATT

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-09-2008, 08:32
          Länk hit: #2105

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

en hel veckas arbete framför mig och på onsdag ska hustrun opereras - kunde känts bätre ...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Nostalgia
          Inlägg 15-09-2008, 08:50
          Länk hit: #2106

Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem nr: 10 222

CITAT (Aqvakul @ 15-09-2008, 09:32) *
          en hel veckas arbete framför mig och på onsdag ska hustrun opereras - kunde känts bätre ...

Operationen går nog bra ska du se men det är klart det är ju inte roligt när ens "andra hälft" ligger på sjukhus trostar.gif

Citera
          Pia L
          Inlägg 16-09-2008, 17:17
          Länk hit: #2107

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Ännu ett "idiotprojekt" på gång.....och det är MITT fel säger dom crying.gif

Jag ville ju bara hämta lite strutbräken i skogen igår, och fick älsklingen se??? Jo en grillring!!
          Och vad är det kanske någon tänker, jo en betongring med botten som stod övergiven och övervuxen mitt i skogen, men då det aldrig sitter fast någonstans i vännen så fick han naturligtvis en snilleblixt......vi kan ha den till en grillplats!!
          Sagt och gjort, vi går hem och jag planterar mina strutbräken och vännen och grannen går tillbaka upp i skogen för att hämta hem "fyndet".
          Nu trodde ju jag att vi eller grannen skulle ställa upp den på gräsmattan.......men varför ska man görs det lätt för sig när man ta den svåra vägen.
          Dom båda beslutade att den skulle stå mitt på tomtgränsen, kruxet är då att det sluttar en meter där!!
          Vad gör man då?? Jo man gräver ut en halvmåne ifrån våran sida och hittar vaddå?? Jo STUBBAR, två bamsestora!!

Så idag har vi grävt ur halvmånen med tillhörande hur många stanbumlingar som helst, fått bort den ena stubben och den andra hackar dom bort just nu.
          Slutresultatet ska bli en mur på insidan av halvmånen och bänkar där innanför så att man kan sitta vindskyddat både på sommaren och vintern och grilla.
          Äntligen har man hittat en karl som inte har klister i rumpan......men jag känner mig rätt mör just nu, jag har grävt 6 timmar idag.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-09-2008, 17:51
          Länk hit: #2108

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Pia L @ 16-09-2008, 18:17) *
          Ännu ett "idiotprojekt" på gång.....och det är MITT fel säger dom crying.gif

Jag ville ju bara hämta lite strutbräken i skogen igår, och fick älsklingen se??? Jo en grillring!!
          Och vad är det kanske någon tänker, jo en betongring med botten som stod övergiven och övervuxen mitt i skogen, men då det aldrig sitter fast någonstans i vännen så fick han naturligtvis en snilleblixt......vi kan ha den till en grillplats!!
          Sagt och gjort, vi går hem och jag planterar mina strutbräken och vännen och grannen går tillbaka upp i skogen för att hämta hem "fyndet".
          Nu trodde ju jag att vi eller grannen skulle ställa upp den på gräsmattan.......men varför ska man görs det lätt för sig när man ta den svåra vägen.
          Dom båda beslutade att den skulle stå mitt på tomtgränsen, kruxet är då att det sluttar en meter där!!
          Vad gör man då?? Jo man gräver ut en halvmåne ifrån våran sida och hittar vaddå?? Jo STUBBAR, två bamsestora!!

Så idag har vi grävt ur halvmånen med tillhörande hur många stanbumlingar som helst, fått bort den ena stubben och den andra hackar dom bort just nu.
          Slutresultatet ska bli en mur på insidan av halvmånen och bänkar där innanför så att man kan sitta vindskyddat både på sommaren och vintern och grilla.
          Äntligen har man hittat en karl som inte har klister i rumpan......men jag känner mig rätt mör just nu, jag har grävt 6 timmar idag.

Fy vilket jobb! crying.gif Men det blir säkert bra! Får man se en bild på grillplatsen sen då?

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Pia L
          Inlägg 16-09-2008, 17:59
          Länk hit: #2109

Medlem

BIggan: Jag kommer nog att lägga in projektet bild för bild när det är klart, jag glömde förstås att fota innan vi började gräva ur igår kväll, men jag tog innan vi startade igen på förmiddagen och ska ta en bild i morgon förmiddag igen.

Det har blivit så otroligt mycket gjort här på tomten bara sedan början på sommaren, kan man göra annat än att älska den mannen wub.gif
          Visst har jag själv jobbat hårt, men inte för att han krävt det utan för att jag vill känna att JAG har gjort vissa saker, som utgrävningen av slänterna till rabatterna.

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 16-09-2008, 18:17
          Länk hit: #2110

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Pia L @ 16-09-2008, 18:59) *
          BIggan: Jag kommer nog att lägga in projektet bild för bild när det är klart, jag glömde förstås att fota innan vi började gräva ur igår kväll, men jag tog innan vi startade igen på förmiddagen och ska ta en bild i morgon förmiddag igen.

Det har blivit så otroligt mycket gjort här på tomten bara sedan början på sommaren, kan man göra annat än att älska den mannen wub.gif
          Visst har jag själv jobbat hårt, men inte för att han krävt det utan för att jag vill känna att JAG har gjort vissa saker, som utgrävningen av slänterna till rabatterna.

Håll hårt i den karlen Pia! naughty.gif Bilderna ser jag fram emot! biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-09-2008, 22:18
          Länk hit: #2111

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Nu har det gått tre veckor sen jag började jobba och jag börjar känna mig varm i kläderna igen. Imorgon ska jag på nån utbildning i bemötande med jobbet och vi ska visst spela rollspel. smile.gif Sen är jag ledig en hel vecka!! känns ju lite skumt men så kan det bli när man jobbar bara 50%.
          På hemmaplan har vi införskaffat en sele till Lilleman som han ska ha i matstolen, det är nämligen inte hållbart att han ska promenera omkring bland tallrikar och mat mitt på matbordet. biggrin.gif
          ETt nytt tangentbord har vi skaffat också för tjejen spillde ut ett glas saft i det gamla igår. Det nya känns ovant för knapparna sitter så tätt så jag känner mig helt klumpig i fingrarna.

Citera
          DragonLady
          Inlägg 17-09-2008, 00:44
          Länk hit: #2112

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

CITAT (blomkronan @ 15-09-2008, 03:03) *
          Jätte fina bravo.gif jag måste plocka fram mina pärlor och göra mig något fint jag oxå...
          Jag har jobbat idag. Sitter uppe och har "egentid" undomarna och min man sover och jag tittar på tv, ledig i morgon...
          Då ska jag fortätta med planteringen av mina höstlökar som jag köpt och så ska jag "bara vara", kanske tvätta lite. Eftersom jag har jobbat i helgen så har jag "lördag"i morgon/idag. Kommer nog in på odla en stund vid morgonkaffet.
          Nu går jag och lägger mig GOD NATT

Tack shy.gif får hoppas kompisen oxå tycker det happy.gif

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 17-09-2008, 06:30
          Länk hit: #2113

Medlem

Idag höftopereras min fru. Det är väldigt svårt att koncentrera sig på något annat.

--------------------

zon 1

Citera
          Myosotis
          Inlägg 17-09-2008, 07:54
          Länk hit: #2114

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Aqvakul @ 17-09-2008, 07:30) *
          Idag höftopereras min fru. Det är väldigt svårt att koncentrera sig på något annat.

trostar.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-09-2008, 06:47
          Länk hit: #2115

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 17-09-2008, 07:30) *

Operationen gick bra! yahoo.gif
          thanks.gif för all stöttning!

--------------------

zon 1

Citera
          Bettis
          Inlägg 18-09-2008, 13:56
          Länk hit: #2116

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Aqvakul @ 18-09-2008, 07:47) *
          Operationen gick bra! yahoo.gif
          thanks.gif för all stöttning!

ÅÅÅÅ så skönt Aqvakul att allt gick bra

Idag har jag varit och handlat inför hundutställningen på lördag, sedan har jag bakat bröd och en sockerkaka. Vi har även fått en kasset installerad i den öppna spisen, så nu ska det bli varm och gott.
          Bifogade bild(er)
          Bifogad bild

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-09-2008, 05:42
          Länk hit: #2117

Medlem

I eftermiddag ska jag besöka den nya utställningen om Pompejis mat i Hässleholm. Det ska bli spännande.

--------------------

zon 1

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-09-2008, 11:06
          Länk hit: #2118

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 19-09-2008, 06:42) *
          I eftermiddag ska jag besöka den nya utställningen om Pompejis mat i Hässleholm. Det ska bli spännande.

En ganska liten, men mkt fin utställning...

Idag har jag städat och är nu på väg till Trelleborgs sjukhus för att besöka min älskade hustru. Lite märkligt att det ska opereras där, när vi har ett av Sveriges största sjukhus här i stan....

--------------------

zon 1

Citera
          Pia L
          Inlägg 20-09-2008, 17:09
          Länk hit: #2119

Medlem

Jag har förberett en rabatt längs kortsidan av huset, grävt ur allt gräs och stenbelagt kanterna med stora stenar och mindre inuti för att sedan kunna ta bort småstenarna där jag vill plantera till våren.
          Tanken är att ha en lila / vit rabatt där

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 20-09-2008, 22:55
          Länk hit: #2120

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag har samlat in fröer från trädgården och så har jag umgåtts med mina gosegullisar. smile.gif
          Bifogad bild
          Bifogad bild

Citera

867 sidor V  « < 104 105 106 107 108 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2026, 15:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon