Ännu ett "idiotprojekt" på gång.....och det är MITT fel säger dom
Jag ville ju bara hämta lite strutbräken i skogen igår, och fick älsklingen se??? Jo en grillring!!
Och vad är det kanske någon tänker, jo en betongring med botten som stod övergiven och övervuxen mitt i skogen, men då det aldrig sitter fast någonstans i vännen så fick han naturligtvis en snilleblixt......vi kan ha den till en grillplats!!
Sagt och gjort, vi går hem och jag planterar mina strutbräken och vännen och grannen går tillbaka upp i skogen för att hämta hem "fyndet".
Nu trodde ju jag att vi eller grannen skulle ställa upp den på gräsmattan.......men varför ska man görs det lätt för sig när man ta den svåra vägen.
Dom båda beslutade att den skulle stå mitt på tomtgränsen, kruxet är då att det sluttar en meter där!!
Vad gör man då?? Jo man gräver ut en halvmåne ifrån våran sida och hittar vaddå?? Jo STUBBAR, två bamsestora!!
Så idag har vi grävt ur halvmånen med tillhörande hur många stanbumlingar som helst, fått bort den ena stubben och den andra hackar dom bort just nu.
Slutresultatet ska bli en mur på insidan av halvmånen och bänkar där innanför så att man kan sitta vindskyddat både på sommaren och vintern och grilla.
Äntligen har man hittat en karl som inte har klister i rumpan......men jag känner mig rätt mör just nu, jag har grävt 6 timmar idag.
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.