| |
|
  |
Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra |
|
|
|
|
24-10-2008, 06:48
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (AstLar @ 24-10-2008, 07:46)  Tar ett dopp?  tveksamt.....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
24-10-2008, 08:19
|

Medlem
Antal inlägg: 2 882
Medlem sedan: 03-11-2007
Medlem nr: 13 081

|
Ska: Kavla upp ärmarna och ta itu med diskberget, tvättberget, dammberget och det-jag-jag-aldrig-hinner-med-i-veckorna-berget. Plus skriva bedömning på 60 elever, plus långpromenad med hunden, plus försöka vila min trasiga rygg. Superwoman? That's me.
P.S. Fast just nu sitter jag ju här förstås...
--------------------
------------------------- Södra Norrlands kust- och inland. Zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
24-10-2008, 08:40
|
Medlem
Antal inlägg: 4 078
Medlem sedan: 14-03-2008
Medlem nr: 14 624

|
Oj tur att jag inte har så mycket att göra på en ledig dag, men ska ta tag i dagen och göra lite nytta i alla fall som att bädda min säng och dammsuga resten är klart inför helgen
|
|
|
|
|
|
|
|
24-10-2008, 08:41
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem sedan: 26-03-2006
Medlem nr: 7 292

|
Jag ska packa för en liten helgtripp, först ska vi ner till Stockholm (Tyresö) i eftermiddag och i morgon åker vi med Cinderella till Åland. Förhoppningsvis så kommer båten in till kajen i Stockholm på söndag eftermiddag......men det ska ju blåsa så in i..... Och så får jag inte glömma att posta lite frön innan som jag lovat
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-10-2008, 10:56
|

Medlem
Antal inlägg: 3 467
Medlem sedan: 28-07-2008
Medlem nr: 17 820

|
Ja nu får man ta sig i kragen... kan inte sitta här längre Tvättberg var det någon som nämde... kan det vara det som växer i badrummet. Jag har ju iallafall något som växer här hemma  , inte är det frösådderna!!! Vi ska ha höststädning i bostadsområdet i morgon och jag har tagit på mig att baka 7 st sockerkakor  varför gjorde jag det? Men jag får springa mellan köket och tvättstugan... Jag kommer iallafall få motion  //Mari
|
|
|
|
|
|
|
|
25-10-2008, 11:09
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem sedan: 19-03-2007
Medlem nr: 9 409

|
nu slår jag mitt personrekord tror jag, har dammsugit och torkat golv och tvättat kyl o frys, torkat chili i ugn, städat åt sköldpaddan, bytt lakan och nu gör jag en blåbärspaj...
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
25-10-2008, 11:31
|

Medlem
Antal inlägg: 2 882
Medlem sedan: 03-11-2007
Medlem nr: 13 081

|
Hann visst inte ända fram igår... Men tvätten fladdrar, eller vad den nu gör, i halvstormen. Disken är tillbaka!?Jag vet ju att jag diskade den igår...? Dammsugaren är i alla fall mätt och belåten. Jo, ett ganska bra facit från gårdagen. Nu ska jag ut och gräva lite, om ryggen håller.
--------------------
------------------------- Södra Norrlands kust- och inland. Zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
25-10-2008, 15:54
|

Medlem
Antal inlägg: 3 297
Medlem sedan: 12-01-2008
Medlem nr: 13 580

|
Nu har vi satt årets glögg.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2008, 11:57
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (AstLar @ 24-10-2008, 06:46)  Tar ett dopp?  Jo, det blev faktiskt ettt snabbt dopp i havet igår - 12 grader i luften och 10 grader i vattnet - tyvärr blåste det rätt snålt. Jag kan nog garantera att detta var säsongens sista.....
Redigerat av Aqvakul: 26-10-2008, 11:58
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2008, 12:03
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem sedan: 15-04-2005
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 11:57)  Jo, det blev faktiskt ettt snabbt dopp i havet igår - 12 grader i luften och 10 grader i vattnet - tyvärr blåste det rätt snålt. Jag kan nog garantera att detta var säsongens sista..... Det skulle jag velat se!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2008, 12:06
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Biggan_ @ 26-10-2008, 12:03)  Det skulle jag velat se!  det gick rätt så snabbt....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2008, 12:07
|

Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem sedan: 28-02-2003
Medlem nr: 834

|
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 11:57)  Jo, det blev faktiskt ettt snabbt dopp i havet igår - 12 grader i luften och 10 grader i vattnet - tyvärr blåste det rätt snålt. Jag kan nog garantera att detta var säsongens sista..... Badat???????????hu det låter kallt,jag har inte ens badat i somras. Jag sitter här,fastnade på ett konstigt sätt i stolen.Jag ska ut på en promenad men det slutar ja aldrig regnar.Jag får ta paraply med mig för ut ska jag.Trädgården har jag förträngt men jag väntar på 2 rosor som jag ska gräva ner.En del krukor ska grävas ner i kallväxthuset för vinterförvaring.
--------------------
MVH Renate zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2008, 12:14
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem sedan: 15-04-2005
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 12:06)  det gick rätt så snabbt....  Jag förstår det! Det hade väl inte varit läge ens för att hinna få ett bildbevis!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2008, 12:21
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Biggan_ @ 26-10-2008, 12:14)  Jag förstår det! Det hade väl inte varit läge ens för att hinna få ett bildbevis! hustrun vägrade att ens följa med till stranden....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
26-10-2008, 12:27
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem sedan: 15-04-2005
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Aqvakul @ 26-10-2008, 12:21)  hustrun vägrade att ens följa med till stranden....  En så klok fru du har! Hon ville så klart inte se på när du skaffar dej lunginflammation!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2008, 10:46
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
Idag har vi varit och hälsat på och förmiddagsfikat med barnbarnet. I eftermiddag ska vi äntligen se Arn 2, som nu sjunger på sista versen.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2008, 20:05
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Aqvakul @ 27-10-2008, 10:46)  Idag har vi varit och hälsat på och förmiddagsfikat med barnbarnet. I eftermiddag ska vi äntligen se Arn 2, som nu sjunger på sista versen. Det blev ett trevligt biobesök i Malmö och en god bit mat och lite vin på stamsyltan......
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2008, 20:20
|

Medlem
Antal inlägg: 2 833
Medlem sedan: 07-05-2007
Medlem nr: 10 222

|
CITAT (Aqvakul @ 27-10-2008, 20:05)  Det blev ett trevligt biobesök i Malmö och en god bit mat och lite vin på stamsyltan......  Låter som en jättemysig dag
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2008, 19:35
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem sedan: 24-05-2008
Medlem nr: 16 329

|
Nu ska jag börja rensa och sedan torka drygt 5 kg trattisar som sonen kom med för en stund sen. Inte så kul när det pågår kanske, men underbart när det är klart och sen kan avnjutas ända till nästa höst  Nu ska jag börja rensa och sedan torka drygt 5 kg trattisar som sonen kom med för en stund sen. Inte så kul när det pågår kanske, men underbart när det är klart och sen kan avnjutas ända till nästa höst
Redigerat av Red Top: 28-10-2008, 19:36
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|