Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 117 118 119 120 121 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Aqvakul
          Inlägg 01-11-2008, 11:14
          Länk hit: #2361


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Aqvakul @ 31-10-2008, 08:35) *
          I kväll ska hustrun och jag äta en rejäl middag på stans bästa fiskrestaurang.
          Vi ska fira att hon nu är i full fart efter en lyckad operation.

          tagit en härlig promenad tillsammans med barnbarnet och med obligatoriska stopp på alla hållplatser....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          hobbe 00
          Inlägg 01-11-2008, 14:28
          Länk hit: #2362


          Medlem
          Antal inlägg: 146
          Medlem sedan:
          02-03-2008
          Medlem nr: 14 344



          just planterat mina rosor som jag fått från rosenposten och nu börjar det bli tid för att förbereda middagen
           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 01-11-2008, 14:58
          Länk hit: #2363


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Har varit och tänt de sista ljusen på gravarna, nu är alla fina och det brinner ljus. Sedan en sväng till alla barn och barnbarn crazy.gif där var ett himla liv som vanligt och så passade dom en rottis, fint när jag skulle krama en av ungarna WOW, jösses. Sedan vägen om mamma med en blomsterkvast, så glad hon blev.


          --------------------
           
          Citera
          Magdis
          Inlägg 01-11-2008, 17:34
          Länk hit: #2364


          Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem sedan:
          05-07-2004
          Medlem nr: 4 012



          Jag har jobbat och haft en trevlig dag med mina otroligt trevliga, glada och positiva arbetskamrater och patienter. smile.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-11-2008, 17:44
          Länk hit: #2365


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Magdis @ 01-11-2008, 17:34) *
          Jag har jobbat och haft en trevlig dag med mina otroligt trevliga, glada och positiva arbetskamrater och patienter. smile.gif

          Så härligt positivt! tummenupp.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 01-11-2008, 17:58
          Länk hit: #2366


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          Har varit på badhuset och simmat för första gången sen jag vet inte när.. var förr en flitig simmare med åtskilliga kilometer per vecka men på senaste tiden har det liksom inte blivit av.. Mest jobbigt idag.. som att kava sej fram i gelé typ, men vet ju att det kommer att gå lättare och lättare bara man e envis.. crying.gif


          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          Nostalgia
          Inlägg 02-11-2008, 09:50
          Länk hit: #2367


          Medlem
          Antal inlägg: 2 833
          Medlem sedan:
          07-05-2007
          Medlem nr: 10 222



          Ska nu åka och se på utställningen Höstsalongen på Värmlands Museum, blir säkert något gott till lunch också smile.gif

          Bifogad bild
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 02-11-2008, 10:19
          Länk hit: #2368


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Vi ska ta en tur till Alnarpsparken. Det ska bli en rejäl promenad och en titt på en aktuell konstutställning.

          Det var faktiskt hustruns förslag, annars kunde man tro att jag inspirerats av Myosotis besök där i går.


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 02-11-2008, 13:58
          Länk hit: #2369


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Aqvakul @ 02-11-2008, 10:19) *
          Vi ska ta en tur till Alnarpsparken. Det ska bli en rejäl promenad och en titt på en aktuell konstutställning.

          Det var faktiskt hustruns förslag, annars kunde man tro att jag inspirerats av Myosotis besök där i går.


          Det blev en riktigt trevlig och omfattande utflykt.

          Vi hamnade dessutom på hönsutställning, fikade på Tirups örtagård och avslutade med några inköp på Skåneplantor i Staffanstorp.

          Redigerat av Aqvakul: 02-11-2008, 19:02


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 02-11-2008, 19:00
          Länk hit: #2370


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Idag har jag bakat massor med bröd yes.gif


          --------------------
           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 03-11-2008, 11:00
          Länk hit: #2371


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          Lämnade sonen på förskolan imorse och åkte och släppte Mårrisen så han fick springa av sej lite överskottsenergi... En UNDERBAR morron, sjön låg spegelblank och frosten låg kvar i gräset och glittrade i solskenet.. Gott att komma hem sen och dricka en kopp thé och läsa lite på Odla..

          Nu ska jag packa in födelsedagspresenter, Min lilla grabb fyller 6år imorron!! Ikväll ska det bakas godistårta och förberedas lite allmänt för kalas.. wub.gif


          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          Grå
          Inlägg 03-11-2008, 11:14
          Länk hit: #2372


          Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem sedan:
          14-07-2007
          Medlem nr: 11 526



          Från semestern och fram till i fredags förra veckan hade jag kunnat ge och göra vad som helst för att få ett sabbatsår, en herrans lång semester. Jag gick på knäna, fullständigt, och ingenting på någon arbetsplats var roligt nog.
          Alltså tog jag ledigt i måndags och i fredags förra veckan och bara gjorde saker som jag ville göra. - och det var inte så mycket egentligen, bara ha lite lugn och ro.

          Jag har haft ruggiga problem med min rygg, axlar och nacke senaste tiden och inatt vaknade jag av att jag hade så ont i min vänstra skuldra och axel så jag var helt kallsvettig. Jag valde att stanna hemma för att vila idag, jag kan knappt röra armen.
          Jag har älskat att jobba, hela livet och det är en fullständig katastrof när man inte känner någon glädje över att ge sig iväg och man tillbringar dagen på en annan ort och bara längtar hem.

          Kontentan är att nu sitter jag helt plötsligt och trummar med fingrarna och VILL ÅKA OCH JOBBA!!!
          Den efterlängtade jobbarlusten har infunnit sig igen, tack gode gud, och jag hoppas nu att den håller i sig fram till julledigheten - det är ju trots allt bara några veckor dit.

          Ja, jag längtar till imorgon, när jag får åka och jobba smile.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-11-2008, 17:15
          Länk hit: #2373


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Grå @ 03-11-2008, 11:14) *
          Från semestern och fram till i fredags förra veckan hade jag kunnat ge och göra vad som helst för att få ett sabbatsår, en herrans lång semester. Jag gick på knäna, fullständigt, och ingenting på någon arbetsplats var roligt nog.
          Alltså tog jag ledigt i måndags och i fredags förra veckan och bara gjorde saker som jag ville göra. - och det var inte så mycket egentligen, bara ha lite lugn och ro.

          Jag har haft ruggiga problem med min rygg, axlar och nacke senaste tiden och inatt vaknade jag av att jag hade så ont i min vänstra skuldra och axel så jag var helt kallsvettig. Jag valde att stanna hemma för att vila idag, jag kan knappt röra armen.
          Jag har älskat att jobba, hela livet och det är en fullständig katastrof när man inte känner någon glädje över att ge sig iväg och man tillbringar dagen på en annan ort och bara längtar hem.

          Kontentan är att nu sitter jag helt plötsligt och trummar med fingrarna och VILL ÅKA OCH JOBBA!!!
          Den efterlängtade jobbarlusten har infunnit sig igen, tack gode gud, och jag hoppas nu att den håller i sig fram till julledigheten - det är ju trots allt bara några veckor dit.

          Ja, jag längtar till imorgon, när jag får åka och jobba smile.gif



          Var rädd om din kropp! Har förstått att du är en kämpe, som knappast ger dig i första taget. men du måste lyssna på din kropp. Det är ingen som tackar dig om du sliter ut dig. smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 03-11-2008, 18:04
          Länk hit: #2374


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Hade tänkt sy en morgonrock till barnbarnet (6) for iväg och köpte ett gulligt fleecetyg i blått med stjärnor på men just hemkommen märkte jag att sylusten var borta....... dunno.gif
          Kanske hittar den i morgon igen!


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          blomkronan
          Inlägg 05-11-2008, 09:20
          Länk hit: #2375


          Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem sedan:
          28-07-2008
          Medlem nr: 17 820



          Idag besiktade jag bilen... den gick igenom utan anmärkningar yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
          Jag hade inte ens "kort, kort" på mig giggle.gif
          Nu ska jag åka och jobba, och ikväll ska jag förbereda mig för min lediga dag i morgon naughty.gif jag brukar tvätta och städa dagen innan... så jag får vara "LEDIG" när jag ska vara ledig 000.gif
           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 05-11-2008, 11:43
          Länk hit: #2376


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          Ännu en underbar november morron!! Var ute med Mårris före 9 så han skulle få springa av sej lite.. solen strålade, sjön låg spegelblank och vi hade en hel stor badplats med grönområden alldeles för oss själva.. Han kan kuta den vovven, var nere i sjön och plaskade token, tennisbollen lär jag aldrig hitta igen men vad gör väl det.. giggle.gif köpte färkt ciabattabröd och källarrökt skinka på hemvägen som vi har gottat oss med..


          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 05-11-2008, 19:48
          Länk hit: #2377


          Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem sedan:
          12-06-2006
          Medlem nr: 7 932



          Ikväll har Gillan och Irene L lärt mig chatta! Jag har varit livrädd för det men det var inte så svårt. Sen har jag packat fröer till 20-mannatävlingen och så har jag satt min glögg. Nu kommer det att lukta glögg i huset i sex veckor innan jag tappar upp den. Vill bara påminna er om att det är dags att tänka på glöggen om ni ska ha till advent.


          --------------------
          Eva

          En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-11-2008, 20:45
          Länk hit: #2378


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Lång dag på jobbet med Arbetsplatsträff följdes av trevlig månatlig PUB-träff. Vi är ett gäng som har bott många år tilsammans i en by knappt 2 mil från Lund. Där har vi sett våra barn växa upp och varit med om att dra i gång en avsomnad skola och att bygga upp ett kulturhus. Flera av oss har flyttat in till Lund, medan några bor kvar i byn. Bara så trevligt att träffas!!!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          aanderss
          Inlägg 05-11-2008, 20:47
          Länk hit: #2379


          Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem sedan:
          23-01-2007
          Medlem nr: 8 994



          CITAT (Aqvakul @ 05-11-2008, 20:45) *
          Lång dag på jobbet med Arbetsplatsträff följdes av trevlig månatlig PUB-träff. Vi är ett gäng som har bott många år tilsammans i en by knappt 2 mil från Lund. Där har vi sett våra barn växa upp och varit med om att dra i gång en avsomnad skola och att bygga upp ett kulturhus. Flera av oss har flyttat in till Lund, medan några bor kvar i byn. Bara så trevligt att träffas!!!

          ligger byn 2 tågstationer norr om lund på väg till helsingborg
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-11-2008, 20:56
          Länk hit: #2380


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (aanderss @ 05-11-2008, 20:47) *
          ligger byn 2 tågstationer norr om lund på väg till helsingborg


          absolut inte....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera

          867 sidor V  « < 117 118 119 120 121 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 15:40
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon