Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 119 120 121 122 123 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Uggi
          Inlägg 07-11-2008, 17:39
          Länk hit: #2401


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Från ett nedsågat äppleträd på vår tomt


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-11-2008, 17:50
          Länk hit: #2402


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Uggi @ 07-11-2008, 17:39) *
          Från ett nedsågat äppleträd på vår tomt


          Hur är äppelträd att svarva i?


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 07-11-2008, 18:01
          Länk hit: #2403


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Jag ser inga svårigheter är likt björk däremot ene det tycker ju alla att det luktar så gott men vid svarvning blir det en mycket frän lukt. -cry-.gif tårarna vill gärna komma.


          --------------------



           
          Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 08-11-2008, 11:43
          Länk hit: #2404


          Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem sedan:
          09-07-2003
          Medlem nr: 1 876



          Satt just och kom på en annan tolkning av Lillebror Söderlunds dikt: Man borde se på stjärnorna, man borde vara två!
          Anledningen var att jag började tänka på allt jag borde göra: Ta bort utemöblerna, plantera blomsterlökar, bära in alla krukor (tomma! växterna fick jag in innan kallperioden) laga lite mat, ta hand om en begynnande förkylning, vila, vila, vila, mm mm
          Tänk om man varit två, delbar sådär,....... Fast då kanske jag varit dubbelt förkyld (Hmmmmm) wacko.gif
           
          Citera
          Felicia
          Inlägg 08-11-2008, 11:51
          Länk hit: #2405


          Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem sedan:
          14-02-2006
          Medlem nr: 7 076



          Jag hade tänkt att baka lite i helgen, några kaksorter att frysa in till jul plus dinkel-bröd. Och så borde jag städa också.
          Det var vad jag hade planerat i alla fall, men här sitter jag, borde börja baka nu crazy.gif


          --------------------

          Felicia, glad odlare i Zon 7
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 08-11-2008, 12:44
          Länk hit: #2406


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall ta mig några timmar för att lära lite mer om att skicka frågor eller svar.
          sweatingbullets.gif


          --------------------



           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-11-2008, 13:24
          Länk hit: #2407


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          har vart ut på en tur, ska försöka rycka tag i mig och göra nåt vettigt innan helgen är slut whistling.gif


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-11-2008, 13:43
          Länk hit: #2408


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          yahoo.gif Hustrun och jag har varit ute några timmar i ett helt underbart väder - 14 grader och strålande sol, känns som vår!

          Vi promenerade i Stadsparken, handlade grönsaker och frukt i den libanesiska affären och fikade på italienska favoritstället.

          Vid femtiden kommer barnbarnet med familj på middag! yahoo.gif

          Redigerat av Aqvakul: 08-11-2008, 13:44


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-11-2008, 14:40
          Länk hit: #2409


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          blev lite småplock och fick faktiskt en näve chili ur växthuset tummenupp.gif trodde de lämnat in vid det här laget...


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 08-11-2008, 17:03
          Länk hit: #2410


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          har tvättat 5 maskiner, torkat och vikt, lagat middag till maken och nu är jag på väg ner till syrummet. Ni anar inte hur kul det är att hålla på med lapptäcken....


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Grå
          Inlägg 08-11-2008, 17:19
          Länk hit: #2411


          Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem sedan:
          14-07-2007
          Medlem nr: 11 526



          Nästan nyss hemkommen från Borås.
          Tänk att man kan skriva nästan en hel A4 om ett par timmars besök i Borås... fantastiskt...
          Hönshuset - Pinocchiomysteriet
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 08-11-2008, 17:37
          Länk hit: #2412


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Era fåntrattar.... a0a.gif


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          Grå
          Inlägg 08-11-2008, 22:51
          Länk hit: #2413


          Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem sedan:
          14-07-2007
          Medlem nr: 11 526



          Har just kollat på den gamla godingen Blues brothers 2000 smile.gif

          Jag tror jag ska skaffa mig en ny look... coolgleam.gif

          "I gave you a brand new Ford
          and you just said I want a Cadillac
          I bought you a ten dollar dinner
          You said Thanks for the snack
          I let you live in my penthouse
          You said it was just a shack
          I gave you seven children
          and now you wanna give 'em back

          baby, baby how blue can you get..."
           
          Citera
          Grå
          Inlägg 09-11-2008, 10:08
          Länk hit: #2414


          Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem sedan:
          14-07-2007
          Medlem nr: 11 526



          Något åt det här hållet... smile.gif

          Bifogad bild
          "They got a honeysuckle growing on a honeysuckle wine
          And a love is a blooming there all of the time
          Well every southern bell is a mississippi queen
          Down the mississippi down to new orleans..."




          Nu ska här plockas ner Halloweenpynt och städas...
           
          Citera
          Felicia
          Inlägg 09-11-2008, 10:36
          Länk hit: #2415


          Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem sedan:
          14-02-2006
          Medlem nr: 7 076



          Har tagit min morgonpromenad, sen haft gott lång-fika med gårdagens nybakta dinkel-småfrallor samt läst nyheterna på nätet.

          Nu ska jag fortsätta städa som jag började med igår, tvätta lite kläder, baka en kaksort.. Får se om någon dotter kommer och hälsar på och provsmakar kakorna, bakade en sort igår med.

          Men först och främst ska jag ringa min pappa och säga grattis på farsdag, han sitter nog och väntar på det redan så det är bäst att göra det på en gång..


          --------------------

          Felicia, glad odlare i Zon 7
           
          Citera
          Noak
          Inlägg 09-11-2008, 11:50
          Länk hit: #2416


          Medlem
          Antal inlägg: 2 882
          Medlem sedan:
          03-11-2007
          Medlem nr: 13 081



          Vi har satt ut två ljus som vi tänder i skymningen för våra pappor som båda har gått bort.
          Sen har det handlat om ved (enorm nedblåst gran som måste tas omhand) och ett lamt försök att gräva färdigt landet, men detta försök sprack p.g.a. ryggen som sa ifrån.
          Ska nu handla och sen kanske baka.
          Har också en del planering, men den sköter jag i kväll. Kanske. Eller i morgon bitti.


          --------------------
          -------------------------
          Södra Norrlands kust- och inland.
          Zon 4
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 09-11-2008, 12:52
          Länk hit: #2417


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          om ca 15 minuter ropar frugan "maten är färdig", vet ni vad? rotmos och fläsklägg, det smakar på fars dag, HEJ DÅ!


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-11-2008, 13:15
          Länk hit: #2418


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Uggi @ 09-11-2008, 12:52) *
          om ca 15 minuter ropar frugan "maten är färdig", vet ni vad? rotmos och fläsklägg, det smakar på fars dag, HEJ DÅ!

          Det låter underbart gott, riktig gammeldags husmanskost!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Noak
          Inlägg 09-11-2008, 13:22
          Länk hit: #2419


          Medlem
          Antal inlägg: 2 882
          Medlem sedan:
          03-11-2007
          Medlem nr: 13 081



          CITAT (Uggi @ 09-11-2008, 12:52) *
          om ca 15 minuter ropar frugan "maten är färdig", vet ni vad? rotmos och fläsklägg, det smakar på fars dag, HEJ DÅ!


          Min man ropar aldrig: Rotmos och fläsklägg! även när det är Mors dag...
          Orättvist!

          Redigerat av NIKEN: 09-11-2008, 13:23


          --------------------
          -------------------------
          Södra Norrlands kust- och inland.
          Zon 4
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-11-2008, 19:30
          Länk hit: #2420


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jag har varit boorta och spelat Bridge i tre timmar. Idag spelade jag med Anita. vi kom trea av sexton par, inte så illa. jag borde nog skaffa mig en fast bridgeparter, men jag spelar lite för sällan för att kunna binda upp någon. När man spelar så finns det inte rum i hjärnan för att tänka på annat, typ att i morgon är det måndag och ekorrhjulet.


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera

          867 sidor V  « < 119 120 121 122 123 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 16:58
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon