| |
|
  |
Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra |
|
|
|
|
07-11-2008, 17:39
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
Från ett nedsågat äppleträd på vår tomt
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
07-11-2008, 17:50
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Uggi @ 07-11-2008, 17:39)  Från ett nedsågat äppleträd på vår tomt Hur är äppelträd att svarva i?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
07-11-2008, 18:01
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
Jag ser inga svårigheter är likt björk däremot ene det tycker ju alla att det luktar så gott men vid svarvning blir det en mycket frän lukt.  tårarna vill gärna komma.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-11-2008, 11:43
|

Medlem
Antal inlägg: 1 610
Medlem sedan: 09-07-2003
Medlem nr: 1 876

|
Satt just och kom på en annan tolkning av Lillebror Söderlunds dikt: Man borde se på stjärnorna, man borde vara två! Anledningen var att jag började tänka på allt jag borde göra: Ta bort utemöblerna, plantera blomsterlökar, bära in alla krukor (tomma! växterna fick jag in innan kallperioden) laga lite mat, ta hand om en begynnande förkylning, vila, vila, vila, mm mm Tänk om man varit två, delbar sådär,....... Fast då kanske jag varit dubbelt förkyld (Hmmmmm)
|
|
|
|
|
|
|
|
08-11-2008, 11:51
|

Medlem
Antal inlägg: 776
Medlem sedan: 14-02-2006
Medlem nr: 7 076

|
Jag hade tänkt att baka lite i helgen, några kaksorter att frysa in till jul plus dinkel-bröd. Och så borde jag städa också. Det var vad jag hade planerat i alla fall, men här sitter jag, borde börja baka nu
--------------------
Felicia, glad odlare i Zon 7
|
|
|
|
|
|
|
|
08-11-2008, 13:24
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem sedan: 19-03-2007
Medlem nr: 9 409

|
har vart ut på en tur, ska försöka rycka tag i mig och göra nåt vettigt innan helgen är slut
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
08-11-2008, 13:43
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
 Hustrun och jag har varit ute några timmar i ett helt underbart väder - 14 grader och strålande sol, känns som vår! Vi promenerade i Stadsparken, handlade grönsaker och frukt i den libanesiska affären och fikade på italienska favoritstället. Vid femtiden kommer barnbarnet med familj på middag!
Redigerat av Aqvakul: 08-11-2008, 13:44
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
08-11-2008, 14:40
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem sedan: 19-03-2007
Medlem nr: 9 409

|
blev lite småplock och fick faktiskt en näve chili ur växthuset  trodde de lämnat in vid det här laget...
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
08-11-2008, 17:03
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem sedan: 29-06-2004
Medlem nr: 3 958

|
har tvättat 5 maskiner, torkat och vikt, lagat middag till maken och nu är jag på väg ner till syrummet. Ni anar inte hur kul det är att hålla på med lapptäcken....
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
08-11-2008, 17:19
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem sedan: 14-07-2007
Medlem nr: 11 526

|
Nästan nyss hemkommen från Borås. Tänk att man kan skriva nästan en hel A4 om ett par timmars besök i Borås... fantastiskt... Hönshuset - Pinocchiomysteriet
|
|
|
|
|
|
|
|
08-11-2008, 17:37
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem sedan: 28-06-2007
Medlem nr: 11 250

|
Era fåntrattar....
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2008, 10:36
|

Medlem
Antal inlägg: 776
Medlem sedan: 14-02-2006
Medlem nr: 7 076

|
Har tagit min morgonpromenad, sen haft gott lång-fika med gårdagens nybakta dinkel-småfrallor samt läst nyheterna på nätet.
Nu ska jag fortsätta städa som jag började med igår, tvätta lite kläder, baka en kaksort.. Får se om någon dotter kommer och hälsar på och provsmakar kakorna, bakade en sort igår med.
Men först och främst ska jag ringa min pappa och säga grattis på farsdag, han sitter nog och väntar på det redan så det är bäst att göra det på en gång..
--------------------
Felicia, glad odlare i Zon 7
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2008, 11:50
|

Medlem
Antal inlägg: 2 882
Medlem sedan: 03-11-2007
Medlem nr: 13 081

|
Vi har satt ut två ljus som vi tänder i skymningen för våra pappor som båda har gått bort. Sen har det handlat om ved (enorm nedblåst gran som måste tas omhand) och ett lamt försök att gräva färdigt landet, men detta försök sprack p.g.a. ryggen som sa ifrån. Ska nu handla och sen kanske baka. Har också en del planering, men den sköter jag i kväll. Kanske. Eller i morgon bitti.
--------------------
------------------------- Södra Norrlands kust- och inland. Zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2008, 12:52
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
om ca 15 minuter ropar frugan "maten är färdig", vet ni vad? rotmos och fläsklägg, det smakar på fars dag, HEJ DÅ!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2008, 13:15
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Uggi @ 09-11-2008, 12:52)  om ca 15 minuter ropar frugan "maten är färdig", vet ni vad? rotmos och fläsklägg, det smakar på fars dag, HEJ DÅ! Det låter underbart gott, riktig gammeldags husmanskost!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2008, 13:22
|

Medlem
Antal inlägg: 2 882
Medlem sedan: 03-11-2007
Medlem nr: 13 081

|
CITAT (Uggi @ 09-11-2008, 12:52)  om ca 15 minuter ropar frugan "maten är färdig", vet ni vad? rotmos och fläsklägg, det smakar på fars dag, HEJ DÅ! Min man ropar aldrig: Rotmos och fläsklägg! även när det är Mors dag... Orättvist!
Redigerat av NIKEN: 09-11-2008, 13:23
--------------------
------------------------- Södra Norrlands kust- och inland. Zon 4
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2008, 19:30
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
Jag har varit boorta och spelat Bridge i tre timmar. Idag spelade jag med Anita. vi kom trea av sexton par, inte så illa. jag borde nog skaffa mig en fast bridgeparter, men jag spelar lite för sällan för att kunna binda upp någon. När man spelar så finns det inte rum i hjärnan för att tänka på annat, typ att i morgon är det måndag och ekorrhjulet.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|