Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 124 125 126 127 128 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          teddi
          Inlägg 10-12-2008, 15:10
          Länk hit: #2501


          Medlem
          Antal inlägg: 66
          Medlem sedan:
          09-12-2008
          Medlem nr: 20 034



          Köpt lite julklappar,tvättat satt upp julgardiner,kanske det blir en vit jul,här snöar det nu yahoo.gif
           
          Citera
          Betty
          Inlägg 10-12-2008, 22:04
          Länk hit: #2502


          Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 14



          CITAT (Biggan_ @ 10-12-2008, 14:29) *
          Ha det så trevligt Betty! smile.gif

          CITAT (Bettis @ 10-12-2008, 14:44) *
          Ja ha det så trevligt ´med julpysslet Betty.

          Jag har rusat runt och letat efter en present till en liten kille på 3veckor, det blev en mjukishund den var jättegosig.

          Tack, det var jättetrevligt! yes.gif Det var så mysigt när alla föräldrar och mor-, och farföräldrar hade bänkat sig i matsalen och luciatåget (alla lågstadiebarnen) med massor av lucior, tomtar och en och annan pepparkaksgubbe skred in i rummet. Barnen sjöng jättefint och jag vet inte om det är åldern eller vad det nu kan vara... men mormor blev allt lite rörd...Bifogad bild


          --------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6



           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 11-12-2008, 09:13
          Länk hit: #2503


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Jag ska göra ett nytt försök att ta mig till husum för att hämta bilen.
          Anslutningstaxin är beställd så det är bara att hoppas på att det ska fungera.


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Red Top
          Inlägg 11-12-2008, 09:59
          Länk hit: #2504


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          24-05-2008
          Medlem nr: 16 329



          CITAT (Pia L @ 11-12-2008, 09:13) *
          Jag ska göra ett nytt försök att ta mig till husum för att hämta bilen.
          Anslutningstaxin är beställd så det är bara att hoppas på att det ska fungera.

          Lycka till!


          --------------------


          Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

          Jevgenij Jevtusjenko



           
          Citera
          Vippan
          Inlägg 11-12-2008, 10:20
          Länk hit: #2505


          Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem sedan:
          14-03-2008
          Medlem nr: 14 624



          Ska straxt åka och hämta upp min svärmor och vi ska ut i den stora stadens julvimmel, ska hjälpa henne köpa julklappar till sina barnbarn,det blir lite att bita i i dag, sen gissar jag att hon vill bjuda på mat och det tackar jag inte nej till. santa.gif

           
          Citera
          hobbe 00
          Inlägg 11-12-2008, 11:32
          Länk hit: #2506


          Medlem
          Antal inlägg: 146
          Medlem sedan:
          02-03-2008
          Medlem nr: 14 344



          Ska just gå till posten och posta av julkorten !
           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 11-12-2008, 14:18
          Länk hit: #2507


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Om något KAN jävlas med en så GÖR det det också!!! crying.gif
          Taxiresan frän skogen gick som den skulle, bussen från byn intill Örnsköldsvik också och där är jag så dum att jag frågar om det går någon BUSS till Husum.
          Javisst svarar chauffören, ta nummer 100, den kommer straxt.
          När bussen kommer in frågar jag för säkerhets skull om bussen går till Husum, javisst, blir svaret, varpå jag skickar ett sms till min älskling och talar om att han inte behöver ta ledigt från jobbet för att köra mig, det går ju en buss.

          Efter ett tag ropar chauffören ut att nästa stopp Husum och jag ska kliva av......mitt ute i skogen!!!! confused.gif crying.gif unsure.gif
          Men....jag skulle till Husum sa jag, det här ÄR Husum svarar han då. unsure.gif
          Jag skulle IN till Husum, men det visar sig att den här bussen bara släpper av vid E 4:an, några hundra meter framöver kan man svänga av till Husum, men för att ta sig dit så måste man över en viadukt som är upplogad så att man inte kan gå med säkerhet....ok, vad göra??

          Med sonen i telefonluren så hittar jag en skogsväg som går ganska paralellt med E 4.an, med raska steg skyndar jag fram och kommer mer och mer in i skogen.....tills den slutar på en väg.. unsure.gif ok, väl uppkörd så det är nog trafikerat, men det är en korsning och åt vilket håll ska jag gå?

          Jag väljer höger och skyndar på, sonen är rädd att jag ska få en hjärnblödning eller hjärtinfarkt igen för han hör att jag skyndar på och att humöret stiger med takten.

          Någon kilometer bort ser jag en äldre herre komma gående och frågar honom var Husum ligger, han tittar på mig som om han sett ett UFO, längre bort på vägen ska det komma en viadukt och 100 meter efter den ska man gå av mot vänster, sen är det inte SÅ långt kvar.

          Hmpf.. angry.gif

          Inte SÅ långt tillsammans med det jag redan gått blev ca en halvmil, tack och bock, reumatiker som man är.....tur att jag inte tog dom högklackade stövlarna som jag tänkte göra blink.gif

          Bilen visade sig INTE vara värd det pris som dotterns pojkvän betalat, den går ojämt, men det visste pojkvännen om, men den var en rostburk som var skitigare än skitigast invändigt, lungorna är fulla ladugårdslukt nu och likaså håret, dom kan inte ens ha tvättat händerna innan dom satt sig i bilen dom förra ägarna.

          Så nu ska jag hälla upp ett hett bad så jag blir varm och får bort koskitlukten från kroppen.

          Jag bara säger det......vilken tur att jag inte kom iväg igår då det var 12 minusgrader och snålblåst, då hade jag frusit ihjäl blink.gif

          Redigerat av Pia L: 11-12-2008, 14:22


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Ramred
          Inlägg 11-12-2008, 14:23
          Länk hit: #2508


          Medlem
          Antal inlägg: 3 297
          Medlem sedan:
          12-01-2008
          Medlem nr: 13 580



          CITAT (Pia L @ 11-12-2008, 14:18) *
          Om något KAN jävlas med en så GÖR det det också!!! crying.gif
          Taxiresan frän skogen gick som den skulle, bussen från byn intill Örnsköldsvik också och där är jag så dum att jag frågar om det går någon BUSS till Husum.
          Javisst svarar chauffören, ta nummer 100, den kommer straxt.
          När bussen kommer in frågar jag för säkerhets skull om bussen går till Husum, javisst, blir svaret, varpå jag skickar ett sms till min älskling och talar om att han inte behöver ta ledigt från jobbet för att köra mig, det går ju en buss.

          Efter ett tag ropar chauffören ut att nästa stopp Husum och jag ska kliva av......mitt ute i skogen!!!! confused.gif crying.gif unsure.gif
          Men....jag skulle till Husum sa jag, det här ÄR Husum svarar han då. unsure.gif
          Jag skulle IN till Husum, men det visar sig att den här bussen bara släpper av vid E 4:an, några hundra meter framöver kan man svänga av till Husum, men för att ta sig dit så måste man över en viadukt som är upplogad så att man inte kan gå med säkerhet....ok, vad göra??

          Med sonen i telefonluren så hittar jag en skogsväg som går ganska paralellt med E 4.an, med raska steg skyndar jag fram och kommer mer och mer in i skogen.....tills den slutar på en väg.. unsure.gif ok, väl uppkörd så det är nog trafikerat, men det är en korsning och åt vilket håll ska jag gå?

          Jag väljer höger och skyndar på, sonen är rädd att jag ska få en hjärnblödning eller hjärtinfarkt igen för han hör att jag skyndar på och att humöret stiger med takten.

          Någon kilometer bort ser jag en äldre herre komma gående och frågar honom var Husum ligger, han tittar på mig som om han sett ett UFO, längre bort på vägen ska det komma en viadukt och 100 meter efter den ska man gå av mot vänster, sen är det inte SÅ långt kvar.

          Hmpf.. angry.gif

          Inte SÅ långt tillsammans med det jag redan gått blev ca en halvmil, tack och bock, reumatiker som man är.....tur att jag inte tog dom högklackade stövlarna som jag tänkte göra blink.gif

          Bilen visade sig INTE vara värd det pris som dotterns pojkvän betalat, den går ojämt, men det visste pojkvännen om, men den var en rostburk som var skitigare än skitigast invändigt, lungorna är fulla ladugårdslukt nu och likaså håret, dom kan inte ens ha tvättat händerna innan dom satt sig i bilen dom förra ägarna.

          Så nu ska jag hälla upp ett hett bad så jag blir varm och får bort koskitlukten från kroppen.

          Jag bara säger det......vilken tur att jag inte kom iväg igår då det var 12 minusgrader och snålblåst, då hade jag frusit ihjäl blink.gif


          Ett sånt äventyr! Njut nu av badet.
           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 11-12-2008, 14:30
          Länk hit: #2509


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Tack, det ska jag. wub.gif
          Nästa äventyr kommer i morgon då skitbilen ska ner till Sundsvall sick.gif

          Men därifrån åker vi ner till Tyresö i Stockholm för en mysig helg med min familj.


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 19-12-2008, 21:34
          Länk hit: #2510


          Gäster






          Orkade vara med på grannpojkens (släkt) begravning idag.
          Fin akt med många unga som hedrade 19-åringen som omkom i bilolycka, alldeles för tidigt. sad.gif

          Får en att tänka... glöm aldrig att säga hur mycket ni tycker om varann... rätt som det är, kan det vara för sent.
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 19-12-2008, 22:24
          Länk hit: #2511


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          Har äntligen blivit av med stödskena och bandage , efter mina hundars dans runt mina rangliga ben. ranting.gif
          Jaha tyckte läkaren.."det var ju värre nu i jultid att det var höger arm du skadade" crying.gif
          Visst tyckte jag, speciellt som jag är vänsterhänt!!! giggle.gif
          men det kvittar vilken hand/arm det är, jag blir lika handikappad ändå. angry.gif
          Då först, märker man hur mycket man använder båda händerna. crying.gif crying.gif
          Gissa om det ligger "änglatofflor" under mina skåp nu!!!! dunno.gif


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-12-2008, 12:49
          Länk hit: #2512


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Idag ska jag skjutsa dottern med familj till tåget för julfirande i Storlien.
          Imorgon ska jag hämta sonen som kommer med tåget från Stockholm.


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Noak
          Inlägg 20-12-2008, 15:22
          Länk hit: #2513


          Medlem
          Antal inlägg: 2 882
          Medlem sedan:
          03-11-2007
          Medlem nr: 13 081



          idag gör jag allt jag borde gjort i början av december. Bakar, städar och biter på naglarna dessutom, för jag har maken och två av mina barn plus kompis och katt på väg från Stockholm just nu. Vädret är inte idealiskt för bilkörning...


          --------------------
          -------------------------
          Södra Norrlands kust- och inland.
          Zon 4
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-12-2008, 20:40
          Länk hit: #2514


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Idag har vi klätt julgranen. Klä julgranen fyra dagar före julafton! Det trodde jag aldrig skulle kunna ske....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 20-12-2008, 22:23
          Länk hit: #2515


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Har gjort : hostat och snutit mig.

          Ska göra : snyta mig och hosta.

          Tack snälla tomten för den fina presenten , min förkylning , fast den kom ju före julafton så du måste ha gjort något fel. Antar att du egentligen menade att jag skulle ha fått den som sig bör på julaftonens kväll.


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 20-12-2008, 22:29
          Länk hit: #2516


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          CITAT (Aqvakul @ 20-12-2008, 20:40) *
          Idag har vi klätt julgranen. Klä julgranen fyra dagar före julafton! Det trodde jag aldrig skulle kunna ske....


          Jag har också klätt julgranen ikväll. Så här tidigt brukar inte vi heller klä den men så blev det i år och det blev såååå fint!! tummenupp.gif

          Nu sitter jag bara och tar det lugnt och slöläser här på Odla!


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 20-12-2008, 23:02
          Länk hit: #2517


          Gäster






          Här var julgran klädd när jag kom hem från sjukhuset 12 dec... så fin.smile.gif
          Nu är alla rummen pyntade med tomtar och ljus brinner både inne och ute. tummenupp.gif
          Bifogad bild

           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 21-12-2008, 13:20
          Länk hit: #2518


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Har haft folk från Härjedalen här några dagar, full rulle var det men nu har dom åkt hem. I fredags krockade gubben så jag fick hämta honom bilen går inte att göra något med men han klarade sig iaf bra. Nu ska jag fixa till julskinkan, sedan ska jag ta det lite lugnt.


          --------------------
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 21-12-2008, 14:47
          Länk hit: #2519


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          Har gjort två mangaoparfaiter till juldagsmiddagen och ska snart koka rödkål. Måste bara slappa lite framför datorn emellanåt. För övrigt är det mesta klappat och klart !

          Vilken tur, Bettis, att maken klarade sig så bra vid krocken smile.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 21-12-2008, 14:50
          Länk hit: #2520


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          Ja Bettis, vilken tur att det gick bra med maken! tummenupp.gif


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera

          867 sidor V  « < 124 125 126 127 128 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 20:31
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon