Om något KAN jävlas med en så GÖR det det också!!!
Taxiresan frän skogen gick som den skulle, bussen från byn intill Örnsköldsvik också och där är jag så dum att jag frågar om det går någon BUSS till Husum.
Javisst svarar chauffören, ta nummer 100, den kommer straxt.
När bussen kommer in frågar jag för säkerhets skull om bussen går till Husum, javisst, blir svaret, varpå jag skickar ett sms till min älskling och talar om att han inte behöver ta ledigt från jobbet för att köra mig, det går ju en buss.
Efter ett tag ropar chauffören ut att nästa stopp Husum och jag ska kliva av......mitt ute i skogen!!!!
Men....jag skulle till Husum sa jag, det här ÄR Husum svarar han då.
Jag skulle IN till Husum, men det visar sig att den här bussen bara släpper av vid E 4:an, några hundra meter framöver kan man svänga av till Husum, men för att ta sig dit så måste man över en viadukt som är upplogad så att man inte kan gå med säkerhet....ok, vad göra??
Med sonen i telefonluren så hittar jag en skogsväg som går ganska paralellt med E 4.an, med raska steg skyndar jag fram och kommer mer och mer in i skogen.....tills den slutar på en väg..

ok, väl uppkörd så det är nog trafikerat, men det är en korsning och åt vilket håll ska jag gå?
Jag väljer höger och skyndar på, sonen är rädd att jag ska få en hjärnblödning eller hjärtinfarkt igen för han hör att jag skyndar på och att humöret stiger med takten.
Någon kilometer bort ser jag en äldre herre komma gående och frågar honom var Husum ligger, han tittar på mig som om han sett ett UFO, längre bort på vägen ska det komma en viadukt och 100 meter efter den ska man gå av mot vänster, sen är det inte SÅ långt kvar.
Hmpf..
Inte SÅ långt tillsammans med det jag redan gått blev ca en halvmil, tack och bock, reumatiker som man är.....tur att jag inte tog dom högklackade stövlarna som jag tänkte göra
Bilen visade sig INTE vara värd det pris som dotterns pojkvän betalat, den går ojämt, men det visste pojkvännen om, men den var en rostburk som var skitigare än skitigast invändigt, lungorna är fulla ladugårdslukt nu och likaså håret, dom kan inte ens ha tvättat händerna innan dom satt sig i bilen dom förra ägarna.
Så nu ska jag hälla upp ett hett bad så jag blir varm och får bort koskitlukten från kroppen.
Jag bara säger det......vilken tur att jag inte kom iväg igår då det var 12 minusgrader och snålblåst, då hade jag frusit ihjäl
Redigerat av Pia L: 11-12-2008, 14:22
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.