Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 125 126 127 128 129 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Grå
          Inlägg 21-12-2008, 14:57
          Länk hit: #2521


          Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem sedan:
          14-07-2007
          Medlem nr: 11 526



          Har precis skrivit klart och laddat upp avsnitt 10 i Brixmark, har uppdaterat Hönshusbloggen och nu har jag suttit och läst lite trådar här på forumet...

          Ska strax gå ut och snygga till julgranen innan jag bär in den och sedan borde jag väl ta och städa lite, det ser för jäkligt ut här hemma... man skulle kunna tro att jag inte vet vad jul är. whistling.gif

          Redigerat av Grå: 21-12-2008, 14:58
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 22-12-2008, 22:27
          Länk hit: #2522


          Gäster






          Bytte från Telia refill till abonnemang Telia vänner... fick en överraskning...
          en mobil på köpet... en med kamera. tummenupp.gif
          Nog för att jag redan har en, men ....smile.gif
          Den hämtas imorron.
           
          Citera
          diva&hero
          Inlägg 22-12-2008, 22:30
          Länk hit: #2523


          Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem sedan:
          21-12-2008
          Medlem nr: 20 189



          Just nu kollar jag på Jeff Dunham på tv,KUL!! biggrin.gif , samt kollar forumet. I morgon är det storstädning och inhandling av mat som gäller.Alltid har man glömt nåt..


          --------------------
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 22-12-2008, 22:42
          Länk hit: #2524


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Har gjort jordgubbskola, fast den blev som knäck wacko.gif Och varit och handlat, jätteroligt bland alla ......trevliga människor.


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          Netha
          Inlägg 22-12-2008, 23:14
          Länk hit: #2525


          Gäster






          Idag fick jag också lyxigt hjälpmedel .. överdel till sängen... så jag kan höja och sänka...
          fjärrkontrollerad..
          helt gratis. smile.gif
          Visst har vi det väl ändå ganska bra vad gäller sjukvård/hjälpmedel mm ... eller hur?
           
          Citera
          Betty
          Inlägg 22-12-2008, 23:39
          Länk hit: #2526


          Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 14



          CITAT (Netha @ 22-12-2008, 23:14) *
          Idag fick jag också lyxigt hjälpmedel .. överdel till sängen... så jag kan höja och sänka...
          fjärrkontrollerad..
          helt gratis. smile.gif
          Visst har vi det väl ändå ganska bra vad gäller sjukvård/hjälpmedel mm ... eller hur?


          Grattis!
          Tycker att "det var bättre förr" när det gäller hjälpmedel. Jag stukade foten i februari och ringde för att höra var jag kunde få hämta låne-kryckor, förr fick man låna på vårdcentralen. Fick till svar att man inte längre lånar ut, den som behöver kryckor får lov att köpa dem för 100:-/styck! ohmy.gif De har dragit in en massa andra saker med som man kunde låna tidigare. Som tur är så har en tjej som jobbat som arbetsterapeut tidigare nu öppnat en affär där hon säljer olika sorters hjälpmedel. Ganska dyrt med hjälpmedel, speciellt för ensamma/fattiga/pensionärer... Hjälpia


          --------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6



           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 23-12-2008, 09:24
          Länk hit: #2527


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall snart avsuta läsningen i forumet, följa med frugan och handla det sista innan jul, då jag kommer hem skall jag plantera de sista blommorna"alltid lika roligt att se resultaten", men någon snöskottning ser det inte ut att bli, det är för ledsamt.
          Till sist, den stora julrengöringen!!

          Bifogad bild



          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 23-12-2008, 15:03
          Länk hit: #2528


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          har varit och tvättat bilen... den idén var jag inte ensam om.. fint väder och dagen före julafton...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 23-12-2008, 15:54
          Länk hit: #2529


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Har just kokat 2 skinkor samt stekt ett gäng köttbullar. I köttbullesmeten hällde jag i 1 burk anjovisspad och en kackad habanero.... Jösses va gott det blev yes.gif Sen har vi silat "Dunderglöggen" och hällt på flaskor. Så har jag gjort en etikett till en flaska som vi ska gå till grannen med.... Sen ska vi stuva potatis och äta till rökt hjortinnanlår yahoo.gif
          Och så har sambon köpt en ny fot till granen så nu står den upp. sleeping.gif


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 23-12-2008, 22:12
          Länk hit: #2530


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          "Och så har sambon köpt en ny fot till granen så nu står den upp"
          Bra!!
          tummenupp.gif tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          Netha
          Inlägg 23-12-2008, 22:26
          Länk hit: #2531


          Gäster






          CITAT (Betty @ 22-12-2008, 23:39) *
          Grattis!
          Tycker att "det var bättre förr" när det gäller hjälpmedel. Jag stukade foten i februari och ringde för att höra var jag kunde få hämta låne-kryckor, förr fick man låna på vårdcentralen. Fick till svar att man inte längre lånar ut, den som behöver kryckor får lov att köpa dem för 100:-/styck! ohmy.gif De har dragit in en massa andra saker med som man kunde låna tidigare. Som tur är så har en tjej som jobbat som arbetsterapeut tidigare nu öppnat en affär där hon säljer olika sorters hjälpmedel. Ganska dyrt med hjälpmedel, speciellt för ensamma/fattiga/pensionärer... Hjälpia

          Jo jag vet att det blivit sämre med en del hjälpmedel, men jag tycker ändå att vi har det ganska bra, om man jämför med andra länder.
          Själv har jag betalat 300kr /duschstol, 330 kr förhöjningsdyna till stol/fåtölj mm, men griptänger har jag fått gratis,
          också kommer rullstol jag får nu att vara avgiftsfri. Tror det gäller både med o utan motor.
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 23-12-2008, 22:47
          Länk hit: #2532


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          CITAT (Uggi @ 23-12-2008, 22:12) *
          "Och så har sambon köpt en ny fot till granen så nu står den upp"
          Bra!!
          tummenupp.gif tummenupp.gif

          Japp! Nu står den biggrin.gif


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          Netha
          Inlägg 24-12-2008, 22:59
          Länk hit: #2533


          Gäster






          En mysig dag snart till ända ... började med tomtegrötfrukost vid niosnåret med hela familjen ( 11 pers) samlad
          (en tradition sen måååånga år)
          fortsatte sedan på em med julbord, tomte, klappar, då var också bror och svägerska med.
          Efter all mat, fika, gotter var det dags att sätta maskor och påbörja sockar par två och nu ska jag just påbörja hälen i den andra ... det är sååå avslappnande att sticka.smile.gif
          Bifogad bild

          Hoppas att ni alla har haft en fin, lugn och skön dag.
          God fortsättning på helgen! smile.gif
           
          Citera
          DragonLady
          Inlägg 25-12-2008, 16:11
          Länk hit: #2534


          Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem sedan:
          10-10-2005
          Medlem nr: 6 663



          Har klippt av mig 40cm hår.. huvudet blev minst ett kilo lättare giggle.gif


          --------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

           
          Citera
          Magdis
          Inlägg 25-12-2008, 21:46
          Länk hit: #2535


          Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem sedan:
          05-07-2004
          Medlem nr: 4 012



          CITAT (DragonLady @ 25-12-2008, 16:11) *
          Har klippt av mig 40cm hår.. huvudet blev minst ett kilo lättare giggle.gif

          Så brukar det bli för mig när jag rakar benen! rolleyes.gif
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 25-12-2008, 22:40
          Länk hit: #2536


          Gäster






          och jag stickar ...
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 25-12-2008, 22:48
          Länk hit: #2537


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          CITAT (Magdis @ 25-12-2008, 21:46) *
          Så brukar det bli för mig när jag rakar benen! rolleyes.gif

          rotfl.gif


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          DragonLady
          Inlägg 25-12-2008, 23:14
          Länk hit: #2538


          Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem sedan:
          10-10-2005
          Medlem nr: 6 663



          CITAT (Magdis @ 25-12-2008, 21:46) *
          Så brukar det bli för mig när jag rakar benen! rolleyes.gif


          rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif fick en sån där flash om nån med 40 cm hår på benen som fladdrar omkring rotfl.gif rotfl.gif


          --------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 26-12-2008, 00:25
          Länk hit: #2539


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (DragonLady @ 25-12-2008, 23:14) *
          rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif fick en sån där flash om nån med 40 cm hår på benen som fladdrar omkring rotfl.gif rotfl.gif


          rotfl.gif Det fick jag också! rotfl.gif Kom att tänka på sådana där långhåriga after ski-moonboots, fast med jättelånga skaft! rotfl.gif


          Förlåt Magdis, men du inbjöd själv till det! biggrin.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 26-12-2008, 00:30
          Länk hit: #2540


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          rotfl.gif


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera

          867 sidor V  « < 125 126 127 128 129 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 20:24
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon