Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 129 130 131 132 133 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Bettis
          Inlägg 30-12-2008, 15:35
          Länk hit: #2601


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          CITAT (Aqvakul @ 30-12-2008, 15:10) *
          Nu har jag skickat in min hemtenta - så nu kan jag verkligen känna mig ledig till den sjunde... yahoo.gif

          bravo.gif bravo.gif måste kännas skönt bravo.gif yahoo.gif yaay.gif

          Vi kom till Smögen vid 13tiden idag, så nu har vi ätit och jag har kopplat upp mig på min mobila dator giggle.gif skönt att man inte behöver vara utan dator bara för att man är på "landet".


          --------------------
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 30-12-2008, 20:55
          Länk hit: #2602


          Gäster






          CITAT (Aqvakul @ 30-12-2008, 11:29) *
          blir nog inget stickande här i dag... rolleyes.gif

          Jasså, du stickar också. En fd granne (man) stickade dräkter och tröjor, han var ett riktigt proffs, å så broderade han stramaljtavlor. smile.gif

          Efter några tim på akuten idag också ... startade jag sockar till mig själv.smile.gif

          30 dec.jpg

           
          Citera
          Netha
          Inlägg 30-12-2008, 21:58
          Länk hit: #2603


          Gäster






          Aqvakul ... nyfiken ... har du kanske bild på något alster?
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 30-12-2008, 22:21
          Länk hit: #2604


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Netha @ 30-12-2008, 21:58) *
          Aqvakul ... nyfiken ... har du kanske bild på något alster?

          det var mer än 20 år sen jag stickade sist - men jag skulle kanske ta upp det... flirting.gif och i så fall så kommer det naturligtvis upp till visning....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 30-12-2008, 22:23
          Länk hit: #2605


          Gäster






          CITAT (Aqvakul @ 30-12-2008, 22:21) *
          det var mer än 20 år sen jag stickade sist - men jag skulle kanske ta upp det... flirting.gif och i så fall så kommer det naturligtvis upp till visning....

          Oj! Trodde det var något du sysslade med nu.
          Men ... så klart ska du ta upp det ... du kommer inte ångra. smile.gif

          säger jag som just nu håller på med hälen
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 30-12-2008, 23:15
          Länk hit: #2606


          Gäster






          NU har jag iaf hinnit med att göra hälen

          börjar´bli sovdags. smile.gif

          hunnit till hälen.jpg
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 31-12-2008, 00:57
          Länk hit: #2607


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Har gjort :

          Slagits för min mans rätt att bli behandlad som en människa av Försäkringskassan TROTS att han är långtidssjukskriven ( = " icke människa " idag , eller ?) , slagits för hans rätt att få återgå i arbete TROTS att FK verkar göra allt för att han inte ska få det , slagits för hans rätt att må dåligt av hur han behandlats TROTS att FK hotar med att han kan förlora sitt jobb och/eller sin sjukpenning om han gör det ( är det underligt att han och även jag behöver proffshjälp av till att börja med kurator ?) , slagits för hans rätt att klaga över hanteringen av hans ärende TROTS att FK även då kommer med hot , slagits för att FK ska stå för vad de skrivit till oss i mail TROTS att de försöker tona ner och glida undan .


          Tror ni jag är f-bannad , eller ?


          Ska göra:

          Stå på mig för vår skull men absolut mest för min mans skull , ska man behöva må så dåligt bara för att man vill återgå till sitt jobb efter 22 månaders sjukskrivning ?

          Stå på mig när det gäller en hel massa saker som har med detta att göra men mest för att man som kund hos FK TROTS allt ska kunna kräva att bli behandlad som en människa!


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          blomkronan
          Inlägg 31-12-2008, 01:52
          Länk hit: #2608


          Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem sedan:
          28-07-2008
          Medlem nr: 17 820



          CITAT (mamamaggan @ 31-12-2008, 00:57) *
          Slagits för min mans rätt att bli behandlad som en människa av Försäkringskassan

          Underligt... vissa får slåss för att FÅ jobba... och andra för att få var sjuka!! jag tänker på tex ms-sjuka i rullstol som ska förlora sjukpenningen pga att dom inte jobbar!!!! var är rättvisan i vårt land???? Vill man jobba... ska man FÅ jobba tycker jag iallafall!

          Vad har jag gjort idag? jo... jobbat. Det var kul i dag...vad då lågkunjuktur confused.gif säljrekord!!! på två dagar... utan mellandagsrea! (vi har inte det!)

          efter jobbet åkte jag till ett kvällsöppet-apotek.... tandvärk! eller rättare sagt en visdomstand är på väg... sweatingbullets.gif köpte en gele som ska ta bort inflamationen, jag har ringt till alla tandakuter vi har i stan (stockholm har många) ingen kan ta bort tanden nu!!! inflamationen måste bort först!!!

          Men jag ser det possetiva i det hela... en visdomstand kommer nu... snart 40 års fyllda giggle.gif
          (man är inte äldre... än vad man känner sig naughty.gif )
           
          Citera
          Alphaville
          Inlägg 31-12-2008, 08:54
          Länk hit: #2609


          Medlem
          Antal inlägg: 726
          Medlem sedan:
          27-08-2007
          Medlem nr: 12 241



          Jag kokar risgrynsgröt. Åt ingen gröt vid jul men känner att jag saknar riktig julegröt. Det tar tid men det är väldigt gott tummenupp.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2008, 10:23
          Länk hit: #2610


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Alphaville @ 31-12-2008, 08:54) *
          Jag kokar risgrynsgröt. Åt ingen gröt vid jul men känner att jag saknar riktig julegröt. Det tar tid men det är väldigt gott tummenupp.gif

          Risgrynsgröt som är så gott... yahoo.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Grå
          Inlägg 31-12-2008, 13:10
          Länk hit: #2611


          Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem sedan:
          14-07-2007
          Medlem nr: 11 526



          Jag har dragit upp någons borttappade frisyr ur avloppet sick.gif .
          Alfons skrämde iväg en skum dörrknackare nyss, förmodligen någon frikyrklig typ som pep iväg bortåt så att gruset yrde om fötterna på honom. biggrin.gif Duktig vovve.
          Henrik håller på och steker äggmackor och kokar kaffe, för vi ska strax ut i skogen med hundarna. Idag är ju inga jägare ute yahoo.gif

          Nyårstankar i Hönshuset
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 31-12-2008, 13:48
          Länk hit: #2612


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          CITAT (Grå @ 31-12-2008, 13:10) *
          Jag har dragit upp någons borttappade frisyr ur avloppet sick.gif .

          fear.gif Min! Lämna genast tillbaka!! rtfm.gif


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2008, 13:57
          Länk hit: #2613


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Myosotis @ 31-12-2008, 13:48) *
          fear.gif Min! Lämna genast tillbaka!! rtfm.gif

          Ojdå, är du oxå flintskallig... -fear-.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 31-12-2008, 14:23
          Länk hit: #2614


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Nu har jag sprungit omkring i affärerna i Kungshamn, så många fina saker jag hittade. Köpte lite gott grönt tee och lite mjuk kola bl.a.


          --------------------
           
          Citera
          Grå
          Inlägg 31-12-2008, 15:16
          Länk hit: #2615


          Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem sedan:
          14-07-2007
          Medlem nr: 11 526



          CITAT (Myosotis @ 31-12-2008, 13:48) *
          fear.gif Min! Lämna genast tillbaka!! rtfm.gif


          Ojdå... unsure.gif Jag som slängde den i soporna... men jag kan rota upp den och lägga den på posten på måndag. Tills dess kan du få låna en mössa om du vill...
           
          Citera
          Noak
          Inlägg 31-12-2008, 15:35
          Länk hit: #2616


          Medlem
          Antal inlägg: 2 882
          Medlem sedan:
          03-11-2007
          Medlem nr: 13 081



          Jag har haft en upplevelse!
          Vi for runt Dellensjöarna, och där ligger isen så blank att jag trodde att det var öppet vatten, solen sken, folk åkte långfärdsskridskor över den blanka isen med sina spegelbilder under sig, och norrut stod en dubbel regnbåge mitt bland snöiga granar.
          Helt osannolikt vackert.

          (Och kameran låg förstås hemma på köksbordet)

          Redigerat av NIKEN: 31-12-2008, 15:36


          --------------------
          -------------------------
          Södra Norrlands kust- och inland.
          Zon 4
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-12-2008, 15:48
          Länk hit: #2617


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (NIKEN @ 31-12-2008, 15:35) *
          (Och kameran låg förstås hemma på köksbordet)


          närmast kriminellt... flirting.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 31-12-2008, 16:14
          Länk hit: #2618


          Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem sedan:
          12-06-2006
          Medlem nr: 7 932



          Niken, vilken upplevelse du haft! Låter helt fantastiskt.
          Nu ska vi åka in till Göteborg och titta på GP:s fyrverkeri kl 17. Det är imponerande!


          --------------------
          Eva

          En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 31-12-2008, 16:31
          Länk hit: #2619


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          CITAT (NIKEN @ 31-12-2008, 15:35) *
          Jag har haft en upplevelse!
          Vi for runt Dellensjöarna, och där ligger isen så blank att jag trodde att det var öppet vatten, solen sken, folk åkte långfärdsskridskor över den blanka isen med sina spegelbilder under sig, och norrut stod en dubbel regnbåge mitt bland snöiga granar.
          Helt osannolikt vackert.

          (Och kameran låg förstås hemma på köksbordet)

          Låter fantastiskt! Vissa saker är det inte meningen att man ska fotografera, bevara bilden i minnet istället. Ett foto är ändå bara en avbild.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 31-12-2008, 18:19
          Länk hit: #2620


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Vi har varit i Kungshamn och tittade på ett jättefint fyrverkeri, höll säkert på i 10 minuter och stora fina raketer, hundarna var naturligtvis hemma men jag såg nog 5st hundar där dom smällde av raketerna crying.gif , sedan har vi ätit en rostad brödskiva med skagensallad, lax och Kalix rom på så himla gott efter det blev det en härlig hummer, så nu är jag mätt och belåten för detta året giggle.gif


          --------------------
           
          Citera

          867 sidor V  « < 129 130 131 132 133 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 04-07-2026, 22:53
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon