Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 139 140 141 142 143 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Uggi
          Inlägg 06-03-2009, 16:14
          Länk hit: #2801


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Jag köpte lite fröer då vi var och handlade för helgen, skall ta några timmar i morgon vid såbänken.


          --------------------



           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 06-03-2009, 21:09
          Länk hit: #2802


          Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Jag har jobbat, åkt hem till mina föräldrar, och när jag kom dit tyckte jag inte hunden såg så kry ut. Mina föräldrar hade märkt att hon varit slö i går och idag men när jag hittade varfläckar på golvet ringde vi till Ultuna och de tyckte vi skulle komma så jag har varit där stora delar av kvällen. Hunden fick stanna kvar det kan ev. vara livmoderinflammation de hade ingen personal när vi var där som kunde göra ultraljud, röntgenplåtarna tyckte de var lite osäkra, de tyckte livmodern såg lite för stor ut men de skulle ta ett ultraljud också.


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-03-2009, 21:13
          Länk hit: #2803


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 06-03-2009, 21:09) *
          Jag har jobbat, åkt hem till mina föräldrar, och när jag kom dit tyckte jag inte hunden såg så kry ut. Mina föräldrar hade märkt att hon varit slö i går och idag men när jag hittade varfläckar på golvet ringde vi till Ultuna och de tyckte vi skulle komma så jag har varit där stora delar av kvällen. Hunden fick stanna kvar det kan ev. vara livmoderinflammation de hade ingen personal när vi var där som kunde göra ultraljud, röntgenplåtarna tyckte de var lite osäkra, de tyckte livmodern såg lite för stor ut men de skulle ta ett ultraljud också.

          Sjuka djur är inget vidare - det blir mycket oro...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 06-03-2009, 21:40
          Länk hit: #2804


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Flyttat ett par buskar g.gif . Undrar om det var klokt.


          --------------------





           
          Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 07-03-2009, 21:28
          Länk hit: #2805


          Gäster






          Idag har jag sålt växter på en stor loppmarknad i Ödsmål. Det gick över förväntan bra, särskilt förvånar det mig att uteväxterna gick så bra att sälja så här tidigt på året. Men folk ville ändå ha irisar, dagliljor, pipört, ormöga och blå snokört. Däremot var mina lila spikklubbor tydligen för små, för sådana sålde jag bara två av de åtta jag hade med mig. Krukväxterna gick lite sådär, men visst sålde jag en och annan pelargon, blomstervagga, syskonstjärna och apostlalilja också. När jag kom hem var det dags att omskola lite frösådder: kungsmyntor, tuvfjärvor, kardvädd och Monarda citriodora har nu fått bättre utrymme. Och så har jag äntligen klippt ner några rangliga pelargoner som länge har skrikit efter detta i mina fönster. En hel del sticklingar blev det förstås - det är nytta till att sälja växter på loppis när hålen framför fönstren genast fylls igen med ny grönska. giggle.gif

          Olle
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 07-03-2009, 21:33
          Länk hit: #2806


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Fint jobbat. Det var bra sålt en sån dålig lördag vädermässigt. bravo.gif


          --------------------



           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 07-03-2009, 23:11
          Länk hit: #2807


          Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          CITAT (Aqvakul @ 06-03-2009, 21:13) *
          Sjuka djur är inget vidare - det blir mycket oro...


          Nej det är ju inget kul som tur är är hunden försäkrad och ingen nämnde hennes ålder jag var lite rädd för att de skulle tala om ev. avlivning 10år är ju inte så ungt när man är hund, (även om hunden är pigg och tror att hon är runt 3-4år). De ringde för några minuter sedan och de skall strax börja med operationen eftersom livmodern inte såg OK ut (hunden mådde dock ganska bra så det är ingen akutsituation) som beräknas vara klar runt kl 1 i natt (inte visste jag att de håller på och opererar på natten en lördag när det inte är akut??).

          Annars har jag inte gjort så mycket idag, jag skulle ta en promenad på förmiddagen men jag kom inte så långt det var glansis överallt och jag halkade och slog i knät som känns hyfsat nu så det var nog inte så farligt men jag har en bula på knät och jag lär nog få ett blåmärke,


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 08-03-2009, 02:37
          Länk hit: #2808


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Jag har suttit och glott i datorn, och ska fortsätta med det en stund Bifogad bild


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          ylvahi
          Inlägg 08-03-2009, 09:48
          Länk hit: #2809


          Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem sedan:
          05-05-2007
          Medlem nr: 10 191



          Har slängt i en maskin tvätt, lär väl bli ett antal till under da´n.
          Nu ska jag gå och fixa frukost.
          Sen ska jag springa och kolla om sådderna växer något hundra gånger whistling.gif


          --------------------
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 08-03-2009, 09:56
          Länk hit: #2810


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          CITAT (ylvahi @ 08-03-2009, 09:48) *
          Har slängt i en maskin tvätt, lär väl bli ett antal till under da´n.
          Nu ska jag gå och fixa frukost.
          Sen ska jag springa och kolla om sådderna växer något hundra gånger whistling.gif

          Du kan inte springa och kolla... smile.gif Stanna och titta länge, så ska du se att nåt tittar upp snart flirting.gif


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 08-03-2009, 09:59
          Länk hit: #2811


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Igår var det hundutställning hela dagen och det gick jättebra, idag ska jag iväg och titta på ett hus som är till salu sedan är det fika hos dottern och barnbarnen yes.gif


          --------------------
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 08-03-2009, 21:41
          Länk hit: #2812


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Med andra ord så har du fullt upp att göra Bettis.
          tummenupp.gif -fear-.gif


          --------------------



           
          Citera
          Vippan
          Inlägg 08-03-2009, 22:30
          Länk hit: #2813


          Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem sedan:
          14-03-2008
          Medlem nr: 14 624



          Har tittat på en dvd film Australia, gick åt många näsdukar den var så sorglig sweatingbullets.gif känner mig fortfarande berörd av den sweatingbullets.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 09-03-2009, 15:08
          Länk hit: #2814


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Nu går jag ut i trädgården och fortsätter med trädklippningen.


          --------------------



           
          Citera
          Betty
          Inlägg 09-03-2009, 15:45
          Länk hit: #2815


          Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 14



          Nu har jag klippt ner och planterat om mina pelargoner, alla 30... sweatingbullets.gif Nej, jag samlar inte på dem, försöker i alla fall att låta bli angel_not.gif för jag har verkligen inte plats för dem - men det går inte så värst bra, för det finns ju så många ljuvliga som jag bara måste ha! wub.gif

          Var nyss ut till postlådan och hämtade in dagens postskörd - däribland ett litet brunt kuvert från Odla - Fröerna jag inte kunde låta bli att beställ i fredags har redan kommit! yahoo.gif Så fort det gick! Bonusfröpåsen som jag fick för att jag beställde för över 150:- var Pelargonen 'Maverick Quicksilver F1' - ännu en pellissort till samlingen som jag inte har. bravo.gif


          --------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6



           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 09-03-2009, 23:42
          Länk hit: #2816


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Har: Stoppat in en lakritsbit i truten som fastnade i gommen. Jag får inte loss den.

          Ska: Smaka på lakrits hela natten wacko.gif


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          zissi
          Inlägg 10-03-2009, 00:46
          Länk hit: #2817


          Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem sedan:
          01-05-2005
          Medlem nr: 5 640



          Försökt sova men inte lyckats. Vridit o vänt mig i ett par timmar nu.
          Därav detta sena besök på Odla. Förhoppningsvis är det så tråkigt här så jag somnar av tristessen.


          --------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 11-03-2009, 18:56
          Länk hit: #2818


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Klockan nio skall jag titta på den danska serien på ettan, den är bra tycker jag.
          Är det fler som skall titta?


          --------------------



           
          Citera
          Vippan
          Inlägg 11-03-2009, 21:32
          Länk hit: #2819


          Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem sedan:
          14-03-2008
          Medlem nr: 14 624



          Eftersom människan består av mest vatten så börjar det bli dags för påfyllning av vätska,ska dricka the och äta några kex med brieost,sen ska jag vandra ut i cybern och söka på spikmattor kolla lite priser.
           
          Citera
          Krolliljan
          Inlägg 11-03-2009, 22:21
          Länk hit: #2820


          Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem sedan:
          20-05-2007
          Medlem nr: 10 539



          Grävt fram nya land. Här ska det planteras i helgen. yes.gif


          --------------------





           
          Citera

          867 sidor V  « < 139 140 141 142 143 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 05-07-2026, 05:51
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon