Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 143 144 145 146 147 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Pia L
          Inlägg 31-03-2009, 16:20
          Länk hit: #2881


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Jag sitter med ett evighetsgöra känns det som!! wacko.gif
          Sonens 77 videoinspelade danstävlingar håller jag på att föra över från video till DVD, med snygga övergångar mellan olika inslag så tar det en evighet.
          DVD filmerna ska ju sortera ut vilka danspartners han haft under åren och det är ju några stycken, men det är roligt att leka med övergångar mellan olika scener och att göra fodralen till filmerna.
          Det lutar åt att det kommer att bli en DVD serie på minst 7 delar.....skitkul!!! yahoo.gif Men attans så tidsödande och jobbigt blush.gif


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-03-2009, 17:37
          Länk hit: #2882


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Hustrun hade lagat en helt gudomlig Penne al arrabbiata (sås av tomat, chili, vitlök och sardeller).
          Receptet kommmer från Paulo Robertos bok. Det smakade väldigt genuint italienskt. Vi köpte boken på rean - fina bilder och berättelser innehåller den också.




          Redigerat av Aqvakul: 31-03-2009, 17:38


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 31-03-2009, 21:38
          Länk hit: #2883


          Gäster






          Varit å tränat å sedan fortsatt med stickejobben ...
          fuskpolo, tröja och sockar på gång. biggrin.gif yahoo.gif

          Det är bra med variation i arbetet. tongue.gif yes.gif
           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 01-04-2009, 14:03
          Länk hit: #2884


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Jag har varit och planterat på graven, sedan fixade jag påskliljor i mina krukor här hemma, har gått omkring i T-shirt i trädgården i strålande solsken yes.gif


          --------------------
           
          Citera
          Betty
          Inlägg 01-04-2009, 14:08
          Länk hit: #2885


          Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 14



          Ska på Ulla Hasselmarks föreläsning Trädgårdslängtan och växthusdrömmar ikväll. smile.gif


          --------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6



           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 01-04-2009, 14:10
          Länk hit: #2886


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          CITAT (Betty @ 01-04-2009, 15:08) *
          Ska på Ulla Hasselmarks föreläsning Trädgårdslängtan och växthusdrömmar ikväll. smile.gif

          Så trevligt, hoppas vi får höra lite från föreläsningen i morgon .


          --------------------
           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 01-04-2009, 14:34
          Länk hit: #2887


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Med en sol som flödar och visar 28 grader i solen så får man passa på att försöka att hacka i den decimetertjocka packisen på infarten, några såna här dagar till så kanske vi är isfria yahoo.gif

          Och när man inte är ute och hackar som en tok så fortsätter man att redigera videoband för att lägga över på DVD sweatingbullets.gif


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 01-04-2009, 18:21
          Länk hit: #2888


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Vilken dag såååå fin tummenupp.gif har plockat in snöskyfflar och sand hinkar samt börjat att rensa upp fjolårets blommor och blader och fikat på altan, ljuvligt. Fler liknande dagar.


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-04-2009, 19:36
          Länk hit: #2889


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Tog en härlig eftermiddagspromenad i det underbara vårvädret. Sen blev det en trevlig månatlig pubträff med gamla gänget från byn...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Tosan
          Inlägg 01-04-2009, 21:02
          Länk hit: #2890


          Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 798



          Jag tog med sonen till lantmanna idag för att köpa nya klockrankefrön, eftersom de jag hade sparat vägrade gro, prova ridstövlar och köpa plantbrickor.
          Ridstövlarna var för stora, och självklart hade första klockrankan grott när jag kom hem och hade blötlagt alla 10 frön...


          --------------------
          Stolt HBT-kompis
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 02-04-2009, 08:35
          Länk hit: #2891


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Skall cykla ut till Hornborgasjön, det blir ett par mil ock titta på tranorna.
          Tar med mig kaffe, kamera och kikare. Hoppas att det blir en skön dag.
          Bifogad bild


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 02-04-2009, 08:58
          Länk hit: #2892


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Uggi @ 02-04-2009, 09:35) *
          Skall cykla ut till Hornborgasjön, det blir ett par mil ock titta på tranorna.
          Tar med mig kaffe, kamera och kikare. Hoppas att det blir en skön dag.
          Bifogad bild

          Låter trevligt, även om cykeln ser lite "jobbig" ut...
          Du kan väl lägga ut lite bilder på fåglarna....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Betty
          Inlägg 02-04-2009, 09:01
          Länk hit: #2893


          Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 14



          CITAT (Betty @ 01-04-2009, 15:08) *
          Ska på Ulla Hasselmarks föreläsning Trädgårdslängtan och växthusdrömmar ikväll. smile.gif

          CITAT (Bettis @ 01-04-2009, 15:10) *
          Så trevligt, hoppas vi får höra lite från föreläsningen i morgon .

          Det var en trevlig och inspirerande kväll, Ulla visade bilder från sin egen trädgård och pratade om allt från vårens första blommor, köksträdgården, kryddodling, till trädgården i vintervila. Hon visade massor av fina bilder, hon är ju inte bara skribent och författare - hon är dessutom en duktig fotograf. Vi fick flera bra tips och idéer om allt från odling till blomsterarrangemang. Ja, jag vart så inspirerad så jag satte mig vid datorn genast då jag kom hem och surfade in på en sida hon tipsade om: Gourmetgarage det är en firma som säljer italienska fröer. Varning: Det är väldigt lätt att få ihop en rätt dyr beställning på den där sidan, de har ju så mycket trevligt som man absolut behöver... giggle.gif


          --------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6



           
          Citera
          Vippan
          Inlägg 02-04-2009, 11:46
          Länk hit: #2894


          Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem sedan:
          14-03-2008
          Medlem nr: 14 624



          Har varit ute på en 3 timmars promenad i det underbara vårvädret.Träffade på en man som var ute med sin hund som jag dumt nog började busa med.Han började prata politik bla om facket, och när jag sa att jag aldrig varit ansluten i ett fackförbund någon längre tid så beklagade han sig...Vi har sett bevis för fackpamparnas oproffsiga utdelningar av bonus,detta gör man när landet står på huvudet i sin egen skit.Vilken livlig diskussion det blev på promenaden,jag frågade om han visste vad sjuksköterskorna som strejkade fick i löneförhöjning,,då blev han iaf ställd.Jag ska akta mig för män med hundar när jag är ute och promenerar.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 02-04-2009, 12:10
          Länk hit: #2895


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Betty @ 02-04-2009, 10:01) *
          Gourmetgarage det är en firma som säljer italienska fröer. Varning: Det är väldigt lätt att få ihop en rätt dyr beställning på den där sidan, de har ju så mycket trevligt som man absolut behöver... giggle.gif


          Vilka underbara bilder, som narkotika för en sann odlait! naughty.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 02-04-2009, 21:23
          Länk hit: #2896


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          Har jobbat 6 dagar, dagen innan dess spenderade jag på trädgårdsmässan i Stockholm... en låååång men trevlig dag i goda vänners lag.. är vansinnigt trött och ska hoppa i säng snarast..

          imorron ska jag jobba den sjunde dagen.. sedan ska jag hämta min son som jag inte har sett sen innan trädgårdsmässan.. längtar.. wub.gif ska äta middag hos "svärmor", ska bli skönt för jag orkar nog inte laga mat.. på lördag blir det förhoppningsvis trädgårdsmässan i Örebro.. yahoo.gif


          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 02-04-2009, 21:47
          Länk hit: #2897


          Gäster






          Firade häromdagen 44-årig bröllopsdag. wub.gif
           
          Citera
          Vippan
          Inlägg 03-04-2009, 07:18
          Länk hit: #2898


          Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem sedan:
          14-03-2008
          Medlem nr: 14 624



          På tal om städning så ska jag ta en sväng med dammsugaren och dammtrasan biggrin.gif

           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 03-04-2009, 09:47
          Länk hit: #2899


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Netha @ 02-04-2009, 22:47) *
          Firade häromdagen 44-årig bröllopsdag. wub.gif


          Grattis Netha med man! Det är många år! rose.gif



          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Red Top
          Inlägg 03-04-2009, 10:41
          Länk hit: #2900


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          24-05-2008
          Medlem nr: 16 329



          Nu ska jag packa in 15 blomkassar fulla med förkultiverade småplantor, diverse plugg- och såboxar i bilen och sen bär det iväg till sommarvistet! yahoo.gif yahoo.gif

          Håll tummarna för att alla småplantor klarar flytten. thanks.gif

          Lyckligare än så här är det svårt att vara. yahoo.gif yahoo.gif


          --------------------


          Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

          Jevgenij Jevtusjenko



           
          Citera

          867 sidor V  « < 143 144 145 146 147 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 11:19
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon