Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 145 146 147 148 149 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Aqvakul
          Inlägg 06-04-2009, 12:10
          Länk hit: #2921


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Tänkte mig lite fönsterputsning i eftermiddag, men när jag ändå först måste flytta på krukväxterna så blir det kanske lite omplantering också...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-04-2009, 15:21
          Länk hit: #2922


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jag cyklade förbi granntomten, där det byggs ett nytt flott kontorshus. Snacka om jag blev upprörd då jag upptäckte att de schaktat bort en jordhög på vår sida, som jag med stort besvär kärrat dit i höstas. Stor palaver! Det slutade med att platschefen inte bara lovade ny jord utan också erbjöd sig att iordningställa den tilltänkta rabatten.
          Ja marken är stenhård, så inte mig emot...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          vindspel
          Inlägg 06-04-2009, 20:19
          Länk hit: #2923


          Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem sedan:
          13-06-2007
          Medlem nr: 11 016



          I torsdags var jag på föreläsning som Gunnel Carlsson höll i, hon med alla trädgårdsprogrammen.
          Det var så inspirerande och hon hade samma uppfattning som jag om hur om hur en trädgård skulle se ut.
          Yvig, lite vild och mycket grönt. Inte massa sten och uppstyltat.
          Mycket trevligt yes.gif


          --------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-04-2009, 20:23
          Länk hit: #2924


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (vindspel @ 06-04-2009, 21:19) *
          I torsdags var jag på föreläsning som Gunnel Carlsson höll i, hon med alla trädgårdsprogrammen.
          Det var så inspirerande och hon hade samma uppfattning som jag om hur om hur en trädgård skulle se ut.
          Yvig, lite vild och mycket grönt. Inte massa sten och uppstyltat.
          Mycket trevligt yes.gif

          Så trevligt att du är här på Odla, Vindspel! kompiskram.gif




          Redigerat av Aqvakul: 06-04-2009, 21:20


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 06-04-2009, 21:03
          Länk hit: #2925


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Jag tog tvärt av och bytte till sommardäck och en mindre vårstädning i bilen, känner mig riktigt belåten.
          Bifogad bild


          --------------------



           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 06-04-2009, 23:41
          Länk hit: #2926


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Det var en kul bild till texten, Uggi! rotfl.gif


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-04-2009, 12:24
          Länk hit: #2927


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Aqvakul @ 06-04-2009, 13:10) *
          Tänkte mig lite fönsterputsning i eftermiddag, men när jag ändå först måste flytta på krukväxterna så blir det kanske lite omplantering också...

          Ja och lite städning och materialvård...

          Nu är jag klar med det mesta - tänkte ta en cykeltur ner till Statoil och se om de har någon "skumtvätt". Min favoritfåtölj har blivit märkt av tidningsläsande... (trycksvärta). Passar nog på att ta en ungersk korv med mos på hemvägen (ni skvallra väll inte i bantartråden...)...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          vindspel
          Inlägg 07-04-2009, 18:27
          Länk hit: #2928


          Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem sedan:
          13-06-2007
          Medlem nr: 11 016



          CITAT (Aqvakul @ 06-04-2009, 21:23) *
          Så trevligt att du är här på Odla, Vindspel! kompiskram.gif


          Tackar smiley_small_hug.gif


          --------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 08-04-2009, 11:53
          Länk hit: #2929


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Jag ska försöka samla mig till att laga middag !sen ska jag gå ut och titta på vad stenläggaren har gjort i dag rolleyes.gif Sen ska jag nog gå in till grannen en sväng.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 08-04-2009, 19:59
          Länk hit: #2930


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Nu går jag och ser Sommer. tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 08-04-2009, 20:36
          Länk hit: #2931


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Idag har jag lagt in det sista av sonens danskassetter i datorn så att vi kan redigera dom i påskhelgen och lägga in på DVD skivor istället.
          Dessutom har vi möblerat om i kontoret så att alla 4 datorerna, 2 kopieringsmaskinerna och mixerbordet får plats.


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 08-04-2009, 23:02
          Länk hit: #2932


          Gäster






          Idag har jag hunnit med mycket ... färdigställt tvillingarnas tröjor ..
          varit hos tant doktor som sa att min saturation låg långt under tillåtna
          medicinerat, medicinerat osv och stickat .... :-)

          Det gäller att hålla ångan uppe. tummenupp.gif



          Redigerat av Netha: 27-04-2009, 13:21
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 08-04-2009, 23:13
          Länk hit: #2933


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Netha @ 09-04-2009, 00:02) *
          Idag har jag hunnit med mycket ... färdigställt tvillingarnas tröjor ..
          varit hos tant doktor som sa att min saturation låg långt under tillåtna
          medicinerat, medicinerat osv och stickat .... :-)

          Det gäller att hålla ångan uppe. tummenupp.gif

          [attachment=32932:P4088501_b.jpg]


          Så fina tröjor du har stickat Netha! bravo.gif Den gula är ju en riktig påsktröja! Så flitig du är och barnbarnen blir väl glada!


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 09-04-2009, 08:48
          Länk hit: #2934


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Frugan skall snart vara barnvakt till vårt barnbarn på 1.5 år. (och då måste nog jag ha koll på dem) flirting.gif


          --------------------



           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 09-04-2009, 16:22
          Länk hit: #2935


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Barnbarnen två av dem var hemma tisdag till onsdag högt tempo hela tiden sweatingbullets.gif nu har jag äntligen kommit upp till Smögen där vi ska vara över påsken och bara ta det lugnt d010.gif så skönt det ska bli.


          --------------------
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 09-04-2009, 23:43
          Länk hit: #2936


          Gäster






          Blev ju kvar några nystan från bägge tröjorna, så jag tog tillvara och påbörjade denna.
          Ska bli till nästa barnbarn som väntas till hösten ... fast då får hon/han växa till sig ett år till tröjan passar. smile.gif

          Biggan ... jo barnbarnen är sååå glada åt allt stickat.
          T.ex fuskpolon i alpackaull jag stickade till tvillingarna häromveckan.


          Redigerat av Netha: 27-04-2009, 13:22
           
          Citera
          Cathis
          Inlägg 09-04-2009, 23:46
          Länk hit: #2937


          Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem sedan:
          06-03-2007
          Medlem nr: 9 230



          CITAT (Netha @ 10-04-2009, 00:43) *
          Blev ju kvar några nystan från bägge tröjorna, så jag tog tillvara och påbörjade denna.
          Ska bli till nästa barnbarn som väntas till hösten ... fast då får hon/han växa till sig ett år till tröjan passar. smile.gif [attachment=33036:Tr_ja_av...stgarner.jpg]

          Biggan ... jo barnbarnen är sååå glada åt allt stickat.
          T.ex fuskpolon i alpackaull jag stickade till tvillingarna häromveckan.
          [attachment=33037:Fuskpolon.JPG]


          Alpacka är härligt att sticka i, mjukt och fint blir det smile.gif


          --------------------




           
          Citera
          Netha
          Inlägg 09-04-2009, 23:49
          Länk hit: #2938


          Gäster






          CITAT (Cathis @ 10-04-2009, 00:46) *
          Alpacka är härligt att sticka i, mjukt och fint blir det smile.gif

          mm .. funderar på att sticka babyset = byxa, tröja, sockar av just det garnet ...
          sååå skönt att sticka med. smile.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 09-04-2009, 23:52
          Länk hit: #2939


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Åh så roligt med ett barnbarn till på väg! blomma.gif
          Du hinner sticka en hel garderob full till hösten med den takten du håller!
          Du är jätteduktig på att sticka Netha och så får du lite tidsfördriv som är till nytta och glädje! tummenupp.gif
          smiley_small_hug.gif ...och Glad Påsk!



          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Cathis
          Inlägg 09-04-2009, 23:55
          Länk hit: #2940


          Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem sedan:
          06-03-2007
          Medlem nr: 9 230



          CITAT (Netha @ 10-04-2009, 00:49) *
          mm .. funderar på att sticka babyset = byxa, tröja, sockar av just det garnet ...
          sååå skönt att sticka med. smile.gif


          Ja och inte sticks det heller trots att det är ull, oj nu blev det lite OT här giggle.gif


          --------------------




           
          Citera

          867 sidor V  « < 145 146 147 148 149 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 12:35
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon