Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 146 147 148 149 150 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Netha
          Inlägg 10-04-2009, 00:00
          Länk hit: #2941


          Gäster






          Glad Påsk Biggan och alla andra!

          Här går stickorna på högvarv. biggrin.gif

          CITAT (Cathis @ 10-04-2009, 00:55) *
          Ja och inte sticks det heller trots att det är ull, oj nu blev det lite OT här giggle.gif

          Tvillingarna fick testa fuskpolon och de var supernöjda. Inte minsta kli. smile.gif
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 10-04-2009, 08:29
          Länk hit: #2942


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Hej på Er! Jag skall göra mig i ordning för en längre cykeltur vädret är toppen lungt och lite svag sol. Ha en bra dag!
          Bifogad bild


          --------------------



           
          Citera
          Betty
          Inlägg 10-04-2009, 10:05
          Länk hit: #2943


          Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 14



          Här vräker snön ner just nu men det gör det samma för jag ska sitta här framför min dator hela dan... Den kraschade på torsdag förmiddag så jag har fullt upp med installationer m.m. sad.gif .


          --------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6



           
          Citera
          blomkronan
          Inlägg 10-04-2009, 10:55
          Länk hit: #2944


          Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem sedan:
          28-07-2008
          Medlem nr: 17 820



          SNÖ fear.gif Vi har strålade sol, barbacke och 12 grader i skuggan... yahoo.gif imorgon ska det bli ännu finare smile.gif
          Idag och i morgon ska det grävas för grunden till mitt kommande växthus... orkar inte gräva hela tiden så jag ska varva med en kopp kaffe och lite läsning... och frösådder yahoo.gif Den här helgen har jag väntat på länge...
          VÅREN ÄR HÄR yahoo.gif
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 10-04-2009, 23:24
          Länk hit: #2945


          Gäster






          CITAT (Netha @ 10-04-2009, 00:43) *
          Blev ju kvar några nystan från bägge tröjorna, så jag tog tillvara och påbörjade denna.
          Ska bli till nästa barnbarn som väntas till hösten ... fast då får hon/han växa till sig ett år till tröjan passar. smile.gif [attachment=33036:Tr_ja_av...stgarner.jpg]

          Biggan ... jo barnbarnen är sååå glada åt allt stickat.
          T.ex fuskpolon i alpackaull jag stickade till tvillingarna häromveckan.
          [attachment=33037:Fuskpolon.JPG]

          Nu är framstycket klart och bakstycket saknar bara några varv. smile.gif
          Inser att tröjan blir klar lörd-sönd.
          Min lilla garnbutik har stängt fram till tisdag... får nog sticka fuskpolo el fingervantar
          till mig själv av Alpackaull som jag har hemma ... i väntan på att få köpa nya garner.smile.gif

          Måste köpa på mig ett lager garn nu så jag inte sitter här utan. giggle.gif
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 11-04-2009, 00:17
          Länk hit: #2946


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Netha @ 11-04-2009, 00:24) *
          Nu är framstycket klart och bakstycket saknar bara några varv. smile.gif
          Inser att tröjan blir klar lörd-sönd.
          Min lilla garnbutik har stängt fram till tisdag... får nog sticka fuskpolo el fingervantar
          till mig själv av Alpackaull som jag har hemma ... i väntan på att få köpa nya garner. smile.gif

          Måste köpa på mig ett lager garn nu så jag inte sitter här utan. giggle.gif


          Oj, vilken abstinensångest! giggle.gif Det finns ingen som säljer svart garn när det är helg? naughty.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 11-04-2009, 16:31
          Länk hit: #2947


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          Jag har jobbat idag.. -cry-.gif lite ledsamt när det varit så otroligt fint väder, men vi gjorde det bästa av det... till eftermiddagsfikat drog vi ut alla "gamlingar" (eller brukare som det heter) i vårsolens glans och mådde jättegott allihop.. gjorde en liten miniinventering och konstaterade att rabarber, smultron och vinbär är på god väg.. hittade de första violerna invid husväggen.. De e ju för söta.. wub.gif






          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          Netha
          Inlägg 11-04-2009, 22:38
          Länk hit: #2948


          Gäster






          quote name='Biggan_' date='11-04-2009, 01:17' post='1004510']
          Oj, vilken abstinensångest! giggle.gif Det finns ingen som säljer svart garn när det är helg? naughty.gif
          [/quote]
          Nää, inga såna sad.gif
          Nå iaf så återstår bara montering och halskant på tröjan.
          [

          Idag har jag också njutit av uteluft i en hel timma ... + 9° biggrin.gif
          det var 7 - 8 månader sen sist.

          Redigerat av Netha: 27-04-2009, 13:23
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 12-04-2009, 10:14
          Länk hit: #2949


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Jag får sluta här nu, skall ta en cykeltur, måste ut och få lite frisk luft innan middagen gårdagskvällen sitter i förmycket.


          --------------------



           
          Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 12-04-2009, 15:50
          Länk hit: #2950


          Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem sedan:
          22-04-2004
          Medlem nr: 3 363



          Jag har lite problem med att få igång min EU-moped så jag måste ta hjälp av en verkstad Och eftersom jag har 3 km till närmaste så tänkte jag "förbereda" så att det kanske går snabbt att få hjälp på Tisdag tummenupp.gif när jag vaknar vid 14-tiden efter nattvak. Sagt och gjort jag ringde en bekant som bor inne på byn och frågade om jag kunde få "hyra in" min moppe tills på Tisdag och det skulle gå bra. Så jag tog och drog in moppen som väger 90kg 3 km in till byn (har inte kula på bilen och ville undvika och "tjaffsa" med att llåna bil och släp för att sedan måsta lasta och binda fast åbäket.....bättre o snabbare att helt enkelt "rulla" f**skapet de 3 km in på byn) Eftersom det inte direkt är "plant" där jag bor så var jag ganska varm o svettig när jag kom fram sweatingbullets.gif Vi snackade en liten stund innan det var dax att placera "åbäket" i deras garage. Nu är det så att mina bekant håller på att renovera så plattorna utan för ytterdörren låg inte där de skulle...........vilket resulterade att jag gjorde en praktvurpa direkt utanför dörren och högra foten "satt fast" mellan 2 plattor.........jag kände hur ont det gjord och jag såg "stjärnor" som flög omkring. Då hör jag hur frun ropar HUR GICK DET? och sedan utbrister hon FOTEN! FOTEN? när jag tittar upp så ser jag att foten pekar åt fel håll crying.gif den pekade 90° innåt, plant med marken och inte kunde jag lyfta den själv. Men eftersom jag inte hört något "brak" eller "smäll" så borde ju foten inte vara bruten hann jag tänka.....och de som bryter något brukar ju ha så ENORMA smärtor så att de skriker.......visst hade jag ont men inte SÅ ont. Jag bad att någon av dem skulle vrida foten i rätt läge.... USCH vad det gjorde ont och så kände jag hur hela benet började krampa sweatingbullets.gif ......smärtan blev ENORM.......så jag skrek att "bryt upp fotbladet mot bennet innan jag DÖR"......snälla som de var gjorde de som jag sa. Och då släppte smärtan betydligt och jag börja känna att benet/foten höll på att domna bort. Så jag försökte så fort jag kunde resa mig upp för att stå på foten och få igång ev.cirkulation som fanns kvar......Foten höll att stå på men försökte jag vrida på foten åt något håll så kom smärtan tillbaka. Jag blev erbjuden skjuts hem, men jag tyckte att det hela var så pinsamt så jag ville ta mig hem själv fortast möjligt. Så jag började att "knalla" hemmåt de 3 km som det var. Ärligt talat så gick det bra, bara jag gick rakt med foten och inte tog några "snesteg" Ja med detta ville jag bara berätta vilken "tur i oturen" man kan ha Tydligen är mitt skelett gjort av gummi och senor/leder/ev.muskler var väll uppvärmda och elstiska av den tidigare "promenaden"
          Ha en fortsatt Glad Påsk allihopa kompiskram.gif


          --------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album


           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 12-04-2009, 17:27
          Länk hit: #2951


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Hemkommen från cykelturen visar jag på en bild jag tog under cyklingen, det såg så fint ut.
          Bifogad bild




          Redigerat av Uggi: 12-04-2009, 17:30


          --------------------



           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 12-04-2009, 18:15
          Länk hit: #2952


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          Men ojoj Ladyn...vilken otur!! Tror du inte att du behöver kolla upp foten?

          Krya på dig nu!!!
          smiley_small_hug.gif


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 12-04-2009, 21:41
          Länk hit: #2953


          Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem sedan:
          22-04-2004
          Medlem nr: 3 363



          Tack Irene kompiskram.gif
          Jo foten är sämre nu (får inte på mig någon sko på höger foten) Men något annat hade jag inte heller väntat mig. Och i morgon kommer jag med alla säkerhet inte heller vara bättre........MEN eftersom jag kan stödja på foten och den inte är bruten så är det bara att försöka leva som vanligt, dock tror jag inte att jag kommer att ge mig ut på något träningspass den närmaste veckan. Skulle jag åka till en läkare så skulle h*n bara ge mig rådet att stödja på foten och att smärtan kommer att avta. Av erfarenhet vet jag att man "gör inget" åt stukade fötter utan att de måste få "självläka" och det gör den bäst genom att man går så att det är cirkulation. Jag testade att ha foten/vristen lindad men det gjorde för ont så jag "kör" utan stödförband så länge. Men håll med om att det hela var HELT ONÖDIGT slap.gif och hellst nu när jag skall börja jobba igen på Måndag efter en veckas ledighet.........


          --------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album


           
          Citera
          Netha
          Inlägg 12-04-2009, 22:44
          Länk hit: #2954


          Gäster






          Stickat fuskpolo .. strax klar smile.gif spelat bingolotto ... vann 200 kr :-)

          Månadens vinst på bingolotto = 25.400 kr yahoo.gif
           
          Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 12-04-2009, 23:21
          Länk hit: #2955


          Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem sedan:
          22-04-2004
          Medlem nr: 3 363



          blomma.gif Grattis! (igen) Netha bravo.gif yaay.gif


          --------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album


           
          Citera
          Netha
          Inlägg 12-04-2009, 23:24
          Länk hit: #2956


          Gäster






          CITAT (Lady Hamilton @ 13-04-2009, 00:21) *
          blomma.gif Grattis! (igen) Netha bravo.gif yaay.gif

          thanks.gif
           
          Citera
          Irene_L
          Inlägg 13-04-2009, 08:53
          Länk hit: #2957


          Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem sedan:
          13-02-2005
          Medlem nr: 5 006



          CITAT (Netha @ 12-04-2009, 23:44) *
          Stickat fuskpolo .. strax klar smile.gif spelat bingolotto ... vann 200 kr :-)

          Månadens vinst på bingolotto = 25.400 kr yahoo.gif


          Grattis Netha! blomma.gif Oj vad mycket garn du kan köpa nu! giggle.gif


          --------------------
          Irene sår och odlar i zon 3
           
          Citera
          blomkronan
          Inlägg 13-04-2009, 09:31
          Länk hit: #2958


          Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem sedan:
          28-07-2008
          Medlem nr: 17 820



          CITAT (Lady Hamilton @ 12-04-2009, 22:41) *
          Tack Irene kompiskram.gif
          Jo foten är sämre nu (får inte på mig någon sko på höger foten) Men något annat hade jag inte heller väntat mig. Och i morgon kommer jag med alla säkerhet inte heller vara bättre........MEN eftersom jag kan stödja på foten och den inte är bruten så är det bara att försöka leva som vanligt, dock tror jag inte att jag kommer att ge mig ut på något träningspass den närmaste veckan. Skulle jag åka till en läkare så skulle h*n bara ge mig rådet att stödja på foten och att smärtan kommer att avta. Av erfarenhet vet jag att man "gör inget" åt stukade fötter utan att de måste få "självläka" och det gör den bäst genom att man går så att det är cirkulation. Jag testade att ha foten/vristen lindad men det gjorde för ont så jag "kör" utan stödförband så länge. Men håll med om att det hela var HELT ONÖDIGT slap.gif och hellst nu när jag skall börja jobba igen på Måndag efter en veckas ledighet.........

          MEN... ladyn!!! envis??? varför inte kolla upp foten du KAN ju ha bryttit!!! det finns ju småben i foten... som kan gå av så man behöver gips... GÅ OCH KOLLA FOTEN!!!!! crying.gif
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 13-04-2009, 11:43
          Länk hit: #2959


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          CITAT (Lady Hamilton @ 12-04-2009, 16:50) *
          Jag har lite problem med att få igång min EU-moped så jag måste ta hjälp av en verkstad Och eftersom jag har 3 km till närmaste så tänkte jag "förbereda" så att det kanske går snabbt att få hjälp på Tisdag tummenupp.gif när jag vaknar vid 14-tiden efter nattvak. Sagt och gjort jag ringde en bekant som bor inne på byn och frågade om jag kunde få "hyra in" min moppe tills på Tisdag och det skulle gå bra. Så jag tog och drog in moppen som väger 90kg 3 km in till byn (har inte kula på bilen och ville undvika och "tjaffsa" med att llåna bil och släp för att sedan måsta lasta och binda fast åbäket.....bättre o snabbare att helt enkelt "rulla" f**skapet de 3 km in på byn) Eftersom det inte direkt är "plant" där jag bor så var jag ganska varm o svettig när jag kom fram sweatingbullets.gif Vi snackade en liten stund innan det var dax att placera "åbäket" i deras garage. Nu är det så att mina bekant håller på att renovera så plattorna utan för ytterdörren låg inte där de skulle...........vilket resulterade att jag gjorde en praktvurpa direkt utanför dörren och högra foten "satt fast" mellan 2 plattor.........jag kände hur ont det gjord och jag såg "stjärnor" som flög omkring. Då hör jag hur frun ropar HUR GICK DET? och sedan utbrister hon FOTEN! FOTEN? när jag tittar upp så ser jag att foten pekar åt fel håll crying.gif den pekade 90° innåt, plant med marken och inte kunde jag lyfta den själv. Men eftersom jag inte hört något "brak" eller "smäll" så borde ju foten inte vara bruten hann jag tänka.....och de som bryter något brukar ju ha så ENORMA smärtor så att de skriker.......visst hade jag ont men inte SÅ ont. Jag bad att någon av dem skulle vrida foten i rätt läge.... USCH vad det gjorde ont och så kände jag hur hela benet började krampa sweatingbullets.gif ......smärtan blev ENORM.......så jag skrek att "bryt upp fotbladet mot bennet innan jag DÖR"......snälla som de var gjorde de som jag sa. Och då släppte smärtan betydligt och jag börja känna att benet/foten höll på att domna bort. Så jag försökte så fort jag kunde resa mig upp för att stå på foten och få igång ev.cirkulation som fanns kvar......Foten höll att stå på men försökte jag vrida på foten åt något håll så kom smärtan tillbaka. Jag blev erbjuden skjuts hem, men jag tyckte att det hela var så pinsamt så jag ville ta mig hem själv fortast möjligt. Så jag började att "knalla" hemmåt de 3 km som det var. Ärligt talat så gick det bra, bara jag gick rakt med foten och inte tog några "snesteg" Ja med detta ville jag bara berätta vilken "tur i oturen" man kan ha Tydligen är mitt skelett gjort av gummi och senor/leder/ev.muskler var väll uppvärmda och elstiska av den tidigare "promenaden"
          Ha en fortsatt Glad Påsk allihopa kompiskram.gif

          Aj!!! Hur är det med foten idag? trostar.gif Jag tycker också du ska kolla den (men jag erkänner att hade det varit min fot hade jag förmodligen inte gjort det heller...). Och så gick du hem! -fear-.gif slap.gif


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-04-2009, 17:55
          Länk hit: #2960


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Det var nära att det blev ett premiärdopp i fredags - men så kul ska man väl inte ha på långfredan... flirting.gif

          Bifogad bild






          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera

          867 sidor V  « < 146 147 148 149 150 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 13:51
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon