Jag har lite problem med att få igång min EU-moped så jag måste ta hjälp av en verkstad Och eftersom jag har 3 km till närmaste så tänkte jag "förbereda" så att det kanske går snabbt att få hjälp på Tisdag

när jag vaknar vid 14-tiden efter nattvak. Sagt och gjort jag ringde en bekant som bor inne på byn och frågade om jag kunde få "hyra in" min moppe tills på Tisdag och det skulle gå bra. Så jag tog och drog in moppen som väger 90kg 3 km in till byn
(har inte kula på bilen och ville undvika och "tjaffsa" med att llåna bil och släp för att sedan måsta lasta och binda fast åbäket.....bättre o snabbare att helt enkelt "rulla" f**skapet de 3 km in på byn) Eftersom det inte direkt är "plant" där jag bor så var jag ganska varm o svettig när jag kom fram

Vi snackade en liten stund innan det var dax att placera "åbäket" i deras garage. Nu är det så att mina bekant håller på att renovera så plattorna utan för ytterdörren låg inte där de skulle...........vilket resulterade att jag gjorde en
praktvurpa direkt utanför dörren och högra foten "satt fast" mellan 2 plattor.........jag kände hur ont det gjord och jag såg "stjärnor" som flög omkring. Då hör jag hur frun ropar HUR GICK DET? och sedan utbrister hon FOTEN! FOTEN? när jag tittar upp så ser jag att foten pekar åt fel håll

den pekade 90° innåt, plant med marken och inte kunde jag lyfta den själv. Men eftersom jag inte hört något "brak" eller "smäll" så borde ju foten inte vara bruten hann jag tänka.....och de som bryter något brukar ju ha så ENORMA smärtor så att de skriker.......visst hade jag ont men inte SÅ ont. Jag bad att någon av dem skulle vrida foten i rätt läge.... USCH vad
det gjorde ont och så kände jag hur hela benet började
krampa 
......smärtan blev
ENORM.......så jag skrek att "bryt upp fotbladet mot bennet innan jag DÖR"......snälla som de var gjorde de som jag sa. Och då släppte smärtan betydligt och jag börja känna att benet/foten höll på att domna bort. Så jag försökte så fort jag kunde resa mig upp för att stå på foten och få igång ev.cirkulation som fanns kvar......Foten höll att stå på men försökte jag vrida på foten åt något håll så kom smärtan tillbaka. Jag blev erbjuden skjuts hem, men jag tyckte att det hela var så pinsamt så jag ville ta mig hem själv fortast möjligt. Så jag började att "knalla" hemmåt de 3 km som det var. Ärligt talat så gick det bra, bara jag gick rakt med foten och inte tog några "snesteg" Ja med detta ville jag bara berätta vilken "tur i oturen" man kan ha Tydligen är mitt skelett gjort av gummi och senor/leder/ev.muskler var väll uppvärmda och elstiska av den tidigare "promenaden"
Ha en fortsatt Glad Påsk allihopa