| |
|
  |
Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra |
|
|
|
|
23-04-2009, 17:02
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
Hämtat barnbarnet på dagis - passade på att leka i sandlådan med diverse andra barn i det underbara vädret...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
23-04-2009, 18:23
|

Medlem
Antal inlägg: 173
Medlem sedan: 14-07-2006
Medlem nr: 8 184

|
Har precis druckit kaffe & uppdaterat datorn till nya Ubuntu 9.04. Och planterat mina Agave plantor som kom idag, som jag köpt hos Wermlands Desert Plants.
Redigerat av Starfight: 23-04-2009, 18:23
--------------------
/Starfight
|
|
|
|
|
|
|
|
24-04-2009, 22:54
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem sedan: 12-01-2004
Medlem nr: 2 682

|
Jag har efter tre dagar äntligen fått mitt sovrum klart efter renoveringen... Men...inte kan jag hålla mej på ett ställe inte, så nu står ett sex hundra liters akvarium på högkant, och jag har inte en susning om, vad jag ska ställa det. Dessutom släpar jag runt på resten av lägeheten, då jag skall måla v-rummet, men var tvungen att vänta tills s-rummet var klart...(det var lila innan och nu skall v-rummet bli samma lila)... Så här spacklas och släpas saker, då jag vill ha möbleringen klar innan jag målar... Jag är helt galen...jag veeeet.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2009, 08:13
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem sedan: 13-02-2005
Medlem nr: 5 006

|
Jag har precis ätit frukost. Nu ska jag bara göra iordning mig . Sen ska vi åka till uppfödaren och hälsa på valparna och Milla  Underbart!!!
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2009, 08:16
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
Skall idag tömma dammen så gott det går och rengöra den.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2009, 15:21
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem sedan: 26-03-2006
Medlem nr: 7 292

|
Det måste ha sett sanslöst sjukt ut!!  Men jag har stått i linne och skottat undan en snödriva som var 2 meter bred, 4 meter lång och drygt metern hör nedför slänten. Jag vet att den så småningom skulle ha tinat själv, men här ovanför slänten kan man inte gå om man inte har vadarstövlar på ungefär och jag vill så gärna skynda på så att det torkar och jag kan ta mig fram till mina rabatter. Grannarna tittar lite mysko på mig när jag ordnade en rejäl pulkbacke.....och termometern visar 40 grader i solen Sen har vi hjälpts åt att kapa ett träd som jag tyckte skymde solen på altanen, har man inte att göra så får man väl ordna det
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2009, 18:02
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
CITAT (Pia L @ 25-04-2009, 16:21)  Det måste ha sett sanslöst sjukt ut!!  Men jag har stått i linne och skottat undan en snödriva som var 2 meter bred, 4 meter lång och drygt metern hör nedför slänten. Jag vet att den så småningom skulle ha tinat själv, men här ovanför slänten kan man inte gå om man inte har vadarstövlar på ungefär och jag vill så gärna skynda på så att det torkar och jag kan ta mig fram till mina rabatter. Grannarna tittar lite mysko på mig när jag ordnade en rejäl pulkbacke.....och termometern visar 40 grader i solen Sen har vi hjälpts åt att kapa ett träd som jag tyckte skymde solen på altanen, har man inte att göra så får man väl ordna det  Pia du kunde väl ha tagit ett kort och lagt ut på Odla, nu är det alltid roligt att se skillnaderna i norr och söder.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2009, 19:31
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem sedan: 26-03-2006
Medlem nr: 7 292

|
Min sambo och hans döttrar var nyss ute och åkte pulka / madrass / stjärtlapp i slänten på snön som jag skottat ner, övre delen består av 1 dm kompakt is. Jag tog kort på det.....ska jag sätta in eller??
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2009, 21:37
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem sedan: 04-07-2007
Medlem nr: 11 365

|
CITAT (Pia L @ 25-04-2009, 20:31)  Min sambo och hans döttrar var nyss ute och åkte pulka / madrass / stjärtlapp i slänten på snön som jag skottat ner, övre delen består av 1 dm kompakt is. Jag tog kort på det.....ska jag sätta in eller??  Jamen självklart!
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
|
|
|
26-04-2009, 08:17
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
CITAT (Pia L @ 25-04-2009, 20:31)  Min sambo och hans döttrar var nyss ute och åkte pulka / madrass / stjärtlapp i slänten på snön som jag skottat ner, övre delen består av 1 dm kompakt is. Jag tog kort på det.....ska jag sätta in eller??  Det vill vi gärna se.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-04-2009, 09:37
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem sedan: 26-03-2006
Medlem nr: 7 292

|
Jag la in bilden i trädgårdssmåprat igår, men lägger in den här också för dom som kanske inte läser den tråden. Igårkväll var det allmän pulkåkning i backen då andra grannar som grillat i linne då sambon och flickorna åkte pulka kände sig sugna på några åk (på andra sidan gatan sprang två flickor i bikini samtidigt  ) Vår eller?? 25/4-09
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-04-2009, 10:38
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem sedan: 28-06-2007
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (Pia L @ 26-04-2009, 10:37)  Jag la in bilden i trädgårdssmåprat igår, men lägger in den här också för dom som kanske inte läser den tråden. Igårkväll var det allmän pulkåkning i backen då andra grannar som grillat i linne då sambon och flickorna åkte pulka kände sig sugna på några åk (på andra sidan gatan sprang två flickor i bikini samtidigt  ) Vår eller?? 25/4-09  Är det hemmagjord snö eller  Har ni rensat frysen
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-04-2009, 12:02
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem sedan: 26-03-2006
Medlem nr: 7 292

|
Det är alldeles äkta snö, nu återstår bara några snöhögar att skotta runt för att påskynda våren litegrann....så man kommer åt att rensa i rabetterna, det är gungfly där just nu.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-04-2009, 17:49
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
Haft en härlig helg i stugan uppe i Blekinge. Idag hade vi 16 grader, vilket tydligen var minst fem grader kallare än i Lund. Men vi är ändå helt nöjda. I förmiddags vandrade vi kring bland hav av vitsippor, svalört och blåsippor på Stiby backe. Vi såg också ett femtiotal backsippor. Agapanthusen åkte ut i går. Både de fem krukorna och de nya som planterades på friland. Idag inledde jag badsäsongen med ett kvickt dopp, + 9 grader kallt!
edit skrivfel
Redigerat av Aqvakul: 27-04-2009, 18:27
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
26-04-2009, 18:22
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem sedan: 08-10-2008
Medlem nr: 19 305

|
"Idag inledde jag badsäsongen med ett kvickt dopp, + 9 grader kallt!" Bra gjort, är det sommar nu då? Själv har jag cyklat fyra mil och i em har jag förberett två fönsterbyte till i morgon. Håll tummarna för mig, treglasfönster är blytunga.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-04-2009, 18:23
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Uggi @ 26-04-2009, 19:22)  Själv har jag cyklat fyra mil och i em har jag förberett två fönsterbyte till i morgon. Håll tummarna för mig, treglasfönster är blytunga.   jovisst är de tuunga....
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
27-04-2009, 18:28
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Uggi @ 27-04-2009, 19:22)  Det gick bra med fönstren, båda är på plats, nu är det efterarbete några dagar.  Efterarbetet är nog så viktigt. Bäst att "smida medan järnet är varmt", annars är det risk att något blir ogjort...
Redigerat av Aqvakul: 27-04-2009, 18:29
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
28-04-2009, 17:21
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem sedan: 07-10-2007
Medlem nr: 12 751

|
I dag hade jag förmånen att äta en trerätterslunch i Hotell- och restaurangprogrammets regi. Laxpaté, hälleflundra och rabarberdröm för 90 spänn. Inte illa!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|