Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 151 152 153 154 155 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Motti
          Inlägg 05-05-2009, 11:40
          Länk hit: #3041


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Jag ska ta ur tummen nu tummenupp.gif och gå ut och plantera en massa sticklingar och skott som en snäll granne kom hit med i går,tänkte de skulle passa nere vid sjön!och då får jag samtidigt sällskap av mina kråkor så blir det lite trevligare i regnet.Bäst att passa på mens det regnar lite fint då borde plantorna ta sig.Sen ska jag laga lunch och tvätta håret,lite på ytan städning också.Sen får man nog åka in till stan och handla och fylla på förådet rolleyes.gif

          Mvh Motti
           
          Citera
          Tosan
          Inlägg 05-05-2009, 22:10
          Länk hit: #3042


          Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 798



          Åh, vilken djävla dag!
          Dagen började som vanligt med att jag fick tjata iväg sonen till dagis. Sedan gick jag ut för att gräva en liten bit på min nya rabatt, vilket inte blev långvarigt innan jag hittade ena änden på en koaxialkabel. Satan! med lite pillande hittade jag den andra änden åxå och förstod ju att jag till slut lyckats hugga av den eländes kabeln som jag grävt upp i varenda plantering jag hittills gjort. In å kollade men vi hade TV. Så vad gör man då? stod där lite villrådig och kallsvettig och kom ju då tillslut på vem jag skulle ringa, men vad heter företaget?!?! Hittade så småningom telefonnumret och fick tillslut tag i karln som lite motvilligt kom hit å kollade. De grannar som var hemma hade TV, men de närmast hugget var inte hemma, men han trodde han kopplat ur deras kabel-TV för några år sen. Hur som helst hade han varit här och skarvat sen iaf, hoppas inte räkningen blir alltför saftig.

          Sen hämtade jag sonen på dagis, åkte och handlade och sen en sväng på dollarstore för att köpa torkad frukt, men de hade ju naturligtvis slut på den sort jag helst ville ha. Och naturligtvis glömde jag ju apoteket.

          Efter middan var jag ute och försökte vända trädgårdskomposten, men det gick bara en liten bit, sedan var det permafrost så klart.

          Positivt var iaf att jag fick hem krukor idag så jag fick kruka om några trångbodda växter. Å så drog jag ut vattenslangen för att vattna i växthuset, och glömde bort den när jag gick in tills jag hörde att det slamrade mot ytterväggen. Katten! Självklart tog hon tillfället iakt att smita ut genom det öppna badrumsfönstret...

          Har sjåat hela dan känns det som och inte fått ett dyft gjort, jag blir så trött...


          --------------------
          Stolt HBT-kompis
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-05-2009, 22:16
          Länk hit: #3043


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          trostar.gif smiley_small_hug.gif Det låter inget vidare.

          Men du, kan man ha kompost så långt uppe i norr? Folk har sagt till mig att det inte går, alltså att det aldrig hinner förmultna riktigt och den inte kommer igång förrän det är vinter igen. Hur gör du?


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Tosan
          Inlägg 05-05-2009, 22:55
          Länk hit: #3044


          Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 798



          CITAT (Myosotis @ 05-05-2009, 23:16) *
          trostar.gif smiley_small_hug.gif Det låter inget vidare.

          Men du, kan man ha kompost så långt uppe i norr? Folk har sagt till mig att det inte går, alltså att det aldrig hinner förmultna riktigt och den inte kommer igång förrän det är vinter igen. Hur gör du?



          Det är väl klart att det går!

          Tidigare har vi bara fyllt på trädgårdskomposten, men förrförra sommaren tog vi bort den gamla som det var massor med jord i (perfekt för mitt jätteprojekt rosrabatten) och istället använder vi pallkragar som jag vänder runt i höst och vår. Ifjol vår fick jag ut litegrann färdigt material av det vi hade flyttat från den gamla och under sommaren hann det bli ganska mycket. Det aningen grövre materialet var finfin fet mylla nu när snön for. Nu vänder jag då över det grova materialet i den tomma bingen och så blandar jag i hushållskomposten som legat hela vintern och är nästan helt färdig med det nästan färdiga trädgårdsmaterialet så väntar jag mig att det är färdigt i höst. Kommer att röra om några ggr under sommaren åxå.

          Hushållskomposten har jag för övrigt kört hela vintern, men den stannade upp ett par veckor när vi hade som kallast och blev lite väl blöt när det tinade nu i vår, men i övrigt har jag haft bra snurr på den.

          Men jag tror det är viktigt att man rör runt den här uppe om man ska få nån större glädje av den, annars är den ju mest bara en skräphög. Sen har jag gärna lite grövre material blandat med gårdsjorden i mina rabatter, tycker jag får en kanonblandning med kompost, gårdsjord, billig plantjord och kodynga. Och ännu bättre lär det bli med hushållskomposten.

          Jag är iaf helnöjd med mitt komposterande (fast gubben mfl tycker ju jag är helknäpp)


          --------------------
          Stolt HBT-kompis
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-05-2009, 06:45
          Länk hit: #3045


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Vaknade med ont i magen klockan 4 och lyckades välta flingpaketet som i sin tur välte kaffekoppen...
          Hur ska denna dagen sluta? crying.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Red Top
          Inlägg 06-05-2009, 07:49
          Länk hit: #3046


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          24-05-2008
          Medlem nr: 16 329



          Det kan bara bli bättre, Aqua! Se det som en utmaning! smiley_small_hug.gif


          --------------------


          Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

          Jevgenij Jevtusjenko



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-05-2009, 12:17
          Länk hit: #3047


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Det har regnat hela dan - vi har konferens i eftermiddag....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 06-05-2009, 13:44
          Länk hit: #3048


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Det var intressant Tosan, kul att det funkar så bra! När jag läste i Jokkmokk undrade jag varför de inte hade kompost och blev utskrattad. "Det går väl inte här fattar du väl." Men då går det visst det! smile.gif


          CITAT (Aqvakul @ 06-05-2009, 07:45) *
          Vaknade med ont i magen klockan 4 och lyckades välta flingpaketet som i sin tur välte kaffekoppen...
          Hur ska denna dagen sluta? crying.gif

          trostar.gif Hoppas ontimagenet gick över. Det kanske var bra att kaffekoppen välte så magen slapp kaffet...


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 06-05-2009, 18:20
          Länk hit: #3049


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Har målat och tapetserat efter fönsterinsättningen, nu är det klart och jag kan fortsätta i trädgården.


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-05-2009, 18:21
          Länk hit: #3050


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Vi har passat barnbarnet några timmar... wub.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 06-05-2009, 18:30
          Länk hit: #3051


          Gäster






          ...och vi håller på med en ny surjordsbädd, nu är torvblocken på plats och bädden fylls med torv, grus och rhododendron jord. Två Rhododendron väntar på plats i krukorna - "Yaku Angel" och "Koichiro Wada"...
           
          Citera
          Red Top
          Inlägg 06-05-2009, 19:19
          Länk hit: #3052


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          24-05-2008
          Medlem nr: 16 329



          CITAT (Uggi @ 06-05-2009, 19:20) *
          Har målat och tapetserat efter fönsterinsättningen, nu är det klart och jag kan fortsätta i trädgården.

          Vilken färg ska du måla trädgården i? giggle.gif


          --------------------


          Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

          Jevgenij Jevtusjenko



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 06-05-2009, 19:35
          Länk hit: #3053


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Red Top @ 06-05-2009, 20:19) *
          Vilken färg ska du måla trädgården i? giggle.gif

          http://www.youtube.com/watch?v=1rS70d5RLpM


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 06-05-2009, 19:56
          Länk hit: #3054


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Fick inte den bild jag ville ha. rotfl.gif

          Redigerat av Uggi: 06-05-2009, 19:59


          --------------------



           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 07-05-2009, 06:55
          Länk hit: #3055


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Igår fick vi äntligen hem grus till graven vi grävde i slutet av sommaren........hålet för växthuset alltså.
          Nu ska det fyllas på sand och gjutas innan växthuset får sin rätta placering, just nu står skelettet på gräsmattan bredvid.....äntligen har jag ett växthus snart!!!


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          stennie
          Inlägg 07-05-2009, 07:59
          Länk hit: #3056


          Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem sedan:
          26-06-2003
          Medlem nr: 1 786



          Om ca 1 timme bär det iväg på motorcykel till Skagen, älsklingens 50 års present!


          --------------------
          Mvh, Stennie!


          Pågår!
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 07-05-2009, 08:06
          Länk hit: #3057


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (stennie @ 07-05-2009, 08:59) *
          Om ca 1 timme bär det iväg på motorcykel till Skagen, älsklingens 50 års present!

          Hoppas Ni får en trevlig tur, gärna uppehållsväder. tummenupp.gif
          Själv skall jag ta det lite lungt, gå ned på stan och se om jag hittar en mörk kostym.


          --------------------



           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 07-05-2009, 18:17
          Länk hit: #3058


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Nu är det kvällsmat, jag återkommer.


          --------------------



           
          Citera
          Vippan
          Inlägg 07-05-2009, 18:26
          Länk hit: #3059


          Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem sedan:
          14-03-2008
          Medlem nr: 14 624



          smile.gif Här ska städas, fast jag är helt slut efter en jäkligt hektiskt dag på jobbet,men bara att rycka upp sig,sen blir det avkoppling på spikmattan,sen sover man som en liten nasse...
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 07-05-2009, 19:53
          Länk hit: #3060


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (Vippan @ 07-05-2009, 19:26) *
          smile.gif Här ska städas, fast jag är helt slut efter en jäkligt hektiskt dag på jobbet,men bara att rycka upp sig,sen blir det avkoppling på spikmattan,sen sover man som en liten nasse...


          Är det detta du ser fram emot? whist.gif


          --------------------



           
          Citera

          867 sidor V  « < 151 152 153 154 155 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 16:15
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon