Igår kom hästarna till sommarhagen här, 6 unghingstar. Sent på kvällen, jag skulle precis gå lägga mig, hörde jag konstiga ljud ute. Jag fattade inte alls hur en enda liten katt kunde väsnas så mycket
När jag tittade ut fick jag syn på en häst som sprang fram och tillbaka på vägen. Jag ringde matte (mitt i natten, men det kunde ju inte hjälpas) och gick ut. Där stod hela gänget i trädgården. Tulpanerna och bilen klarade sig fast det var nära några gånger. Mest fascinerande var skottkärran med jord, ogräs och daggmaskar till hönsen, alla samlades runt den och trodde det var något gott. Avslutningsvis trampade de genom en rabatt med sådder av vallmo, ringblomma och solros. Det blev djupa spår, har inte vågat titta i dagsljus än...

Sen sprang de ut på vägen igen och jag efter med en grimma i högsta hugg för jag trodde de skulle springa hem, men som tur var stannade de nere vid bäcken och jag fick fatt i den ene, ledde honom tillbaka och alla följde med, men inte ut i hagen, där hade de nog blivit skrämda av vildsvin eller nåt. Så jag fick stå och vänta tills matte och husse kom och lagade staketet.
CITAT (Azur @ 11-05-2009, 17:58)

Har planterat ut ängsplantor från Pratensis, för att komplettera min till största delen misslyckade höstsådd* av ängsväxter.
* Jag sådde i oktober, men oktober var blöt och svinkall så fröna stratifierades, och sen kom två veckors sol och värme i slutet av november, så alla fröna grodde. Sen kom december med kraftiga översvämningar som frös till decimetertjock is ovanpå min äng. Otroligt nog överlevde faktiskt några groddar, men de flesta dog förstås.
Vad tråkigt, det var ju maximal otur med vädret. Hoppas det blir bra nu.