Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 152 153 154 155 156 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          Aqvakul
          Inlägg 07-05-2009, 19:58
          Länk hit: #3061


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Uggi @ 07-05-2009, 20:53) *

          Är det detta du ser fram emot? whist.gif

          rotfl.gif rotfl.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Tosan
          Inlägg 07-05-2009, 20:24
          Länk hit: #3062


          Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 798



          CITAT (Myosotis @ 06-05-2009, 14:44) *
          Det var intressant Tosan, kul att det funkar så bra! När jag läste i Jokkmokk undrade jag varför de inte hade kompost och blev utskrattad. "Det går väl inte här fattar du väl." Men då går det visst det! smile.gif



          Nej och det går heller inte odla annat än gran och karagan tongue.gif
          Senast förra våren fick jag ett sånt där överseende leende när jag pratade om dagliljor, för det gick nämligen inte här. Konstigt då att jag har haft dagliljor här i 7 år utan problem, dessutom är den där gula en av våra vanligaste torpväxter här uppe.
          Men man kan ju få se till att bättra på förutsättningarna för vissa saker....

          Själv har jag varit i stallet ikväll, nu är jag dödstrött! Nästa vecka ska vi rida 2 lektioner, onsdag och torsdag, undrar hur mör man ska va den helgen


          --------------------
          Stolt HBT-kompis
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 07-05-2009, 20:55
          Länk hit: #3063


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          fear.gif Berätta inte för dagliljorna att de inte finns! Annars kanske de försvinner! Jag har också varit och ridit och jag ska också rida 2 ggr nästa vecka, ska rida igen den missade migrängången.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 11-05-2009, 05:17
          Länk hit: #3064


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          När jag har skickat bonusbarnen till skolan så ska jag köra ner min dotter till Sundsvall och fortsätta att tömma lägenheten och packa.


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-05-2009, 06:35
          Länk hit: #3065


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Måndag - inget morgondopp = arbetsdag!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 11-05-2009, 07:37
          Länk hit: #3066


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Vertikalskärning av gräsmattan och krattning. sweatingbullets.gif


          --------------------



           
          Citera
          titti49zon6
          Inlägg 11-05-2009, 15:59
          Länk hit: #3067


          Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem sedan:
          15-03-2005
          Medlem nr: 5 169



          Precis hemkommen efter ett 6 dagars besök i huvudstaden, ska bli skönt att sova i egen säng igen tummenupp.gif
          Vädret har varit ungefär lika kallt som här hemma naughty.gif men blommorna och buskarna har hunnit lite längre,
          parken vid Mariatorget var full med vackert blommande körsbärsträd, en härlig upplevelse för en norrlänning bravo.gif


          --------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-05-2009, 16:20
          Länk hit: #3068


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (titti49zon6 @ 11-05-2009, 16:59) *
          Precis hemkommen efter ett 6 dagars besök i huvudstaden, ska bli skönt att sova i egen säng igen tummenupp.gif
          Vädret har varit ungefär lika kallt som här hemma naughty.gif men blommorna och buskarna har hunnit lite längre,
          parken vid Mariatorget var full med vackert blommande körsbärsträd, en härlig upplevelse för en norrlänning bravo.gif

          Borta bra, men hemma bäst... flirting.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          titti49zon6
          Inlägg 11-05-2009, 16:46
          Länk hit: #3069


          Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem sedan:
          15-03-2005
          Medlem nr: 5 169



          Så sant, Aqvakul yes.gif


          --------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
           
          Citera
          Azur
          Inlägg 11-05-2009, 16:58
          Länk hit: #3070


          Gäster






          Har planterat ut ängsplantor från Pratensis, för att komplettera min till största delen misslyckade höstsådd* av ängsväxter.

          * Jag sådde i oktober, men oktober var blöt och svinkall så fröna stratifierades, och sen kom två veckors sol och värme i slutet av november, så alla fröna grodde. Sen kom december med kraftiga översvämningar som frös till decimetertjock is ovanpå min äng. Otroligt nog överlevde faktiskt några groddar, men de flesta dog förstås.
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 11-05-2009, 20:11
          Länk hit: #3071


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (Uggi @ 11-05-2009, 08:37) *
          Vertikalskärning av gräsmattan och krattning. sweatingbullets.gif


          Vertikalskärning av gräsmattan
          Det blev mycket mossa.



          --------------------



           
          Citera
          Vippan
          Inlägg 11-05-2009, 20:12
          Länk hit: #3072


          Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem sedan:
          14-03-2008
          Medlem nr: 14 624



          CITAT (Uggi @ 11-05-2009, 21:11) *

          Vertikalskärning av gräsmattan
          Det blev mycket mossa.



          Mycket jobb Uggi att kratta all mossa
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 11-05-2009, 20:15
          Länk hit: #3073


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Men nu är det gjort, duschat och ätit samt ett pass vid datorn. tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          Vippan
          Inlägg 11-05-2009, 20:17
          Länk hit: #3074


          Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem sedan:
          14-03-2008
          Medlem nr: 14 624



          CITAT (Uggi @ 11-05-2009, 21:15) *
          Men nu är det gjort, duschat och ätit samt ett pass vid datorn. tummenupp.gif



          tummenupp.gif Bra jobbat Uggi
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-05-2009, 20:30
          Länk hit: #3075


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Igår kom hästarna till sommarhagen här, 6 unghingstar. Sent på kvällen, jag skulle precis gå lägga mig, hörde jag konstiga ljud ute. Jag fattade inte alls hur en enda liten katt kunde väsnas så mycket rolleyes.gif
          När jag tittade ut fick jag syn på en häst som sprang fram och tillbaka på vägen. Jag ringde matte (mitt i natten, men det kunde ju inte hjälpas) och gick ut. Där stod hela gänget i trädgården. Tulpanerna och bilen klarade sig fast det var nära några gånger. Mest fascinerande var skottkärran med jord, ogräs och daggmaskar till hönsen, alla samlades runt den och trodde det var något gott. Avslutningsvis trampade de genom en rabatt med sådder av vallmo, ringblomma och solros. Det blev djupa spår, har inte vågat titta i dagsljus än... -fear-.gif Sen sprang de ut på vägen igen och jag efter med en grimma i högsta hugg för jag trodde de skulle springa hem, men som tur var stannade de nere vid bäcken och jag fick fatt i den ene, ledde honom tillbaka och alla följde med, men inte ut i hagen, där hade de nog blivit skrämda av vildsvin eller nåt. Så jag fick stå och vänta tills matte och husse kom och lagade staketet. sweatingbullets.gif



          CITAT (Azur @ 11-05-2009, 17:58) *
          Har planterat ut ängsplantor från Pratensis, för att komplettera min till största delen misslyckade höstsådd* av ängsväxter.

          * Jag sådde i oktober, men oktober var blöt och svinkall så fröna stratifierades, och sen kom två veckors sol och värme i slutet av november, så alla fröna grodde. Sen kom december med kraftiga översvämningar som frös till decimetertjock is ovanpå min äng. Otroligt nog överlevde faktiskt några groddar, men de flesta dog förstås.

          Vad tråkigt, det var ju maximal otur med vädret. Hoppas det blir bra nu.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 11-05-2009, 20:35
          Länk hit: #3076


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          Det var ett riktigt nattarbete Myosotis sweatingbullets.gif bra jobbat. tummenupp.gif


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-05-2009, 20:43
          Länk hit: #3077


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Ännu en kämpainsats av djurens särskilda beskyddare! bravo.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-05-2009, 07:42
          Länk hit: #3078


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Idag ska jag till Skånes djurpark med en grupp yngre invandrarelever. Det ska bli kul. Det var nog tjugo år sen jag var där sist.
          Vädret är strålande och matsäckken stor... yahoo.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Uggi
          Inlägg 12-05-2009, 07:55
          Länk hit: #3079


          Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem sedan:
          08-10-2008
          Medlem nr: 19 305



          CITAT (Aqvakul @ 12-05-2009, 08:42) *
          Idag ska jag till Skånes djurpark med en grupp yngre invandrarelever. Det ska bli kul. Det var nog tjugo år sen jag var där sist.
          Vädret är strålande och matsäckken stor... yahoo.gif

          Ha det så bra under utflyckten! tummenupp.gif
          Själv skall jag snart gå till frisören.


          --------------------



           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-05-2009, 20:18
          Länk hit: #3080


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Uggi @ 12-05-2009, 08:55) *
          Ha det så bra under utflyckten! tummenupp.gif
          Själv skall jag snart gå till frisören.

          Jag är helnöjd med utflykten, hoppas du är detsamma med frisyren... naughty.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera

          867 sidor V  « < 152 153 154 155 156 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 17:28
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon