Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 160 161 162 163 164 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          yaowsa
          Inlägg 20-07-2009, 10:04
          Länk hit: #3221


          Medlem
          Antal inlägg: 183
          Medlem sedan:
          17-10-2008
          Medlem nr: 19 422



          Igår plockade jag valnötter som finns i en park i min stad och idag ska jag
          köpa sprit och hacka upp sagda nötter för att skapa valnötslikör biggrin.gif
          Flera recept säger att det är så gott, men man måste vänta _minst_ 6-12 månader eller helst flera år, så den som väntar på något gott får vänta läääänge wink.gif crazy.gif


          --------------------
          Hälsning/ Yaowsa

          "Failure is not an option" /Gene Kranz: Apollo 13
           
          Citera
          ylvahi
          Inlägg 20-07-2009, 14:19
          Länk hit: #3222


          Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem sedan:
          05-05-2007
          Medlem nr: 10 191



          Har varit ute och stökat runt dammen, när det blev uppehåll o lite sol.
          Lagt massor av stenar, planterat en del växter.
          Men när jag tog grepen och skulle gräva upp en stor gräshög, då började det regna igen.
          Man får väl kuta mellan skurarna sen biggrin.gif


          --------------------
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 20-07-2009, 19:03
          Länk hit: #3223


          Gäster






          Jag har plockat två liter kantareller, så nu ska jag ställa mig och rensa dem... bravo.gif
           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 20-07-2009, 19:09
          Länk hit: #3224


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          Ja den här dagen tog en vändning som jag inte hade väntat mig... Hälsade på hos Wilmer och hamnade hos veterinären i Uddevalla... blink.gif
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-07-2009, 19:10
          Länk hit: #3225


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          fear.gif Vadå? Mådde inte Wilmer bra?


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 20-07-2009, 19:12
          Länk hit: #3226


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          CITAT (Myosotis @ 20-07-2009, 20:10) *
          fear.gif Vadå? Mådde inte Wilmer bra?

          Ett tag var det väl lite tveksamt! Men det rättade upp sig på vägen... Appropå det, hur går det med ditt finger?
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-07-2009, 19:16
          Länk hit: #3227


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Mitt? Men det var ju länge sen! Hur är det med marsvinen?!!! Fingret mår bra, tack. Håller fortfarande på med övningarna handterapeuten lärde mig, rörligheten är riktigt bra, men det känns när man sträcker ut det. Förstår fortfarande inte varför jag åkte in samma natt när de nu inte gjorde något...


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 20-07-2009, 19:20
          Länk hit: #3228


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          CITAT (Myosotis @ 20-07-2009, 20:16) *
          Mitt? Men det var ju länge sen! Hur är det med marsvinen?!!! Fingret mår bra, tack. Håller fortfarande på med övningarna handterapeuten lärde mig, rörligheten är riktigt bra, men det känns när man sträcker ut det. Förstår fortfarande inte varför jag åkte in samma natt när de nu inte gjorde något...

          giggle.gif MArsvinen mår bra.... nu.... biggrin.gif
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 20-07-2009, 19:29
          Länk hit: #3229


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Bifogad bild


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Wilmer
          Inlägg 20-07-2009, 19:41
          Länk hit: #3230


          Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem sedan:
          04-11-2003
          Medlem nr: 2 529



          Jag kom på att det är vecka 30 och då hade MariaS lovat hälsa på så jag ringde henne i morse för att påminna om vilken vecka det var whistling.gif Sedan var vi en tur med marsvinet som är nykastrerat till veterinären, men det var ingen fara på taket. På vägen hem började vi fundera på hur det gick med Myosotis kattbett, pga receptet på Bactrim som jag fick utskrivet (får människor tydligen mot kattbet - eller ja, mot infektionen efter bettet då). Sedan har jag planterat om i trädgården tills kylan och hungern drev in mig. Nu ska jag skriva växtlistor efter att ha blivit inspirerad av MariaS.
          Är grymmt avundsjuk på Merionas kantareller!! Jag har inga sett på länge, de jag såg sist han sniglarna äta upp innan jag fick plockat dem.


          --------------------

          Killerq Mini Wrigg.jpg

           
          Citera
          ylvahi
          Inlägg 20-07-2009, 20:37
          Länk hit: #3231


          Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem sedan:
          05-05-2007
          Medlem nr: 10 191



          Nu har myggen jagat in mej fear.gif
          Har gravt och grävt. Rötter , stenar, gamla ruttna stubbar och gud vet allt jag hittade.
          Ryggen gör förbaskat ont, men vad mycket jag hunnit.
          Satte mej och tog en kaffe i solen också. coolgleam.gif
          Nu ska jag äta nåt.



          --------------------
           
          Citera
          Pia L
          Inlägg 21-07-2009, 06:42
          Länk hit: #3232


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Jag ska sitta och sy så mycket jag hinner tills vi åker ner till Tyresö (Stockholm) resten får jag sy i bilen och när vi kommer ner.......gud vad jag längtar till söndag när allt är över och klart.
          Ha en bra vecka överallt i Sveriges långa land allihop


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera
          andersen
          Inlägg 21-07-2009, 08:22
          Länk hit: #3233


          Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 51



          Håller på att renovera upp min vintercykel, skall byta vevlager idag,igår så tog jag isär hjullagrena fettade in dom, det var ett litet pyssel att hålla reda på alla lagerkulor, och ställa in lagerspänningen på hjulet, men det är ganska kul att mecka.


          --------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.


          Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

          Att inte cykla är att gå för långt.

          Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
           
          Citera
          ylvahi
          Inlägg 21-07-2009, 09:14
          Länk hit: #3234


          Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem sedan:
          05-05-2007
          Medlem nr: 10 191



          NU ska jag gå ut och flytta den här högen,
          får se hur långt jag hinner innan regnet kommer

          Bifogad bild


          --------------------
           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 21-07-2009, 09:42
          Länk hit: #3235


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Igår blev det tre liter till av blåbären så nu har jag så mycket att det får räcka, så det blev bara en promis med hundarna.


          --------------------
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-07-2009, 09:45
          Länk hit: #3236


          Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Var på Gotland i helgen - Botaniska trädgården i Visby var en riktig höjdare, mkt fina rosor och annat gott-gott...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 21-07-2009, 10:01
          Länk hit: #3237


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          Näe, nu blev jag ju inte alls avis! ninja.gif DBV i Visby är en av mina absoluta favoriter.. Där kan man ju spendera ett par timmar eller flera..

          Idag har vi hittills klarat av Muminspelet och Monopol junior.. blir lunch sedan med sonens favoritkusin på ett hamburgerställe i stan, sen ska vi göra lite tråkigare saker.. betala räkningar och inhandla ett lås till vår brevlåda! Post har försvunt på nåt mysko vis här, vilket innebär att jag blivit tvungen att betala förseningsavgifter på räkningar jag aldrig fått i första hand! ranting.gif ranting.gif Vad 17 kan inte folk låta bli andras grejjer för... kan fatta att de vill åt värdesaker men räkningarna kunde de väl låta bli åtminstone!


          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          Wilmer
          Inlägg 21-07-2009, 10:21
          Länk hit: #3238


          Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem sedan:
          04-11-2003
          Medlem nr: 2 529



          rotfl.gif Någon idiot som snor räkningar.. Förlåt, fy vad trist med extraavgifter rtfm.gif

          Nu ska jag ut och fota mina blommor i trädgården för det regnar inte i dag heller! Gotlands botan, det har jag missat. Men allt är vackert där iofs..


          --------------------

          Killerq Mini Wrigg.jpg

           
          Citera
          Cathis
          Inlägg 21-07-2009, 11:40
          Länk hit: #3239


          Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem sedan:
          06-03-2007
          Medlem nr: 9 230



          Jag skulle ha varit ute och rensat grönsakslandet och fotat lite hade jag tänkt, men nu fullkomlig öser det ner och blåser så jag sitter väl här en stund till. Kanske kan gå ut och greja lite i växthuset g.gif


          --------------------




           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 21-07-2009, 11:43
          Länk hit: #3240


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          Fixar lite runt växthusen och skriver packlista till fredag, när vi ska åka yahoo.gif
           
          Citera

          867 sidor V  « < 160 161 162 163 164 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 22:30
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon