| |
|
  |
Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra |
|
|
|
|
23-07-2009, 10:11
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem sedan: 05-03-2004
Medlem nr: 2 930

|
Plockar och packar husvagnen, så det räcker för 10dagar. Väderprognoserna varierar, så det är lika bra att ta med full uppsättning för både värme och kyla. Om man sen tar med en jättepressenning för att täcka husvagn och förtält, gummistövlar, regnställ och regnmätare, då har man väl försäkrat sig om att det inte ska komma något regn va... Sen gäller det ju att komma ihåg alla brahagrejor: silvertejp, extra skruvar till tältpinnarna, plåster, diverse verktyg, nål och tråd..... Listan börjar bli lång. Lika bra att börja packa nu!
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2009, 10:21
|

Medlem
Antal inlägg: 43
Medlem sedan: 20-07-2009
Medlem nr: 24 955

|
CITAT (Myosotis @ 23-07-2009, 11:09)  åååh  jag har fastnat på den där sidan. Det här är jag: [attachment=38926:Sommer.jpg] Jag vet inte hur man får in en sån låda, men det här är jag: http://www.thecursinghedgehog.com/vanhatsarjikset?page=42 Min man håller med
--------------------
Österbotten, Finland (finsk Odl.zon 3= Svensk Odl.zon 5)
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2009, 10:23
|

Medlem
Antal inlägg: 855
Medlem sedan: 16-08-2008
Medlem nr: 18 334

|
CITAT (Myosotis @ 23-07-2009, 11:03)  Och det vet du väl att man inte ska städa bort dammråttor, det är skyddsänglarnas tofflor! Skyddsänglarna kan bli sura och flytta. gulligt!! jag sitter sista dan på jobbet, hoppas jag, har en sak som måste bli färdig och ivägskickad innan jag kan ta ledigt. just nu bråkar datorn md mig dock...
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2009, 10:26
|

Medlem
Antal inlägg: 43
Medlem sedan: 20-07-2009
Medlem nr: 24 955

|
CITAT (Myosotis @ 23-07-2009, 11:03)  Och det vet du väl att man inte ska städa bort dammråttor, det är skyddsänglarnas tofflor! Skyddsänglarna kan bli sura och flytta. Ahaaa, det visste jag inte! Jag såg en gång på Blocket en dammråtta till salu, d va skoj
--------------------
Österbotten, Finland (finsk Odl.zon 3= Svensk Odl.zon 5)
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2009, 10:52
|

Medlem
Antal inlägg: 3 545
Medlem sedan: 06-03-2007
Medlem nr: 9 230

|
Nu SKA jag gå och byta vatten i akvariet, städa hos hamstern och borsta hunden...tror jag iaf. Ut tänker jag inte gå, det fullkomligt öser ner och har gjort hela förmiddagen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2009, 11:04
|
Medlem
Antal inlägg: 423
Medlem sedan: 01-04-2007
Medlem nr: 9 588

|
Förra veckan var vi på Fårö, solsken och ett underbart sällskap.... nu är vi hemma i regnet igen, har plockar kantareller mellan skurarna, ca. 3 liter i går och 2 liter i dag. så när det är regnigt så växer kantarellerna...blåbären har börjat mogna så blir det bara uppehåll ska det plockas bär.....Livet är rätt så gott iallafall.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2009, 11:05
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem sedan: 30-09-2006
Medlem nr: 8 660

|
CITAT (Madicken @ 23-07-2009, 11:26)  Ahaaa, det visste jag inte! Jag såg en gång på Blocket en dammråtta till salu, d va skoj  Såg en annons för gula maskrosfrön på tradera... Fanns tydligen plantor för avhämtning också om man ville ha det ist...
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2009, 12:19
|

Medlem
Antal inlägg: 3 545
Medlem sedan: 06-03-2007
Medlem nr: 9 230

|
CITAT (Bettis @ 23-07-2009, 12:13)  Nu ska jag nog gå och sätta på en maskin tvätt  Tack för påminnelsen. Jag har en som nog är färdig för längesen och ska hängas upp. Akvariet är städat nu iaf
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23-07-2009, 12:26
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem sedan: 19-03-2007
Medlem nr: 9 409

|
jag jobbar näst sista dan före semestern mmmmmmm.... nu ska jag.... ta en kopp kaffe tror jag
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2009, 08:21
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem sedan: 05-03-2004
Medlem nr: 2 930

|
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2009, 09:08
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem sedan: 19-03-2007
Medlem nr: 9 409

|
idag ska jag jobba (lite) och sen går jag på semesteeeeeeeeeeeeeeeeeeer i 4 underbara veckor, jag skiter i om det snöar, stormar, regnar eller vad som helst bara jag får komma härifrån!
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2009, 12:41
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem sedan: 30-09-2006
Medlem nr: 8 660

|
Bara att konstatera att jag bor i ett lerhål med en stor hund som gillar att gräva och myror i varenda kruk----piiiiiip--- el.... Det har regnat så mycket så "gräsmattan" är numera en bassäng.. tjippar och blir små kaskader varenda gång man passerar den... Belsebub slänger sej i med liv och lust... och gräver sen så mycket han bara orkar under syrenhäcken där det finns en massa spännande rötter att gnaga på... Sen när han kommer in är det bara att dra fram skurhinken eftersom man kan spåra honom utan problem från altandörren och fram dit han väljer att parkera ändan... Skulle trycka ner en planta Jack Frost och ett variegerat blågull  som kom på posten igår, i en av pallkragarna.... grabbar tag i "klorakan" som jag hade använt som ett tillfälligt stöd till en Thalictrumplanta och börjar gräva... Känner hur det börjar röra sej i näven... tittar ner och ser miljoner myror och myrägg och usch och fy och bläck och iiiiihhhhhhh...... Då hade myr uschlingarna byggt bo i rakskaftet!!! jamen jag tror jag blir knäpp!!  Tyckte att 80kr var dyrt för en myrrburk men nu e det krig förstår ni!!!
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2009, 12:43
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem sedan: 19-03-2007
Medlem nr: 9 409

|
ge dem en rejäl spolning me slangen!
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
24-07-2009, 12:54
|
Gäster

|
CITAT (MariaS @ 24-07-2009, 09:21)  Ni flänger då och far! Vi undrade just om det inte är någon träff här i närheten också, för det var en hel drös fina gamla bilar på vägarna runtikring... Men jag sade till mina arbetskamrater, att det hade jag nog fått information om isåfall... Kör försiktigt! Själv ska jag gå och klippa mig, jag ser ut som ett TROLL!
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2009, 12:56
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem sedan: 19-03-2007
Medlem nr: 9 409

|
CITAT (Meriona @ 24-07-2009, 13:54)  Själv ska jag gå och klippa mig, jag ser ut som ett TROLL!  Good for you!!! själv klipper jag mig för att se ut som ett troll!  eller rullar runt lite på marken... Nu har jag 3 timmar och fem minuter till semestern....aaaaaaa orkar inte mer!!!!
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
|
|
|
24-07-2009, 13:06
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem sedan: 30-09-2006
Medlem nr: 8 660

|
Går så bra så... 3 timmar går fort!!
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
24-07-2009, 13:09
|
Gäster

|
CITAT (Kajsa i Arvika @ 24-07-2009, 13:41)  Skulle trycka ner en planta Jack Frost och ett variegerat blågull  som kom på posten igår, i en av pallkragarna.... grabbar tag i "klorakan" som jag hade använt som ett tillfälligt stöd till en Thalictrumplanta och börjar gräva... Känner hur det börjar röra sej i näven... tittar ner och ser miljoner myror och myrägg och usch och fy och bläck och iiiiihhhhhhh...... Jack Frost, det är väl den där äldre engelske kriminalpolisen som gått på TV?  Har han fått en planta uppkallad efter sig alltså?
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|