Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          867 sidor V  « < 162 163 164 165 166 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad skall ni göra eller redan har gjort?, Berätta vad ni har gjort eller skall göra
          MariaS
          Inlägg 23-07-2009, 10:11
          Länk hit: #3261


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          Plockar och packar husvagnen, så det räcker för 10dagar. Väderprognoserna varierar, så det är lika bra att ta med full uppsättning för både värme och kyla.

          Om man sen tar med en jättepressenning för att täcka husvagn och förtält, gummistövlar, regnställ och regnmätare, då har man väl försäkrat sig om att det inte ska komma något regn va...

          Sen gäller det ju att komma ihåg alla brahagrejor: silvertejp, extra skruvar till tältpinnarna, plåster, diverse verktyg, nål och tråd..... crazy.gif

          Listan börjar bli lång. Lika bra att börja packa nu!
           
          Citera
          Madicken
          Inlägg 23-07-2009, 10:21
          Länk hit: #3262


          Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem sedan:
          20-07-2009
          Medlem nr: 24 955



          CITAT (Myosotis @ 23-07-2009, 11:09) *
          åååh wub.gif jag har fastnat på den där sidan. Det här är jag:

          [attachment=38926:Sommer.jpg]

          Jag vet inte hur man får in en sån låda, men det här är jag: http://www.thecursinghedgehog.com/vanhatsarjikset?page=42 Min man håller med crazy.gif


          --------------------
          Österbotten, Finland (finsk Odl.zon 3= Svensk Odl.zon 5)


           
          Citera
          Malin_MeL
          Inlägg 23-07-2009, 10:23
          Länk hit: #3263


          Medlem
          Antal inlägg: 855
          Medlem sedan:
          16-08-2008
          Medlem nr: 18 334



          CITAT (Myosotis @ 23-07-2009, 11:03) *
          Och det vet du väl att man inte ska städa bort dammråttor, det är skyddsänglarnas tofflor! Skyddsänglarna kan bli sura och flytta.


          gulligt!!

          jag sitter sista dan på jobbet, hoppas jag, har en sak som måste bli färdig och ivägskickad innan jag kan ta ledigt. just nu bråkar datorn md mig dock...
           
          Citera
          Madicken
          Inlägg 23-07-2009, 10:26
          Länk hit: #3264


          Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem sedan:
          20-07-2009
          Medlem nr: 24 955



          CITAT (Myosotis @ 23-07-2009, 11:03) *
          Och det vet du väl att man inte ska städa bort dammråttor, det är skyddsänglarnas tofflor! Skyddsänglarna kan bli sura och flytta.

          Ahaaa, det visste jag inte! Jag såg en gång på Blocket en dammråtta till salu, d va skoj a0a.gif


          --------------------
          Österbotten, Finland (finsk Odl.zon 3= Svensk Odl.zon 5)


           
          Citera
          Cathis
          Inlägg 23-07-2009, 10:52
          Länk hit: #3265


          Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem sedan:
          06-03-2007
          Medlem nr: 9 230



          Nu SKA jag gå och byta vatten i akvariet, städa hos hamstern och borsta hunden...tror jag iaf. Ut tänker jag inte gå, det fullkomligt öser ner och har gjort hela förmiddagen.


          --------------------




           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 23-07-2009, 10:56
          Länk hit: #3266


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Jag har varit ute i skogen och plockat kantareller blev väl lite mer än en liter, sedan kom regnet så nu har jag två genomvåta pudlar som är fulla med pinnar i pälsen wacko.gif


          --------------------
           
          Citera
          emmas matte
          Inlägg 23-07-2009, 11:04
          Länk hit: #3267


          Medlem
          Antal inlägg: 423
          Medlem sedan:
          01-04-2007
          Medlem nr: 9 588



          Förra veckan var vi på Fårö, solsken och ett underbart sällskap.... nu är vi hemma i regnet igen, har plockar kantareller mellan skurarna, ca. 3 liter i går och 2 liter i dag. så när det är regnigt så växer kantarellerna...blåbären har börjat mogna så blir det bara uppehåll ska det plockas bär.....Livet är rätt så gott iallafall.
           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 23-07-2009, 11:05
          Länk hit: #3268


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          CITAT (Madicken @ 23-07-2009, 11:26) *
          Ahaaa, det visste jag inte! Jag såg en gång på Blocket en dammråtta till salu, d va skoj a0a.gif



          Såg en annons för gula maskrosfrön på tradera... Fanns tydligen plantor för avhämtning också om man ville ha det ist... crazy.gif


          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          Bettis
          Inlägg 23-07-2009, 11:13
          Länk hit: #3269


          Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem sedan:
          07-02-2007
          Medlem nr: 9 061



          Nu ska jag nog gå och sätta på en maskin tvätt


          --------------------
           
          Citera
          Cathis
          Inlägg 23-07-2009, 12:19
          Länk hit: #3270


          Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem sedan:
          06-03-2007
          Medlem nr: 9 230



          CITAT (Bettis @ 23-07-2009, 12:13) *
          Nu ska jag nog gå och sätta på en maskin tvätt


          Tack för påminnelsen. Jag har en som nog är färdig för längesen och ska hängas upp.

          Akvariet är städat nu iaf sweatingbullets.gif


          --------------------




           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 23-07-2009, 12:26
          Länk hit: #3271


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          jag jobbar näst sista dan före semestern mmmmmmm.... nu ska jag.... ta en kopp kaffe tror jag smile.gif


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 24-07-2009, 08:21
          Länk hit: #3272


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          Nu ska jag gå och starta kylskåpet i husvagnen. Logga ur och packa datorn. Mata katterna och sen.... yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif bär det iväg. 5 timmars bilresa norrut till Rättvik, bilar, musik och kompisar yahoo.gif
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 24-07-2009, 09:08
          Länk hit: #3273


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          idag ska jag jobba (lite) och sen går jag på semesteeeeeeeeeeeeeeeeeeer i 4 underbara veckor, jag skiter i om det snöar, stormar, regnar eller vad som helst bara jag får komma härifrån! yahoo.gif


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 24-07-2009, 12:41
          Länk hit: #3274


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          Bara att konstatera att jag bor i ett lerhål med en stor hund som gillar att gräva och myror i varenda kruk----piiiiiip--- el....

          Det har regnat så mycket så "gräsmattan" är numera en bassäng.. tjippar och blir små kaskader varenda gång man passerar den... Belsebub slänger sej i med liv och lust... och gräver sen så mycket han bara orkar under syrenhäcken där det finns en massa spännande rötter att gnaga på... Sen när han kommer in är det bara att dra fram skurhinken eftersom man kan spåra honom utan problem från altandörren och fram dit han väljer att parkera ändan... -cry-.gif

          Skulle trycka ner en planta Jack Frost och ett variegerat blågull wub.gif som kom på posten igår, i en av pallkragarna.... grabbar tag i "klorakan" som jag hade använt som ett tillfälligt stöd till en Thalictrumplanta och börjar gräva... Känner hur det börjar röra sej i näven... tittar ner och ser miljoner myror och myrägg och usch och fy och bläck och iiiiihhhhhhh...... Då hade myr uschlingarna byggt bo i rakskaftet!!! jamen jag tror jag blir knäpp!! ranting.gif ranting.gif Tyckte att 80kr var dyrt för en myrrburk men nu e det krig förstår ni!!!


          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 24-07-2009, 12:43
          Länk hit: #3275


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          ge dem en rejäl spolning me slangen!


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 24-07-2009, 12:48
          Länk hit: #3276


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          Kanske funkar på belsebub också.... g.gif giggle.gif


          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 24-07-2009, 12:54
          Länk hit: #3277


          Gäster






          CITAT (MariaS @ 24-07-2009, 09:21) *
          Nu ska jag gå och starta kylskåpet i husvagnen. Logga ur och packa datorn. Mata katterna och sen.... yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif bär det iväg. 5 timmars bilresa norrut till Rättvik, bilar, musik och kompisar yahoo.gif


          Ni flänger då och far! kompiskram.gif

          Vi undrade just om det inte är någon träff här i närheten också, för det var en hel drös fina gamla bilar på vägarna runtikring... Men jag sade till mina arbetskamrater, att det hade jag nog fått information om isåfall... whistling.gif

          Kör försiktigt! flirting.gif
          Själv ska jag gå och klippa mig, jag ser ut som ett TROLL! coolgleam.gif

           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 24-07-2009, 12:56
          Länk hit: #3278


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          CITAT (Meriona @ 24-07-2009, 13:54) *
          Själv ska jag gå och klippa mig, jag ser ut som ett TROLL! coolgleam.gif


          Good for you!!! själv klipper jag mig för att se ut som ett troll! whistling.gif eller rullar runt lite på marken...

          Nu har jag 3 timmar och fem minuter till semestern....aaaaaaa orkar inte mer!!!!


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 24-07-2009, 13:06
          Länk hit: #3279


          Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem sedan:
          30-09-2006
          Medlem nr: 8 660



          Går så bra så... 3 timmar går fort!! tummenupp.gif


          --------------------
          Före detta Morinablomman..
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 24-07-2009, 13:09
          Länk hit: #3280


          Gäster






          CITAT (Kajsa i Arvika @ 24-07-2009, 13:41) *
          Skulle trycka ner en planta Jack Frost och ett variegerat blågull wub.gif som kom på posten igår, i en av pallkragarna.... grabbar tag i "klorakan" som jag hade använt som ett tillfälligt stöd till en Thalictrumplanta och börjar gräva... Känner hur det börjar röra sej i näven... tittar ner och ser miljoner myror och myrägg och usch och fy och bläck och iiiiihhhhhhh......


          Jack Frost, det är väl den där äldre engelske kriminalpolisen som gått på TV? confused.gif Har han fått en planta uppkallad efter sig alltså? rolleyes.gif
           
          Citera

          867 sidor V  « < 162 163 164 165 166 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 06-07-2026, 23:48
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon