Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Vad växer i Australien?, Jag tog med fröer hem. Vad kan det vara?
          Dito Verde
          Inlägg 20-09-2007, 14:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

Den stora svarta är drygt 2 cm i diameter. Ligger i en stor lång bönskida. Jag har haft en liggande i vatten sedan i våras. Inget har hänt. Jag öppnade den och den är hård som en muskot men smakar ingenting särskilt. Den växte på ett stort träd med slingriga grenar på en ö på nordostkusten, innanför barriärrevet.

Där hittade jag också den ljusa skidan som flutit iland på stranden. Satte några frå i jord i våras. Inget har hänt.

MEN, jag plockade en frukt från en liljelikande växt. En frukt ur blomman (som var helt vissen, vet således ej hur den skulle sett ut).
          Glömde av dem under vintern, hittade dem bland fröerna när det var dags att så i mars. Satte den i en kruka....och ser man på, den började gro och växa. Den är oerhört långsam. Dessa bilder har jag tagit denna vecka.

Någon som har en idé om vad jag ska göra nu inför vintern?

Undrar
          Peggy

Bifogad fil  från_trädklättringen.jpg ( 114.31k ) Antal nedladdningar: 33

Bifogad fil  grodd.jpg ( 280.89k ) Antal nedladdningar: 31

Bifogad fil  grodden_växer.jpg ( 208.27k ) Antal nedladdningar: 31

Bifogad fil  med_sikte_på_en_skida.JPG ( 143.04k ) Antal nedladdningar: 45

Bifogad fil  ilandfluten_skida.jpg ( 125.18k ) Antal nedladdningar: 28

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 13:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon